9 תשובות
תלוי בך.. בדרך כלל כן.
כן
מהחבר מנהסתם אבל בן דוד לא יודעת
מהחבר כן. מהבן דוד לא בטוח אבל עקרונית כן בגדר הסביר מן הסתם
כן
כן, מכולם חוץ מאח, אבא, סבא, סבא רבא, בן,נכד ונין וכמובן בעל
כן
מכל בן חוץ מסבא, אבא ואחים.
בקיצור עם כל מי שאפשרי להתחתן איתו לפי התורה-צריך לשמור נגיעה..
מכל בן חוץ מסבא, אבא ואחים.
בקיצור עם כל מי שאפשרי להתחתן איתו לפי התורה-צריך לשמור נגיעה..
שמרתי נגיעה רק מזרים
מבנות דודות בחיים לא שמרתי
מבנות דודות בחיים לא שמרתי
קודם כל חשוב להבהיר ששמירת נגיעה - לא איזה חומרא שרק אם אדם מחליט לאמץ אותה, רק אז הוא מתחייב לשמור, אלא זאת חובה הילכתית גמורה, כבמואר בשולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף, ז.
אעתיק לך את זה, כדי שתביני שזה כולל את כולם, חוץ מאבא שלך (וכמובן בן שיהיה בע"ה). "המחבק או המנשק אחת מהעריות, שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
מאייק, תלמד את ההלכה כמו שצריך, כמו שהבאתי אותה בשולחן ערוך. משם לודמים ההלכה. לא מורים הלכה לפי מה שאתה נוהג, אם לא למדת אותה בשולחן ערוך.
אעתיק לך את זה, כדי שתביני שזה כולל את כולם, חוץ מאבא שלך (וכמובן בן שיהיה בע"ה). "המחבק או המנשק אחת מהעריות, שאין לבו של אדם נוקפו עליהם, כגון אחותו הגדולה ואחות אביו וכיוצא בהם, אף על פי שאין לו שום הנאה כלל, הרי זה מגונה ביותר ודבר איסור הוא ומעשה טיפשים, שאין קריבים לערוה כלל, בין גדולה בין קטנה, חוץ מהאב לבתו והאם לבנה. כיצד? מותר האב לחבק בתו ולנשקה ולישן עמה בקירוב בשר, וכן האם עם בנה, כל זמן שהם קטנים. הגדילו ונעשה הבן גדול והבת גדולה עד שיהיו שדים נכונו ושערך צמח, זה ישן בכסותו והיא ישנה בכסותה. ואם היתה הבת בושה לעמוד לפני אביה ערומה, או שנתקדשה, וכן אם האם בושה לעמוד בפני בנה ערומה, ואף על פי שהם קטנים, משהגיעו ליכלם מהם, אין ישנים עמהן אלא בכסותן" (שולחן ערוך, אבן העזר, סימן כא, סעיף ז).
מאייק, תלמד את ההלכה כמו שצריך, כמו שהבאתי אותה בשולחן ערוך. משם לודמים ההלכה. לא מורים הלכה לפי מה שאתה נוהג, אם לא למדת אותה בשולחן ערוך.
באותו הנושא: