10 תשובות
עשיתי בקיץ שמיעה היה קל רצח, אבל הבנתי שגם עם האוצר מילים היה קל
לדעתי אוצר מילים קל יותר...
בשמיעה אתה צריך לזכור מה אמרו וזה בדרך כלל מהר ואני מרגיש אישית שאני לא מספיק להבין מה אמרו ותלוי הקליטה של כל אדם
אבל יכול להיות שזה עניין של תרגול
בשמיעה אתה צריך לזכור מה אמרו וזה בדרך כלל מהר ואני מרגיש אישית שאני לא מספיק להבין מה אמרו ותלוי הקליטה של כל אדם
אבל יכול להיות שזה עניין של תרגול
לדעתי שמיעה זה יותר קל כי לא צריך להתכונן לזה כשזה עם שמיעה, ובגרסת האוצר מילים צריך לדעתי לשנן מילים ואני אישית פחות מתחבר לזה. מה גם שלדעתי עם אוצר מילים יכולים להביא שאלות מתחכמות. שמיעה זה יותר פשוט לטעמי, בסך הכול צריך להאזין לקטע ולענות על שאלות. אבל זה אישי לכל אחד, כמובן.
חחח, מה קשה בזה שצריך להתכונן לאוצר מילים??
אוצר מילים זה מה שהכי פחות קשה להתכונן אליו
מה גם שכשלומדים יותר ויותר מילים אתה גם מעשיר את אוצר המילים שלך ואתה לומד מילים חדשות שאולי לא הכרת בעיני, הרבה יותר מלמד ומעשיר מ listening, תמיד יש כאלו...
אבל כל אחד ומה שהוא חושב
אוצר מילים זה מה שהכי פחות קשה להתכונן אליו
מה גם שכשלומדים יותר ויותר מילים אתה גם מעשיר את אוצר המילים שלך ואתה לומד מילים חדשות שאולי לא הכרת בעיני, הרבה יותר מלמד ומעשיר מ listening, תמיד יש כאלו...
אבל כל אחד ומה שהוא חושב
לא אמרתי שזה קשה, פשוט זה יכול להיות מציק קצת, במיוחד אם מדובר במילים
יוקרתיות כאלה שאף אחד כמעט לא משתמש בהן. יכול להיות שאני טועה ואוצר המילים שצריך לדעת למודול e כן מורכב ממילים מוכרות יחסית שמשתמשים בהן ביומיום, שאז אולי זו באמת לא בעיה, אבל מה שאני בכללי מנסה לומר זה שלדעתי לשנן מילים בכוח זו דרך מטופשת להרחיב את אוצר המילים. אני אישית לא זוכר את רוב המילים שלמדתי למבחנים עם אוצר מילים באנגלית, כי אני כמעט אף פעם לא נתקל באנשים שמשתמשים במילים האלה ואני בטח לא משתמש בהן בעצמי.
אני מרגיש שאני מרחיב את אוצר המילים שלי בצורה הרבה יותר טובה כשאני נחשף למלא תכנים באנגלית ושומע את אותן המילים שוב ושוב, כך אני מפנים אותן בצורה הטובה ביותר מבלי שאני באמת מנסה לשנן אותן. אני כן אסתייג ואומר שאני גם מתרגם לעצמי מילים חדשות שאני נתקל בהן גם אם הן לא מוכרות, אבל רק כדי להבין את ההקשר שבו המילים הובאו. אני לא טורח לשנן אף מילה באנגלית, זו סתם עבודה סזיפית.
חוץ מזה, לדעתי גם אין באמת טעם לדעת כל כך הרבה מילים שנחשבות "גבוהות" באנגלית סתם כך אם אתה לא באמת יודע באלו מצבים מתאים להשתמש בהן, ובאלו לא. חייב לציין שאני לפעמים נתקל באנשים שלומדים מלא מילים גבוהות באנגלית ואחר כך סתם דוחפים אותן למשפטים, לא תמיד זה נשמע טוב ולפעמים זה אפילו קצת מביך.
לי אישית יש אוצר מילים די בסיסי יחסית ובכל זאת אני מסתדר, אני מדבר לפעמים עם אנשים שונים ברשתות החברתיות באנגלית ויש לי גם חברים דוברי אנגלית שאני מדבר איתם באנגלית ואנחנו מצליחים להבין אחד את השני בלי שום בעיה.
אני לא חושב שכמה מילים ששיננתי למודול e ממש יעזרו לי להרחיב את אוצר המילים שלי אם אני רוב הסיכויים לא באמת הולך להשתמש בהן (אלא אם כן ידעתי אותן כבר ואני כבר משתמש בהן או ששומע אותן לא מעט), אישית אני מעדיף כבר שאלון עם קטע שמיעה, לא הכי מתחבר לשינון סתמי של מילים, במיוחד כשממה שראיתי לפחות יכולים להביא גם שאלות מתחכמות באוצר מילים.
יוקרתיות כאלה שאף אחד כמעט לא משתמש בהן. יכול להיות שאני טועה ואוצר המילים שצריך לדעת למודול e כן מורכב ממילים מוכרות יחסית שמשתמשים בהן ביומיום, שאז אולי זו באמת לא בעיה, אבל מה שאני בכללי מנסה לומר זה שלדעתי לשנן מילים בכוח זו דרך מטופשת להרחיב את אוצר המילים. אני אישית לא זוכר את רוב המילים שלמדתי למבחנים עם אוצר מילים באנגלית, כי אני כמעט אף פעם לא נתקל באנשים שמשתמשים במילים האלה ואני בטח לא משתמש בהן בעצמי.
אני מרגיש שאני מרחיב את אוצר המילים שלי בצורה הרבה יותר טובה כשאני נחשף למלא תכנים באנגלית ושומע את אותן המילים שוב ושוב, כך אני מפנים אותן בצורה הטובה ביותר מבלי שאני באמת מנסה לשנן אותן. אני כן אסתייג ואומר שאני גם מתרגם לעצמי מילים חדשות שאני נתקל בהן גם אם הן לא מוכרות, אבל רק כדי להבין את ההקשר שבו המילים הובאו. אני לא טורח לשנן אף מילה באנגלית, זו סתם עבודה סזיפית.
חוץ מזה, לדעתי גם אין באמת טעם לדעת כל כך הרבה מילים שנחשבות "גבוהות" באנגלית סתם כך אם אתה לא באמת יודע באלו מצבים מתאים להשתמש בהן, ובאלו לא. חייב לציין שאני לפעמים נתקל באנשים שלומדים מלא מילים גבוהות באנגלית ואחר כך סתם דוחפים אותן למשפטים, לא תמיד זה נשמע טוב ולפעמים זה אפילו קצת מביך.
לי אישית יש אוצר מילים די בסיסי יחסית ובכל זאת אני מסתדר, אני מדבר לפעמים עם אנשים שונים ברשתות החברתיות באנגלית ויש לי גם חברים דוברי אנגלית שאני מדבר איתם באנגלית ואנחנו מצליחים להבין אחד את השני בלי שום בעיה.
אני לא חושב שכמה מילים ששיננתי למודול e ממש יעזרו לי להרחיב את אוצר המילים שלי אם אני רוב הסיכויים לא באמת הולך להשתמש בהן (אלא אם כן ידעתי אותן כבר ואני כבר משתמש בהן או ששומע אותן לא מעט), אישית אני מעדיף כבר שאלון עם קטע שמיעה, לא הכי מתחבר לשינון סתמי של מילים, במיוחד כשממה שראיתי לפחות יכולים להביא גם שאלות מתחכמות באוצר מילים.
אוקי אבל אף פעם לא יזיק ללמוד עוד מילים באנגלית גם אם לא נהוג להשתמש בהם
ללמוד עוד מילים אף פעם לא יזיק, גם אני לומד מילים חדשות (פשוט אני לא משנן אותן אלא מנסה להפנים אותן דרך חזרה מרובה), אבל בשביל מה צריך שאלון של אוצר מילים שייאלץ תלמידים סתם כך לשנן מילים בכוח, ואחרי המבחן תלמידים שרק רצו לקבל ציון גבוה ולא אכפת להם מללמוד אנגלית ישכחו את כל המילים האלה חחח?
זה לא באמת יהיה יעיל לדעתי. מי שבאמת ירצה להרחיב את אוצר המילים שלו באנגלית, יידע איך לעשות זאת בעצמו ולמעשה יוכל להצליח בצורה מרשימה, לעומת מי שרק שינן מילים בודדות באנגלית למודול e שסביר להניח שישכח אותן אחרי המבחן. זה טיפשי ומיותר לדעתי. קטע שמיעה זה יותר פשוט, גם אם הוא לא באמת "מעשיר" את הידע של התלמידים חחח
זה לא באמת יהיה יעיל לדעתי. מי שבאמת ירצה להרחיב את אוצר המילים שלו באנגלית, יידע איך לעשות זאת בעצמו ולמעשה יוכל להצליח בצורה מרשימה, לעומת מי שרק שינן מילים בודדות באנגלית למודול e שסביר להניח שישכח אותן אחרי המבחן. זה טיפשי ומיותר לדעתי. קטע שמיעה זה יותר פשוט, גם אם הוא לא באמת "מעשיר" את הידע של התלמידים חחח
לא בהכרח יישכחו אותם
אבל זה נכון שהרבה יותר יעיל ללמוד מספרים לסרטים באנגלית מילים וזה דרך יותר טובה להעשיר את אוצר המילים
פשוט, מה שבאתי להגיד בעצם שזה טוב ששמים על כך גם דגש
במקום על מיומנות של שמיעת קטע באנגלית שגם כך לא נדרשת חוץ מלבגרות
אבל זה נכון שהרבה יותר יעיל ללמוד מספרים לסרטים באנגלית מילים וזה דרך יותר טובה להעשיר את אוצר המילים
פשוט, מה שבאתי להגיד בעצם שזה טוב ששמים על כך גם דגש
במקום על מיומנות של שמיעת קטע באנגלית שגם כך לא נדרשת חוץ מלבגרות
מסכים איתך.
אבל אני חושב שפשוט לגרום לתלמידים לשנן מילים מסוימות למבחן זו לא ממש דרך טובה לשים דגש על אוצר המילים. לדעתי זה יכול להיות הרבה יותר יעיל אם יחשפו את התלמידים לאוצר מילים רחב יותר באנגלית לאורך השנים בבית הספר ואחר"כ בבגרויות, רמת האנגלית תהיה בהתאם לאוצר המילים שהתלמידים למדו במהלך השנים. זה אמנם די מה שקורה עכשיו אבל הבעיה היא שחושפים את התלמידים לאוצר מילים די דל במהלך השנים בבית הספר, ואחר"כ מצפים מהם שילמדו הרבה מילים לשאלון אוצר מילים של מודול e. תלמידים חזקים באנגלית בלי קשר לבית ספר אולי לא יחוו בעיה גדולה אבל תלמידים שלומדים אנגלית רק מבית ספר (ויש כאלה), מן הסתם חווים קושי יותר רציני. אבל יכול להיות שאתה צודק ושאלון אוצר המילים הוא התחלה של משהו חדש, שיהיה יעיל יותר. נצטרך לחכות ולראות איך העניינים יתפתחו..
אבל אני חושב שפשוט לגרום לתלמידים לשנן מילים מסוימות למבחן זו לא ממש דרך טובה לשים דגש על אוצר המילים. לדעתי זה יכול להיות הרבה יותר יעיל אם יחשפו את התלמידים לאוצר מילים רחב יותר באנגלית לאורך השנים בבית הספר ואחר"כ בבגרויות, רמת האנגלית תהיה בהתאם לאוצר המילים שהתלמידים למדו במהלך השנים. זה אמנם די מה שקורה עכשיו אבל הבעיה היא שחושפים את התלמידים לאוצר מילים די דל במהלך השנים בבית הספר, ואחר"כ מצפים מהם שילמדו הרבה מילים לשאלון אוצר מילים של מודול e. תלמידים חזקים באנגלית בלי קשר לבית ספר אולי לא יחוו בעיה גדולה אבל תלמידים שלומדים אנגלית רק מבית ספר (ויש כאלה), מן הסתם חווים קושי יותר רציני. אבל יכול להיות שאתה צודק ושאלון אוצר המילים הוא התחלה של משהו חדש, שיהיה יעיל יותר. נצטרך לחכות ולראות איך העניינים יתפתחו..
אני מסכים בהחלט עם מה שאמרת:)
באותו הנושא: