28 תשובות
להתנסות
את תמיד יכולה לחזור בתשובה אבל חשוב גם להבין מה נמצא מעבר לעולם הדתי
את תמיד יכולה לחזור בתשובה אבל חשוב גם להבין מה נמצא מעבר לעולם הדתי
את צריכה לברר בעצמך מה היא הדרך הנכונה בשבילך, ואין לך מה לפחוד.
ואת יודעת עם את שואלת אותי עדיף לא להאמין בתורה מאשר להאמין בה מתוך פחד.
ואת יודעת עם את שואלת אותי עדיף לא להאמין בתורה מאשר להאמין בה מתוך פחד.
לא לשאול את זה פה כי לכל החילונים פה יש אינטרס שתהיה חילונית
אנונימית
אנונימית ממש לא אני אטאסטית ולא אכפת לי מה היא תיהיה, לדעתי היא צריכה למצוא את הדת והאמונה שלה ולחפש את הדרך שלה בעצמה ואני בטוחה שלאף אחד נורמלי אין אינטרס כזה ^
למה שתפחדי?
הכל בסדר, מותר לך להיות עם דעה שונה, אני בספק שהם ינדו אותך על זה.
הכל בסדר, מותר לך להיות עם דעה שונה, אני בספק שהם ינדו אותך על זה.
שואל השאלה:
כי אני רוצה להאמין שיש מישהו ששומר עלי, אבל לאחרונה ממש קשה לי עם זה
איך זה הגיוני שהכניסו כל כך הרבה דברים לספר אחד (אני מדברת על התנך)
כי אני רוצה להאמין שיש מישהו ששומר עלי, אבל לאחרונה ממש קשה לי עם זה
איך זה הגיוני שהכניסו כל כך הרבה דברים לספר אחד (אני מדברת על התנך)
אנונימית
כי התנ"ך זה כמה ספרים ששולבו יחדיו.
תחקרי ותגיעי למסקנות, אני האמנתי כל החיים שלי עד שבגיל 16 התחלתי להתעניין ולבדוק במה אני בכלל מאמין והגעתי למסקנה שאפשר להסביר את קיום העולם הזה גם ללא אלוהים ולמדע יש יותר הוכחות וראיות הגיוניות מאשר לאלוהים ובמיוחד לאלוהים של היהדות.
קיצר תחקרי טוב טוב ותחליטי אם את מאמינה או לא
קיצר תחקרי טוב טוב ותחליטי אם את מאמינה או לא
אנונימי
ואל תדאגי לגבי המשפחה, אולי יהיה להם קשה בהתחלה אבל אם הם באמת אוהבים אותך הם ייקבלו אותך לא משנה מה תהיי ובמה תאמיני (מדבר מניסיון)
אנונימי
אפשר לשאול למה את חושבת ככה?
בקשר למה שאמרת על התנך
תחשבי שכתבו אותו במשל איזה 1500 שנים אז די לגיטימי שהכניסו כ"כ הרבה דברים...
בקשר למה שאמרת על התנך
תחשבי שכתבו אותו במשל איזה 1500 שנים אז די לגיטימי שהכניסו כ"כ הרבה דברים...
שואל השאלה:
אני חושבת ככה כי שמעתי הקלטה על מישהי שמזלזלת בכל הדתות
והיא הייתה נשמעת ממש משוכנעת..
אני חושבת ככה כי שמעתי הקלטה על מישהי שמזלזלת בכל הדתות
והיא הייתה נשמעת ממש משוכנעת..
אנונימית
ודאי שהדת לא הגיונית, זו הסיבה שאת *מאמינה*.
ללמוד אמונה
אנונימי
"ולמדע יש יותר הוכחות וראיות הגיוניות מאשר לאלוהים ובמיוחד לאלוהים של היהדות."
איך ההוכחות של המדע סותרות את אלוהים ובטח את הדת היהודית אם במקורות שלנו כתובים עובדות מדעיות עוד לפני שהיה דבר כזה מדע? אולי המדע העתיק מאיתנו?
אנונימי
"ולמדע יש יותר הוכחות וראיות הגיוניות מאשר לאלוהים ובמיוחד לאלוהים של היהדות."
איך ההוכחות של המדע סותרות את אלוהים ובטח את הדת היהודית אם במקורות שלנו כתובים עובדות מדעיות עוד לפני שהיה דבר כזה מדע? אולי המדע העתיק מאיתנו?
יש הרבה אנשים שיכולים לשכנע שהם פשוט מחרטטים בביטחון...
ממליץ לחקור את האמונה כדי שהיא תהיה מבוררת אצלך, ולא תאמיני רק בגלל שחינכו אותך להאמין, או שאת מפחדת מהמשפחה או הסביביה. הסיבה לאמונה צריכה להיות כי זאת האמת, ולא כי את מפחדת שהמשפחה או הסביבה תגלה שאת לא מאמינה. רק לפחד רק מאת ה' יתברך, ולא מאף אחד אחר.
איך תוכלי ללמוד ולחקור הוכחות אמונה? למשל ספר "הכוזרי" (יש אפילו באינרטנט). בימינו יש את הספר "השם לנגדי". בשביל לראות את האמת, ולא להאמין מתוך משחבה שזה לא אמיתי , ורק כי נעים לחשוב שיש מישהו מלמעלה ששומר עלייך. ככה לא מגיעים לאמת, כי בצרוה כזאת לא מחפשים אותה.
איך תוכלי ללמוד ולחקור הוכחות אמונה? למשל ספר "הכוזרי" (יש אפילו באינרטנט). בימינו יש את הספר "השם לנגדי". בשביל לראות את האמת, ולא להאמין מתוך משחבה שזה לא אמיתי , ורק כי נעים לחשוב שיש מישהו מלמעלה ששומר עלייך. ככה לא מגיעים לאמת, כי בצרוה כזאת לא מחפשים אותה.
שמח לעזור! :)
קדימה, אתה מוזמן לשתף כי אני עדיין לא שמעתי על דבר כזה.
וכן, התנ"ך סותר את האבולוציה והוא טוען שהעולם נברא בשבוע (לא מעניינות אותי הפרשנויות שאומרות שיום בתנ"ך הכוונה למליוני שנים כי כל אחד יכול לפרש את זה איך שבא לו).
קדימה, אתה מוזמן לשתף כי אני עדיין לא שמעתי על דבר כזה.
וכן, התנ"ך סותר את האבולוציה והוא טוען שהעולם נברא בשבוע (לא מעניינות אותי הפרשנויות שאומרות שיום בתנ"ך הכוונה למליוני שנים כי כל אחד יכול לפרש את זה איך שבא לו).
אנונימי
^
ספר בראשית - פרק א' - פסוק כ"א:
{כא} וַיִּבְרָ֣א אֱלֹהִ֔ים אֶת־הַתַּנִּינִ֖ם הַגְּדֹלִ֑ים וְאֵ֣ת כָּל־נֶ֣פֶשׁ הַֽחַיָּ֣ה ׀ הָֽרֹמֶ֡שֶׂת אֲשֶׁר֩ שָׁרְצ֨וּ הַמַּ֜יִם לְמִֽינֵהֶ֗ם וְאֵ֨ת כָּל־ע֤וֹף כָּנָף֙ לְמִינֵ֔הוּ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃
לפי התורה:
1. ''תנינים גדולים''
2. חיות רומשות
3. עופות
דרך אגב, המים הולידו אותם
לפי האבולוציה:
1. זוחלים גדולים
2. חיות יונק-זוחל רומשות
3. עופות
דרך אגב, החיים התחילו במים
ספר בראשית - פרק א' - פסוק י"א:
{יא} וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים תַּֽדְשֵׁ֤א הָאָ֙רֶץ֙ דֶּ֔שֶׁא עֵ֚שֶׂב מַזְרִ֣יעַ זֶ֔רַע עֵ֣ץ פְּרִ֞י עֹ֤שֶׂה פְּרִי֙ לְמִינ֔וֹ אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ עַל־הָאָ֑רֶץ וַֽיְהִי־כֵֽן׃
לפי התורה:
1. דשא
2. עשב עם זרעים
3. עץ פרי
לפי האבולוציה:
1. צמחים דומים לדשא
2. עשבים עם זרעים
3. עצי פרי
ספר בראשית - פרק ב' - פסוק ז':
{ז} וַיִּיצֶר֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה׃
על פי חוקי הדקדוק (מדקדקי העברית בימי הביניים מלאים בזה) יש 3 אפשרויות:
א. 'את האדם שהוא שווה לעפר מהאדמה'
ב. 'את האדם שהוא בעצמו עשוי מעפר מהאדמה'
ג. 'את האדם שהוא דומה לעפר מהאדמה'.
אפשרות ב' נפסלה מבחינה מדעית. א' ו-ג', בואו נחשוב רגע:
גוף האדם עשוי מפחמן, מימן, חמצן, זרחן וכו', נכון? גם כן העפר.
אז תכלס אנחנו די נחשבים כעפר אז 'מעפר באנו ואל עפר נשוב'
לפי התנ''ך יום זה:
א. 24 שעות.
ב. החלק המואר של ה-24 שעות
ג. תקופה כלשהי בכללי
ד. עכשיו.
כנראה ש-6 הימים של הבריאה הם לפי המשמעות ה-ג' כלומר ש:''יום = תקופה''
הבעיה היא שהרבה אנשים לא מכירים את משמעות ג' ו-ד' (יום=תקופה, יום-=עכשיו) כי בעברית החדשה של היום במאה ה-21 המשמעויות האלה לא קיימות למרות שבתנ''ך הן כן.
קרדיט לאדם רעב וסקרן
ספר בראשית - פרק א' - פסוק כ"א:
{כא} וַיִּבְרָ֣א אֱלֹהִ֔ים אֶת־הַתַּנִּינִ֖ם הַגְּדֹלִ֑ים וְאֵ֣ת כָּל־נֶ֣פֶשׁ הַֽחַיָּ֣ה ׀ הָֽרֹמֶ֡שֶׂת אֲשֶׁר֩ שָׁרְצ֨וּ הַמַּ֜יִם לְמִֽינֵהֶ֗ם וְאֵ֨ת כָּל־ע֤וֹף כָּנָף֙ לְמִינֵ֔הוּ וַיַּ֥רְא אֱלֹהִ֖ים כִּי־טֽוֹב׃
לפי התורה:
1. ''תנינים גדולים''
2. חיות רומשות
3. עופות
דרך אגב, המים הולידו אותם
לפי האבולוציה:
1. זוחלים גדולים
2. חיות יונק-זוחל רומשות
3. עופות
דרך אגב, החיים התחילו במים
ספר בראשית - פרק א' - פסוק י"א:
{יא} וַיֹּ֣אמֶר אֱלֹהִ֗ים תַּֽדְשֵׁ֤א הָאָ֙רֶץ֙ דֶּ֔שֶׁא עֵ֚שֶׂב מַזְרִ֣יעַ זֶ֔רַע עֵ֣ץ פְּרִ֞י עֹ֤שֶׂה פְּרִי֙ לְמִינ֔וֹ אֲשֶׁ֥ר זַרְעוֹ־ב֖וֹ עַל־הָאָ֑רֶץ וַֽיְהִי־כֵֽן׃
לפי התורה:
1. דשא
2. עשב עם זרעים
3. עץ פרי
לפי האבולוציה:
1. צמחים דומים לדשא
2. עשבים עם זרעים
3. עצי פרי
ספר בראשית - פרק ב' - פסוק ז':
{ז} וַיִּיצֶר֩ יְהוָ֨ה אֱלֹהִ֜ים אֶת־הָֽאָדָ֗ם עָפָר֙ מִן־הָ֣אֲדָמָ֔ה וַיִּפַּ֥ח בְּאַפָּ֖יו נִשְׁמַ֣ת חַיִּ֑ים וַֽיְהִ֥י הָֽאָדָ֖ם לְנֶ֥פֶשׁ חַיָּֽה׃
על פי חוקי הדקדוק (מדקדקי העברית בימי הביניים מלאים בזה) יש 3 אפשרויות:
א. 'את האדם שהוא שווה לעפר מהאדמה'
ב. 'את האדם שהוא בעצמו עשוי מעפר מהאדמה'
ג. 'את האדם שהוא דומה לעפר מהאדמה'.
אפשרות ב' נפסלה מבחינה מדעית. א' ו-ג', בואו נחשוב רגע:
גוף האדם עשוי מפחמן, מימן, חמצן, זרחן וכו', נכון? גם כן העפר.
אז תכלס אנחנו די נחשבים כעפר אז 'מעפר באנו ואל עפר נשוב'
לפי התנ''ך יום זה:
א. 24 שעות.
ב. החלק המואר של ה-24 שעות
ג. תקופה כלשהי בכללי
ד. עכשיו.
כנראה ש-6 הימים של הבריאה הם לפי המשמעות ה-ג' כלומר ש:''יום = תקופה''
הבעיה היא שהרבה אנשים לא מכירים את משמעות ג' ו-ד' (יום=תקופה, יום-=עכשיו) כי בעברית החדשה של היום במאה ה-21 המשמעויות האלה לא קיימות למרות שבתנ''ך הן כן.
קרדיט לאדם רעב וסקרן
שואל השאלה:
תודה על העזרה ;))
אני מאמינה באלוקים ואני מאמינה שזאת הדרך הנכונה.
אני פשוט בייתי ממש בירידה באותו זמן, אבל עכשיו חזר לי השכל .
תודה על העזרה ;))
אני מאמינה באלוקים ואני מאמינה שזאת הדרך הנכונה.
אני פשוט בייתי ממש בירידה באותו זמן, אבל עכשיו חזר לי השכל .
אנונימית
הכל טוב זה קורה לכולם
על פי מה ששמעתי (והבנתי) שזה טיפה מפתיע אבל
רש"י אומר שרבי עקיבא אומר שהיה רגע שאפילו משה רבינו טיפה פיקפק בקדוש ברוך הוא (רש"י במדבר יא כב)
על פי מה ששמעתי (והבנתי) שזה טיפה מפתיע אבל
רש"י אומר שרבי עקיבא אומר שהיה רגע שאפילו משה רבינו טיפה פיקפק בקדוש ברוך הוא (רש"י במדבר יא כב)
*הרב חגי לונדין
שואל השאלה:
באתי להושיט לעזרה
קודם תודה ממש עזרת לי ;))
ודבר שני, אני תמיד מדברת איתו כל שישי בערב במרפסת. וגם בימים שקשה לי אני מדברת איתו בכללי.
באתי להושיט לעזרה
קודם תודה ממש עזרת לי ;))
ודבר שני, אני תמיד מדברת איתו כל שישי בערב במרפסת. וגם בימים שקשה לי אני מדברת איתו בכללי.
אנונימית
הכי הגיוני זה היהדות, שנים רבות שכל היהודים -עם חכם ונבון- מקיימים את אותם מצוות, וזה מצוות שהם לא קלות לביצוע, יש המוני הוכחות בארכיאולוגיה ובמצרים העתיקה שלא ממש מדברים עליהם.
שוה להקשיב לרב זמיר כהן, להרב מרדכי נוגרשל, להרב חגי גולדין
שוה להקשיב לרב זמיר כהן, להרב מרדכי נוגרשל, להרב חגי גולדין
כאתאיסט, אני ממליץ לך לחקור ולפסול את מה שלא נראה לך הגיוני (תבדקי על שגיאות לוגיות- logical fallacies בשביל שתוכלי לשים לב לטיעונים שלא שווים שום דבר)
תבדקי דברים דתיים יהודיים, תבדקי דברים של אתאיסטים, תבדקי על דאיסטים ואגנוסטים, ואולי גם על דתות אחרות
עצה שלי? אל תתני לרגשות שלך להשפיע עליך ותתייחסי לזה בצורה שמנסה למצוא את האמת באמת
תבדקי דברים דתיים יהודיים, תבדקי דברים של אתאיסטים, תבדקי על דאיסטים ואגנוסטים, ואולי גם על דתות אחרות
עצה שלי? אל תתני לרגשות שלך להשפיע עליך ותתייחסי לזה בצורה שמנסה למצוא את האמת באמת
היי יקירה
אני לא אשקר, אני גם בתקופה קשה עם בעיות אמונה ואני לאט לאט מנסה ומשתדלת לחזור לזה כי בעבר זה עזר לי ככ ככ ככ והפך אותי למי שאני...
אני לא חושבת שיש לי את הזכות לענות לך על השאלה הזאת אבל
בשבת האחרונה בית הספר שלי הביא לנו הרצאה מדהימה
באמת, בין ההרצאות המדהימות שהביאו לנו על זוג שחקנים שחזרו בתשובה כל אחד בדרכו ואחרי שחזרו בתשובה הם התחתנו
ואני אדבר על שתי נקודות סופר חשובות שנתנו לי מסר ענק למסע שלי
הראשונה - הקבה יאהב אותך בכל מצב שאת.
הוא אבא שלך, הוא באמת אוהב אותך, לא משנה מה תעשי... את הבת שלו והוא ככ אוהב אותך לא משנה באיזה דרך תלכי.
זאת הנקודה הראשונה
והנקודה השנייה היא ש... ניסית אי פעם להכניס את אלוקים לתוך החיים שלך? אני שואלת ותעני לעצמך בכנות.
אי פעם דיברת איתו וביקשת שיעזור לך בדבר מסויים, שאת יודעת שבלעדיו לא תצליח,
והאם אי פעם הודית לו מהלב על חסד שהוא עשה איתך?
אל תעני לי. תעני לעצמך.
אם תנתקי את אלוקים מהחיים שלך מין הסתם שתרגישי מרוחקת יותר ממנו.
אז תנסי להכניס אותו, גם במקומות הקטנים שאת חושבת שהוא לא נמצא שם... כמו עזרה בשיעורי בית או כל דבר...
תנסי לדבר איתו, להיעזר בו, להישען עליו. תודי לו.
כי הוא אבא שלך
והוא באמת באמת אוהב אותך ורוצה בטובתך
אני לא אשקר, אני גם בתקופה קשה עם בעיות אמונה ואני לאט לאט מנסה ומשתדלת לחזור לזה כי בעבר זה עזר לי ככ ככ ככ והפך אותי למי שאני...
אני לא חושבת שיש לי את הזכות לענות לך על השאלה הזאת אבל
בשבת האחרונה בית הספר שלי הביא לנו הרצאה מדהימה
באמת, בין ההרצאות המדהימות שהביאו לנו על זוג שחקנים שחזרו בתשובה כל אחד בדרכו ואחרי שחזרו בתשובה הם התחתנו
ואני אדבר על שתי נקודות סופר חשובות שנתנו לי מסר ענק למסע שלי
הראשונה - הקבה יאהב אותך בכל מצב שאת.
הוא אבא שלך, הוא באמת אוהב אותך, לא משנה מה תעשי... את הבת שלו והוא ככ אוהב אותך לא משנה באיזה דרך תלכי.
זאת הנקודה הראשונה
והנקודה השנייה היא ש... ניסית אי פעם להכניס את אלוקים לתוך החיים שלך? אני שואלת ותעני לעצמך בכנות.
אי פעם דיברת איתו וביקשת שיעזור לך בדבר מסויים, שאת יודעת שבלעדיו לא תצליח,
והאם אי פעם הודית לו מהלב על חסד שהוא עשה איתך?
אל תעני לי. תעני לעצמך.
אם תנתקי את אלוקים מהחיים שלך מין הסתם שתרגישי מרוחקת יותר ממנו.
אז תנסי להכניס אותו, גם במקומות הקטנים שאת חושבת שהוא לא נמצא שם... כמו עזרה בשיעורי בית או כל דבר...
תנסי לדבר איתו, להיעזר בו, להישען עליו. תודי לו.
כי הוא אבא שלך
והוא באמת באמת אוהב אותך ורוצה בטובתך
אנונימי
"קדימה, אתה מוזמן לשתף כי אני עדיין לא שמעתי על דבר כזה."
אין בעיה, אתן לך דוגמה אחת מתוך רבות.
כידוע, בתחילת כל חודש נראה הירח כצורת חרמש רק ההולך "וגדל" עד אשר נראה במלואו באמצע החודש. מאז הולך הירח "ומצטמק" עד אשר נעלם, ושוב "נולד". יום המולד הוא יום ראש החודש העברי. פרק זמן החולף ממולד למולד הוא: אורך חידוש הירח.
בגמרא כתוב: "פעם אחת נתקשרו שמים בעבים ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש כסבורים העם לומר ראש חודש [הוא] ובקשו בית דין לקדשו [לקדש את היום ולהכריז עליו כראש חודש הבא] אמר להם רבן גמליאל, כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה [ו־12 שעות], ושני שלישי שעה וע"ג [73] חלקים" [ אין הכוונה כאן ל־"דקות"] אשר יש 60 מהן בשעה. אלא לחלוקה רחבה יותר של 'שעה', כאשר כל שעה מתחלקת ל־1,800 חלקים. אם תרצה הוכחה - אשלח].(ראש השנה, כ"ה, א', מה שבסוגריים זה הערות וכמובן שביארתי את הראשי תיבות).
ובכן, רבן גמליאל מעיד שקיבל בתורה שבעל פה מדורות קודמים שבשושלת נשיאי ישראל כי אורך חידושה הממוצע של הלבנה הוא: 29 יום ומחצה, 2/3 שכה ו־73 חלקים.*
עתה נתבונן:
הנה חישוב מולד הלבנה לפי התורה:
א. ממוצע המולד הוא 29.5 יממות,2/3 שעה, 73 חלקי שעה.
ב. 2/3 שעה הם 720 חלקי שעה (שהרי בשעה 1,080 חלקים, כמוסבר בהמשך).
ג. 73 חלקי שעה ו־720 חלקי שעה מסתכמים ב־793 חלקי שעה. (720+73=793).
ד. נחלק 793 ב־1080 חלקי השעה = 0.734259 שעות.
ה. נחלק 0.734259 שעות ב־24 שעות היממה ונקבל 0.03059 יממות.
ו. נוסיף את יתרת 29.5 היממות: 29.53059 יממות + 0.03059 יממות.
מסקנה: 29.53059 יממות שהם 29 יממות, 12 שעות, 44 דקות, וכ־2.5 שניות.
עד כאן החישוב של הגמרא לפני מעל ל־2,000 שנים. נעבור למדע:
מצרף צילום מסך מסך מהאתר הרשמי של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, העוסק בזמני מולד הירח, ובו דבריו של המומחה העולמי לאסטרופיזיקה, פרד אספנק:
https://im.ge/i/o2541c
קישור:
https://eclipse.gsfc.nasa.gov/sesaros/sesaros.html
ציטוט: "synodic month (new moon to new moon) = 29.530589 days = 29d 12h 44m 03s"
המדע באתר נאס"א מציג את הדעה המדעית המוסמכת* כי אורך חידוש הירח הממוצע ממולד למולד הוא: 29.539589 יממות.
שהם: 29 יממות, 12 שעות, 44 דקות וכ־3 שניות.
ההפרש בין חישוב חז"ל לחישוב אנשי המדע הוא פחות מחצי שניה!**
*בנוסף למומחה נאס"א פרד אספנק שהוזכר לעיל:
lang, kenneth r., astrophysical data, planets and stars.
springer-verlag: new york 1992.
וכן נתוני מצפה חיל הים ארה"ב:
u.s. navel observatory, the astronomical almanac, 2013 edition, p. d2.
הקביעה הזו מופיעה גם במסמכים של ממשלת ארה"ב וגם במסמכים של חיל הים של ארה"ב. אם תרצה אשלח גם אותם.
**המספר המדויק של רבן גמליאל הוא: 29.530594135 (ומעט יותר מכך, בשיעור אלפית השנייה). והמספר המדויק על פי המדע הוא: 29.530588853 (ומעט יותר מכך בשיעור אלפית השנייה). מקור: אנציקלופדיה "אסטרופדיה", וכן הספר המדעי של חישובי החודש האסטרונומים: calendrical calculations עמוד 358.
יש לציין כי ממידע שנותר עד היום מחכמי אומות העולם בתרבויות עתיקות עולה כי המולד הממוצע של הירח היה ידוע גם להם באמצעות חישובים מסוימים. לא ברור לנו אם חישובים מרשימים אלה נעשו כתוצאה ממחקרי עצמם, או שמא כמסתבר יותר מדובר במידע שזלג מעם ישראל - עם צאתם לגלות בבל - לאומות העולם, לאחר שקיבלו את אופני החישוב מתורת הבורא. שכן המקור הראשון למולד הירח במקורות לא יהודיים הוא מלומד כשדי בשם קידינו, אשר חי בבל במאה הרביעית לפני הספירה, הלא הוא זמן גלות ישראל לבבל.
* כך או כך, רבן גמליאל מציין בדבריו כי המידע שבידו אינו פרי מחקרי עצמו, אלא "כך קיבלתי מבית אבי אבא". ובברייתא שנכתבה סמוך לתקופת רבן גמליאל מציינים רבותינו ז"ל כי מקור המידע הוא בבורא העולם.
והנה לשון הברייתא הנקראת "סוד העיבור": "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חָדָשִׁים, רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לחדשי הַשָּׁנָה: באותה שעה מסר לו הקב"ה למשה רבינו חוקות חשבון הירח ומסורת דקדוקי משפטיו , והודיעו איך יהא מעבר וקובע חדשים".
והרי עבורנו הלקח כפול:
א. על תורת האלוקים נאמר: "הפוך בה והפוך בה, דכולה החכמות והמדעים מתגלים למי שעוסק בתורה.
ב. כאשר התורה מציינת בדבריה כי כך היא המציאות של גם אם לעיני בשר נראה אחרת, ברור לנו כי האמת והצדק עם בורא העולם אשר כתב את התורה, ולא עם בני אנוש בשר ודם הסבורים אחרת.
הנה לנו אבן גמליאל עומד ומכריז נגד העם הרואה את דמות הלבנה, ואומר כי אין זו הלבנה. הוא לא נרתע להכריע כי המציאות האמיתית שונה מהנראה לעין כל, רק על סמך העובדה שעל פי קבלתו מאבותיו לא יתכן שתיראה הלבנה באותה שעה. הוא מדגיש בדבריו כי איננו יודע זאת ממחקרי עצמו, אלא כך מקובלני מהדורות הקודמים אשר קיבלו את הדברים מתורת ה', אך בוודאי שזו האמת!
מן הסתם היו רבים בזמנו שתמהו על הרב הגדול שקובע עובדות נגד המציאות הנראית לעין, אך היום ברור לכל שלא הייתה זו דמות הלבנה שנראתה היום העשרים ותשע אלא השתקפות כל שהיא של עננים.
אך לרבן גמליאל היו הדברים ברורים כבר אז! שהרי הוא ידע: מקור המידע שבידי הוא בבורא עולם ובורא עולם אינו טועה!
ובאשר להפרש הזמן המועט, פחות ממחצית השנייה, שעדיין נותר בין המדע לבין קבלתנו ממשה בסיני, ככל שהמדע יתקדם והמחשבים ישתכללו. ייתכן שיצליחו גם להגיע לדיוק המולד שקיבלנו מבורא עולם.
הוכחה לכך שהמדע לא הכי מדוייק בנושא הזה היא בעיית שלושת הגופים
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%aa_%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9%d7%aa_%d7%94%d7%92%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9d
עוד מידע:
https://youtu.be/sm4lgifwehw
קרדיט לספר "המהפך 4"
בכוונה הבאתי לך מקור דיי רציני שלא תתחכם לי אחר כך. כמו זה יש את מספר הכוכבים, צורת כדור הארץ, חוק שימור החומר, המפץ הגדול ועוד מלא.
"וכן, התנ"ך סותר את האבולוציה והוא טוען שהעולם נברא בשבוע (לא מעניינות אותי הפרשנויות שאומרות שיום בתנ"ך הכוונה למליוני שנים כי כל אחד יכול לפרש את זה איך שבא לו)."
א. התנ"ך לא סותר את האבולוציה.
ב. האבולוציה למדברת על בריאת העולם אלא על תחילת החיים.
ג. ככה אי אפשר לנהל דיון רציני - אם אתה לא מעוניין לשמוע, אין כאן על מה לדבר. לפחות אל תפיץ שקרים.
"קדימה, אתה מוזמן לשתף כי אני עדיין לא שמעתי על דבר כזה."
אין בעיה, אתן לך דוגמה אחת מתוך רבות.
כידוע, בתחילת כל חודש נראה הירח כצורת חרמש רק ההולך "וגדל" עד אשר נראה במלואו באמצע החודש. מאז הולך הירח "ומצטמק" עד אשר נעלם, ושוב "נולד". יום המולד הוא יום ראש החודש העברי. פרק זמן החולף ממולד למולד הוא: אורך חידוש הירח.
בגמרא כתוב: "פעם אחת נתקשרו שמים בעבים ונראית דמות לבנה בעשרים ותשעה לחדש כסבורים העם לומר ראש חודש [הוא] ובקשו בית דין לקדשו [לקדש את היום ולהכריז עליו כראש חודש הבא] אמר להם רבן גמליאל, כך מקובלני מבית אבי אבא: אין חידושה של לבנה פחותה מעשרים ותשעה יום ומחצה [ו־12 שעות], ושני שלישי שעה וע"ג [73] חלקים" [ אין הכוונה כאן ל־"דקות"] אשר יש 60 מהן בשעה. אלא לחלוקה רחבה יותר של 'שעה', כאשר כל שעה מתחלקת ל־1,800 חלקים. אם תרצה הוכחה - אשלח].(ראש השנה, כ"ה, א', מה שבסוגריים זה הערות וכמובן שביארתי את הראשי תיבות).
ובכן, רבן גמליאל מעיד שקיבל בתורה שבעל פה מדורות קודמים שבשושלת נשיאי ישראל כי אורך חידושה הממוצע של הלבנה הוא: 29 יום ומחצה, 2/3 שכה ו־73 חלקים.*
עתה נתבונן:
הנה חישוב מולד הלבנה לפי התורה:
א. ממוצע המולד הוא 29.5 יממות,2/3 שעה, 73 חלקי שעה.
ב. 2/3 שעה הם 720 חלקי שעה (שהרי בשעה 1,080 חלקים, כמוסבר בהמשך).
ג. 73 חלקי שעה ו־720 חלקי שעה מסתכמים ב־793 חלקי שעה. (720+73=793).
ד. נחלק 793 ב־1080 חלקי השעה = 0.734259 שעות.
ה. נחלק 0.734259 שעות ב־24 שעות היממה ונקבל 0.03059 יממות.
ו. נוסיף את יתרת 29.5 היממות: 29.53059 יממות + 0.03059 יממות.
מסקנה: 29.53059 יממות שהם 29 יממות, 12 שעות, 44 דקות, וכ־2.5 שניות.
עד כאן החישוב של הגמרא לפני מעל ל־2,000 שנים. נעבור למדע:
מצרף צילום מסך מסך מהאתר הרשמי של סוכנות החלל האמריקאית נאס"א, העוסק בזמני מולד הירח, ובו דבריו של המומחה העולמי לאסטרופיזיקה, פרד אספנק:
https://im.ge/i/o2541c
קישור:
https://eclipse.gsfc.nasa.gov/sesaros/sesaros.html
ציטוט: "synodic month (new moon to new moon) = 29.530589 days = 29d 12h 44m 03s"
המדע באתר נאס"א מציג את הדעה המדעית המוסמכת* כי אורך חידוש הירח הממוצע ממולד למולד הוא: 29.539589 יממות.
שהם: 29 יממות, 12 שעות, 44 דקות וכ־3 שניות.
ההפרש בין חישוב חז"ל לחישוב אנשי המדע הוא פחות מחצי שניה!**
*בנוסף למומחה נאס"א פרד אספנק שהוזכר לעיל:
lang, kenneth r., astrophysical data, planets and stars.
springer-verlag: new york 1992.
וכן נתוני מצפה חיל הים ארה"ב:
u.s. navel observatory, the astronomical almanac, 2013 edition, p. d2.
הקביעה הזו מופיעה גם במסמכים של ממשלת ארה"ב וגם במסמכים של חיל הים של ארה"ב. אם תרצה אשלח גם אותם.
**המספר המדויק של רבן גמליאל הוא: 29.530594135 (ומעט יותר מכך, בשיעור אלפית השנייה). והמספר המדויק על פי המדע הוא: 29.530588853 (ומעט יותר מכך בשיעור אלפית השנייה). מקור: אנציקלופדיה "אסטרופדיה", וכן הספר המדעי של חישובי החודש האסטרונומים: calendrical calculations עמוד 358.
יש לציין כי ממידע שנותר עד היום מחכמי אומות העולם בתרבויות עתיקות עולה כי המולד הממוצע של הירח היה ידוע גם להם באמצעות חישובים מסוימים. לא ברור לנו אם חישובים מרשימים אלה נעשו כתוצאה ממחקרי עצמם, או שמא כמסתבר יותר מדובר במידע שזלג מעם ישראל - עם צאתם לגלות בבל - לאומות העולם, לאחר שקיבלו את אופני החישוב מתורת הבורא. שכן המקור הראשון למולד הירח במקורות לא יהודיים הוא מלומד כשדי בשם קידינו, אשר חי בבל במאה הרביעית לפני הספירה, הלא הוא זמן גלות ישראל לבבל.
* כך או כך, רבן גמליאל מציין בדבריו כי המידע שבידו אינו פרי מחקרי עצמו, אלא "כך קיבלתי מבית אבי אבא". ובברייתא שנכתבה סמוך לתקופת רבן גמליאל מציינים רבותינו ז"ל כי מקור המידע הוא בבורא העולם.
והנה לשון הברייתא הנקראת "סוד העיבור": "הַחֹדֶשׁ הַזֶּה לָכֶם רֹאשׁ חָדָשִׁים, רִאשׁוֹן הוּא לָכֶם לחדשי הַשָּׁנָה: באותה שעה מסר לו הקב"ה למשה רבינו חוקות חשבון הירח ומסורת דקדוקי משפטיו , והודיעו איך יהא מעבר וקובע חדשים".
והרי עבורנו הלקח כפול:
א. על תורת האלוקים נאמר: "הפוך בה והפוך בה, דכולה החכמות והמדעים מתגלים למי שעוסק בתורה.
ב. כאשר התורה מציינת בדבריה כי כך היא המציאות של גם אם לעיני בשר נראה אחרת, ברור לנו כי האמת והצדק עם בורא העולם אשר כתב את התורה, ולא עם בני אנוש בשר ודם הסבורים אחרת.
הנה לנו אבן גמליאל עומד ומכריז נגד העם הרואה את דמות הלבנה, ואומר כי אין זו הלבנה. הוא לא נרתע להכריע כי המציאות האמיתית שונה מהנראה לעין כל, רק על סמך העובדה שעל פי קבלתו מאבותיו לא יתכן שתיראה הלבנה באותה שעה. הוא מדגיש בדבריו כי איננו יודע זאת ממחקרי עצמו, אלא כך מקובלני מהדורות הקודמים אשר קיבלו את הדברים מתורת ה', אך בוודאי שזו האמת!
מן הסתם היו רבים בזמנו שתמהו על הרב הגדול שקובע עובדות נגד המציאות הנראית לעין, אך היום ברור לכל שלא הייתה זו דמות הלבנה שנראתה היום העשרים ותשע אלא השתקפות כל שהיא של עננים.
אך לרבן גמליאל היו הדברים ברורים כבר אז! שהרי הוא ידע: מקור המידע שבידי הוא בבורא עולם ובורא עולם אינו טועה!
ובאשר להפרש הזמן המועט, פחות ממחצית השנייה, שעדיין נותר בין המדע לבין קבלתנו ממשה בסיני, ככל שהמדע יתקדם והמחשבים ישתכללו. ייתכן שיצליחו גם להגיע לדיוק המולד שקיבלנו מבורא עולם.
הוכחה לכך שהמדע לא הכי מדוייק בנושא הזה היא בעיית שלושת הגופים
https://he.m.wikipedia.org/wiki/%d7%91%d7%a2%d7%99%d7%99%d7%aa_%d7%a9%d7%9c%d7%95%d7%a9%d7%aa_%d7%94%d7%92%d7%95%d7%a4%d7%99%d7%9d
עוד מידע:
https://youtu.be/sm4lgifwehw
קרדיט לספר "המהפך 4"
בכוונה הבאתי לך מקור דיי רציני שלא תתחכם לי אחר כך. כמו זה יש את מספר הכוכבים, צורת כדור הארץ, חוק שימור החומר, המפץ הגדול ועוד מלא.
"וכן, התנ"ך סותר את האבולוציה והוא טוען שהעולם נברא בשבוע (לא מעניינות אותי הפרשנויות שאומרות שיום בתנ"ך הכוונה למליוני שנים כי כל אחד יכול לפרש את זה איך שבא לו)."
א. התנ"ך לא סותר את האבולוציה.
ב. האבולוציה למדברת על בריאת העולם אלא על תחילת החיים.
ג. ככה אי אפשר לנהל דיון רציני - אם אתה לא מעוניין לשמוע, אין כאן על מה לדבר. לפחות אל תפיץ שקרים.
חחח מישהי פה אמרה שכל החילונים ירצו שהיא תיהיה חילוניה ולמסתבר כל הדתיים פה משכנעים אותה להיות דתיה
אנונימית
איפה שיכנעתי אותה להיות דתייה?
^^ ואם כן - יש בזה משהו רע? זה לטובת העולם הבא שלה.