91 תשובות
כן.
אנונימית
לא אף אחד לא מכריח אותך להאמין למה שמספרים
לדעתי שיעורי תנך אינם כפייה דתית כי התנ"ך הוא חלק מההיסטוריה שלנו ובתור מדינה דתית אז זה חשוב שהתנ"ך יעבור בדורותינו
תתייחסי לזה כמו ספר סיפורים כי זה מה שזה התנך הוא ספר משלים אחד גדול ויפה
סוג של
לא מכריחים אותנו להאמין אבל לדעתי זה צריך כבר להסתיים בחטיבה/יסודי וזהו
3*
לא. אפילו לא מלמדים את זה כמו שצריך, אל בצרוה מעוותת. מה שיוצא מזה לרוב - זה כפירה.
מה.. ממש לא! אנחנו מדינה יהודית אז על מה אנחנו צריכים ללמוד על הברית החדשה? על הקוראן? ברור שעל התנך.. אם יהודים לא ילמדו אותו מי ילמד אותו?
לגמרי.
ממש לא
^^ בשביל לנמק טיפה, כי גם קראתי פה כמה תשובות. זו כן כפייה כי נכון לא מכריחים להאמין אבל עצם העובדה שאני חייבת לעשות בזה בגרות כדאי שתיהיה לי בגרות מלאה, זו כן כפייה דתית.
אתם בכל זאת במדינה יהודית. שתבינו על היסטוריית המקום קצת. לא קרה כלום
לא, לא מכריחים אותך להאמין.
^^ התנך זה לא היסטוריה של ישראל, זה הספר הקדוש של היהדות הספר בו הדת מאמינה. אין קשר לתשובה שלך בכלל
בהחלט כן
בגלל בעבודה שמחייבים לעשות בגרות בתנך.
אנונימית
מה יש בתנ"ך? מה שהיה פה בעבר נכון? אז מה זה אם לא היסטוריה??! לא אמרתי שזה לא קדוש.. היסטוריה קדושה.. גם כפייה ללכת לצבא
^מה. זה לא קשור אבל לישראל בתור ארץ. אז איך בדיוק זה לפי התשובה שלך ההיסטוריה של ישראל.
לא
כשאני צריך לעשות בגרות בספרות זה אומר שיש עליי כפייה ספרותית?!
^ספרות זה מקצוע, תנ"ך זה כבר משהו דתי..
הכוונה שאני אומר היסטוריה זה באמצעות מילה שתבין למה אני מתכוון.. היסטוריית העם היהודי בארץ הקודש. היסטוריה הכוונה העבר שהיה פה לא שום דבר אחר אני מתכוון.
לא, זה חשוב לדעת את המסורת של העם שלנו גם אם אתם לא מאמינים בזה, עם שלא ידע את העבר שלו אין לו עתיד.
בגלל שיש בזה טיפה דת אז אסור ללמוד מה זה האנטי הזה לדת??
כן חדמש, למה שאני אלמד את השטויות האלה למרות שאני לא מאמין בהן.
זו דוגמא אחת מתוך רבות אחרות לכפיה דתית בארץ.
אמאלה קודם כל אני בת, דבר שני אין לי בעיה ללמוד את זה. כן אישית זה לא מעניין או מזיז לי אבל מה שכן מפריע לי בזה זה עצם העובדה שבלי בגרות בתנך אין לי בגרות מלאה. ואני לא זכאית לתעודה, זה נראה לכם נורמלי? שעקב מקצוע העוסק בדת, אני לא אקבל בגרות?
לא, אפשר לחשוב מה כבר לומדים שם, זה בסך הכל סיפורים של עם ישראל והיסטוריה יהודית, אף פעם לא לימדו אותי להתפלל בשיעורים האלה.
ממש ממש לא!!!!!
לא..
לא מכריחים להאמין אנחנו מדינה יהודית וצריך ללמוד על העבר שלנו אבל לא כופים עלינו להאמין בדברים האלה אז לא זה לא כפייה דתית
אנונימית
כן
אני חושבת שהבגרות היא כן סוג של כפייה אבל זה פשוט דבילי. כיאילו זה בסדר ללמד תנך אבל אם מקדישים לזה יותר מידי שעות בשבוע ועוד עושים על זה בגרות זה בזבוז זמן רציני.
לדעתי זה כן כפייה,
אי אפשר להתייחס לזה רק כ"סיפור אחד ארוך", תמיד יהיה כתוב שם חוקים, מה שקורה למי שלא מציית לחוקים ופגיעה בקבוצות אנשים שונות (להטב וכו..)
זה לא גם משהו שאנחנו יכולים לבחור לא ללמוד, אנחנו מקבלים ציון על משהו שאנחנו בכלל לא מאמינים בו, והציון כן משפיע עלינו
אם מישהו לא רוצה ללמוד או להיות חלק מדת מסויימת אין סיבה שהוא יהיה צריך להיות מושפע מידע עליה
לדעתי לא ממש נכון..
מתי בפעם האחרונה דיברו איתנו בבית ספר על איסלאם ונצרות? איתי לפחות לא דיברו על הנושאים האלה ואני מסיים ללמוד השנה
אבל מצד שני לא מפסיקים לדבר איתנו על יהדות והתנך..
לא, מה הקשר? למה כל דבר עכשיו קשור לכפייה דתית? תבדקו מה אתם כותבים לפניי שאתם מפרסמים
ממש לא כפייה דתית , לפי דעתי זו זכות ללמוד על ההיסטוריה של העם שלנו וזה דבר שכל אחד צריך לדעת בין אם אתה מאמין בזה או לא..
אני חושבת שלא
"לדעתי שיעורי תנך אינם כפייה דתית כי התנ"ך הוא חלק מההיסטוריה שלנו ובתור *מדינה דתית* אז זה חשוב שהתנ"ך יעבור בדורותינו"

מדינה דתית?
אנחנו מדינה יהודית לא דתית אמור להיות הפרדה של דת ממדינה אבל רואים שזה לא הולך כל כך טוב (המדינה נוצרה ללאום היהודי)

לשאלה - אני חושב שתנך אמור להיות מקצוע בחירה שמי שרוצה יכנס אליו ומי שלא רוצה שלא יכנס.
יש המון אנשים כמוני נגיד שלא רוצים לשמוע על הסיפורים של התנך ולא מאמינים בתנך או חושבים שהוא ההיסטוריה שלנו וזה סתם נותן עוד חומר חסר משמעות לבגרות וסתם עושה יותר כאבי ראש וגם בחיים לא נשתמש במידע הזה שוב
כן
מי אמר שהתנך הוא ההיסטוריה של מדינת ישראל?
אני לא מאמין לרוב הסיפורים שם
למה כלכך הרבה אנשים עומדים על זה שעם ישראל והיהדות חייבים ללכת ביחד?
אני לדוגמה ישראלי, נולדתי פה ואני חיי פה, חלק גדול מהמשפחה שלי מאמין באלוהים וכמה מהם דתיים
אני לא מרגיש שום קשר ליהדות, ומעולם לא הרגשתי, למה בגלל שאני גר פה אני חייב ללמוד בבית ספר על דברים שאני לא מאמין בהם?
זה נכון שלכולם פה צריכה להיות את הזכות ללמוד תנך, אחרי הכל יהדות היא הדת המרכזית בישראל
אבל למה לכולנו צריכה להיות את החובה?
קצת
כי מלמדים גם ילדים קטנים ואז הם גדלים להאמין באלוהים ובזה שצריך לשמור שבת וזה
אנונימית
לדעתך שיעורי היסטוריה זו כפיה?
למה כל דבר שקשור ליהדות אתם אומרים כפיה
תראה בית ספר בכללי זה כפייה לא דתית אבל זה כפייה
עובדה ילדים מנסים לברוח משם כשהם יכולים^
לדעתי לא
אני מתייחסת לשיעור הזה בתור שיעור ספרות או חינוך יש המון שיעורים בבית הספר שלא עוזרים בחיים אבל בכל זאת מלמדים אותם אז שיעור תנ"ך הוא אחד מהם
לא... זה מקביל לספרות ואני חושבת שמן הראוי שנלמד על הספר הכי נמכר בעולם שחיברו כותבים מהעם שלנו, זו יצירה ספרותית לכל דבר ועניין וזה חלק נכבד מהתרבות שלנו - באשר להתייחס לזה יותר ממה שזה לא מקבלת, ומיותר להיבחן על זה בבחינת בגרות זה בטוח. ואני אומרת את זה כאתאיסטית כמובן.
אנונימית
שיעורי היסטוריה זה לא כפייה, ההיסטוריה הזו באמת הייתה, ויש הוכחות
אין לנו דרך להוכיח שמה שיש בתנך באמת קרה
ואין לי סיבה להאמין במשהו אם אני לא יודע בוודאות שזה אמיתי
לא.
כרגע את לא מחליטה על עצמך ולכן את עושה את זה בקבלת עול.
את יכולה לא להסכים/לא לקבל את התוכן של תנך
לא, מלמדים על התנך, אבל לא מכריחים אף אחד להאמין בזה
אנונימית
לא נראלי, לא כופים עליי את הדת עצמה או שנותנים לי שיעורי דת ב"איך להיות יותר דתי" אלא מלמדים על הסיפורים בתנ"ך. התנ"ך והדת לא קרובים כלכך, הדת פשוט מתבססת על הספר, אבל זה כמו שיש סרט של ארי פוטר ואז יש החבורה המוזרה הזאתי שאוהבת את הסרט. הסרט הוא סרט, אבל האנשים הופכים את זה למוזר.

סתם צחקתי לגביי האמירה האחרונה. כל העולם הזה דיי כופה עלינו דברים, למה אף אחד לא אומר "אם מחריבים אותי ללמוד מתמטיקה זה לא כפייה מתמטית?" למה אף איד לא יוצא על זה? דווקא תנך מפריע לכם?
לא. תנ"ך מלא בערכים שאנחנו לומדים שיכולים ללמוד אותנו הרבה מהחיים זה דומה להיסטוריה .
כן,וזו דעתי אני סך הכל עונה על השאלה
לא מבינה למה לכל תשובה שאומרת "כן" יש מינוסים,זכותי לחשוב ככה
לא מי שלא טוב לא יום טוב לא
תלוי באיזה צורה מלמדים את זה
אבל ברמת העיקרון לא
מה הקשר כפיה דתית! אתם ממש אנשים שמחפשים רע בכל דבר.
מלמדים אותכם על היהדות שלכם
לא מחייבים אתכן ללבוש ארוך ולא מחייבים אתכם לשמור נגיעה וכו'
תפסיקו עם השאלות החסרי משמעות האלה ותתחילו להבין שאתם נמצאים בישראל וככה זה אצלנו.
לא, יש מקרים שהמורה גורם לזה להיות ככה אבל בכללי לא בסך הכל מספרים סיפורים מהתנ"ך אף אחד לא מת או ניהיה איזה מאמין גדול וצדיק (אולי לפעמים כן מי יודע)
יש פעמים שהמורה גורם לזה להיות כמו כפייה וזה חבל
אנונימית
לא בכלל לא זה ההיסטוריה שלנו של העם היהודי בדיוק כמו שיעור היסטוריה
לא
זה פחות או יותר כמו היסטוריה, לא אומרים שהיסטוריה זאת כפייה
לא, אף אחד לא כופה עלייך להתנהג כפי חוקי התנ"ך, או להאמין בזה.
את במדינת היהודים, והתנ"ך זה דבר שיהודים האמינו ומאמינים בו במשך אלפי שנים. זה דבר הכרחי ללמוד ולדעת במדינה שלנו בין אם אתה מאמין בזה ובין אם לא. אחרת איך תדעי במה חברייך המאמינים מאמינים? על מה מתבססים החגים? התרבות שלנו? זה חלק מאוד מרכזי בחיי היום יום של כל המדינה אין סיבה לא ללמוד את זה.
אם עוד מישהו הולך לכתוב שאם תנך זו כפייה אז גם שיעורי היסטוריה הם כפייה אני הולך להשתגע
השיעור עצמו לא כזה מזיק זה סתם קיצ'י לתפוס את זה ככפייה דתית..
מה שכן בגרות חובה בתנ"ך בבתי ספר חילוניים זה כן כפייה דתית בתכלס
שכל אחד ילמד מה שהוא רוצה
אם אתם רוצים ללמוד תנך תלמדו
אבל אם אני לא רוצה ללמוד תנך אל תכריחו אותי
לדעתי כן, אני לא רוצה ולא מעוניינת ללמוד תנך אבל אני מחייבים אותי, ולא רק שמחייבים אותי ללמוד את זה אני חייבת לעשות בזה גם בגרות.
תיהיו צבועים תעשו מינוסים לא אכפת לי לדעתי זאת כפייה דתית שלא אמורה לקרות. שזה יהיה שיעור בחירה, מי שרוצה ללמוד תנך שילמד.
חד משמעית כן
אנונימית
"זו כן כפייה כי נכון לא מכריחים להאמין אבל עצם העובדה שאני חייבת לעשות בזה בגרות כדאי שתיהיה לי בגרות מלאה, זו כן כפייה דתית."


אם ככה אז יש גם כפייה מתמטית כי חייב לעשות בזה בגרות בשביל תעודה מלאה
וספרותית, ואזרחית, ואנגלית...

חח זה הטיעון הכי דבילי שקראתי
יש הבדל גדול מאוד בין ללמוד תנך ובין ללמוד מתמטיקה.
כשתלכי לאוניברסיטה או לאנשהו ללמוד בעתיד יבקשו ממך להראות כמה יחידות עשית בתנך או משהו שקשור לזה?
לא
במתמטיקה כן יבקשו
מוזר נכון?
אז זהו שלא, ברוב המדינות לומדים מתמטיקה ואתצריכה את זה לעתיד, אבל תנך לא לומדים בשום מקום רק בישראל, מעניין למה
אם זאת לא כפייה דתית אז מה זה כן
אנונימית
לא, אנחנו מדינה של רוב יהודי זה נראה לי הגיוני
אנונימית
בישראל לומדים תנך כמו שבארצות נוצריות לומדים על הברית החדשה, ובארצות האיסלאם על הקוראן

תאמיני לי שאחרי יב אף אחד לא ירדוף אחרייך עם ספר תורה, מעבר לזה שהבגרות בתנך היא אחת הקלות וההוגנות ככה שנוספו לכם יחידה או 2 לתעודה במתנה, מה שמעלה את מספר היחל שלכם סהכ, וזה יקירה מה שגם יעלה את אחוזי ההתקבלות לאוניברסיטה, אבל כנראה שלהתלונן זאת השפה היחידה שאתם מכירים..
^^^^ לא כפייה דתית, אל ניסיון לחלן את העם ע"י לימוד תנ"ך בצורה שגויה.
לא זה לא^
כן זה כן
אנונימית
איך אני יכול להתייחס לזה בתור ספר היסטוריה אם התנך מבוסס על אמונה והיסטורייה מבוסס על עובדות

יש הבדל ואי אפשר לקרוא לזה היסטוריה
^לא בתור ספר היסטוריה, בתור ספר היסטורי ויצירה ספרותית
אנונימית
אתה לא סותר את מה שכתבתי
היסטוריה מבוסס על עובדות
התנך מבוסס על אמונות

לא משנה אם זה הספר הכי נמכר בעולם או שזה הספר הכי חשוב בעולם, זה לא משנה בכלל
והיו מגלים שהעולם עגול, מגלים דברים ומוכיחים עם מחקרים ועם הזמן גם מבינים דברים
hijo del diablo, מה זה "אמונות" וזה זה "עובדות"? זה לא דברים שמישהו החליט שהם קרו, אל זה דברים שקרו לכל העם שלנו, שהיה עד לאות דברים שכתבוים שם. אז זה עובדות לכל דבר...
שוב אתה^
העם היה עד
זה כמו שאני אהיה עד לחייזרים ואכתוב על זה ובעוד 1000 שנה ימצאו את זה ויחשבו שזה אמת אבל בכלל שיקרתי ואי אפשר להוכיח אחרת כי אין אנשים שנשארו חיים או הוכחות אמיתיות לזה שראיתי חייזרים

ואתה תגיד ששקר לא יכול להישאר הרבה זמן וכל זה וברור שזה טעות ושקר יכול להישאר גם שנים

אז לא, זה לא עובדות
^ אבל זה לא אדם אחד, שזה כל העם, העם שמעביר דברים שהוא עצמו עבר וראה מדור לדור.
זה לא משנה את מה שאמרתי

אז קח את הדוגמא שנתתי ותחליך את זה באני לכל המשפחה שלי והחברים שלי
ותזכור שכולנו משקרים
ואנחנו מעבירים את זה מדור לדור

עכשיו מה יקרה לדעתך?
^ שאם הזמן יהיה אנשים שיאמינו בזה (אבל ממש לא רוב העם).

אבל זה שכל העם יחליט לשקר לבניהם, ועוד בשקר שסתם יבך להם את החיים, ואפילו יסכן אותם - זה משהו לא מסתבר בכלל.
אמרתי אחרי 1000 שנים ימצאו את זה שכתבנו על החייזרים
אחרי שהעברנו את זה מדור לדור והפכנו למאות אנשים מי יודע אולי גם אלפים

ומה שאמרת תחשוב שזה כמו התנך, הדוגמא שלי אבל תחליף בתנך
^ אבל תנ"ך - זה לא משהו שנמצא אחר י100 שנה, יש לכל עם ישראל את ספר התורה מיום שהיא ניתנה.

במיוח שככה טוענת המסורת עצמה. אם זה לא הי במציאות - היו אורמים איך יכול להיות שעד עכשיו לא שמענו על זה כלום, ולמה אין לנו ספר תורה מאותו זמן. למה אבותינו לא סיפרו לנו על זה כלום?
נו
תקרא טוב את מה שכתבתי ותדמיין את ההמשך
הזמן ממשיך, עוד ועוד אנשים ממשיכים להאמין בשקר שכתבתי ועוברים עוד שנים
עוד 100 עוד 200 והם לדעתם עם מה שכתבתי עליו נגיד אבן

עכשיו תחליף את האבן בספר
שיאמינו (על סמך מה ולמה?). מה שאתה כתבת לא טוען שזה אמור להיות אצל כל העם מזמן שזה נכתב... אז אי אפשר לדעת אם זה נכון או לא. אבל התרוה כן טוענת שהיא הייתה אצל כל שבטי ישראל מיום שהיא ניתנה.
מה שאני כתבתי זה כמו התנך
אותו דבר בדיוק

ואני טוען שהאבן הייתה מהיום שבו "ראיתי" חייזרים שעבר כאילו מעל 1300 שנה והזמן ממשיך
^ רק אצלך. לא אצל שאר העם. מעניין למה.
אם היית קורא את מה שכתבתי היית יודע שיש אלפים כבר שמאמינים בשקר כתבתי וככל שהזמן ממשיך ככה יהיו יותר

מזכיר משהו אתה לא חושב?
אתה לא תקשר וגם אם כן אתה תכחיש אבל - תנך