3 תשובות
שואל השאלה:
הם פשוט מטפלים במי שלא בא לבית ספר ו love me? ♥ לא נכון הם כן עוד איך עושים אמא שלי קצינת ביקור סדיר ועובדת נורא קשה!
הם פשוט מטפלים במי שלא בא לבית ספר ו love me? ♥ לא נכון הם כן עוד איך עושים אמא שלי קצינת ביקור סדיר ועובדת נורא קשה!
אנונימית
וואי לי איזו מגילה הקיצר הם לא עושים כלום
תפקיד זה מתבצע מטעם משרד החינוך ובתמיכת הרשות, כאשר המטרה היא ליווי כל ילדי רמת הנגב מגיל 18-4 במערכות השונות ווידוא לתפקודם – בהתאם לחוק חינוך חובה.
הליווי נעשה באמצעות ביקורי בית, ביקור במוסדות הלימוד השונים, וכן יצירת קשר עם ההורים, עם המחנכים ועם הילדים עצמם. כל זאת, על מנת לזהות ילדים הנמצאים בתקופות משבר בלימודיהם ולמנוע את נשירתם ממערכת החינוך.
במקביל פועלת מערכת תומכת מטעם משרד החינוך בקב”סים הנמצאים בשטח. קב”סים אלה אוספים אליהם את המידע השוטף ומטפלים בו, מקיימים ימי עיון לחיזוק עבודת הקב”ס, מסיירים באזורי פעילות הקב”סים, דואגים למידע בדבר מסגרות חלופיות ועוד.
במסגרת העבודה השוטפת מתקיים שיתוף פעולה עם מחלקות השפ”ח, המחלקה לשרותים חברתיים של המועצה ומנהל מחלקת חינוך. כל זאת, במטרה “להקיף” את הילד מכל כיוון ולאפשר טיפול שוטף ללא “נפילה בין הכיסאות” – עד כמה שניתן.
עבודת הקב”ס זהה בכל אזור, אך כל רשות פועלת בשיטת עבודה הייחודית לה. פרט לליווי השוטף של הילדים במערכת הרגילה, ברמת הנגב ישנו טיפול בילדים שלא נמצאו מתאימים למסגרת הקיימת במועצה, ולכן נחוצות עבורם מסגרות חלופיות: בית ספר למצוינות, בית ספר לחינוך מיוחד, פנימיות או בית ספר קיבוצי.
מחלקת החינוך מפעילה פרויקט תגבור לימודי וכן שותפה יחד עם המחלקה לשרותים חברתיים בהפעלת לימודיות לילדים.
הליווי נעשה באמצעות ביקורי בית, ביקור במוסדות הלימוד השונים, וכן יצירת קשר עם ההורים, עם המחנכים ועם הילדים עצמם. כל זאת, על מנת לזהות ילדים הנמצאים בתקופות משבר בלימודיהם ולמנוע את נשירתם ממערכת החינוך.
במקביל פועלת מערכת תומכת מטעם משרד החינוך בקב”סים הנמצאים בשטח. קב”סים אלה אוספים אליהם את המידע השוטף ומטפלים בו, מקיימים ימי עיון לחיזוק עבודת הקב”ס, מסיירים באזורי פעילות הקב”סים, דואגים למידע בדבר מסגרות חלופיות ועוד.
במסגרת העבודה השוטפת מתקיים שיתוף פעולה עם מחלקות השפ”ח, המחלקה לשרותים חברתיים של המועצה ומנהל מחלקת חינוך. כל זאת, במטרה “להקיף” את הילד מכל כיוון ולאפשר טיפול שוטף ללא “נפילה בין הכיסאות” – עד כמה שניתן.
עבודת הקב”ס זהה בכל אזור, אך כל רשות פועלת בשיטת עבודה הייחודית לה. פרט לליווי השוטף של הילדים במערכת הרגילה, ברמת הנגב ישנו טיפול בילדים שלא נמצאו מתאימים למסגרת הקיימת במועצה, ולכן נחוצות עבורם מסגרות חלופיות: בית ספר למצוינות, בית ספר לחינוך מיוחד, פנימיות או בית ספר קיבוצי.
מחלקת החינוך מפעילה פרויקט תגבור לימודי וכן שותפה יחד עם המחלקה לשרותים חברתיים בהפעלת לימודיות לילדים.
באותו הנושא: