117 תשובות
האדם לא בא מהקוף, יש לנו אב משותף.
בחיאת, די לדבר שטויות ולהגיד דברים בלי לדעת. בנוסף, אין מה להאמין או לא להאמין, יש הוכחות.
אני לא מאמין בזה.
א אבולוציה זה עסק של מאות אלפי שנים
ב יש הרבה יותר הוכחות שבאנו מקוף
ג קוראים לזה תאוריה אבל יענו זאת עובדה לא תאוריה
תתעמקי בהתפתחות האבולוציונית ואם זה נראה לך הגיוני אז אחלה
זה הרבה יותר עמוק ממה שאמרת על זה שהיום קופים לא הופכים לבני אדם, זה תהליך
זה לא האדם בא מהקוף יש לנו אב קדמון משותף,
ויש לנו מספיק תכונות דומות בשביל שזה לא יהיה ככ מופרח.
שואל השאלה:
אב משותף?? מה זה אומר שבני אדם הזדווגו עם קופים??? זה רק נהיה גרוע יותר ויותר
עזבו את זה, אתם באמת רוצים להאמין שיש לנו ולקוף יש משהו במשותף?
אנונימית
לא, זה לא מה שזה אומר, ואני חושבת שכדאי לך להתחיל לקרוא על הנושא במקום להגיע למסקנות לא נכונות
את גאונה בחיי לכי לאוקספורד
באב משותף הכוונה ששתינו התפתחנו משם נו לא הבנת את זה
מה שוילי אמרה. האדם לא בא מהקוף, יש לנו אב קדמון משותף.
כי יש
א ב ו ל ו צ י ה

לנו ולקופים היה אב קדמון משותף לפני מליוני שנים

האב קדמון המשותף הזה לא קיים יותר, זה כמו שורשים של עץ, בסוף הם כולם מגיעים למקום אחד.
הוא היסוד וממנו התפתחו המון זנים וסוגים של קופים שיש היום, וגם בני אדם כמו שיש המון סוגים של בני אדם.

אין כזה דבר להאמין או לא באבולוציה, זה מה שקרה. מי שלא "מאמין באבולוציה" זה בגלל שהוא לא למד עליה מספיק, זה נובע מחוסר ידע

כי איך מסבירים את זה שבהריון יש שלב מסוים שלעובר יש זימים וקרומים בין היידים? איך מסבירים את עצם הזנב שיש לכולנו? זה שרידים שנשארו לנו מהאבולוציה.
מבחינת מבנה השלד של הבעל חיים הוא הכי דומה לנו ועם זה אי אפשר להתכווח. יש להם שלד מאוד דומה לשלנו, יותר מכל בעל חיים או כל אורגניזם אחר בעולם
שואל השאלה:
מה זה אומר אב קדמון משותף, תסבירוו
אנונימית
תחקרי על אבולוציה אני לא יודעת מה אני חושבת זה לא לא מבוסס וזה לא שטויות אבל באנת שאין לי כוח להתעמק בזה נגלה כשנמות :)
"אב משותף?? מה זה אומר שבני אדם הזדווגו עם קופים???"
לך ולאחים שלך יש אותו אבא, לא הזדווגתן.
"אתם באמת רוצים להאמין שיש לנו ולקוף יש משהו במשותף?"
אובייקטיבית יש לנו המון במשותף. ומה זה משנה רוצה לא רוצה, העובדות קיימות
שואל השאלה:
את ציטטת אותי וזה לא נעים לי
אנונימית
תחשבי שיש שושלת מלוכה
אז יש את מי שהתחיל את השושלת המלך, וממנו הגיעו מלא נסיכים ונסיכות וכו'.
אנחנו והקופים בעצם בני דודים רחוקים, הגענו מאותו "מלך", באותה שושלת מלוכה כביכול
לא מאמין, אבל גם לי האבולוצוה האדם לא בא מהקוף, הוא בא מאב קדמון משותף לו ולקוף, משמע לפי האבולוציה גם הקוף וגם האדם התפתחו מאותו יצור מסויים. אבל אני גם ככה לא מאמין בזה
שואל השאלה:
אז מי זה אותו מלך? אני באמת לא מבינה
על איזה יצור אתם מדברים? הכל נשמע לי כמו דברים לא אמינים
אנונימית
חחח חחח חחח
לאא אא אא אא אא!
חחח חחח חחח חחח
בבקשה תקשיבו בשיעורי מדעים בבית ספר בעיקר כשמלמדים על ביולוגיה
באמת אני מתחננת כי מה שהולך פה זה בורות
זה הנושא מההכי חשובים שיש אתם חייבים לחקור וללמוד יותר על האבולוציה

זה לא מדויק להגיד שבאנו מהקופים, אבל כן יש לנו אב קדמון משותף (שהיום הוא כבר לא קיים)
אבולוציה זה תהליך מאוד ארוך של מליוני שנים
אין כזה דבר "להאמין" או "לא להאמין"

זה
ע ו ב ד ו ת
שואל השאלה:
אתה מבין שאני יכולתי גם להמציא שמות מפוצצים ולומר שאנחנו באנו מהשרפרפים
אנונימית
השם ברא אותנו, אל לא חייב להאמין אבל זאת האמת.
אנחנו לא יכולים לבוא מהשרפרפים כי הם לא חיים, זה חפץ דומם.
אנחנו כולנו אורגניזמים ולפני מליוני שנים היה אב קדמון משותף שממנו התפתחו המון זנים של קופים וגם בני האדם.

האב הקדמוני לא קיים יותר, אבל את הרי רואה שקופים במבנה שלהם דומים לבני אדם.
נכון שיש להם פרווה ומבנה פנים קצת אחר
אבל מבנה השלד שלהם הכי זהה לשלנו מכל שאר המינים בעולם
זה באמת ממש עצוב לי לראות את זה
תחקרו תלמדו יש לאינטרנט ולעולם כלכך הרבה ידע להציע לכם

תקדישו קצת זמן מהחיים שלכם שגם ככה מתבזבזים על רשתות חברתיות ותלמדו על האבולוציה
זה באמת אחד הנושאים הכי חשובים שצריך ללמוד לפי דעתי
שואל השאלה:
אז אם המבנה הכי זהה זה אומר שבאנו מהם? זה מגוחך.
כמו ששרפרף דומה לשולחן, אז מה הוא האב הקדמוני שלו?
אנונימית
יש הוכחות אבל אני לא יודע להסביר אותם זה באמת מעניין אותך? תשאל אנשים שמבינים בדת יותר מימני, אם זה לא אל תשאל חחח. אבל אני יודע שהוא אמיתי כי אני מרגיש אותו, אני יודע במאה אחוז שהוא אמיתי מרגיש אותו בכל חלק קטן בגופי
את לא מבינה על מה את מדברת
את חושבת שאת יותר מבינה ממדענים?
אנשים שעשו תארים ודוקטורט
את חושבת שאת יותר חכמה מהם?
יותר חכמה מרופאים או פרופסורים לביולוגיה?

בבקשה תחקרי לפני שאת אומרת שטויות

לרהיטים אין אב קדמוני כי הם דוממים
אנחנו יצורים חיים
זה שונה לגמרי
שואל השאלה:
זה לא קשור לחוכמה זה קשור לקצת היגיון
אנונימית
לא חושבת
אה ומעמד הר סיני, התגלות אלוקית וקבלת התורה מול אלפי אנשים בו זמנית (מול עם ישראל). נראה לך שאלפי אנשים ישקרו סתם שקיבלו את התורה? הרי קבלת התורה הייתה מקרה המוני מול כל העם לא משהו שמישהו יכול לשקר כלפיו
כאילו, אני מאמין באלוהים אבל האבולוציה אומרת שהאדם והקוף באו מאב קדמון משותף ולא שהאדם בא מהקוף
זה קשקוש
זו תאוריה כל כך טיפשית שנחשבת בגדר עובדה לכל אדם שמבין אותה אפילו קצת שלא לדבר על ההתייחסות אליה בגדר עובדה בעולם המדע.
יש עדויות ארכיאולוגיות, יש הר בערב הסעודית שחלק מן הפרשנים משערים שהוא הר סיני, מצאו באזור ההר שם עדויות להתישבות המונית ויש שם אפילו כתבי מערות בצורות של פרות מוזהבות למניהם שאנשים מהללים(סיפור העגל הקדוש), נשמע מקרי? ליד הר שחלק טוענים שהוא הר סיני מצאו כתבי מערות של אנשים המהללים עגל מזהב? ו ההר גם ממוקם קרוב לים סוף.
ואני חלילה לא כופה את אמונתי עליך, פשוט שאלת להוכחות אז אני מביא לך את מה שאני יודע
אהה.. לא.
יש לי עוד הוכחה אם אתה רוצה אבל זה כבר נהיה לא קשור לשאלה, אם תרצה אשלך לך בפרטי
יש דבר הנקרא אבולוציונית שבזה אני כן מאמינה אבל אני לא מאמינה שהיינו קופים אני מאמינה שהאדם חיקה את הקוף והתנהג ונראה כמו קוף
אנונימית
כמה חסרי השכלה יש פה מדבריםשטויות מבלי לחקור על זה
^^^^את יודעת מה זה אבולוציה בכלל?
אתה הכלב במקרה?
"האדם לא בא מקוף כי הוא בא מחמור"
זה מוטציות
כן, לדעתי, כן.
כן
אנונימי
חיימשלי אין פה במה להאמין יש ליטרלי הוכחות
אנונימית
יש אב משותף, האדם לא בא מהקוף
די לדבר שטויות אם את לא יודעת מה את אומרת עדיף פשוט להיות בשקט
אוקיי, לפי התגובות שלך פה נראה לי שקודם כדאי להסביר מהי ברירה טבעית - "המותאם שורד". נבחר בעל חיים רנדומלי - זברה.
לזברה יש פסים.
הפסים עוזרים כדי להסוות את הזברה וגם ההדפס הזה מבלבל את הטורפים.
אם פתאום תיוולד זברה ללא פסים, היא לא תשרוד, כי לטורף יהיה קל יותר לצוד אותה. היא לא תעמיד צאצאים ולא תעביר את הגנים שלה הלאה.
אבל אם זה היה הפוך - לרוב הזברות לא היו פסים, אבל לחלק כן. הזברות ללא הפסים היו מתמעטות, כי קל יותר לטורפים לתפוס אותן, לפעמים גם לפני שיש להן הזדמנות להתרבות, לעומת הזברות שיש להן פסים, שלא נטרפות ומתרבות.
כך לאט לאט יגדל אחוז הזברות עם הפסים מתוך אוכלוסיית הזברות, עד שמתישהו ישארו כמעט ורק זברות עם פסים.
לא יודעת אם השינוי הספציפי הזה קרה ואיך הוא קרה, אבל יש המון שינויים שקרו ליצורים חיים, ואחרי המון זמן, קורים כל כך הרבה שינויים, עד שבעלי החיים החדשים מוגדרים כבר כמין חדש.
ככה עובדת האבולוציה.
אז מתהליכים אבולוציונים נוצר אותו רב קדמון שדיברו עליו פה. כל צאצא היה קצת שונה מהוריו, אבל די דומה. אבל לפי שיעורי ההישרדות, ההבדלים בין הצאצאים לאב הקדמון המקורי הלכו וגדלו, וגם בין הצאצאים היו הבדלים, עד שנוצרו שני מינים שונים מהאב הקדמון - בני אדם ושימפנזות (זה לא מאוד מדויק, כי יש כמה מינים של שימפנזות והיו כמה מינים של בני אדם, אבל אני מקווה שהנקודה ברורה.)
scuentist senku kun
אתה רוצה שאני אשלך לך הוכחה לעוד נס שקרה?
מה זה החרא הזה
אולי "את נולדת מצפרדע" ?
כן
אני לא מאמין בזה
תיגעי בעצם הזנב שלך זאת הוכחה
תקראי על זה קצת ואל תזרקי שטויות לאוויר
הכל שטויות, למה אנשים כל כך קלים???
לא כ"כ רלוונטי לחיים שלנו.
האדם נברא בצלם אלוקים, זה לא אמור לשנה לנו אם בעבר היו יצורים פחות מפותחים שהם אב קדמון משותף לנו ולקופים.
^אפשר לומר עלייך אותו דבר.
יש מצב לא אמונה שלמה
אוקי אז איך תסביר את זה? השם אמר שהוא יהרוס את העיר סדום בעזרת אש וגופרית שתרד מהשמים. עכשיו אתה כמובן לא תאמין כי זה לא הגיוני שאש וגופרית ירדו ימהשמים. אבל באותו האזור של ההריסות של העיר סדום כיום, תאכל למצוא בכל האזור חלקים של גופרית, של היסוד גופרית מפוזרים בכל האזור, ומה שמיוחד בגופרית הזאת זה שהצבע שלה שונה מכל הגופרית במקום אחר בעולם, הגופרית באזור הזאת מיוחדת ואין אותה בעוד מקום אחר בעולם, היא בצבע שונה שאין אותו בעוד שום מקום אחר. עכשיו אתה תגיד נו אז בסדר מישהו פשוט לקח גופרית ופיזר בכל האזור לפני 4000 שנה, אבל זה לא הגיוני, מכיוון שהגופרית שיש באזור של ההריסות של העיר סדום היא הגופרית היחידה מסוגה בעולם, אין עוד גופרית כזאת במקום אחר בכדה"א, זה לא שמשהו יכל לקחת גופרית ולפזר שם כי אין אותה במקום אחר. ובנוסף באזור אינם מתרחשות או התרחשו פעילות גאותרמיות, דבר הפוסל את האפשרות שהגופרית נוצרה שם מ"כוחות עצמה". הגופרית היא נמצאת גם רק באזור של ההריסות של העיר סדום, בקיצור אין עוד הסבר להיווצרות הגופרית שם חוץ מהסבר המקראי, בעצם זה זכר למקרה שהשם הרס את העיר סדום בגופרית ואש. יש עוד הרבה סרטונים ביוטיוב ומחקרים אתה מוזמן לקרוא
ברור שכן. מעדיפה להאמין לעובדות מאשר המצאות
אז תאמיני שיש ישות שאף אחד לא ראה או שמע שלקחה וואקום והפכה אותו לחול ואז לקחה חול והפכה אותו לבן אדם, לקחה צלע ויצרה אותו יצור רק עם פות וציצי, חחח אני אפילו לא יכולה להמשיך, סיפור הבריאה כל כך הזוי, זה פשוט מביך להאמין בזה.
אנונימית
"לאחרונה התפרסם בעיתונות בישראל כי ליד רמלה נתגלו "עצמות אדם מאובנות מלפני כ-120 אלף שנים", אשר "חושפות את קיומו של אדם קדמון מטיפוס שלא היה ידוע עד כה למדע".
תגלית זו היא אחת מסדרת תגליות ברחבי העולם, בהן נחשפו עצמות, גולגולות ושברי גולגולות, חלקם עם סימני זיהוי של קופים. בעקבות תגליות אלה העלו חוקרים רבים אפשרות תיאורטית, לפיה חי בעבר הרחוק קוף קדמון אשר ממנו התפצלו והתפתחו השימפנזה והאדם הנבון. נקודת הפיצול, לדעתם, הייתה לפני מיליוני שנים.
הדבר ברור שהלך חשיבה זה עומד בניגוד גמור לנאמר בתורה, שבסיומם של ימי הבריאה, לאחר הופעת בעלי החיים השונים, נברא האדם מן האדמה. ככתוב:1 "וַיִּיצֶר ה' אֱלֹהִים אֶת הָאָדָם עָפָר מִן הָאֲדָמָה, וַיִּפַּח בְּאַפָּיו נִשְׁמַת חַיִּים, וַיְהִי הָאָדָם לְנֶפֶשׁ חַיָּה".
מהתורה שבכתב וממדרשי חז"ל עולה שאדם ראשון זה היה נבון ביותר, בנוסף להיותו מסוגל לדבר, והוא גם היה בדרגה רוחנית גבוהה, שהרי ידע לקרוא לכל בעל חיים שם על פי תכונותיו הייחודיות, ככתוב בתורה:2 "וַיִּצֶר ה' אֱלֹהִים מִן הָאֲדָמָה כָּל חַיַּת הַשָּׂדֶה וְאֵת כָּל עוֹף הַשָּׁמַיִם, וַיָּבֵא אֶל הָאָדָם לִרְאוֹת מַה יִּקְרָא לוֹ. וְכֹל אֲשֶׁר יִקְרָא לוֹ הָאָדָם נֶפֶשׁ חַיָּה הוּא שְׁמוֹ". כלומר, התורה מציינת כי אדם הראשון ידע את סודות תכונותיהם הרוחניות של בעלי החיים, והתאים להם שמות על פי האמת המדויקת ברבדים העמוקים הטמונים בסוד האותיות אשר בהן נברא העולם.3 בנוסף, אדם זה היה בדרגה רוחנית גבוהה עד כדי היכולת לדבר עם בוראו,4 ככל נביאי התנ"ך. ועוד ציינו חז"ל במדרשי התורה ובתורת הקבלה פרטים נוספים אודות גדולתו של אדם הראשון.
בודאי שלא היה זה האדם הירוד או היצור דמוי האדם עליו מדברים החוקרים."

ציטוט מכתבה באתר הידברות מאמיני היהדות לא מאמינים שבאנו מהקוף אין בזה אפילו לא טיפת הגיון!!! שלא נדבר על הגיון בכללי!!! אנשים חילונים אטאיסאים נוצרים ולא יודעת מי עוד כן מאמין זה הכל פשוט מאוד.
אנחנו לא באנו מהקוף, יש לנו אב קדמון משותף. זה הכל אבולוציה.
כן אחרת איך זה הגיוני שאח שלי נראה ככה
על פי היהדות ה' הבדיל את האדם מהחיות ושם בנו רוח ממללא, הכלב למשל יכול לנבוח ליילל ולנהום והקוף? אפילו יותר מוגבל בקולות מהכלב אם תשימו לב, הקוף והאדם לא עד כדי כך דומים זה משהו אחר לגמרי, גם אומרים שלחיות יש נפש ולאדם גם נשמה
רואים את ההבדל רואים שהאדם באמת מובדל מהחיות.

גם אם הייתי אתאיסטית יש מצב שהייתי חושבת שהאדם והקוף שני יצורים שונים שלא התפתחו מאותו אב קדמון משותף

והאבולוציה היא באופן כללי עם כל מה שכלול בה כל החיות לא הגיונית מלבד האדם והקוף יענו

ואם כבר באנו מאב קדמון משותף עם הכלב חחח כי יש לו לב בושה וחמלה והוא אוהב אוכל כמו הרבה מאיתנו והוא הרבה יותר חזק בתקשורת מאשר קוף והדבר הכי חזק בנו זה תקשורת
נו כי לא באנו מאף אב קדמון משותף וגם לא מכלב
זה דבר אחר וזה דבר אחר לגמרי רואים שהאדם מובדל תכלס למרות שיש לאדם ולכלב למשל בושה
וגם לכל יצירה יש יוצר כיסא למשל לא יכול ליצור את עצמו אז זה מאוד הגיוני שלדגים שיש להם פסים מסודרים ולכל העולם המדוייק הזה יש מי שיצר אותו בכוונה ובכוונה הבדיל את האדם מהחיות ויודע מה הוא עושה

בנוסף מה יותר הגיוני תכלס? להאמין לתאוריה של אדם אחד בלבד שהוא מן הסתם לא הכי חכם בעולם ולא יותר חכם משלמה המלך שעדיין חוקרים אותה ולא הוכחה או להאמין לספר שעבר מלא דורות ויש בו חכמה ענקית פי 10 יותר מלאדם אחד + העדויות של דוד המלך בספר התהילים החיים שלו עצמם שמלאים בהוכחות לבורא וגם ספר משלי שיש בו כלכך הרבה חכמה שברור ששלמה המלך כתב אותו איש רגיל מהתקופה ההיא לא יכל לכתוב דבר כלכך חכם שגם יותר חכם מאנשים היום וגם בו יש עדות לאל, והם עוד לא ההוכחות הכי גדולות וחוץ מזה ההשגחה שחוויתי בחיים ועוד הרבה ניסים שהיו לאנשים שהתרפאו מסרטן למשל כי קיבלו עליהם שבת זה הרבה הרבה הרבה הרבהה יותר מסתדר לי מתאוריה של אדם אחד + ההבדלים העצומים בין האדם לשאר בעליי החיים + התפקיד שיש לישראל בעולם + הדקויות שיש בהלכות כמה זה תואם למוסר הפנימי + הדיוק בעולם ועוד.
סליחה צודקת יותר הגיוני שרוח מרחפת בכל העולם נמצאת בכל מקום בראה אדם לקחה ממנו חלק מהגוף ויצר אישה
אנונימית
זה לא רוח מרחפת שעפה בכל העולם, לא צריך להתנהג בטיפשות בכח, זה הרבה יותר עמוק מזה
אנונימי
לא ביקשתי תגובה לזה, תחייה באומנה כל כך הגיונית אם אתה רוצה
אנונימית
דוגמה לאבולוציה היא הקורונה אם את רואה חדשות את יכולה לראות שמתפתחים הרבה זנים של קורונה הם לא מתפתחים כי ישות יצרה אותם אלא בגלל האבולוציה, האבולוציה משפיעה על הווירוס בגלל שהוא אורגניזם
צדיקו

דרך אגב גם באזור ליד ים המלח מצאו חורבות של עיר שהושמדה ע"י מטאורים לפני כמה אלפי שנים.

סביר להניח שזה קרה בדיוק כמו שזה מתואר >~<
מאמינה באבולוציה , יש הוכחות
;(
לא אני לא מאמינה
אני יודעת. זה מדעי, יש לזה הוכחות
.
אנונימית
כן
אנונימית
^^^ ברור, אין במה להאמין, יש אמת אחת בעולם והיא היהדות! :)
נו די, שמעת על אבולוציה?
יש אנשים שהם קופים והם אלה שמגיעים מהקוף כל הנורמלים לא
אנונימית
זה לא קטע של לחיות באמונה, זה לחיות עם האמת
אנונימי
דווקא היום יש הרבה מדענים שמפריחים את הדעה של דרווין על זה שהאדם בא מהקוף וכ"ו וכ"ו...
ואני אישית לא מאמינה בזה.
הכל רשום ביהדות כבר לפני אלפיים שנה
אבל אני צודק, השם קיים, אתם מבססים את הדעות שלכם על אנשים מסויימים, אני פיזית מרגיש שהקדוש ברוך הוא קיים אני יודע שהוא אמיתי זה לא עניין של אמונה בכלל
אנונימי
שואל השאלה:
לא יודעת מה איתכם, כבר ממש אחרי ששאלתי את השאלה לא היה לי אכפת מהתשובה, אני בחמות. זה שיא חדש בחיי.
אנונימית
אתה לא מבין את זה שלא צריך הוכחות בשביל להבין שמשהו קיים, כמו שאתה מרגיש שהלב שלך דופק או שאתה נושם, אתה מרגיש את הקדוש ברוך הוא פיזית וזה אחת התחושות הכי טובות שאדם יכול לחוות. מאחל לך להרגיש אותה כי זה תחושה פיזית הכי טובה בעולם
אנונימי
אתה טועה, שאני סתם מדבר עם הקדוש ברוך הוא או מתפלל ממש חזק או פשוט אומר לו תודה או שר לן שיר באמונה, כל הגוף פשוט מקבל צמרמורות ואתה מרגיש בחוויה על חושית
אנונימי
כן, זה נקרא אבולוציה.
לא יודעת מה איתכם, אבל סבא רבה שלי לא היה קוף
עוד ויכוח סרק. לא על אבולוציה. אלא בין דתיים ולא דתיים. קבלו אחד את השני בשונות שלהם. ברור שעבור החילוני, אבולוציה היא תיאוריה מדעית שאין צורך בכלל לדון באמיתות שלה, ובטח לא באמונה בה. היא לא דורשת אמונה, היא דבר מוכח. אבל במקביל עבור הדתי יש אמת אחרת שכתובה בספר הספרים. ועבורו העולם החילוני הוא עולם השקר והעיוות. וכמה שבתור חילונים זה נשמע ונראה מוזר מהצד, צריך לקבל את האחרות הזאת. הם שונים באופן מהותי. כל תפיסת העולם שלהם היא אחרת. לא צריך לריב איתם ובטח לא להוכיח להם שאנחנו צודקים. כי אנחנו לא צודקים. אנחנו מתאימים לסביבה שלנו, ולכן אנו שורדים בסביבה שלנו. הם מתאימים לסביבה שלהם, ולכן הם שורדים בה. זה הכל.
אתה מאמין בזה שיש קוסם בלתי נראה שאמר הוקוס פוקוס והנה אתה פה?
גם אני יכול להגיד את זה לא נכון כדי שזה ישמע מטומטם.
למרות הקונספט של "אלוהים" באמת מטומטם אבל זה נושא אחר.
לא מאמינה בזה ולא באב הקדמון המשותף.
הקב"ה ברא אותנו וזאת האמת היחידה פה (:
כן
לא באנו מהקוף, אלא שיש לנו אב קדמון משותף אל תגיבו על הנושא אם אתם בכלל לא מבינים בו.
זה בערך כמו להגיד שלחתול והכלב יש אב משותף כי שניהם הולכים על 4!

הקדוש ברוך הוא ברא עשרות אלפי סוגים ומינים של חיות (רק קופים יש מעל 160 מינים)כאלו שדומים לנו וכאלו שלא מזכירים אותנו בשום צורה ודרך,
בדיוק כמו שיש קופים שדומים לנו(גורילות ושימפנזות) ויש קופים שדומים לכלב(בבונים) ואף אחד לא טוען שהקוף בא מהכלב או שלכלב והקוף יש אב קדמון!

לסיכום בואו נודה שכל מי שמאמץ את תיאוריית האב הקדמון, האבולוציה וכ'ו הוא פשוט אדם שלא מאמין בתנ"ך ובבורא עולם ומנסה לתרץ את בריאת האדם כטעות אבולציונית גנטית וזה בזמן שהאדם הוא היצירה החיה המפותחת והמתוחכמת ביותר על פני כדור הארץ!
איך? אבולוציה גם התרחשה בתנ"ך
שכחת את השינוי שהנחש עבר בסיפור הבריאה? אבולוציה לא סותרת את התנ"ך
אותה משפחה זה לא ליטרלי...
למי שכתבו פה לא הגיוני על אמונה באלוהים
תחשבו על זה, זה לא בהכרח שההגיון האנושי הוא המדד הנכון להבנת המציאות הכנה והאבסולוטית בעולם.
אבולוציה לא התרחשה בתנ"ך!
תלמד את המקרא ותבין שהנחש נענש ומחיה שדומה לכלב הפך ברגע אחד לחיה שזוחלת על גחונה בציווי אלוקי!
בדיוק כשם שהמטה של משה רבנו הפך לנחש בנס גלוי ולא בתהליך אבולציוני,
כי לפי התיאוריה שלך אם תחזיק בבית מטה מעץ ותשמור אותו מתישהו הוא יהפוך לנחש בתהליך אבולציוני...
גם אתאיסטים וגם מאמינים, תנסו ללכת אחורה במחשבה, כמה שיותר אחורה לנקודה שבה נברא/ נוצר היקום. תכנסו למחשבה הזאת עמוק עד שתרגישו תחושה של אינסוף וחלקיקים... התחושה הזאת היא מה שיש מתחת לכל מה שאנחנו, כולנו, מאמינים בו וזה אותו הדבר בדיוק
אנונימית
זאת לא ממש תיאוריה
יש הוכחות לזה(אבולוציה) תקראי על זה תביני
אנונימית
זה ליטרלי מוכח זה לא סתם תיאוריה
כמה סרטונים קצרים שיוכיחו ויסכמו את הנושא בצורה הכי מדויקת וברורה שיש.
הם קצרים מן נסתם ומובנים ומדברים על האדם הקדמון והאבולוציה ולמה הקופים עכשיו חא מתפתחים.
בתכלס אין לי כוח לכתוב את התשובה אז העדפתי לשלוח כבר את הסרטונים שלו:

https://vm.tiktok.com/zseavmubs/

https://vm.tiktok.com/zseavbymu/

https://vm.tiktok.com/zseavjw5n/

https://vm.tiktok.com/zseavhtcd/

https://vm.tiktok.com/zseavbqjq/

https://vm.tiktok.com/zseavvamq/


https://vm.tiktok.com/zseav4xtb/

ממש ממליצה לעקוב אחריו באופן כללי הוא מעניין ברמות ועוזר להשכלה לבורים אם ויש
4 שעות אתם רבים על זה אבל בחיים אתם לא תראו מישהו שמצליח להחזיר בתשובה בן אדם או להחזיר בשאלה.
זה אמור לבוא מתוך המחשבות של אותו אדם, ספקות, תהיות.
אני לא אדם מאמין ואני חושב שזה משהו פסול לנסות להכשיל אדם באמונה שלו.
אז בבקשה חלאס כי לפניכם במהלך כל ההיסטוריה היו וויכוחים דומים, וזה לא הוביל לשום נקודה טובה. בואו פשוט נניח אחד לשני לחיות בשקט עם מה שעושה לו טוב.
בסופו של דבר אנחנו חיים על כוכב בחלל שיקרוס לתוך עצמו או יתפוצץ באופן כלשהו או שנכנס לעידן קרח והאנושות תיכחד, בואו, אנחנו לא נחיה פה לנצח. אם אנחנו כבר פה לפחות נלמד לחיות בכבוד ובשלום אחד עם השני.
ואנלא נאיבי, זה פשוט סיוט להקלע לוויכוחים מהסוג הזה
לכל מי שהתחיל ואמר "מה יותר הגיוני שיש קוסם בשמים?" "יותר הגיוני שבאנו מענן?" "יותר הגיוני שרוח בלתי נראת בראה אותך מעפר?" וכו וכו
אז כן, ז"א דבר ראשון האבולוציה לא סותרת בהכרח את התנך אבל אני אישית חושבת שזה לא מעניין..
גם אם האבולוציה קרתה וגם אם לא זה לא מעניין כי מה שעומד מאחורי הכל הוא אלוקים ורק אלוקים!
מי יצר את העולם והיקום? איך הכל הגיע מכלום? פתאום הופיעו חלקיקים שהתפתחו ליקום הזה?
בקיצור לא הגיוני בלי אלוקים.

דבר שני אלוקים הוא לא קוסם בשמים, ענן או רוח מרחפת בלתי נראת וכל השטויות שאמרתם.. זה הרבה הרבה יותר עמוק מזה, ואלוקים הוא לא משהו פיזי שתראו בעולם הזה.. הוא יכול להתגלות בעולם שלנו בעזרת כל מיני דברים כמו שאפשר לראות בסיפורי התנך ובעיקר עם משה רבינו, אבל הוא לא משהו פיזי בעולם הזה.
אלוקים הוא משהו הרבה יותר רוחני, משהו שאם אתם רוצים להבין אותו קצת יותר צריך לבוא בראש פתוח ולהקשיב באמת ולפתוח את הלב, רק ככה באמת תוכלו לנסות להבין את כל מי שמאמין אמונה שלמה וגדולה באלוקים.
דבר שלישי התנך הוא לא בהכרח מתאר את כל מה שקרה אחד לאחד מבחינה מדעית.. התנך הוא לא ממש ספר מדעי,
התנך הוא בעיקר ספר מוסר, היסטוריה ואמונה של עם ישראל שמספר על איך הכל התחיל ובונה אצלנו את האמונה.
יש הרבה שאומרים שהאבולוציה לא סותרת את התנך בכלל
ובקיצור גם אם האבולוציה קרתה וגם אם לא זה לא מעניין כל עוד מי שעומד מאחורי הכל זה השם.
לדוברי האנגלית, הינה סרטון מעניין שטובל את קצות האצבעות בנושא האבולוציה. זה עשוי לענות על חלק מהשאלות ולהסביר את הקונספט.
אחותי, האדם לא בא מהקוף, יש לנו אב קדמון משותף
ואת עוד מטיפה לנו על טמטום
אוקיי, אני אסביר:

פעם לפני מיליוני שנים התפתח תא בתוך כדור הארץ שבמשך השנים הוא התפתח לכל מיני יוצרים ( קוראים לזה אבולוציה ) ובעצם התא התפתח ליצורים שונים זה מזה וביניהם גם יצורים כגון קופים ואלה... ובעצם לאט לאט הקופים התפתחו לכל מיני יצורים בשל שהם בעצם הולידו צאצאים וכל פעם הצאצא השתנה מלידה ללידה שבעצם בסוף התפתח יצור שהיה דומה לבן אדם ( אדם קדמון ) ולאט לאט הוא התפתח לבן אדם.

חפרתי אני יודעת
לא באנו מהקוף יש לנו אב קדמון משותף לקוף, וזה אבולוציה.. יש עובדות והוכחות בשטח גם אנחנו רואים אבולוציה כל יום, תקחי לדוגמא את וירוס הקורונה איך הוא עובר מוטציה ונוצר וריאציה חדשה לוירוס שהיא עמידה יותר.
זו הסתגלות והתאמה לברירה הטבעית.
לא
^shay
מסכים איתך בכל מילה....... ואגב בבריאת העולם כל פעם שכתוב יום אחד שעבר, אומרים רבנים, שזה יכול להיות ימים ואולי שנים ואלי עשרות שנים או אלפי שנים ורק יום אחד, כי הזמנים בבריאת העולם היו מאוד שונים ממה שאנחנו רגילים אליהם והם לא בדיוק מה שאנחנו חושבים.

כי ה' ברא את התנינים הגדולים (ככה כתוב בתנ"ך, אני מנחש שזה הדינוזאורים) לפני שברא את האדם אז טכנית זה די מסתדר