3 תשובות
ואיי הייתי שמחה לעזור אבל אני לא מבינה בחשמל...
זה מעגל טורי? אם כן אז את עושה ככה:
כדי לחשב התנגדות את יכולה לחבר את כל הנגדים במעגל *במידה ונתון לך את כולם*
כלומר: ההתנגדות תהיה: rt= r1+r2+r3= 23+108+20=151 oham
וכדי לחשב זרם את עושה ut לחלק לrt
כלומר: (it= ut/: rt = 240/151 = 1.58(a
וכדי לחשב מפל מתח על כל נגד
את עושה: נגד כפול הזרם הכללי כלומר:
(v)ur1= r1 it = 23 1.58= 36.34
(v)ur2= r2 it=108 1.58=170.64
וכך הלאה..
את יכולה לחבר את כל המפלי מתח בסוף ולראות אם יצא לך ut ( מתח כללי במעגל )
הערה: כשרשמתי מתחת לאות t זה אומר total.
ובסוגריים רשמתי יחידות מידה
התנגדות: זה oham יש לזה גם אות ביוונית שמסמנים איתה את היחידות מידה אבל בכללי האות נקראת oham
מתח: v כלומר volt
זרם: a כלומר amper.

ולגבי השאלה האחרונה שלך האמת שבדיוק גם אני צריכה להגיש עבודה בחשמל והשאלה הזאת הופיעה גם לי ואני נתקעתי עליה כבר מאתמול.
אני מרגישה שאני יודעת את התשובה אבל אין לי מושג אם אני צודקת ואני לא רוצה להטעות אותך.
בכל זאת בהצלחה (: שמחתי לעזור במה שיכולתי מקווה שזה מובן.
שואל השאלה:
ממש תודה3>
אנונימית