14 תשובות
לשון הרע דבר נורא יותר מחצאית קצרה
לי? כלום
קללות על ימין ושמאל
אנונימי
הלכות לשון הרע. אבל אני מתוסכלת מעצמי, אם פעם לא הייתי שמה לב לזה, היום אני שמה לב מתי אני אומרת, אבל אני לא רוצה להיות מטרד ולומר 'לשון הרע' כל שנייה.
שואל השאלה:
אצלי זה הריכולים... אני כל הזמן מרכלת עם החברה הכי טובה שלי וזה. זה נחשב לשון הרע לא?
אנונימית
שואל השאלה:
מה הכוונה^
אנונימית
את אדם מאמין? אם כן אז להבין שזה חטא מאוד חמור ואת החשיבות שלו, זה גם בתכלס מעשה לא יפה לעשות, תחשבי שכל הדברים שאת אומרת יאמרו עליך
בהצלחה! גם אני במקום שלך אבל משתדלים
צמיד שרשום עליו "לשון הרע לא מדבר אלי"
גם זו עברה חמורה, ובלי קשר לזה אני פשוט חושבת על הצד השני ואיזה רע הוא ירגיש אם הוא ידע שדיברו עליו, לי זה עוזר להמנע מזה. פשוט כמו שאת לא רוצה שידברו עלייך גם אחרים לא רוצים.
שתדעי גם לשמוע לשון הרע מחבר, ולא להגיד לו להפסיק זה נחשב גם עבירה, שעל זה אפילו עוד יותר קשה לשמור
שואל השאלה:
אבל איך אפשר בעצם לעצור את החבר? אני לא שולטת על בנאדם^
אנונימית
^את יכולה להעיר לו, אבל אם הוא לא מקשיב ולא רוצה לעצור אז פשוט לקום וללכת כדי לא לשמוע את זה
להגיד לו שדי, שזה לא מעניין אותך, שזה לא יפה או שפשוט לא בא לך לשמוע. מנסיון זה ממש קשה ואפילו מביך להגיד את זה אבל אין מה לעשות
שואל השאלה:
אבל כעיקרון כשחברה שלי משתפת בצורה לא ממש יפה על סיטואציה שקרתה לה עם חברה אחרת זה נחשב ריכול? איך לעצור את זה?
אנונימית
תראי, אני לא יודע הלכות לשון הרע אבל אני חושב שזה כן, במקרה כזה פשוט להגיד לה שזה לא יםה לדבר ככה עליה