57 תשובות
להודות
זה הדרך שלהם לדבר עם הקבה
אנונימית
כי משעמם לנו
להודות לה'
ככה זה בתורה
הם מאמינים בקבה
הם מאמינים בקבה
אני מתפללת בגלל שזאת די הדרך שלי לדבר עם אלוקים ולהגיד לו גם תודה.
ובדת הבנים צריכים לפי התורה להתפלל 3 תפילות ביום.
אבל אני חושבת שתפילה זה משמעות אחרת בשביל כל אחד.
ובדת הבנים צריכים לפי התורה להתפלל 3 תפילות ביום.
אבל אני חושבת שתפילה זה משמעות אחרת בשביל כל אחד.
שואל השאלה:
למה הם אומרים את ההודאות האלה? אלוהים יכול לדעת אם מודים לו גם כשלא מבטאים את זה, אלוהים יודע את הכוונות של כולם
למה הם אומרים את ההודאות האלה? אלוהים יכול לדעת אם מודים לו גם כשלא מבטאים את זה, אלוהים יודע את הכוונות של כולם
אנונימית
שואל השאלה:
^^את לא צריכה לדבר עם אלוהים.
הוא יודע את כל הכוונות, הרצונות, התשוקות שלך. הוא יודע הכל.
למה את צריכה לבטא את זה בדיבור?
^^את לא צריכה לדבר עם אלוהים.
הוא יודע את כל הכוונות, הרצונות, התשוקות שלך. הוא יודע הכל.
למה את צריכה לבטא את זה בדיבור?
אנונימית
ברור שהוא יודע גם בלי שנתפלל.
אבל זאת סוג של הדרך שלנו להגיד תודה.
זה כמו שתגיד "ברור שאמא שלי יודעת שאני אוהבת אותה, אז אני לא אגיד לה שאני אוהבת אותה" אבל היא תשמח אם מידי פעם תראה לה שאתה אוהב אותה ותגיד לה את זה.
אני חושבת שככה זה עם ה
אבל זאת סוג של הדרך שלנו להגיד תודה.
זה כמו שתגיד "ברור שאמא שלי יודעת שאני אוהבת אותה, אז אני לא אגיד לה שאני אוהבת אותה" אבל היא תשמח אם מידי פעם תראה לה שאתה אוהב אותה ותגיד לה את זה.
אני חושבת שככה זה עם ה
תפילה היא לא בהכרח דיבור אגב.
תפילה זה משהו שלי עם אלוקים, אני יכולה להתפלל בלב, ואני יכולה גם לפתוח סידור ולהתפלל בשקט.
זה נותן לי סיפוק להתפלל, ויש לי את האפשרות. אז למה לא בעצם?
תפילה זה משהו שלי עם אלוקים, אני יכולה להתפלל בלב, ואני יכולה גם לפתוח סידור ולהתפלל בשקט.
זה נותן לי סיפוק להתפלל, ויש לי את האפשרות. אז למה לא בעצם?
שואל השאלה:
אבל את לא צריכה לומר תודה, הוא יודע אם בליבך יש בך תחושה של הכרת תודה או לא
לא, אמא לא יודעת בוודאות אם אני אוהבת אותה או לא. היא לא קוראת את המחשבות שלי ומודעת להן בכל עת ועת. כשאני אומרת לה שאני אוהבת אותה אני נותנת לה תחושת ודאות, אלוהים לא צריך את זה ממני.
אבל את לא צריכה לומר תודה, הוא יודע אם בליבך יש בך תחושה של הכרת תודה או לא
לא, אמא לא יודעת בוודאות אם אני אוהבת אותה או לא. היא לא קוראת את המחשבות שלי ומודעת להן בכל עת ועת. כשאני אומרת לה שאני אוהבת אותה אני נותנת לה תחושת ודאות, אלוהים לא צריך את זה ממני.
אנונימית
שואל השאלה:
^^זה לא משנה אם זה בשקט או בקול.
אהה, אז את עושה את זה מאינטרסים עצמיים? כדי להגשים את הרצון האנוכי שלך לסיפוק ושמחה? בשביל תועלת עצמית?
^^זה לא משנה אם זה בשקט או בקול.
אהה, אז את עושה את זה מאינטרסים עצמיים? כדי להגשים את הרצון האנוכי שלך לסיפוק ושמחה? בשביל תועלת עצמית?
אנונימית
זה לא רק להודות.. זה גם לבקש בקשות או עזרה.. גם להודות שעברנו את היום ואת הלילה.. זה הכרת תודה.. גם אם הוא יודע אנחנו צריכים לפעול כדי להגיד את התודה להראות את המאמץ שלנו
לא ככ הבנתי מה הפואנטה של השאלה?
שאלת שאלה נכון? ענינו לך- מתפללים בשביל להגיד תודה, בשביל לדבר ובשביל לבקש דברים.
ברור שה' יודע הכל, אבל זאת השתדלות להתפלל, ואני חושבת שהוא מעריך את זה.
ועוד פעם, אני ספציפית רוצה להתפלל, זה עושה לי טוב וזה גורם לי להגיד יותר קרובה לאלוקים, אז למה לא?
שאלת שאלה נכון? ענינו לך- מתפללים בשביל להגיד תודה, בשביל לדבר ובשביל לבקש דברים.
ברור שה' יודע הכל, אבל זאת השתדלות להתפלל, ואני חושבת שהוא מעריך את זה.
ועוד פעם, אני ספציפית רוצה להתפלל, זה עושה לי טוב וזה גורם לי להגיד יותר קרובה לאלוקים, אז למה לא?
כי התפילה זאת ההשתדלות שלנו וככה אנחנו מראים ל ה שהוא חשוב לנו וזה הקשר שלנו איתו
תפילה זה ליצור איתו קשר בעצם
תפילה זה ליצור איתו קשר בעצם
לא חושבת שזה "רצון אנוכי"
הדת צריכה לגרום לך להרגיש טוב.
אין לי אינטרסים ו"רצון אנוכי" וזה מפגר להגיד את זה.
זה עושה לי טוב להתפלל, למה את הופכת את זה ל"רצון אנוכי"? כאלו איפה ההגיון פה?
כמו שיש לך מלא דברים שעושים לך טוב אז את עושה אותם ככה התפילה עושה לי ולעוד המון אנשים. איפה הרצון האנוכי פה? לעשות דברים שמשמחים אותי
הדת צריכה לגרום לך להרגיש טוב.
אין לי אינטרסים ו"רצון אנוכי" וזה מפגר להגיד את זה.
זה עושה לי טוב להתפלל, למה את הופכת את זה ל"רצון אנוכי"? כאלו איפה ההגיון פה?
כמו שיש לך מלא דברים שעושים לך טוב אז את עושה אותם ככה התפילה עושה לי ולעוד המון אנשים. איפה הרצון האנוכי פה? לעשות דברים שמשמחים אותי
שואל השאלה:
^^^^נו, אז זה בשביל אינטרסים עצמיים
ב"לפעול" ללקרוא מספר התפילה?
^^^הפואנטה של השאלה היא לדעת מהי הסיבה שלשמה דתיים מתפללים. הא, ראיתי שעניתם לי. עניתי לכם בחזרה.
להקדיש זמן לקריאה מספר התפילה? מה אכפת לאלוהים אם נקדיש זמן לקריאת מילים מהספר הזה או לא? הרי המטרה בתפילה היא להודות כפי שאמרת, אז קריאת המילים חסרת משמעות כי אלוהים יודע אם מרגישים אליו הכרת תודה או לא
למה לא? לא יודעת... זה פשוט נראה לי חוסר ביושרה אינטלקטואלית
^^^^נו, אז זה בשביל אינטרסים עצמיים
ב"לפעול" ללקרוא מספר התפילה?
^^^הפואנטה של השאלה היא לדעת מהי הסיבה שלשמה דתיים מתפללים. הא, ראיתי שעניתם לי. עניתי לכם בחזרה.
להקדיש זמן לקריאה מספר התפילה? מה אכפת לאלוהים אם נקדיש זמן לקריאת מילים מהספר הזה או לא? הרי המטרה בתפילה היא להודות כפי שאמרת, אז קריאת המילים חסרת משמעות כי אלוהים יודע אם מרגישים אליו הכרת תודה או לא
למה לא? לא יודעת... זה פשוט נראה לי חוסר ביושרה אינטלקטואלית
אנונימית
שואל השאלה:
^^^מה לא ברור פה?
"זה עושה לי טוב להתפלל"
כשאין לי סיבות לחשוב על גורמים אחרים לתפילה, התפילה היא אנוכית. את דואגת אך ורק להרגשה הטובה שלך כשאת מתפללת. את מתפללת בשביל עצמך, בשביל סיפוק הרגש שלך, כדי לגרום לעצמך הרגשה טובה.
מובן?
^^^מה לא ברור פה?
"זה עושה לי טוב להתפלל"
כשאין לי סיבות לחשוב על גורמים אחרים לתפילה, התפילה היא אנוכית. את דואגת אך ורק להרגשה הטובה שלך כשאת מתפללת. את מתפללת בשביל עצמך, בשביל סיפוק הרגש שלך, כדי לגרום לעצמך הרגשה טובה.
מובן?
אנונימית
למה לא
שואל השאלה:
^^^^מה קשור שאברהם השכים בבוקר, יצחק יצא לשוח בשדה, ויעקב היה במקום וישן שם?
מי שקבע את התפילה מה"סיבה" הזו - מה האדם הזה חשב לעצמו בכלל? אברהם קם בבוקר - אז כנראה כל היהודים חייבים להתפלל לאלוהים בבוקר. מה קשור?
יותר גרוע, קורבנות. חסר תועלת אפילו יותר מתפילות.
אז למה הקריבו קורבנות?
לגבי הפסקה הבאה, פשוט תראה את כל מה שכתבתי לפני כן. חזרתי על עצמי מספיק פעמים
^^^^מה קשור שאברהם השכים בבוקר, יצחק יצא לשוח בשדה, ויעקב היה במקום וישן שם?
מי שקבע את התפילה מה"סיבה" הזו - מה האדם הזה חשב לעצמו בכלל? אברהם קם בבוקר - אז כנראה כל היהודים חייבים להתפלל לאלוהים בבוקר. מה קשור?
יותר גרוע, קורבנות. חסר תועלת אפילו יותר מתפילות.
אז למה הקריבו קורבנות?
לגבי הפסקה הבאה, פשוט תראה את כל מה שכתבתי לפני כן. חזרתי על עצמי מספיק פעמים
אנונימית
שואל השאלה:
^^^מסכימה איתך.
^^^מסכימה איתך.
אנונימית
שואל השאלה:
^חכם מצדך לתת תשובה שכזו.
עכשיו אין סיכוי שזה יופרך על ידיי כי אין לי מה להפריך :(
^חכם מצדך לתת תשובה שכזו.
עכשיו אין סיכוי שזה יופרך על ידיי כי אין לי מה להפריך :(
אנונימית
לתפילה יש כמה סיבות
לעבוד על הלב
תקשורת עם ה'
וזה מחזק ומחזיר בן אדם ומזכיר לו את הכל לגבי תכליתו
לעבוד על הלב
תקשורת עם ה'
וזה מחזק ומחזיר בן אדם ומזכיר לו את הכל לגבי תכליתו
אנונימי
הנה אנחנו באים להתפלל תפילת שחרית/מנחה/ערבית שתיקן אברהם אבינו,יצחק אבינו,יעקב אבינו,
עליהם השלום
זה מה שאומרים בהתחלה וכן יש קשר
עליהם השלום
זה מה שאומרים בהתחלה וכן יש קשר
אנונימי
כי אמא שלך זונה
אנונימי
בואי נחשוב ביחד
אנונימית
כי באנו לעולם הזה לעבוד את ה', ותפילה - זוהי עבודה שבלב (תענית ב ע"א).
למה לא לעשות נחת רוח ליוצרנו?
למה לא לעשות נחת רוח ליוצרנו?
אנונימי
שואל השאלה:
^^כי הוא לא צריך "נחת רוח" (אחת הוא לא היה מושלם), והוא לא מרגיש את זה
^^כי הוא לא צריך "נחת רוח" (אחת הוא לא היה מושלם), והוא לא מרגיש את זה
אנונימית
אולם אין לו דמות הגוף והוא בעל כל היכולות
אבל בכל זאת הוא ברא השביל להטיב כמו שהוא אמר בתורתו
הוא כמו אבא לבניו^
אבל בכל זאת הוא ברא השביל להטיב כמו שהוא אמר בתורתו
הוא כמו אבא לבניו^
אנונימי
שואל השאלה:
^מה קשור שהוא ברא בשביל להיטיב?
^מה קשור שהוא ברא בשביל להיטיב?
אנונימית
כי זה אומר שיש לו נחת רוח יש לו משהו מסוים גם אם אין לו דמות הגוף
אנונימי
שואל השאלה:
^אני עדיין לא רואה פה קשר.
^אני עדיין לא רואה פה קשר.
אנונימית
להטיב זה אומר שהוא רוצה שיהיה לנו טוב
זה אומר שיש בו משהו כזה
כמו עם הנחת רוח
הוא ישמח ממצוותנו ויכאיב לו עבירות בכוונה לא גשמית
זה אומר שיש בו משהו כזה
כמו עם הנחת רוח
הוא ישמח ממצוותנו ויכאיב לו עבירות בכוונה לא גשמית
אנונימי
שואל השאלה:
^"יכאיב לו"? אז זה מראה על חסרון שבו, משמע הוא לא מושלם, משמע הוא לא אלוהים
^"יכאיב לו"? אז זה מראה על חסרון שבו, משמע הוא לא מושלם, משמע הוא לא אלוהים
אנונימית
זה לא מוריד ממנו כלום
הוא מושלם זה בדימוי כזה להגיד את זה
הוא מושלם זה בדימוי כזה להגיד את זה
אנונימי
שואלת השאלה.
אני באמת מנסה להבין מה את רוצה. ענו לך על השאלה שלך נכון? כל אחד מתפלל בגלל סיבות שונות.
אין לך מה להגיד "אבל הוא שומע אותכם גם בלי שתדברו" אנחנו כבר יודעים את זה, אבל זה עושה לנו טוב להתפלל וזה גם מצווה להתפלל.
זהו, את לא רוצה להתפלל אל תתפללי הוא גם שומע אותך בלב.
רק כאלו די, כי ענו לך על השאלה כמו שרצית, אין לך מה לנסות לשכנע אותנו שזה מטומטם להתפלל
אני באמת מנסה להבין מה את רוצה. ענו לך על השאלה שלך נכון? כל אחד מתפלל בגלל סיבות שונות.
אין לך מה להגיד "אבל הוא שומע אותכם גם בלי שתדברו" אנחנו כבר יודעים את זה, אבל זה עושה לנו טוב להתפלל וזה גם מצווה להתפלל.
זהו, את לא רוצה להתפלל אל תתפללי הוא גם שומע אותך בלב.
רק כאלו די, כי ענו לך על השאלה כמו שרצית, אין לך מה לנסות לשכנע אותנו שזה מטומטם להתפלל
"ופי יגיד תהילתך" ועוד מלא פסוקים בעניין של הפה ושצריך להשמיע לאוזניים
רוב התפילה היא בקול רק שלא יפריע בקול לאחרים שמתפללים ו18 תפילה בלחש
יש כוח לפה
כשמברכים למשל על מים הם יותר טריים
לא מברכים פחות טריים
ומקללים ליד אז בכלל
ראו בדקה 34:10 בסרטון הזה
רוב התפילה היא בקול רק שלא יפריע בקול לאחרים שמתפללים ו18 תפילה בלחש
יש כוח לפה
כשמברכים למשל על מים הם יותר טריים
לא מברכים פחות טריים
ומקללים ליד אז בכלל
ראו בדקה 34:10 בסרטון הזה
שואל השאלה:
^^^^ אז עזוב, אלוהים לא חש כאב בכלל, הוא לא יצור חי
^מה זה "משעמם לו לבד"? הוא לא חי, הוא לא חש תחושת שעמום. וגם שעמום זה חיסרון.
^^^^ אז עזוב, אלוהים לא חש כאב בכלל, הוא לא יצור חי
^מה זה "משעמם לו לבד"? הוא לא חי, הוא לא חש תחושת שעמום. וגם שעמום זה חיסרון.
אנונימית
לא שיעמם לו^
אנונימי
הוא רצה להטיב זאת הסיבה
אנונימי
אין לאלוקים חיסרון כלל
עכשיו אדם מסתכל
הוראות למכונת הכביסה
-אוקיי הנה ההוראות רגע מה זה ההוראה הזאת מוזר מה ככה המכונה תעבוד?
ואז היוצר של המכונה אומר כן זאת הדרך
-מוזר אני לא עושה אני עושה בדרך אחרת בום המכונה נכבת
עכשיו אדם מסתכל
הוראות למכונת הכביסה
-אוקיי הנה ההוראות רגע מה זה ההוראה הזאת מוזר מה ככה המכונה תעבוד?
ואז היוצר של המכונה אומר כן זאת הדרך
-מוזר אני לא עושה אני עושה בדרך אחרת בום המכונה נכבת
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^^איך המים נהיים טריים יותר כשמברכים עליהם? מה זה, קסם? כיצד זה עובד ולמה זה עובד ומהן ההוכחות לכך שזה עובד?
האיש הזה בכלל לא סיפק הוכחה כלשהי לכך שהיין הוא משובח יותר כשלא מדברים לידו.
^^^^^איך המים נהיים טריים יותר כשמברכים עליהם? מה זה, קסם? כיצד זה עובד ולמה זה עובד ומהן ההוכחות לכך שזה עובד?
האיש הזה בכלל לא סיפק הוכחה כלשהי לכך שהיין הוא משובח יותר כשלא מדברים לידו.
אנונימית
שואל השאלה:
^^כן, רק שכחת שבמקרה שלנו ההוראות לא ברורות. הן נתונות לפרשנות (התנ"ך).
כשהיוצר של העולם אומר מהי הדרך להשתמש בעולם ורוצה שנשתמש בעולם בדרך הנכונה זה טיפשי מצדו לתת לנו הוראות שאפשר להבין אותן בכמה דרכים, וטיפשי מצידו לתת לנו שיפוט סותר לשיפוט שלו
אבל זה לא בדיוק קשור לשאלה שלי, אני מעדיפה שלא לסטות מהנושא
^^כן, רק שכחת שבמקרה שלנו ההוראות לא ברורות. הן נתונות לפרשנות (התנ"ך).
כשהיוצר של העולם אומר מהי הדרך להשתמש בעולם ורוצה שנשתמש בעולם בדרך הנכונה זה טיפשי מצדו לתת לנו הוראות שאפשר להבין אותן בכמה דרכים, וטיפשי מצידו לתת לנו שיפוט סותר לשיפוט שלו
אבל זה לא בדיוק קשור לשאלה שלי, אני מעדיפה שלא לסטות מהנושא
אנונימית
^ שאת שומעת לרוב החכמים - את עושה את רצונו (עייני שמות כג, ב וגם דברים יז, ח-יא).
אנונימי
גברת את חופרתת
שואל השאלה:
^^למה דווקא לדעות של רוב החכמים?
העובדה שרוב מחזיק בדעה כלשהי לא הופך את הדעה הזו לנכונה
^^למה דווקא לדעות של רוב החכמים?
העובדה שרוב מחזיק בדעה כלשהי לא הופך את הדעה הזו לנכונה
אנונימית
שואל השאלה:
^^מה הרציונל מאחורי הכלל הזה? למה הלכה כרבים ולא כיחיד? אם ליחיד יש טענות, ראיות והצדקות טובות להלכה, אז למה לא ללכת לפיו?
^^מה הרציונל מאחורי הכלל הזה? למה הלכה כרבים ולא כיחיד? אם ליחיד יש טענות, ראיות והצדקות טובות להלכה, אז למה לא ללכת לפיו?
אנונימית
זה לא קסם זה מה שה' ברא
הרי מה הפה מוציא אדים לפה יש כוח זה עולה למעלה האדים אפילו
נהנים מהברכה גם בעולם הזה וגם העולם הבא ממליץ לך לראות את כל הסדרה
הרי מה הפה מוציא אדים לפה יש כוח זה עולה למעלה האדים אפילו
נהנים מהברכה גם בעולם הזה וגם העולם הבא ממליץ לך לראות את כל הסדרה
הסברא היא שאם רוב החכמיים מגיעים לדעה אחת - זה אומר שכנראה שהצדק איתם, כי לא סתם כל כך הרבה חכמים מגיעים לאותם דברים.
שימי לב שזה עובד לא רק בתורה.
אני לא אורמ שאין יוצא מן הכלל, יש פעמים בודדים שהלכה כמו היחיד, כמו רבי אליעזר בן יעקב משנתו קב ונקי, אהל אלה מקרים יוצאי דופן.
שימי לב שזה עובד לא רק בתורה.
אני לא אורמ שאין יוצא מן הכלל, יש פעמים בודדים שהלכה כמו היחיד, כמו רבי אליעזר בן יעקב משנתו קב ונקי, אהל אלה מקרים יוצאי דופן.
אנונימי
שואל השאלה:
^^^^אתה בטוח שזה מקור הדין..? לא ברור לי איך זה תומך בכלל "יחיד ורבים הלכה כרבים".
בכל אופן, גם אם זה מקור הדין, זה לא ענה לי על השאלה. ציפיתי להסבר ונימוק לכלל, לא למקום שבו הכלל כתוב בתורה
^הטענה שלך לוקה באד פופולום: כמות האנשים שטוענים את אותה הטענה לא מעידה על הנכונות של אותה הטענה. צריך
זה לא עובד, זה כשל לוגי.
^^^^אתה בטוח שזה מקור הדין..? לא ברור לי איך זה תומך בכלל "יחיד ורבים הלכה כרבים".
בכל אופן, גם אם זה מקור הדין, זה לא ענה לי על השאלה. ציפיתי להסבר ונימוק לכלל, לא למקום שבו הכלל כתוב בתורה
^הטענה שלך לוקה באד פופולום: כמות האנשים שטוענים את אותה הטענה לא מעידה על הנכונות של אותה הטענה. צריך
זה לא עובד, זה כשל לוגי.
אנונימית
"אחרי רבים להטות" - אומר להטות אחרי רבים. לא במקרה שהרבים הם נגד האמת הוודאית, אלא במקרה שיש לך ספק בדין.
דרך אגב, בתחומים שהם לא תורה ואין לך דעה אישית מקצועית עניין את לא סוכמת על דעת רוב *המומחים*?
דרך אגב, בתחומים שהם לא תורה ואין לך דעה אישית מקצועית עניין את לא סוכמת על דעת רוב *המומחים*?
אנונימי
שואל השאלה:
*נשלח בטעות*
*נשלח בטעות*
אנונימית
שואל השאלה:
^אני לא אחשוב שדעת רוב המומחים היא נכונה ואני לא אציית להם באופן עיוור. קודם כל אצטרך לבדוק את הדעות שלהם ואת הביסוס להן.
וגם, אני לא אחשוב שהדעות שלהן נכונות בגלל הסמכות שלהם או המעמד שלהם ביחס אליי.
בנוסף, גם אם אני כן עושה את זה, אני נופלת לכשלים לוגיים וזה לא מבטל את העובדה שהשתמשת בכשל לוגי - אתה לא צריך ללמוד ממני ולעשות את זה בעצמך, אלא לבסס את העמדות שלך על היגיון
^אני לא אחשוב שדעת רוב המומחים היא נכונה ואני לא אציית להם באופן עיוור. קודם כל אצטרך לבדוק את הדעות שלהם ואת הביסוס להן.
וגם, אני לא אחשוב שהדעות שלהן נכונות בגלל הסמכות שלהם או המעמד שלהם ביחס אליי.
בנוסף, גם אם אני כן עושה את זה, אני נופלת לכשלים לוגיים וזה לא מבטל את העובדה שהשתמשת בכשל לוגי - אתה לא צריך ללמוד ממני ולעשות את זה בעצמך, אלא לבסס את העמדות שלך על היגיון
אנונימית
רק לפעמים יכול לקרות מצב שאין לך זמן וכלים לחקור את זה בעצמך, כי חשוב לקבל החלטה נכונה עכשיו, כגון לעשות את הניתוח או לא לעשות (דוגמא).
אנונימי
שואל השאלה:
^^^ ""אחרי רבים להטות" - אומר להטת אחרי רבים. לא במקרה שהרבים הם נגד האמת הוודאית, אלא במקרה שיש לך ספק בדין."
איפה מצוין בפסוק "לא במקרה שהרבים הם נגד האמת הוודאית, אלא במקרה שיש לך ספק בדין"? איך אתה מסיק את זה מהפסוק?
^^^ ""אחרי רבים להטות" - אומר להטת אחרי רבים. לא במקרה שהרבים הם נגד האמת הוודאית, אלא במקרה שיש לך ספק בדין."
איפה מצוין בפסוק "לא במקרה שהרבים הם נגד האמת הוודאית, אלא במקרה שיש לך ספק בדין"? איך אתה מסיק את זה מהפסוק?
אנונימית
כי לפני כן נאמר "לא תהיה אחרי רבים לרעות". אין גם סיבה לחשוב שהקב"ה יצוה עלינו ללכת נגד האמת שהוא נתן לנו.
אנונימי
כי אני אוהב את השם וככה אני משמח אותו