147 תשובות
האיסור נובע מכך שזה אכזרי לאכול גדי בחלב של אמא שלו. האיסור בתורה, האמת מעולם לא מדבר על איסור בשר עם חלב. זה פשוט החמרה של חכמי התורה, כדי למנוע מצב שהאיסור הזה מתקיים
אינלישמץ.
אולי זה כדי להוכיח נאמנות
אולי זה כדי להוכיח נאמנות
כתוב בתורה לא תבשל גדי בחלב אימו
ויש לזה מלא פירושים
לא אומרים לא לאכול
ויש לזה מלא פירושים
לא אומרים לא לאכול
אנונימי
בעיקרון כל מה שכתוב בתורה צריך לעשות יש דברים שאנחנו מבינים ויש דברים שלא
מי שמאמין והולך אל פי התורה וההלכה אז צריך להשלים אם זה
וצריך לזכור שקשה להיות יהודי בגלל זה מי שמתגייר לאורך כל הגיור הרבנים מנסים לשנות את דעתו של המתגייר ואומרים לו שנאוד קשה להיות יהודי וזה מחוייבות
אבל זה שקשה לך בזה , ואתה לא מקיים את כל התורה לא אומר שאתה לא יהודי או משהו אתה פשוט צריך לעבוד אל עצמך תמיד , וזהו חפרתי
אבל מי שנולד יהודי הוא בן של מלך אז את או אתה נסיך ....
מי שמאמין והולך אל פי התורה וההלכה אז צריך להשלים אם זה
וצריך לזכור שקשה להיות יהודי בגלל זה מי שמתגייר לאורך כל הגיור הרבנים מנסים לשנות את דעתו של המתגייר ואומרים לו שנאוד קשה להיות יהודי וזה מחוייבות
אבל זה שקשה לך בזה , ואתה לא מקיים את כל התורה לא אומר שאתה לא יהודי או משהו אתה פשוט צריך לעבוד אל עצמך תמיד , וזהו חפרתי
אבל מי שנולד יהודי הוא בן של מלך אז את או אתה נסיך ....
מה זה גדי בחלב אימו לא הבנתי
זה מאכל ?
זה מאכל ?
^ככה כתוב בתורה על איסור חלב ובשר ביחד
גם פירות ים אסור זה טעים אני לא הבנתי למה אסור, ואני לא הולך כמו עיוור אחרי דת
^^^^^יש את התורה שבעל פה
^מי אמר שהולכים כמו עיוור אחרי הדת?
^מי אמר שהולכים כמו עיוור אחרי הדת?
שזה התורה שצריך ללמוד התורה של כתב זה מהזרם של הקנאים
זה טעים יותר כי זה אסור, היחיד שאני יכולה לחשוב עליו שהוא סטרייט אפ יותר טוב זה סטייק עם חמאה.
תאמת גם גבינה כחולה על המבורגר אבל למשל המבורגר עם צ'דר זה חרא
תאמת גם גבינה כחולה על המבורגר אבל למשל המבורגר עם צ'דר זה חרא
זה שזה טעים לא אומר שזה טוב לך.
לדוגמא עישון, לעשן זה כל כך מרגיע ומוריד לחץ.. אז למה שלא אעשן?
לדוגמא עישון, לעשן זה כל כך מרגיע ומוריד לחץ.. אז למה שלא אעשן?
^^^^אני לא הולך לפי התורה שבעל פה כי יש לזה כמה גרסאות ולפעמים יש ניגודיות
אנונימי
בשלושה מקומות בתורה נאסרה עלינו אכילה מעורבת של בשר בחלב. בספר שמות, פרקים כג ו-לד ובספר דברים פרק יד, נאמר: "לא תבשל גדי בחלב אמו". איסור זה חוזר שלוש פעמים בכדי לאסור שלושה דברים:
1. איסור בישול בשר בחלב.
2. איסור אכילה מבישול בשר בחלב.
3. איסור הנאה ממאכלים כאלה.
התורה המחישה את האיסור בהשתמשה דווקא בדוגמת הגדי ואמו - כדי להדגים זאת באמצעות בעל חיים מצוי ושכיח ועלינו להקיש (להסיק מסקנה ע"פ השוואת דברים זה לזה) ממקרה זה לכל מקרה של בשר בחלב.
1. איסור בישול בשר בחלב.
2. איסור אכילה מבישול בשר בחלב.
3. איסור הנאה ממאכלים כאלה.
התורה המחישה את האיסור בהשתמשה דווקא בדוגמת הגדי ואמו - כדי להדגים זאת באמצעות בעל חיים מצוי ושכיח ועלינו להקיש (להסיק מסקנה ע"פ השוואת דברים זה לזה) ממקרה זה לכל מקרה של בשר בחלב.
שואל השאלה:
מה לעזאזל זה קשור?^^^
מה לעזאזל זה קשור?^^^
אנונימי
^^^איזה כמה גרסאות? איזה ניגודיות?אתה מתכוון למחלוקות?
אדם אמור להנות ולעוף מהחיים לא לסבול צריך לאכול מה שטעים לך!
מחלוקות
אנונימי
בגלל שיש מחלוקות זה לא אמין? למה?
leonor
אף אחד לא סובל מלאכול כשר
אף אחד לא סובל מלאכול כשר
בתור מישהי שניסתה את כל החרא שהגויים אוהבים, זה באמת לא כזה טעים לא מבינה מה המהומה
פשוט לא מתעכל לי, הטעם לא מסתדר, יש כאלה שאוהבים, אבל זה בהחלט לא הכי טעים - יוצאת בשאלה
פשוט לא מתעכל לי, הטעם לא מסתדר, יש כאלה שאוהבים, אבל זה בהחלט לא הכי טעים - יוצאת בשאלה
אנונימית
שואל השאלה:
זוהי כבר דעה מאשר טעם^^
זוהי כבר דעה מאשר טעם^^
אנונימי
^^^^^ לי אישית זה פשוט לא מסתדר
אנונימי
זו גם הדעה שלך שזה הכי טעים, יש דברים טעימים פי אלף שהם טעימים
למה לערבב בשר וחלב? סתם נשמע מגעיל ואפילו לא מענייני כשרות
למה לערבב בשר וחלב? סתם נשמע מגעיל ואפילו לא מענייני כשרות
אנונימית
זה לא דבר מוסרי
נמצא כתובים לפולחן "גדי בחלב אימו"
אומנם אותך זה לא מעניין אבל אדם בעל ערכים לא יהיה מוכן לאכול חלב של אמא עם הילד שלה
עזבו עכשיו את העניין של בשר וחלב וכל הנגזרות המוזרות לדעתי כמו חלב ועוף או דג
נמצא כתובים לפולחן "גדי בחלב אימו"
אומנם אותך זה לא מעניין אבל אדם בעל ערכים לא יהיה מוכן לאכול חלב של אמא עם הילד שלה
עזבו עכשיו את העניין של בשר וחלב וכל הנגזרות המוזרות לדעתי כמו חלב ועוף או דג
אנונימי
yoni לאנשים עם קנאות כמו שלך אין מקום במדינה הזאת, בגלל דברים כאלו חרב בית שני
אה אבל זה מוסרי לאכול חלב לבד ובשר לבד??
בכל המקרים זה לא מוסרי חחח
בכל המקרים זה לא מוסרי חחח
אנונימית
איזה שם לא מעניין : אבל סובלים אלה שרוצים ומגבילים אותם בגלל שהם לא יכולים ואף אדם לא ירצה להתנגד לאוכל טעים , ובכללי השומרי כשרות המחמירים התפריט שלהם דיי דל לא אומרת על אלה ששומרים כשרות חרטה
^^^בגלל שאני מגן על הדת שלי מעוכרי ישראל אני קנאי? הגיון בריא ממש. תהנה מלאכול את התמנון שלך. אף אחד לא מחזיק אותי והכל אצלי מבחירה. אבל תודה על הדאגה בכל אופן
האיסורים בתורה לא קשורים להנות או לא להנות
חוץ מזה שבתכלס מותר לך לאכול מה באלך מדינה חופשית
חוץ מזה שבתכלס מותר לך לאכול מה באלך מדינה חופשית
מי מגביל אותם?
לשומרי הכשרות המחמירים יש כ"כ הרבה תחליפים ככה שזה לא יותר כ"כ דל
לשומרי הכשרות המחמירים יש כ"כ הרבה תחליפים ככה שזה לא יותר כ"כ דל
לא, אתה נכנס לחיים של אנשים ורוצה להעיף אותם מהמדינה הם האחים שלך, ובגלל שאח לא כיבד את האח השני שלו בית שני נחרב אתה מייצר שנאת חינם בצורה של דת פנאטית בדיוק כמו הקנאים של בית שני
איזה שם לא מעניין - אני רק אומרת שהם מונעים מעצמם המון דברים טעימים ואמורים להנות לא למנוע מעצמם דברים זהו , יום טוב
מספיק עם ההתייפייפות הלני. בן אדם שמכפיש את הדת שלי עם שאלה מכשילה הוא ממש לא אח שלי. אין מה לעשות אלה החיים. הרבה יותר טוב לאזן את השנאה מאשר לשחק אותה יפה נפש בזמן שמנסים להפיל לך את התרבות
אני לא מכפיש. ברגע שאתה מתנהג בשנאת חינם אתה יותר גרוע מבן אדם כופר, בית שני נהרס בגלל שנאת חינם של קנאות דתית לא בגלל הכופרים של אותה תקופה
שואל השאלה:
אז למה אלוהים לא רוצה שיהודים יהנו
אז למה אלוהים לא רוצה שיהודים יהנו
אנונימי
אני אגיד לך סוד בתור מישהי שלא שומרת כשרות.
כל הדברים הכי טעימים לא כשרים.
כל הדברים הכי טעימים לא כשרים.
^זה לא ככה כי גדי בעברית מקראית זה אומר צאצא של כל בהמה
אומרים שזה עושה כאב בטן וכדומה (לא יודע אם זה נכון) אבל מבחינת היהדות זה חוסם את לימוד התורה (כאילו הלימוד לא מצליח להכנס לנו לראש)
אומרים שזה עושה כאב בטן וכדומה (לא יודע אם זה נכון) אבל מבחינת היהדות זה חוסם את לימוד התורה (כאילו הלימוד לא מצליח להכנס לנו לראש)
אוקיי אז אותו דבר אני יכול לומר על טבעונים/צמחונים הם מונעים מעצמם המון דברים טעימים ואמורים להנות לא למנוע מעצמם דברים
^^לא דיברתי עליך לעזאזל. דיברתי על זה שהעלה את הפוסט
בחול רוב האנשים יעדיפו צ'יזבורגר מאשר סתם המבורגר. שומרי כשרות לא רוצים להודות בזה אז הם אומרים שזה לא כזה טעים אבל עובדה שרוב האנשים מעדיפים את זה.
אנונימי
בלי קשר לזה כל הדת היהודית זה בולישט, אפשר לעשות מה שרוצים, אין סיבה לחיות לפי ספר אגדות.
אנונימי
יוני, שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה, לא טוב לך? לך לאפגניסטן, תשמח לדעת ששם שורפים את אלה שכופרים בדת המיותרת.
אנונימי
איזה שם לא מעניין ; טבעונים וצמחונים מתיימרים למנוע מהם דברים בגלל פאן המוסרי שזה פגיעה בחסרי ישע למרות שרבים יטענו את מה שכתבת כן
^^אנונימי נסיון נחמד להוציא את דברי מהקשר ולנסות לגרום לי להיראות אגרסיבי. תפסיק להכניס לי מילים לפה. לא הכרחתי אף אחד לעשות שום דבר
הוא שאל שאלה זה שהוא מבקר את אלוהים לא הופך אותך ליותר טוב מבחינת היהדות, בית שני נפל בגלל שנאת חינם לא בגלל כפירה באלוהים. אם אנשים לא ישאלו שאלות זה כבר לא טוב לדת שלך, כמו שאצלכם רבנים עונים לשאלות כאלו הוא שאל את זה מחוץ לרבנים אני מניח שאם הוא היה שואל איזה רב זה היה מצטייר לך אחרת? אם כן זה פנאטיות כמו בימי-הביינים
ומאמינים מתיימרים למנוע מהם דברים בגלל האמונה שלהם בבורא עולם
^^תמשיך להגן על כופרים. רק שתדע שאתה עושה עוון. אנחנו רחוקים מאוד מאהבת חינם. קודם כל תלמד להגן על הדת שלך במקום להתייפייף
אני אומנם מגן אבל אולי הלקח הכי חשוב בהיסטוריה היהודית קרה בבית שני שים לב, גם יוהרה ועם נבחר זה דברים שמזוהים עם נאציזם תתחבר לאדמה ותקבל את זה שצריך לשאול שאלות לגבי הדת שלך גם אם הם לא נעימות וזה שלאנשים יש אורח חיים אחר, וזה שהנציזם צמח בדיוק מהדברים האלו זה הכל.
איזה שם לא מעניין : זה בדיוק הקטע שאדם שמאמין באלוהים לא אמור להאמין שרצונו להגביל למנוע ממנו דברים שמחזקים אותו ועושים לו טוב
עבודה זרה: עובדי האלילים היו נוהגים להקריב לאלוהים שלהם תבשילי תערובת בשר וחלב, ואיסור בשר וחלב נועד להרחיק אותנו מעבודה זרה.
אכזריות: באופן עקרוני, בישול של בשרו של הגדי הרך בחלב של אמו הוא מעשה אכזרי של התעללות בבעלי החיים. למעשה, החל מההמלטה השנייה, העזים ממליטות תאומים, ובעת הקדומה היו שוחטים מיד את אחד הגדיים לאכילה, וכדי לרכך את בשרו היו יוצקים לתבשיל את חלב העז. האיסור על בשר וחלב נועד למנוע אותנו מהתנהגות באטימות לב ורשעות ולסגל לעצמנו תכונות של רחמנות ורגישות.
נזק בריאותי: עירוב של בשר וחלב עלול להזיק בריאותית לאדם. גם אם אין לכך הוכחות מדעיות, אלוקים יודע מה הנזקים האפשריים לגוף ולנפש האדם ורוצה למנוע מאתנו נזק עצמי ולכן אסר עלינו לאכול תערובת בשר וחלב
קרדיט לבית חב"ד ^
אכזריות: באופן עקרוני, בישול של בשרו של הגדי הרך בחלב של אמו הוא מעשה אכזרי של התעללות בבעלי החיים. למעשה, החל מההמלטה השנייה, העזים ממליטות תאומים, ובעת הקדומה היו שוחטים מיד את אחד הגדיים לאכילה, וכדי לרכך את בשרו היו יוצקים לתבשיל את חלב העז. האיסור על בשר וחלב נועד למנוע אותנו מהתנהגות באטימות לב ורשעות ולסגל לעצמנו תכונות של רחמנות ורגישות.
נזק בריאותי: עירוב של בשר וחלב עלול להזיק בריאותית לאדם. גם אם אין לכך הוכחות מדעיות, אלוקים יודע מה הנזקים האפשריים לגוף ולנפש האדם ורוצה למנוע מאתנו נזק עצמי ולכן אסר עלינו לאכול תערובת בשר וחלב
קרדיט לבית חב"ד ^
דבר ראשון, מה הקשר ביניינו לבין החלב של הגדי, זה אמור להיות לבן של האימא. איך אנחנו אמורים להיות מעורבים בכל זה?...
בתור פגאני מה שכתבת כאן פוגע בי ומכליל אותי עם דברים שאני לא עושה
גדי הוא שם כולל לכל בשר.
ואנחנו מעורבים בזה בכך שאנחנו שמים את הבשר עם החלב..
ואנחנו מעורבים בזה בכך שאנחנו שמים את הבשר עם החלב..
למי שלא הבין זה נעשה ממוסריות (אי אכילת גדי בחלב אימו, חלב והילד שלה, לא כל בשר וחלב...)
ומי שטען שאין כאן קשר למוסריות אז מציע לקרוא עוד כמה פסוקים כמו "וְשׁוֹר אוֹ שֶׂה אֹתוֹ וְאֶת בְּנוֹ לֹא תִשְׁחֲטוּ בְּיוֹם אֶחָד."
אינני מדבר על אכילת חלב ובשר/ עוף/ דג אלא ספציפית על חלב החיה עם הילד שלה דבר שבימינו נשמע מופרך אבל בימי אז רבים היו רועי צאן וזה היה דבר הגיוני
ומי שטען שאין כאן קשר למוסריות אז מציע לקרוא עוד כמה פסוקים כמו "וְשׁוֹר אוֹ שֶׂה אֹתוֹ וְאֶת בְּנוֹ לֹא תִשְׁחֲטוּ בְּיוֹם אֶחָד."
אינני מדבר על אכילת חלב ובשר/ עוף/ דג אלא ספציפית על חלב החיה עם הילד שלה דבר שבימינו נשמע מופרך אבל בימי אז רבים היו רועי צאן וזה היה דבר הגיוני
אנונימי
למה זה הקטע? להתגבר על התאוות זה הקטע! כל זה זה רק נסיונות שצריך להתגבר עליהם
אסור גם לאונן אחי
אנונימי
להתגבר ממה ? זה נטו שלאדם יהיה טעים חח
בתור לא יהודיה ואתאיסטית זה בגלל קטע של בריאות
לפי הדת העולם הזה זה רק מבחן לעולם האמיתי שזה בעצם גן עדן, אתה נהנה ממבחנים? לא נכון? יופי
אנונימית
פשוט אי אפשר להבין את מה שה עושה בן אדם לא יכול להבין כמו שהוא מבין
^^את מאוד ילדותית
וזאת התאווה שלו באותו הרגע אז הוא צריך להתגבר על התאווה שלו
כי אולי הוא חושב שהוא מציל אותנו מהשמנה וצריכה של שומנים משמינים ולא בריאים כמו שיש בחזיר וכל מיני כאלה אבל זו חשיבה מיושנת כי יש מלא דברים אחרים שכן משמינים אותנו קיצור הוא חי בעבר אי אפשר להאשים אותו אבל חבל שנלך סתם ככה בעיניים מחוסות כאילו מה למה לחיות בעבר?
אדם לא אמור לחשוב שמה שטעים לו זאת תאווה להפך להנות מזה. אני חושבת הייתי ברורה ..
^^אתה שוכח שזה אלוקים כן? אין לו זמן הוא יודע עבר הווה ועתיד
כן
תאווה: רצון או יצר עז, תשוקה; חשק
אז כן זאת תאווה
אז כן זאת תאווה
כול מה שקשור ליהדות קחי את זה בעירבון מוגבל
סתם חןקים חסרי ביסוס
סתם חןקים חסרי ביסוס
איזה שם לא מעניין.
מה זה אומר אין לו זמן זה לא הגיוני.
מה זה אומר אין לו זמן זה לא הגיוני.
^ אני בסדר, העולם דפוק
יש מצב את/ה קראי/ת?
לשאלה: זה פשוט מגעיל לאכול גדי בחלב אמו, לא מגעיל בקטע של טעם, מגעיל בקטע שזה אכזרי פשוט זה כמו לאכול תינוק עם החלב של האמא שלו...
יש מצב את/ה קראי/ת?
לשאלה: זה פשוט מגעיל לאכול גדי בחלב אמו, לא מגעיל בקטע של טעם, מגעיל בקטע שזה אכזרי פשוט זה כמו לאכול תינוק עם החלב של האמא שלו...
אנונימית
איזה שם לא מעניין - קרא לזה איך שבאלך חח עדיין אדם לא אמור למנוע מעצמו את הדברים האלה , אתה רוצה תמנע מעצמך אני מעדיפה להנות
אני מעדיף כביכול לסבול בעולם הזה אבל להנות יותר מוקדם בעולם הבא
הקדוש ברוך הוא לא מוגבל בזמן
הקדוש ברוך הוא לא מוגבל בזמן
אני מצוטט אותך "מה אלוהים לא רוצה שנהנה" התשובה: אפשר לראות את זה גם בברית מילה הרי שאתה עושה ברית מילה אתה בעצם סוג של מסרב את עצמך וסתם גורם לעצמך לערבים לאחר כך שאתה שוכב אתה גורם לפחות הנאה וכולי.. אז הסיבה שאלוהים נתן את האיסור הזה כדי שלא תגיע לידי עבירה ילידי תאווה של זה, כמו לשכב לפני חתונה, או להיות תאוותן לזה ושזה ישפיע עליך לרעה עד שזה יגיע למצב כמו או**, כנ''ל לגבי בשר בחלב
לא יודעת למה אבל תחשוב על זה "אסור לאכול גדי בחלב אימו " , זה אומר שאסור לאכול בשר ואחר כך חלב , זה כמו שמישהי יולדת ואתה תיקח מימנה את החלב שהיא מניקה איתו את התינוק שלא ואחר כך תהרוג את התינוק שלה ותוכל אותו
אחד זה מרושה שתיים זה לא מוסרים
אחד זה מרושה שתיים זה לא מוסרים
אנונימית
איזה שם לא מעניין - אדם מאמין באלוהים לא אמור לחשוב שרצונו של אלוהים שיסבול אולי רצון של אנשים שאמרו לו את הדברים האלה , אני נהנת וגם בעולם אם הוא קיים אהנה כי אני אדם טהור
קודם כל, אם כבר אתה מתייחס פה לדעה של אלוקים לזה שנהנה
לא בשביל זה הוא שם אותנו פה.
יש מטרה קצת יותר נעלה מהעולם הזה, החיים פה לא סתם כל כך קשים.
העובדה שיש דברים שאסור ומותר לאכול- חוץ מזה שזה ציווי, לדעתי זה מאוד מלמד אדם להציב לעצמו גבולות. זה מגרה אותי ואני רוצה את זה אבל אני לא אוכל את זה, אני עובד על מידת התאווה שלי. ברור שזה הכי טעים, בגלל זה זה אסור- אם זה היה מגעיל לא היה צריך לאסור. זה מה שמבדיל את העם היהודי וזה נועד לנטוע בנו מידות טובות. האוכל הוא גם דבר מאוד פנימי ויש לו השפעה עצומה על האדם שמתקיים ממנו. כשאתה אוכל מאכל אתה מושפע מהתכונות של החיה שאתה אוכל. תרנגולת, כבשה ופרה הן כולן חיות עדינות שאוכלות עשב. התורה אסרה לאכול חיות אחרות גם כי יש בהן תכונות לא טובות שלא צריכות להדבק באדם.
יש בזה המון הגיון, פשוט צריך להסתכל על זה בדרך אחרת.
לא בשביל זה הוא שם אותנו פה.
יש מטרה קצת יותר נעלה מהעולם הזה, החיים פה לא סתם כל כך קשים.
העובדה שיש דברים שאסור ומותר לאכול- חוץ מזה שזה ציווי, לדעתי זה מאוד מלמד אדם להציב לעצמו גבולות. זה מגרה אותי ואני רוצה את זה אבל אני לא אוכל את זה, אני עובד על מידת התאווה שלי. ברור שזה הכי טעים, בגלל זה זה אסור- אם זה היה מגעיל לא היה צריך לאסור. זה מה שמבדיל את העם היהודי וזה נועד לנטוע בנו מידות טובות. האוכל הוא גם דבר מאוד פנימי ויש לו השפעה עצומה על האדם שמתקיים ממנו. כשאתה אוכל מאכל אתה מושפע מהתכונות של החיה שאתה אוכל. תרנגולת, כבשה ופרה הן כולן חיות עדינות שאוכלות עשב. התורה אסרה לאכול חיות אחרות גם כי יש בהן תכונות לא טובות שלא צריכות להדבק באדם.
יש בזה המון הגיון, פשוט צריך להסתכל על זה בדרך אחרת.
midas - התגובה שלי גם בשבילך אתה סבור שאלוהים רוצה שתסבול אני לא וזה ההבדל בנינו אני מאמינה שאלוהים מעבר לזה
אבל את לוקחת את זה בתור סבל אני לוקחת את זה בתור זה שהקדוש ברוך הוא יודע יותר טוב ממני מה טוב בשבילי
לא מספיק להיות אדם טוב וטהור כי ביחד עם זה צריך גם צדיק
לא מספיק להיות אדם טוב וטהור כי ביחד עם זה צריך גם צדיק
איזה שם לא מעניין : בסופו של דבר זה סבל אני טועה ? אתה מדכא את עצמך ולמה ? אני לא חושבת שאדם שמאמין אמור וצריך להאמין שרצונו של אלוהים שהוא יסבול וזה טוב בשבילו כי זה לא
כמו שאמרתי אולי זה רצונות של מי שאמר לך לא של אלוהים
כתוב "אל תאכל גדי בחלב אימו", לא כתוב שאסור לאכול בשר וחלב בכללי. זה רק איך שהרבנים בני 100 עם זקן סנטה שלא יוצאים מהבית החליטו לפרשן את המשפט הזה. לא תדע אם אלוהים לא התכוון שאסור לאכול בשר וחלב רק אם זה החלב של אמא שלו. שומרונים לא שומרים על כשרות של חלב ובשר בדיוק מהסיבה הזאת.
כן את טועה זה לא סבל במיוחד לא כשיש כ"כ הרבה תחליפים(שאפילו בהם אני לא משתמש כי אני לא סובל) איך אני מדכא את עצמי בדיוק? שאני דוחה את הסיפוקים שלי (לא לאכול חלב אחרי בשר)? כי דחיית סיפוקים זה דבר טוב (את הניסוי הזה עם המרשמלו את מכירה?)
אבל מאיפה את יודעת שזה לא טוב בשבילו? לא הכל אפשר לדעת ויש סיבות שאנחנו גם לא יודעים
איך את יודעת שזה לא סיבות של אלוקים? כי את חושבת שאת יודעת מה הרצונות שלו?
אבל מאיפה את יודעת שזה לא טוב בשבילו? לא הכל אפשר לדעת ויש סיבות שאנחנו גם לא יודעים
איך את יודעת שזה לא סיבות של אלוקים? כי את חושבת שאת יודעת מה הרצונות שלו?
sand undertable
כמו שאמרתי למעלה יש את התורה שבעל פה
כמו שאמרתי למעלה יש את התורה שבעל פה
כי אם אני לא טועה זה חא כל כך בריא לאכול חלב ובשר ביחד
אנונימי
אם בא לכם תאכלו לא כשר, אם לא בא לכם תאכלו כשר, אף אחד לא קובע עליכם וחיים פעם אחת חבריי.
מי שאוכל כשר- בסדר גמור מכבד את זה וזו בחירה שלכם.
מי שלא- גם אני, זה בסדר, וזו בחירה שלכם.
מי שאוכל כשר- בסדר גמור מכבד את זה וזו בחירה שלכם.
מי שלא- גם אני, זה בסדר, וזו בחירה שלכם.
^נכון חיים פעם אחת ובגלל זה צריך לנצל אותם לטובה
זה תלוי איך אתה מצייר את אלוהים , אני מציירת אותו כהתגלמות כל הטוב לכן אני מאמינה שזהו רצונתיו ודרכו וככה אדם אמור להאמין .
אם הוא התגלמותו כל הטוב אז מן הסתם שאם הוא אוסר עלינו משהו אז יש לזה סיבה טובה והוא בעדנו פשוט אנחנו לא יודעים אותה
^^^^^^תושב"ע זה בדיוק כמו שאמרתי, פרשנויות של רבנים בני 100 עם זקן סנטה שלא יוצאים מהבית. רק התנ"ך הוא המילה של אלוהים. (אם הוא קיים)
^בלי התורה שבעל פה אתה לא יכול להבין את התורה שבכתב
סתם לדוגמה "וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך"
מה לקשור בדיוק?
סתם לדוגמה "וקשרתם לאות על ידך והיו לטטפת בין עיניך"
מה לקשור בדיוק?
איזה שם לא מעניין : אמונה עיוורת זה לא ממש הקטע שלי ודברים צריך להיות מבוססים על הוכחות לא על נדמה לי
אני אסביר לכם חד וחלק:
יש בתורה שני סוגים של ציווים:
1. חוקים
2. משפטים,
חוקים - בא לבטא ציוויים אשר אין מצוי בהם כלל הגיון כדוגמת פרה אדומה וכן גדי בחלב אימו זה מגיע ללא הסבר.
משפטים- הינם ציוויים כדוגמת לא תרצח, כבד את אביך ואת אמך, ושאר ציוויים חברתיים הניתנים להבנה אנושית; לפיכך ניתן לחוש בהם תחושת חיבור והזדהוּת.
יש מפרשים או אנשים במהלך הדורות שנתנו הסבר לציווי זה כגון שזה לא מוסרי וכדומה.
התורה מצווה אותנו ציווים ולא תמיד מסבירה את הסיבה.
יהודי מאמין באמת הוא יהודי שמאמין באמונה שלמה במה שהתורה מצווה אותו גם אם הסיבה איננה מובנת.
במאמר מוסגר תנסה סטק עם חלב סויה אולי זה טעים.
(אין לי שפה כל כך גבוהה סתם יצאתי פלצנית פה)
יש בתורה שני סוגים של ציווים:
1. חוקים
2. משפטים,
חוקים - בא לבטא ציוויים אשר אין מצוי בהם כלל הגיון כדוגמת פרה אדומה וכן גדי בחלב אימו זה מגיע ללא הסבר.
משפטים- הינם ציוויים כדוגמת לא תרצח, כבד את אביך ואת אמך, ושאר ציוויים חברתיים הניתנים להבנה אנושית; לפיכך ניתן לחוש בהם תחושת חיבור והזדהוּת.
יש מפרשים או אנשים במהלך הדורות שנתנו הסבר לציווי זה כגון שזה לא מוסרי וכדומה.
התורה מצווה אותנו ציווים ולא תמיד מסבירה את הסיבה.
יהודי מאמין באמת הוא יהודי שמאמין באמונה שלמה במה שהתורה מצווה אותו גם אם הסיבה איננה מובנת.
במאמר מוסגר תנסה סטק עם חלב סויה אולי זה טעים.
(אין לי שפה כל כך גבוהה סתם יצאתי פלצנית פה)
אדוניי נוכח רק בסיפורי אגדות מיושנות כמו הזאבה המניקה ברומי
תקרא את המשפט שוב ותבין את האכזריות
בלי תושב"ע אני יכול פשוט לפרשן את התנ"ך איך שאני רוצה, בדיוק כמו שהרבנים האלה עשו. התושב"ע זה רק פרשנות אחת, וזאת פרשנות שנוצרה על ידי בני אדם כמוני וכמוך. יכולות להיות עוד מיליון פרשנויות שונות, השאלה היא אם אתה סומך על המילה של הרבנים האלה (בני 100 שלא יצאו מהבית), וזה לגיטימי לגמרי לא לסמוך עליה בדיוק באותה מידה שזה לגיטימי כן לסמוך עליה.
מי אמר לך שהאמונה עצמה היא עיוורת? יש הבדל בין האמונה עצמה לבין משהו קטנטן שאני לא מצליח להבין כי אני לא מצליח להבין את הראש האלוקי
1. הפירושים זה לא על דעת עצמם
2. תענה על מה ששאלתי לגבי הפסוק
2. תענה על מה ששאלתי לגבי הפסוק
והרבנים בני 100 שלא יצאו מהבית כן יכולים להבין את הראש האלוקי?
לא יודע ולא אכפת לי כי לפרשן את התנ"ך זה לא העבודה שלי. וגם הרבנים לא יודעים. הם רק פירשו את זה בדרך אחת.
יותר ממני וממך זה בטוח
יופי אתה לא יודע אבל הם כן יודעים (יותר נכון משה כי התורה שבעל פה ברובה זה הלכה ממשה לסיני)
לא, הם לא.
איזה שם לא מעניין : אתה לא מבין אני מבינה טוב מאוד וכבר אמרתי לך מה רצונו של אלוהים ובגלל שהוא התגלמות כל הטוב אני יודעת שזהו רצונו
למי אכפת לא מבין, עלאק דבר "אכזרי"
כולכם אוכלים בשר ונהנים מזה ורובכם אפילו לא חושבים על החיה שמתה שכנראה הופרדה מאמא/אבא/ילדים שלה. מה זה משנה דרך השחיטה? וזה לא שאני מתייפייף אני בעצמי אוכל בשר, אבל לפחות אני לא צבוע, תבינו שלא משנה כמה תכחישו אתם פשוט מסייעים לרצח, ושוב אני לא מתייפייף ואף פעם לא אהיה טבעוני כנראה, פשוט לא צבוע כמוכם.
כולכם אוכלים בשר ונהנים מזה ורובכם אפילו לא חושבים על החיה שמתה שכנראה הופרדה מאמא/אבא/ילדים שלה. מה זה משנה דרך השחיטה? וזה לא שאני מתייפייף אני בעצמי אוכל בשר, אבל לפחות אני לא צבוע, תבינו שלא משנה כמה תכחישו אתם פשוט מסייעים לרצח, ושוב אני לא מתייפייף ואף פעם לא אהיה טבעוני כנראה, פשוט לא צבוע כמוכם.
אנונימי
כן הם כן
איך את יודעת מה רצונו של אלוקים?
אמרת שהוא התגלמות כל הטוב נכון? אז התגלמות כל הטוב רוצה שיהיה גם לנו טוב נכון? אז הוא יאסור עלינו דברים לא טובים
איך את יודעת מה רצונו של אלוקים?
אמרת שהוא התגלמות כל הטוב נכון? אז התגלמות כל הטוב רוצה שיהיה גם לנו טוב נכון? אז הוא יאסור עלינו דברים לא טובים
איזה שם לא מעניין : אם אתה טוען שאלה דברים לא טובים נטל הוכחה זה עלייך
אני מסיק שאם הוא אסר משהו יש לזה סיבה ואני מסיק (בדיוק כמוך) שהוא מקור כל הטוב
עושים אחד ועוד אחד ומסיקים שיש בזה משהו לא טוב
עושים אחד ועוד אחד ומסיקים שיש בזה משהו לא טוב
זה שזה כתוב לא אומר שזה נכון זה צריך להתבסס על עובדות , אם אדם אוכל מאכלים שלא רק שלא מזיקים לו אלא גם תורמים לו לבריאות אי אפשר לטעון שזה לא טוב לו וגם שלבטח לא לטעון שזה רצון אלוהים ואף אדם מאמין לא אמור להאמין בזה ,
איך לאכול את המאכלים הלא כשרים זה טוב לו לבריאות?
אי אפשר לטעון שרצון אלוקים זה שכל אדם יעשה מה שבא לו אבל גם שיהיה לו טוב כי אז יש סתירה בין השניים כי לא כל מה שאדם רוצה לעשות הוא בהכרח טוב לעצמו
אי אפשר לטעון שרצון אלוקים זה שכל אדם יעשה מה שבא לו אבל גם שיהיה לו טוב כי אז יש סתירה בין השניים כי לא כל מה שאדם רוצה לעשות הוא בהכרח טוב לעצמו
כי יש מאכלים כשרים טובים לבריאות כמו שיש כאלה שלא , איך אפשר לטעון ? אם יש ביסוס שזה טוב לכך אפשר לטעון ולהוכיח שזה נכון , ואני לא אמורה להאמין שזהו רצון האל שאני אדכא ואגביל את עצמי ולא יאכל מה שאני אוהבת ועושה לי ואם אתה נותן לי את ההלכה כדוגמא אז במקרה הטוב זהו רצונו של האדם שכתב את זה לא אלוהים
נניח יש ילד שכל היום אוכל ממתקים הוא חושב שזה טוב לו כי הוא אוהב את זה אבל אבא שלו אוסר עליו לאכול אותם הילד אומר למה?! למה האבא שכ"כ אוהב אותי לא נותן לי לאכול ממתקים?! שנינו יודעים שזה בגלל שהאבא יודע יותר טוב מהילד מה טוב בשבילו
ככה גם במצוות אנחנו לא תמיד מבינים מה טוב בשבילנו או לא אבל יש לנו את אבא שבשמיים שמכיר אותנו ויודע מה טוב לנו
ככה גם במצוות אנחנו לא תמיד מבינים מה טוב בשבילנו או לא אבל יש לנו את אבא שבשמיים שמכיר אותנו ויודע מה טוב לנו
אתה אומר דבר שמוכח שיפגע בי אתה לא יכול לטעון שדבר שמוכח שלא יפגע בי ולהפך יתרום לי זהו רצון אלוהים לטובתי ,
^אבל יש גם דברים רוחניים שאת בתור בת אדם לא יודעת עליהם אבל הקדוש ברוך הוא בתור ישות אלוקית יודע עליהם
כמו הילד והאבא רק ב-בן אדם ואלוקים
כמו הילד והאבא רק ב-בן אדם ואלוקים
אבל אני כן יודעת שאלוהים הוא טהור לכן אני לא אמורה להאמין שהוא יעשה דברים שמוכחים שלא יעשו לי טוב
אבל אי אפשר להוכיח/להפריך משהו רוחני מהסיבה הפשוטה שזה לא חומר
אבל אפשר להוכיח משהו גשמי נכון ? ולכן שוב אם אתה מצייר את אלוהים כדבר טהור אתה לא אמור להניח שהוא ימנע ממך את זה ויגרום לך צער , סבל , מועקה whatever
נכון אוקיי ו... יש את המשהו הרוחני הזה שיפגם אם את תאכלי לא כשר
זהו תחושה אישית שלך אין לי ממש איך להגיב על זה , אני לא מרגישה ככה ובטח שאני רואה אנשים ששומרים כשרות ומתנהגים כמו נבלות מבינה שזה לא מה שיהפוך אותך לטהור
אף פעם לא אמרתי כאן שאדם ששומר כשרות הופך אותו לטהור פשוט מי שלא שומר כשרות יש לו עבירה וגם הנשמה שלו פחות פתוחה לקבלת התורה
אתה אמרת שאתה מרגיש נפגם ברוחניות לכן אמרתי זה לא יהפוך אותך לטהור פחות או יותר לכן אני באמת לא מבינה למה אדם מאמין אמור להאמין שהוא צריך לסבול , להרגיש צער , כאב , בשביל אמונה באלוהים אלא להפך רצונו של אלוהים שהאדם אמור להרגיש אושר , בריא , לא מובן לי ואנחנו חוזרים על אותו מנטרות כבר זאת האמונה שלי מבחינתי כשרות זה מיותר
את כנראה אף פעם לא היית דתייה כי את חושבת שאנחנו סובלים מרגישים צער כאב וכל שאר מה שאמרת
אז אני שוב חוזר ואומר יש עוד דברים גם כאלה שאנחנו לא מבינים ובגלל זה אלוקים אוסר עלינו וזה לא סתם כי בא לו
אז אני שוב חוזר ואומר יש עוד דברים גם כאלה שאנחנו לא מבינים ובגלל זה אלוקים אוסר עלינו וזה לא סתם כי בא לו
אני יודעת מספיק , ואני כן מבינה לכן אני יודעת שזה לא רצונו של אלוהים , יום טוב
^את חושבת שאת יודעת מספיק אבל יש גם מעבר למה שאני ואת יודעים
ויש גם דבר כזה הוכחות , מציאות , עובדות לכן אני יודעת שמה שאני מאמינה בו זה רצון של אלוהים
עובדות? איך את יודעת מהו רצון אלוקים? הרי אמרת שאת עובדת לפי הוכחות
כתבתי לך מקודם אתה לא יכול לצייר את אלוהים באופן טהור אם אתה אתה טוען שהוא ימנע מאדם דברים מוכחים שיעשו אותו מאושר בריא וכדומה .
ואני כתבתי לך מקודם שיש דברים מעבר למה שאני ואת יודעים ונתתי לך את הדוגמה עם האבא והילד הילד מבחינתו אין עם זה שום בעיה(כמו שלך אין בעיה עם שמירת כשרות כי את לא רואה את הבעיה) והאבא שדואג לילד שלו הוא אוסר עליו לאכול (כמו שאלוקים אוסר עלינו לאכול דברים לא כשרים כי הוא יודע את הבעיה)
חח אתה לא מבין ? בדוגמא שלך מוכח שזה זה לא טוב , זה מוכח שיש הרבה אוכל לא כשר שבריא וטוב לאדם זאת לא השערה
איך בדיוק זה מוכח? דווקא להפך זה מראה שאנחנו רק חושבים שזה טוב למרות שבפועל זה לא טוב
יש דבר כזה שנקרא רפואה אתה יודע ? יש מאכלים שאפשר לראות שהם מועילים וטובים לגוף ומסייעים בהתפתחות שלו זאת לא דעה זאת עובדה
אוקיי אז תביאי לי את המאכלים הלא כשרים שהם מועילים וטובים לגוף ומסייעים בהתפתחות שלו (וגם תגידי אם זה דבר הכרחי לגוף שבלעדיו אי אפשר או שלא) וחוץ מזה לא אמרתי שזה בהכרח ברפואה
לא אמרתי שבלי זה אי אפשר לחיות אבל זה נכון גם לאוכל כשר זה לא הדיון הדיון שזה בריא וטוב לגוף ולהתפתחות ויש את זה בהמון מאכלים לדוגמא https://m.ynet.co.il/articles/5408156 מאכלים שגם בשר גם חלב גם שחיטה לא כשרה , והאמת בשר בכללי זה פחות בריא יותר מהצומח מזה הכי בריא
^
1. מה שבריא זה לא בגלל שזה לא כשר אלא בגלל שהוא אוכל כמה דברים שיכולים להיות כשרים (תלוי בהרבה דברים) פשוט שמו ביחד וזהו האם זה בריא דווקא בגלל זה? לא בטוח בכלל
2. זה לא אומר שזה לא פוגע בנשמה (בחלק האלוקי)
1. מה שבריא זה לא בגלל שזה לא כשר אלא בגלל שהוא אוכל כמה דברים שיכולים להיות כשרים (תלוי בהרבה דברים) פשוט שמו ביחד וזהו האם זה בריא דווקא בגלל זה? לא בטוח בכלל
2. זה לא אומר שזה לא פוגע בנשמה (בחלק האלוקי)
אבל מה שחשוב בכשרות זאת השחיטה שהופכת את זה לכשר לא ? אם השחיטה לא כשרה זה אוטמטי לא כשר , מאיזה בחינה זה פוגע בנשמה ? אם מבחינה טוהר הראתי לך מקודם שזה לא קשור ואתה בעצמך אמרתה שזה לא הופך אותך לפחות או יותר טהור אם מבחינת אלוהים אז על זה הדיון זה לא יכול לפגוע זהו רצונו שאדם יהיה בריא , חזק , מאושר ויהיה לו טוב כי הוא התגלמות הטוב
נכון אז זה לא בגלל שהאוכל לא כשר אז הוא בריא ואותו אוכל היה אפשר לעשות כשר
יש הבדל בין להיות אדם טהור וטוב לבין הפתיחות של הנשמה לקבלת לימוד התורה
נכון רצונו של אלוקים שהאדם יהיה בריא חזק מאושר ושיהיה לו טוב אבל לא כשזה בא בעבירה
יש הבדל בין להיות אדם טהור וטוב לבין הפתיחות של הנשמה לקבלת לימוד התורה
נכון רצונו של אלוקים שהאדם יהיה בריא חזק מאושר ושיהיה לו טוב אבל לא כשזה בא בעבירה
פתיחות הנשמה לקבלה לא רלוונטית כי התורה עצמה לא הופכת אותך לאדם טוב יותר , עדיין השחיתה לא כשרה בריאה ויש המון מאכלים בחול לא כשרים שהם בריאים המון מדינות עם אורך חיים ובריאות נפשית ופיזית טובה מישראל שלא מוכרים שם בכלל כשר , עבירה ? הוא לא עשה דבר רע להפך כמו שאמרתי רק הפך את עצמן לחזק ובריא יותר , עבירה על מה שאנשים כתבו אולי אבל לא כלפי אלוהים
ברור שזה רלוונטי
התורה הופכת אנשים ליותר טובים (מי שבאמת הולך לפי התורה) חלק מהכללים הכי חשובים בתורה זה ואהבת לרעך כמוך
אבל אותם דברים היו יכולים להיות כשרים נכון? אז זה לא שהמשהו הזה בריא כי הוא לא כשר
כן הוא עשה עבירה הקדוש ברוך הוא אסר על לאכול אוכל לא כשר
התורה הופכת אנשים ליותר טובים (מי שבאמת הולך לפי התורה) חלק מהכללים הכי חשובים בתורה זה ואהבת לרעך כמוך
אבל אותם דברים היו יכולים להיות כשרים נכון? אז זה לא שהמשהו הזה בריא כי הוא לא כשר
כן הוא עשה עבירה הקדוש ברוך הוא אסר על לאכול אוכל לא כשר
א : יש המון חרדים רבנים ודתיים שהם לא אנשים טובים בכלל ואני עדינה , ורוב המוחלט של המצוות , הן לא רלוונטיות כמו שאמרתה לאכול כשרות לא הופך אותך לבנאדם טוב .ב : עזוב את הדוגמא המעורבת , יש מדינות שלא מוכרים שם כשר שאנשים שם בריאים פיזית ונפשית מישראל אז ? ג : זה העניין שאני לא מאמינה שהוא עשה עבירה כי זה נוגד את רצונו ואת אופיו ואני מבססת את זה ששאני מוכיחה את היתרונות של הדברים שאתה טוען שהוא אוסר
1. זה שהם לא מיישמים את חוקי התורה לא אומר שהיא לא הופכת אנשים לטובים יותר כי בדרך כלל היא כן (סתכלי על כל המצוות של אדם לחברו) וזה שיש מצוות שהן בין אדם למקום לא אומר שזה לא חשוב
2. אמרתי שזה הפתיחות של הנשמה לקבלת התורה (זאת פגימה בחלק האלוקי של האדם)
3. את אומרת "בגלל שיש זה אומר שמותר" "בגלל שיש דברים בריאים זה אומר שזה טוב ואין כאן איסור מאלוקים" וכל מני דברים דומים אבל זה שיש לא אומר שהכל מותר וזה שאת בתור בת אנוש לא רואה מה לא טוב בזה זה לא אומר שזה לא טוב [כמו עם הילד הוא חושב שזה טוב לו כי זה עושה אותו מאושר והוא לא יודע שזה פוגע בו (אותו דבר אצלנו רק לא נזק פיזי אלא רוחני)]
2. אמרתי שזה הפתיחות של הנשמה לקבלת התורה (זאת פגימה בחלק האלוקי של האדם)
3. את אומרת "בגלל שיש זה אומר שמותר" "בגלל שיש דברים בריאים זה אומר שזה טוב ואין כאן איסור מאלוקים" וכל מני דברים דומים אבל זה שיש לא אומר שהכל מותר וזה שאת בתור בת אנוש לא רואה מה לא טוב בזה זה לא אומר שזה לא טוב [כמו עם הילד הוא חושב שזה טוב לו כי זה עושה אותו מאושר והוא לא יודע שזה פוגע בו (אותו דבר אצלנו רק לא נזק פיזי אלא רוחני)]
פירות ים נחשבים לאכול עם חלבון ומעט שומן, חלבון הוא חיוני לגמרי לגוף
אתה שוב מדבר בנדמה לי " לא יודע " " לא טוב לו " אני מראה לך פעם אחרי פעם הוכחות מציאותיות ואתה אותו מנטרה ושוב חוזר על הדוגמא עם הילד , אתה לא רוצה להבין מאמי ומקשיב רק לעצמך ואין לך שום הוכחה כל דבר שאתה אומר זה זריקת מילים לאוויר בלי כיסוי . ככה לא יכול להתנהל דיון , בכל מקרה זה סתם בזבוז זמן , שיהיה לך הוכחה אמיתית תפנה אליי
אם יש אלוהים הוא באמת רוצה שנדפוק בייקון טוב כי בייקון זה אש
^^לא יודע - נכון אני באמת לא יודע אבל גם את לא כי מאיפה את יודעת מה אלוקים רוצה? את רק חושבת וזה שאת חושבת זה יפה והכל אבל זה לא אומר שאת יודעת
לא טוב לו - הנחה שצריך להניח במידה ואלוקים נתן איסור מסויים שלא מוצאים לו יותר מידי הסברים
נכון אני חוזר על הדוגמה עם הילד כי זה מקרה מאוד דומה שמתאר את מה שקורה עם אלוקים ומשום מה זה לא מעניין אותך ואת עדיין אומרת "אבל זה בריא (ומה שאני אומר זה שזה לא בריא בגלל שזה לא כשר אלא בגלל שזה בריא והיה אפשר לעשות את זה כשר)
היחידה שלא רוצה להבין זאת את הזאת שמקשיבה רק לעצמה זאת את ואין לך שום הוכחות למרות שאת אומרת שכן
לא טוב לו - הנחה שצריך להניח במידה ואלוקים נתן איסור מסויים שלא מוצאים לו יותר מידי הסברים
נכון אני חוזר על הדוגמה עם הילד כי זה מקרה מאוד דומה שמתאר את מה שקורה עם אלוקים ומשום מה זה לא מעניין אותך ואת עדיין אומרת "אבל זה בריא (ומה שאני אומר זה שזה לא בריא בגלל שזה לא כשר אלא בגלל שזה בריא והיה אפשר לעשות את זה כשר)
היחידה שלא רוצה להבין זאת את הזאת שמקשיבה רק לעצמה זאת את ואין לך שום הוכחות למרות שאת אומרת שכן
נתן איסור ? קודם כל תוכיח שנתן אין אז זה לא רלוונטי לשיחה בכלל , הדוגמא עם הילד ? מוכח שעודף סוכר פוגע בבריאות לא רלוונטי לשיחה , הבאתי לך כמה הוכחות למציאות שבמדינות שמוכרים בהם וצורכים בהם רק לא כשר האוכלסייה יחסית בריאה וחזקה אני חןשבת שזה דיי הוכחה טובה שאוכל לא כשר מקורי זה בריא , ואלוהים כדבר מוסרי יחפוץ בדבר כזה ,
לסיכום אנחנו לא מדברים על אותו אלוקים אני דבר על אלוקים מהתנך ואת על אלוהים כלשהו אני אגיד משהו את תגידי משהו אחר זה לא יגמר לילה טוב
להת
אני חושבת הרעיון הוא שלא תשרה צער על האמא של הגדי שתמית אותו ותבשל בחלב שלה. בכל מקרה הגזירה של חוקי הכשרות מזה הם לא באמת קשורים אבל יש בהם הגיון. המחשבה הזאת שלא הכל זמין שאתה צריך ללמוד להתאפק היא שיעור חשוב לחיים. לחכות. להתפשר ולקבל בהבנה שיש משהו גדול ממך. יש לזה הרבה ערך בגור שרגיל שהוא מקבל הכל מהר והרבה. גדל פה דור של בהמות חסרות יכולת לעמוד בתסכולים וחסרי יכולת איפוק וכבוד. אני לא אדם דתי אבל שומרת בשר וחלב ומבינה שזה מחמד אץ האדם לכבוש את היצר ולחכות. וזה קריטי לדור שחושב שהכל מגיע לו כל הזמן! זה לא אמור להיות נוח. זה העניין!!!