5 תשובות
בס"ד
שלום וברכה
אני לא יודעת מהו מצבך הרוחני ואם אתה אדם מאמין
אבל אם הינך בעל אמונה אני ממליצה לקרוא את הספר: "בגן האמונה" שכתב הרב שלום ארוש שליט"א
ויש ספר נוסף ששמו: אלופינו מסובלים.
הספרים מלמדים את בני האדם כיצד לחיות באמונה ולא לכעוס על שום אדם ולא להתפעל משום דבר בעולם.
ישנו ספר נוסף של אריך פרום שקראתי בילדותי לפני שנים רבות
שם הספר: אני בסדר, אתה (לא) בסדר
אני לא יודעת אם ניתן למצוא עוד ספרים שלו
גם ישנם קונטרסים שכתב הרבשיק מיבניאל שהם ממש נפלאים ועוזרים מאוד
שלום וברכה
אני לא יודעת מהו מצבך הרוחני ואם אתה אדם מאמין
אבל אם הינך בעל אמונה אני ממליצה לקרוא את הספר: "בגן האמונה" שכתב הרב שלום ארוש שליט"א
ויש ספר נוסף ששמו: אלופינו מסובלים.
הספרים מלמדים את בני האדם כיצד לחיות באמונה ולא לכעוס על שום אדם ולא להתפעל משום דבר בעולם.
ישנו ספר נוסף של אריך פרום שקראתי בילדותי לפני שנים רבות
שם הספר: אני בסדר, אתה (לא) בסדר
אני לא יודעת אם ניתן למצוא עוד ספרים שלו
גם ישנם קונטרסים שכתב הרבשיק מיבניאל שהם ממש נפלאים ועוזרים מאוד
אורית16
היי,
לא ידוע לי על ספר בנושא. כפי שכתבת - יש פרקים פה ושם אך לא ממש ספר (ככל הידוע לי).
יתכן ויש משהו באנגלית בתחום הפסיכולוגי - שווה בדיקה במידה ואתה קורא אנגלית.
לא כתבת מדוע אתה מחפש ספר בנושא זה אך מניחה שקשור לשליטה עצמית שלך.
מנסיוני בעבודה עם אנשים - לא די לקרוא על הנושא ולקבל כלים וטיפים לעבודה, אלא חשוב גם להגיע לשורש של ההתנהגויות שלנו.
אם אתה מזהה קושי בשליטה עצמית בתחום מסוים - ממליצה שתבדוק את המקור עם איש מקצוע שכן ללא טיפול בשורש - טיפול בסימפטומים לא יעזור לגמרי. אולי רק ישפר.
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישית
לא ידוע לי על ספר בנושא. כפי שכתבת - יש פרקים פה ושם אך לא ממש ספר (ככל הידוע לי).
יתכן ויש משהו באנגלית בתחום הפסיכולוגי - שווה בדיקה במידה ואתה קורא אנגלית.
לא כתבת מדוע אתה מחפש ספר בנושא זה אך מניחה שקשור לשליטה עצמית שלך.
מנסיוני בעבודה עם אנשים - לא די לקרוא על הנושא ולקבל כלים וטיפים לעבודה, אלא חשוב גם להגיע לשורש של ההתנהגויות שלנו.
אם אתה מזהה קושי בשליטה עצמית בתחום מסוים - ממליצה שתבדוק את המקור עם איש מקצוע שכן ללא טיפול בשורש - טיפול בסימפטומים לא יעזור לגמרי. אולי רק ישפר.
בהצלחה,
טלי פלד - מאמנת אישית
שלום וברכה,
נותנת התשובה אכן הביאה דוגמא נפלאה לספרים שמלמדים שליטה עצמית אך הם מיועדים לאנשים מאמינים, וגם לא לכולם כי ספרו של הרב הרוש מיועד לברסלב, ואלופינו מסובלים קשה להבנה ומייאש. כך היה אפשר להמליץ על תומר דבורה ועל מסילת ישרים שהם ספרי האמון האישי הראשונים והוותיקים ביותר והמדויקים ביותר, אבל אתה צריך ללמוד אותם עם מדריך שמבין.
ועכשיו יותר לעומק. שליטה עצמית נלמדת על ידי תרגול מתמיד בפעילות ששומרת על הגחלת של השליטה שלא תכבה. גם מי שלומד דרך הספרים המודגשים למעלה חייב לחזור עליהם ולקרוא אותם פעמים רבות בחייו. את מסילת ישרים ותןמר דבורה כבר למדתי לפחות עשרים פעמים כל אחד מהם. כך גם ספרים מקצועיים שאמליץ לך עליהם יש ללמוד ולחזור וללמוד כדי להפנים ולהיטיב את מה שכבר יושם.
ספר מעולה שאני רוצה להמליץ לך עכשיו הוא להשיג הכל מאת ג'ון אסראף. בחור יהודי אמריקאי מיליארדר שהתחיל מחבורות רחוב והיה יכול לגמור בבית הסוהר אבל החליט לקדם את עצמו בשליטה עצמית חזקה ובנחישות וכך הגיע למה שהגיע בדרכים ישרות והגונות. ספר עוסף שלו ושל חבר שותף מורי סמית נקרא התשובה. שני הספרים הללו כהתחלה יכולים להיות מעולים עבורך.
מחר אהיה כבר בחזרה בישראל, עכשיו אני כותב משדה התעופה בוינה הצפייה לטיסה ארצה, ואשמח אם תעמוד אתי בקשר ונוכל להרחיב בנושא חשוב זה שלך. בינתיים התחל לקרוא את הספר להשיג הכל.
בברכה
גד מאיר שמחוני
נותנת התשובה אכן הביאה דוגמא נפלאה לספרים שמלמדים שליטה עצמית אך הם מיועדים לאנשים מאמינים, וגם לא לכולם כי ספרו של הרב הרוש מיועד לברסלב, ואלופינו מסובלים קשה להבנה ומייאש. כך היה אפשר להמליץ על תומר דבורה ועל מסילת ישרים שהם ספרי האמון האישי הראשונים והוותיקים ביותר והמדויקים ביותר, אבל אתה צריך ללמוד אותם עם מדריך שמבין.
ועכשיו יותר לעומק. שליטה עצמית נלמדת על ידי תרגול מתמיד בפעילות ששומרת על הגחלת של השליטה שלא תכבה. גם מי שלומד דרך הספרים המודגשים למעלה חייב לחזור עליהם ולקרוא אותם פעמים רבות בחייו. את מסילת ישרים ותןמר דבורה כבר למדתי לפחות עשרים פעמים כל אחד מהם. כך גם ספרים מקצועיים שאמליץ לך עליהם יש ללמוד ולחזור וללמוד כדי להפנים ולהיטיב את מה שכבר יושם.
ספר מעולה שאני רוצה להמליץ לך עכשיו הוא להשיג הכל מאת ג'ון אסראף. בחור יהודי אמריקאי מיליארדר שהתחיל מחבורות רחוב והיה יכול לגמור בבית הסוהר אבל החליט לקדם את עצמו בשליטה עצמית חזקה ובנחישות וכך הגיע למה שהגיע בדרכים ישרות והגונות. ספר עוסף שלו ושל חבר שותף מורי סמית נקרא התשובה. שני הספרים הללו כהתחלה יכולים להיות מעולים עבורך.
מחר אהיה כבר בחזרה בישראל, עכשיו אני כותב משדה התעופה בוינה הצפייה לטיסה ארצה, ואשמח אם תעמוד אתי בקשר ונוכל להרחיב בנושא חשוב זה שלך. בינתיים התחל לקרוא את הספר להשיג הכל.
בברכה
גד מאיר שמחוני
בס"ד
למגיב שמעלי
הספר בגן האמונה אינו מיועד רק לברסלבים למרות שהרב כותב הספר משויך לברסלב
הספר מופץ בעוד המון שפות כך שלא ניתן לומר שגויים הינם ברסלבים
אך הספר נותן לנו כלים לדעת ולהבין שמי שחי באמונה אין לו על מה לכעוס על אדם כזה או אחר והכל נסיונות והכל נשלח לאדם על מנת שיעבוד על מידותיו וכולם שליחים בלבד מאת הבורא
כמובן שכל עבודה עצמית אינה מגיעה לתכליתה לאחר יום אחד בלבד
למגיב שמעלי
הספר בגן האמונה אינו מיועד רק לברסלבים למרות שהרב כותב הספר משויך לברסלב
הספר מופץ בעוד המון שפות כך שלא ניתן לומר שגויים הינם ברסלבים
אך הספר נותן לנו כלים לדעת ולהבין שמי שחי באמונה אין לו על מה לכעוס על אדם כזה או אחר והכל נסיונות והכל נשלח לאדם על מנת שיעבוד על מידותיו וכולם שליחים בלבד מאת הבורא
כמובן שכל עבודה עצמית אינה מגיעה לתכליתה לאחר יום אחד בלבד
אורית16
הי אנונימי
ראשית, בראבו, זיהית נושא מאד חשוב בתחום ההתפתחות והצמיחה האישית.
שליטה עצמית=שליטה בהתנהלות הרגשית שלך.
אני עוסק בתחום הייעוץ המשפחתי והזוגי ונדרש לעיתים קרובות לנושא של ניהול רגשות.
כמובן שבעבודתי בארגונים אני נתקל באותן מלכודות. שמנהלים ועובדים נופלים בהן
רוב בני האדם מתקשים לנהל רגשותיהם וזאת מכמה סיבות:
א) הפרט למד להשתמש ברגש שלא לפי הפונקציה שלו (יוסבר בהמשך).
ב) ייתכן, שהפרט משתמש ברגש המסוים במקום רגש אחר/ככסוי לרגש אסור במשפחה שבה גדל.
ג) הרגש בשימוש יתר - נאמר כעס, מגיע לעיתים קרובות מדי לבטוי כי חסרה שמחה בחייו של הפרט. כלומר הרגשות הינן מערכת שלובה ויש תלות בין שימוש יתר ברגש מסוים לבין מחסור בשימוש ברגש אחר.
תוכל לקרוא מאמר ישן שלי, בנושא זה- שלינק שלו מצ"ב למטה.
אבל תחילה ארחיב על שמוש שגוי ברגש.
לכל רגש תפקיד ואציג רק את התפקיד של הכעס. כעס מיועד להתריע שהסכם/זכויות/או ציפיות הופרו. כשכעס מופיע בעקבות הפרה כזו- הוא רגש נכון ותקין.
עדיין ייתכן שעוצמת הביטוי שלו הינה חריגה ביחס לאופי ההפרה וזו תקלה רגשית מסוימת.
אולם ייתכן, שלמרות שמתרחשות הפרות זכויות או חוזה או ציפיו- לא עולה אצל "הקורבן" רגש כעס. זו תקלה רגשית מסוג שני והיא מהווה בעיית שליטה עצמית מסוג שונה, שפוגע בפרט בערוצים סמויים יותר ולא פחות מזיקים מכעס שאיננו פרופורציונלי למקרה.
תקלה מסוג שלישי הינה הופעת רגש דומיננטי (תדיר) למשל כעס, כשמה שמתאים להקשר הבין אישי באותו רגע, הינו ביטוי של רגש אחר- אך ההוא אינו מופיע.
תקלה כזו נפוצה כדי שמונים אחוז באוכלוסיה של הכועסים.
כלומר הרגש הדומיננטי שלהם אינו אמיתי- אינו אוטנטי.
הצגתי בקצרה את המורכבות המרכזית של נהול רגשות/שליטה עצמית.
יש עוד סוגיות בנושא.
זו אולי הסיבה שספרות פופולרית (שאינה בז'רקון מקצועי) לא נכתבת באורח מקיף על הנושא.
תוכל לפנות אלי בערוץ המסרים האישיים ולבחון דרך התקדמות מעשית יותר מאשר קריאה.
קריאה אינה מתמודדת עם המורכבות של הנושא.
ולגבי ג'ון אסרף - אותו הזכיר קודמי- אלמלא מעסיק שלו שהחליט לטפחו ולאמנו בנעוריו, ובזה ג'ון אסרף מודה- הוא עלול היה לגדול כעבריין. כלומר שנוי התנהגותי דורשר ייעוץ ולווי אישי.
הרבה הצלחה
שוקי
ראשית, בראבו, זיהית נושא מאד חשוב בתחום ההתפתחות והצמיחה האישית.
שליטה עצמית=שליטה בהתנהלות הרגשית שלך.
אני עוסק בתחום הייעוץ המשפחתי והזוגי ונדרש לעיתים קרובות לנושא של ניהול רגשות.
כמובן שבעבודתי בארגונים אני נתקל באותן מלכודות. שמנהלים ועובדים נופלים בהן
רוב בני האדם מתקשים לנהל רגשותיהם וזאת מכמה סיבות:
א) הפרט למד להשתמש ברגש שלא לפי הפונקציה שלו (יוסבר בהמשך).
ב) ייתכן, שהפרט משתמש ברגש המסוים במקום רגש אחר/ככסוי לרגש אסור במשפחה שבה גדל.
ג) הרגש בשימוש יתר - נאמר כעס, מגיע לעיתים קרובות מדי לבטוי כי חסרה שמחה בחייו של הפרט. כלומר הרגשות הינן מערכת שלובה ויש תלות בין שימוש יתר ברגש מסוים לבין מחסור בשימוש ברגש אחר.
תוכל לקרוא מאמר ישן שלי, בנושא זה- שלינק שלו מצ"ב למטה.
אבל תחילה ארחיב על שמוש שגוי ברגש.
לכל רגש תפקיד ואציג רק את התפקיד של הכעס. כעס מיועד להתריע שהסכם/זכויות/או ציפיות הופרו. כשכעס מופיע בעקבות הפרה כזו- הוא רגש נכון ותקין.
עדיין ייתכן שעוצמת הביטוי שלו הינה חריגה ביחס לאופי ההפרה וזו תקלה רגשית מסוימת.
אולם ייתכן, שלמרות שמתרחשות הפרות זכויות או חוזה או ציפיו- לא עולה אצל "הקורבן" רגש כעס. זו תקלה רגשית מסוג שני והיא מהווה בעיית שליטה עצמית מסוג שונה, שפוגע בפרט בערוצים סמויים יותר ולא פחות מזיקים מכעס שאיננו פרופורציונלי למקרה.
תקלה מסוג שלישי הינה הופעת רגש דומיננטי (תדיר) למשל כעס, כשמה שמתאים להקשר הבין אישי באותו רגע, הינו ביטוי של רגש אחר- אך ההוא אינו מופיע.
תקלה כזו נפוצה כדי שמונים אחוז באוכלוסיה של הכועסים.
כלומר הרגש הדומיננטי שלהם אינו אמיתי- אינו אוטנטי.
הצגתי בקצרה את המורכבות המרכזית של נהול רגשות/שליטה עצמית.
יש עוד סוגיות בנושא.
זו אולי הסיבה שספרות פופולרית (שאינה בז'רקון מקצועי) לא נכתבת באורח מקיף על הנושא.
תוכל לפנות אלי בערוץ המסרים האישיים ולבחון דרך התקדמות מעשית יותר מאשר קריאה.
קריאה אינה מתמודדת עם המורכבות של הנושא.
ולגבי ג'ון אסרף - אותו הזכיר קודמי- אלמלא מעסיק שלו שהחליט לטפחו ולאמנו בנעוריו, ובזה ג'ון אסרף מודה- הוא עלול היה לגדול כעבריין. כלומר שנוי התנהגותי דורשר ייעוץ ולווי אישי.
הרבה הצלחה
שוקי