2 תשובות
שואל השאלה:
תודהה
דזמונד דוס הוא סרבן מצפוני (פציפיזם) שעם זאת מחליט לעזוב את משפחתו ולמלא את חובתו בהתגייסות לצבא ארה''ב במהלך מלחמת העולם השנייה.

הוא נתקל בקשיים בהצטרפות לצבא לנוכח התנגדותו להחזיק נשק מכל זוג שהוא, בסופו של דבר הוא מקבל אישור לצאת למלחמה כחובש ורופא.

הוא נשלח לקרב באוקינאווה ולאחר קרב ארוך מדמם וקשה (אשר יפן נכנעה לבסוף) הוא הפך לגיבור מלחמת העולם השנייה כאשר הציל במו ידיו את חייהם של 75 חיילים אמריקאים.

דזמונד דוס היה גם הסרבן המצפון הראשון שזכה במדליית הכבוד.