6 תשובות
לגבי תשובתה של סוזאן:
"הכל מתחיל בתמיכה הרגשית שמקבל התלמיד מהוריו וממוריו. חייבים לשדר לתלמיד שהוא מסוגל להצליח. יש תלמידים שקל להם ולאחרים יותר קשה אולם כל אחד מסוגל למצות את הפוטנציאל שלו אם יאמינו בו וישדרו לו שהוא מסוגל.
תלמיד שאינו מאמין בעצמו לא יצליח למצות את יכולותיו ובטעות ייתפס כחלש או טיפש.
היום יש באינטרנט אתרים רבים המציעים סרטוני לימוד להשלמת פערים וללא כל עלות וניתן להעזר בהם להשלמת פערים."
התמיכה הרגשית של ההורים היא כמובן חשובה עד הכרחית, אך בשום אופן אין להציגה כגורם בלעדי. יש ילדים שמקבלים תמיכה רגשית מלאה ואהבה מהוריהם, ובכל זאת אינם מצליחים במתמ' או בתחום אחר, וזאת מסיבות שונות. לגבי "אם יאמינו בו וישדרו לו שהוא מסוגל" - שוב, זה חשוב עד הכרחי אך לא מספיק. אני מתעכב על הנקודה הזאת, כי הרבה הורים נוטים לקחת על עצמם אשמה ביחס לקשיים של ילדיהם. ישנם מקרים שבהם האשמה היא באמת בהורים, אך ישנם מקרים שבהם הקשיים נובעים מגורמים אחרים. האמירה הגורפת, "הכול תלוי ב..." מביאה לכך שהגורמים האמיתיים לקושי לא יתגלו, לא תהיה התמודדות עמם, הקשיים עלולים להחריף, ועִמָּם יחריפו רגשות התסכול.
לגבי סרטונים להשלמת פערים - יש ביניהם טובים יותר וטובים פחות, אך יש לזכור כי גם הטובים שבהם אינם מהווים תחליף ללימוד אמיתי ולהתמודדות אמיתית עם הקושי, על כל המשתמע מכך.
"הכל מתחיל בתמיכה הרגשית שמקבל התלמיד מהוריו וממוריו. חייבים לשדר לתלמיד שהוא מסוגל להצליח. יש תלמידים שקל להם ולאחרים יותר קשה אולם כל אחד מסוגל למצות את הפוטנציאל שלו אם יאמינו בו וישדרו לו שהוא מסוגל.
תלמיד שאינו מאמין בעצמו לא יצליח למצות את יכולותיו ובטעות ייתפס כחלש או טיפש.
היום יש באינטרנט אתרים רבים המציעים סרטוני לימוד להשלמת פערים וללא כל עלות וניתן להעזר בהם להשלמת פערים."
התמיכה הרגשית של ההורים היא כמובן חשובה עד הכרחית, אך בשום אופן אין להציגה כגורם בלעדי. יש ילדים שמקבלים תמיכה רגשית מלאה ואהבה מהוריהם, ובכל זאת אינם מצליחים במתמ' או בתחום אחר, וזאת מסיבות שונות. לגבי "אם יאמינו בו וישדרו לו שהוא מסוגל" - שוב, זה חשוב עד הכרחי אך לא מספיק. אני מתעכב על הנקודה הזאת, כי הרבה הורים נוטים לקחת על עצמם אשמה ביחס לקשיים של ילדיהם. ישנם מקרים שבהם האשמה היא באמת בהורים, אך ישנם מקרים שבהם הקשיים נובעים מגורמים אחרים. האמירה הגורפת, "הכול תלוי ב..." מביאה לכך שהגורמים האמיתיים לקושי לא יתגלו, לא תהיה התמודדות עמם, הקשיים עלולים להחריף, ועִמָּם יחריפו רגשות התסכול.
לגבי סרטונים להשלמת פערים - יש ביניהם טובים יותר וטובים פחות, אך יש לזכור כי גם הטובים שבהם אינם מהווים תחליף ללימוד אמיתי ולהתמודדות אמיתית עם הקושי, על כל המשתמע מכך.
שואל השאלה:
ובכן מדובר בתלמידה מצטיינת בתיכון עיוני ורק עכשיו שהכיתה התקדמה בחומר ממש קשה לה וגם שעורים פרטיים לא מועילים
ובכן מדובר בתלמידה מצטיינת בתיכון עיוני ורק עכשיו שהכיתה התקדמה בחומר ממש קשה לה וגם שעורים פרטיים לא מועילים
כפי שאמר המגיב הקודם - יש גורמים שונים שמשפיעים על הקושי, ועל דרכי ההתמודדות עמו.
יש קשיים במתמטיקה הנובעים מבעיית מרחב, יש קשיים הנובעים מבעייה בתפיסת כמות, יש הנובעים מהסחות והפרעות קשב, או דיסקלקוליה, יש גם אנשים שחווים את המתמ' כמשהו מפחיד, וזאת מסיבות שונות, ויש גורמים אפשריים נוספים.
כל האמור לעיל, אין בו כדי לתת מענה של ממש לשאלתך, שכּן, וכאן אני שוב ממשיך את דבריו של המשיב הקודם, יש פרטים נוספים שצריך לדעת בבירור על מנת לתת מענה עם ערך אמיתי.
אני עובד עם ילדים וגם עם מבוגרים עם קשיים במתמ' או פחד ממתמ', ועקרונות השיטה אמנם זהים, אך הדרך שבה הם מיושמים היא שונה מאדם לאדם, בהתאם לצרכיו ולמאפייניו.
מהמילים שבתגיות אני מבין שמדובר בחומר של בגרות
יש קשיים במתמטיקה הנובעים מבעיית מרחב, יש קשיים הנובעים מבעייה בתפיסת כמות, יש הנובעים מהסחות והפרעות קשב, או דיסקלקוליה, יש גם אנשים שחווים את המתמ' כמשהו מפחיד, וזאת מסיבות שונות, ויש גורמים אפשריים נוספים.
כל האמור לעיל, אין בו כדי לתת מענה של ממש לשאלתך, שכּן, וכאן אני שוב ממשיך את דבריו של המשיב הקודם, יש פרטים נוספים שצריך לדעת בבירור על מנת לתת מענה עם ערך אמיתי.
אני עובד עם ילדים וגם עם מבוגרים עם קשיים במתמ' או פחד ממתמ', ועקרונות השיטה אמנם זהים, אך הדרך שבה הם מיושמים היא שונה מאדם לאדם, בהתאם לצרכיו ולמאפייניו.
מהמילים שבתגיות אני מבין שמדובר בחומר של בגרות
קישורים מצורפים:
הכל מתחיל בתמיכה הרגשית שמקבל התלמיד מהוריו וממוריו. חייבים לשדר לתלמיד שהוא מסוגל להצליח. יש תלמידים שקל להם ולאחרים יותר קשה אולם כל אחד מסוגל למצות את הפוטנציאל שלו אם יאמינו בו וישדרו לו שהוא מסוגל.
תלמיד שאינו מאמין בעצמו לא יצליח למצות את יכולותיו ובטעות ייתפס כחלש או טיפש.
היום יש באינטרנט אתרים רבים המציעים סרטוני לימוד להשלמת פערים וללא כל עלות וניתן להעזר בהם להשלמת פערים.
בהצלחה.
תלמיד שאינו מאמין בעצמו לא יצליח למצות את יכולותיו ובטעות ייתפס כחלש או טיפש.
היום יש באינטרנט אתרים רבים המציעים סרטוני לימוד להשלמת פערים וללא כל עלות וניתן להעזר בהם להשלמת פערים.
בהצלחה.
קישורים מצורפים:
הכל תלוי מה הגיל ומה רמת הידע של האדם.
מתמטיקה זה הכל תרגול וניסיון.
אם לא יודעים את הבסיס (לוח הכפל, חוקים שונים וכו') שווה להתחיל משם. ואז אט אט להתקדם בקצב שלך.
מה הגיל שלך? מה הקשיים? מה רמת הידע שלך?
מתמטיקה זה הכל תרגול וניסיון.
אם לא יודעים את הבסיס (לוח הכפל, חוקים שונים וכו') שווה להתחיל משם. ואז אט אט להתקדם בקצב שלך.
מה הגיל שלך? מה הקשיים? מה רמת הידע שלך?
אנונימי
לפני שמתחילים ללמוד מתמטיקה צריך לדעת דברים בסיסיים כמו לוח הכפל הפעלת מחשב ועוד. הכי טוב זה ללמוד עם חבר ברמה שלך ואם אפשר אז גם בפיקוח של מי שמכיר טוב את החומר כדי שיוכל להנחות אותכם. האסטרטגיה הכי טובה זה זמן ותרגול. הגיל לא משנה במיוחד
באותו הנושא: