6 תשובות
משיכה בין פרוטון לאלקטרון
שואל השאלה:
אז איזה לבחור?
אז איזה לבחור?
אנונימית
לא ולא למה שכתבו מעליי.
בקשר יוני, חלקיק אחד מעביר לחלקיק אחר אלקטרונים.
אפשר גם להגיד שהחלקיק האחר מושך את האלקטרונים ובעצם "גונב" אותם כי הזיקה שלו גבוהה יותר.
כמובן שיש משיכה בין פרוטון לאלקטרון אבל פה זה לא "המשיכה של הקשר".
כשמדברים על קשר יוני, אז ברגע שחלקיק אחד מושך אליו את האלקטרונים של חלקיק אחר, הם עוברים אליו לגמריי וכבר לא קשורים לחלקיק הקודם.
ומה שקורה זה שהחלקיק שקיבל את האלקטרונים מקבל מטען שלילי, ו חלקיק שאיבד אלקטרונים מקבל מטען חיובי.
ומכאן אפשר להבין שהמשיכה של הקשר היא משיכה בין חלקיק בעל מטען מסויים לכל החלקיקים בעלי המטען הנגדי שמסביבו.
האלקטרונים של כל חלקיק בקשר היוני לא משתתפים בקשר בישירות כמו בקשר קוולנטי. ברגע שהם עברו מחלקיק אחד לאחר הם ישארו ככה עד שתתרחש תגובה אחרת.
אז התשובה הסבירה ביותר היא 2, למרות שהניסוח שכתבו אותה קצת מעצבן כי אם יש שני אטומים רק אחד מהם ימסור אלקטרונים. אבל בכל זאת זה התשובה
בקשר יוני, חלקיק אחד מעביר לחלקיק אחר אלקטרונים.
אפשר גם להגיד שהחלקיק האחר מושך את האלקטרונים ובעצם "גונב" אותם כי הזיקה שלו גבוהה יותר.
כמובן שיש משיכה בין פרוטון לאלקטרון אבל פה זה לא "המשיכה של הקשר".
כשמדברים על קשר יוני, אז ברגע שחלקיק אחד מושך אליו את האלקטרונים של חלקיק אחר, הם עוברים אליו לגמריי וכבר לא קשורים לחלקיק הקודם.
ומה שקורה זה שהחלקיק שקיבל את האלקטרונים מקבל מטען שלילי, ו חלקיק שאיבד אלקטרונים מקבל מטען חיובי.
ומכאן אפשר להבין שהמשיכה של הקשר היא משיכה בין חלקיק בעל מטען מסויים לכל החלקיקים בעלי המטען הנגדי שמסביבו.
האלקטרונים של כל חלקיק בקשר היוני לא משתתפים בקשר בישירות כמו בקשר קוולנטי. ברגע שהם עברו מחלקיק אחד לאחר הם ישארו ככה עד שתתרחש תגובה אחרת.
אז התשובה הסבירה ביותר היא 2, למרות שהניסוח שכתבו אותה קצת מעצבן כי אם יש שני אטומים רק אחד מהם ימסור אלקטרונים. אבל בכל זאת זה התשובה
זה תמיד ג'
לא^
באותו הנושא: