22 תשובות
אני לא כזאת אבל כן הגדרת את זה נכון
כן זה זה המהות של שוביניזם, חוסר שוויון בין גברים לנשים.
ולא, הן לא הזויות.
אחלה בנות.
לא כמובן, אנחנו- אני לפחות נגד שיוון מגדרי לא שיוון זכויות, שיוון זכויות זה לבני אדם גם גברים וגם נשים הם בני אדם ככה שאין לי מה להיות נגד שבן אדם יקבל זכיות של בני אדם כשהוא בן אדם, יש לי בעיה עם שיוון מגדרי- כזה שתומך בנשים להיות גבריות ולגברים להיות נשיים, אישה מתאגרפת פועלת בניין ואינסטלטורית או גבר מניקוריסט בשמלות ועקבים זה מה שאני בתור שוביניסטית לא בעד.
אישה שוביניסטית היא אישה שמאמינה שבין גברים ונשים יש הבדלים גדולים. אישה שוביניסטית דוגלת בגישה שאישה היא אישה ואילו גבר הוא גבר - ולכל אחד מהם תפקידים שונים בחיים, בזוגיות, בגידול ילדים ובכלל.
אישה שוביניסטית אינה מאמינה בשיוויון מלא בין גברים ונשים, אלא היא מאמינה בארכיטיפ הנשי הקלאסי הגורס שאישה שהיא סבילה יותר, רגישה יותר, מקריבה יותר, זקוקה יותר ומכילה יותר מהגבר.
מאמינה בתפקיד המסורתי
אישה שוביניסטית היא אישה שמאמינה הרבה יותר בתפקיד המסורתי של האישה והרבה פחות בתפקיד המודרני של האישה שפירושו - שהאישה, בדיוק כמו הגבר, מסוגלת לעשות הכל.
אישה שוביניסטית סבורה שגבר חייב להיות חזק ממנה, מוביל, יוזם, דומיננטי, מכתיב ובטוח בעצמו. היא מאמינה שעליה ללכת אחרי הגבר שלה, להקריב עבורו, לדאוג לו ולטפל בו.
מצפה לגבר שוביניסטי ולא שיוויוני
כאשר אישה שוביניסטית מחפשת לעצמה בן זוג - היא מחפשת גבר שוביניסטי ביסודו, בדיוק כמוהה. אם היא פוגשת בגבר שיוויוני - היא תתקומם נגדו, תיפגע ממנו, תתבלבל ממעשיו ותתקשה לקבל אותו.
יש לה תפיסת עולם מסויימת וגבר שיוויוני "פוגע" לה בתפיסה הזאת. הוא מערער לה את יסודות האמונה שלה, בכך שהוא מכניס לחייה מציאות שבה הגבר והאישה יכולים להיות שווים ולא שונים בעוד שהיא מעדיפה לתפוס את עצמה כ"אישה" ולא כ"שווה".
האישה הפמיניסטית
לאישה פמיניסטית אין בעיה לקבל גבר מודרני ושיוויוני - כי גם היא כזאת. לה לא מפריע שהגבר שלה אינו "מאצו". אותה זה לא מטריד אם הגבר שלה אינו מוביל ודומיננטי אלא דווקא שיתופי ושיוויוני כמוהה.
לעומת זאת, לאישה שוביניסטית זה מפריע מאוד. היא תחפש בן זוג שאינו נכנע לרוחות המודרניות והעכשוויות אלא מאמין בסדר הישן והטוב של פעם, בו גבר היה גבר ואישה הייתה אישה."

^ממליצה לך לחקור את השוביניזם, זאת כתבה שמסבירה מי היא אישה שובינסטית ולא רשום פה שום דבר פוגעני או מפלה או סמרטוטי או חלש או מושפל או כוחני וכנועה, שובינזם זה סך הכל אנשים נגד שיוון מגדרי זה שיש שוביניזם גברי/נשי שהם פוגעניים לא אומר שאין שובינסטים נורמאלים.
אישה שוביניסטית זה מביך.
כן, הן תומכות באי-שוויון ואפליה. זו כל המהות של שוביניזם, אחרי הכל.
אנונימי, זה עדיין שוביניזם.
להאמין בתפקידים מגדריים בסגנון של "גבר צריך להיות x בעוד שאישה צריכה להיות y", זה שוביניזם. לצורך העניין, אם מישהו יגיד שגבר צריך לשכב עם חצי עולם אחרת הוא "בתול", ושאישה צריכה להיות שמורה ובתולה אחרת היא "זונה" - זה לא שוביניזם? כי גם פה, מפלים את הגברים (דורשים מהם לקיים יחסי מין עם כל מה שזז, ומביישים אותם אם הם לא עומדים בדרישה הזאת), אבל מפלים גם את הנשים (עושים להן בדיוק אותו דבר, רק לכיוון ההפוך). עוד דוגמה: "נשים צריכות להיות במטבח בעוד שגברים צריכים לפרנס את המשפחה" - זה שוביניזם, אפילו שיש פה אפליה כלפי שני המינים.
כאילו, האמירה הזאת תומכת בתפקידים מגדריים ובדרישות חברתיות מכל מגדר. מתייחסים לגברים כמו אל כספומטים ולנשים כמו אל איי רובוט. אבל נחש מה? זה עדיין שוביניזם.

אז גם אם אני זורם איתך על הטענה ש"מעמד האישה לא נחות, היא פשוט שונה מהגבר ויש לה תפקיד שונה", זה עדיין שוביניזם. כי כל הקטע הוא שתפקידים מגדריים זה שוביניזם טהור בתחפושת. אל תנסה לצייר את זה כאילו זה לא שוביניזם, כי זה חד משמעית כן.
הן נגד "הפמיניזם המודרני" -_-
אנונימית
זאת ההגדרה לכך הרי
לא, פשוט השיוויון הופך כבר לחוסר שיוויון לגברים, זה פשוט בעד שיוויון אמיתי וריאלי.
אנונימית
אנונימי זה שובינזם, עובדה שבכתבה רשום שזאת אישה שובינסטית זה הכל, אלו אנשים שהם נגד שיוון מגדרי בין המינים זה ההגדרה, שוב- זה שיש נאו נאצים ודאעש שהם שובנסטים גבריים וזה שיש נשים בנות 70 עשירות ורווקות שזה שוביניזם נשי לא אומר שאין שובנזם באמצע כזה שאומר שהוא נגד שיוון בין השתיים.
avital.s
אם זה למה את "שוביניסטית" את אפילו לא יודעת מה זה
כן, אישה בת 25 לא יודעת מה זה שוביניזם אבל ילדים בני 14 כן.. אני לעומתת ישבתי וחקרתי את הנושא טוב טוב עוד אז כשהייתי בת 16 קראתי כתבות בעברית ובאנגלית ומחקרים והסברים ומושגים ומה זה מה, ככה שאני יודעת טוב מאוד מה זה, אפילו שמתי פה כתבה שלא אני רשמתי אלה אתר מאמרים אם תרצו אצוטט פה עוד מליון ואחד כתבות על מי היא אישה שובנסטית ככה שאני יודעת טוב מאוד מי הן שובנסטיות במיוחד שאני כזאת ואני יודעת טוב מאוד מי אני.
וואלה אחלה בנות מי שככה.

אביטל צודקת אתם ילדודס לא כול כך מודעים למשמעות המילה שוביניזם אני מניח..

שוביניזם לא חייב להיות נטו או אישה לא יכולה להיות כמו גבר בכול דרך אפשרית אלה אישה לא יכולה לעמוד על אותה רמה כמו גבר בנושאים מסויימים.

וואלה אביטל בעלך זכה באמת.
אני כאן מ2015 אולי מישהי נורמלית כמוך ראיתי פעם אחת וזה גם אולי.
אני לא כזו אבל הן כאילו תליות בגברים ודברים כאלה
אני לא שוביניסטית אני פשוט לא רוצה לקרוא לעצמי פמיניסטית בגלל שיש פמיניסטיות שאומרות שבנים לא הכרחיים או kill all man ומעניין אם זאת בת או הפלה כאילו לא סובלות גברים
אנשים סתם חופרים ונתקעים על כל דבר
ורגישים מידי וכל דבר רוצים להגדיר
ושום דבר לא בסדר
שובינזם- אי שוויון בין נשים לגברים, זה לא רק נגד נשים זה שהן חושבות שרק נשים יש זכויות זה הולך לשתי הכיוונים
^אני מתנשאה? "אם זה למה את "שובינסטית" את אפילו לא יודעת מה זה" משפט מתנשא שלך לא שלי, אני הבנתי שאתה מהמורעלים שחושבים ששוביניזם זה קללה- זה לא יכול להיות דבר טוב או סבבה או נורמאלי, וחבל שאתה ככה, במיוחד אם אתה טוען שאתה מעל גילי.. בתור מי שנולד בשנות ה90 אתה אמור להכיר המון שובינסטים מהסיבה שחצי מהדור שלנו הוא כזה, אז או שאתה מתכחש לשוביניזם כי אתה לא כזה, או שאתה זה שלא מבין מה ההגדרה של שוביניזם, או שאתה מנצל את היותך אנונימי ומשקר שאתה בגילי ואף מעל.. אבל עזיב הכל, הגיון בריא אומר שאם פמיניזם הוא בעד שיוון שוביניזם שזה ההפך שלו זה נגד שיוון עזוב מחקרים עזוב מאמרים- הגיון בריאי מבין דברים פשוטים.
^אביטלוש תלמדי מה זה שוביניזם ותחזרי אלינו
^למדתי עוד לפני שנולדת כניראה..