36 תשובות
נגד כי מגיע לכם לסבול כמו שאנחנו סבלנו
נגד
לא ממש אכפת לי השנה הזאת וסיימתי בית ספר שאחרים ישברו תראש
אנונימית
לפי מה שהבנתי העבודות יהיו ממש קשות ואני מעדיף לעשות כולה כמה מבחנים שכל אחד מהם כנראה יקח פחות זמן מכל עבודה שרוצים שתהיה
יכול להיות שזה שינוי שהוא לטובה אבל אני לא תומך מוחלט של הרפורמה הזו, לדעתי יש לבצע אותה בשלבים (בהדרגתיות), ואם רואים שזה עובד והולך לכיוון הנכון - לדבוק בה. אם רואים שזה רק עושה יותר נזק מתועלת, אז להפסיק אותה ולחשוב על רעיון אחר. בכל מקרה, מה שלא יהיה, אני חושב שהגיע הזמן שיחול איזשהו שינוי במערכת הזו שכבר לא משנה את שיטת הלמידה בה עשרות שנים.. הגיע הזמן שבחינות בגרות יבחנו את יכולות החשיבה, התובנה, היצירתיות והסקת המסקנות אצל תלמידים מאשר שכל מה שהן ידרשו הוא פשוט לשנן סיכום של 100 עמודים ואחר"כ לפלוט אותו במבחן, דבר שכמובן לא דורש חשיבה עמוקה, לא יודע אם בהכרח ברפורמה הזו בה הבחינות ההומניות הן פנימיות (שאגב גם לזה יכולות להיות חסרונות), אבל באיזשהי צורה זה בהחלט היה דרוש. לא הגיוני לדעתי שבמערכת החינוך מעודדים תלמידים רק ללמוד חומר למבחן ואחרי המבחן פשוט לזרוק הכול לפח כאילו מעולם לא למדו דבר, מה בדיוק עשינו בזה? אני בהחלט בעד ללמד את כל המקצועות במערכת בצורה עניינית יותר כך שאולי התלמידים יקחו משהו מהשיעורים בבית הספר לעתיד, מלשנן סתם ככה למבחן אי אפשר לקחת כלום. באמת כלום.
נגד.
נגד.
לי יש את זה בהיסטוריה ולשון, וזה פשוט נוראי ואני לא מגזימה, העבודות האלה לוקחות לי את כל הכוחות. אני מעדיפה בגרות וזהו.
לי יש את זה בהיסטוריה ולשון, וזה פשוט נוראי ואני לא מגזימה, העבודות האלה לוקחות לי את כל הכוחות. אני מעדיפה בגרות וזהו.
אני אישית מעדיפה מבחנים על עבודות
אבל עדיין הכמות בגרויות ומבחנים ומתכונות ובלה בלה בלה שיש היא לא הגיונית.
אבל עדיין הכמות בגרויות ומבחנים ומתכונות ובלה בלה בלה שיש היא לא הגיונית.
אנונימית
נגד
אני עדיין לא מבינה את הרפורמה החדשה
מה הרפורמה החדשה? פליז סיימתי י"ב ב2019
אני נגד, עבודות בבית ספר בדרך כלל יותר קשות ומעמיסות ממבחנים
את מי זה מעניין אני כיתה יב
בעד
אני סומכת על שאשא ביטון
נגד, אני לא חושבת שצריך "למדוד" אנשים בגלל בגרות אחת מסכנה. ולפי זה גם אולי לפי כמה הם יצליחו בחיים, אני יכולה להיות הכי חכמה שיש אבל אני לא אעבור את הבגרות או אהיה יחידות נמוכות ואז אני לא אוכל בהכרח להתקבל למקומות עבודה מסוימים , ללימודים באוניברסיטה וכו'
בעד, המקצועות ההומניים- ספרות, היסטוריה, אזרחות, תנך, אלו מקצועות גדושים בחומר ולא יודעת איך לאחרים אבל לי אישית קשה לזכור כמויות חומר גדולות וזה מלחיץ אותי
לדעתי לעשות עבודה גדולה בנושא עדיפה מאשר בגרות במקצועות האלו גם כי זה פחות לחץ ואפשר להיעזר בחברים ובמורים ויש מנעד רחב של מקורות להיעזר בהם
ואני גם חושבת שהלמידה בעבודה יותר מעמיקה מאשר בבגרות, אצלי אחרי מבחנים אני פשוט שוכחת את רוב החומר וזה לא באמת תורם לי אבל כשזו עבודה ועובדים עליה במשך חצי שנה החומר נטמן עם הזמן במוח וזה לא רק לשנן ולסיים עם זה
לדעתי אם יתנו אפשרויות מעניינות ונגישות לעבודות, רעיונות שבאמת יעוררו רצון וחשק לעשות אותם, אז זה יכול להיות הרבה יותר טוב
הכמות בגרויות ומתכונות בזמן צפוף זה פשוט יותר מידי לחץ ועומס נפשי
לדעתי לעשות עבודה גדולה בנושא עדיפה מאשר בגרות במקצועות האלו גם כי זה פחות לחץ ואפשר להיעזר בחברים ובמורים ויש מנעד רחב של מקורות להיעזר בהם
ואני גם חושבת שהלמידה בעבודה יותר מעמיקה מאשר בבגרות, אצלי אחרי מבחנים אני פשוט שוכחת את רוב החומר וזה לא באמת תורם לי אבל כשזו עבודה ועובדים עליה במשך חצי שנה החומר נטמן עם הזמן במוח וזה לא רק לשנן ולסיים עם זה
לדעתי אם יתנו אפשרויות מעניינות ונגישות לעבודות, רעיונות שבאמת יעוררו רצון וחשק לעשות אותם, אז זה יכול להיות הרבה יותר טוב
הכמות בגרויות ומתכונות בזמן צפוף זה פשוט יותר מידי לחץ ועומס נפשי
סטיפס גיין, זה לא לעניין כולנו סובלים ממערכת החינוך בדיוק כמו שאת סבלת ממנה^
וכן אני נגד, אני אישית אעדיף לעשות בגרות מאשר עבודות עם 20 עמודים וזה יקח את כל הזמן החופשי שלי. עדיף בגרות וזהו.
וכן אני נגד, אני אישית אעדיף לעשות בגרות מאשר עבודות עם 20 עמודים וזה יקח את כל הזמן החופשי שלי. עדיף בגרות וזהו.
נגד
אני אישית כבר כיתה יא אז זה לא באמת משנה לי אבל במובן הכללי זה פוגע באוכלוסיה וברמת המשכל שלה, כי לא באמת ילמדו ככה פשוט
אני אישית כבר כיתה יא אז זה לא באמת משנה לי אבל במובן הכללי זה פוגע באוכלוסיה וברמת המשכל שלה, כי לא באמת ילמדו ככה פשוט
נגד, בתלקיט של י בקושי עמדתי בעבודות הגשה אז 3 שנים כאלו שעוד עוברות ביקורת אצל בוחנים ממשרד החינוך שמעתי גם שהעבודות יהיו ברמה אקדמית
עם כל הלחץ של הבגרות זה מבחן 1 וזהו אלא אם כן זה מועד ב
הייתי מעדיפה את הבגרויות אבל להתחיל איתן עוד מי'
עם כל הלחץ של הבגרות זה מבחן 1 וזהו אלא אם כן זה מועד ב
הייתי מעדיפה את הבגרויות אבל להתחיל איתן עוד מי'
נגד
לא שמעתי על זה שמתכננים לשנות לעבודות אבל אני לא חושבת שזה יהיה בהכרח יותר טוב יותר.
הבעייה במערכת החינוך בישראל זה לא רק הבגרויות, זה כל המערכת.
היא פשוט לא עובדת, לא משנה כמה דברים ינסו לשנות ולקדם בה זה לא יעזור ולא ישנה את התמונה הגדולה- שלוקחים לכל ילד בישראל 12 שנה מהחיים, וכל מה שהוא חושב עליו מהרגע הראשון זה רק לסיים עם זה. וככה גם המערכת מתייחסת אליו, כנטל שצריך לדחוף לסוף עד שהוא כבר לא באחריותינו. ואחריי כל זה הוא יוצא עם פחות או יותר כלום.
אז זה שישנו את הפורמט של הבגרויות לתלמידים שנמצאים גם ככה בסיום, לא יכפר על כל העשר שנים שאבדו להם.
בשביל לשפר את מערכת החינוך, צריך להחליף אותה מכף רגל עד ראש. מאז שמערכת החינוך המודרנית הוקמה, נעשו בה המון שינויים "חדשניים", והיא עדיין נשארה בעלת אותו בסיס שבור.
כולנו פשוט הורגלנו לזה ולכן זה קשה לחשוב על שינויי באמת משמעותי.
אז בקיצור, מה שתעשו בשנתיים האחרונות שלכם שם ממש לא היה מזיז או הולך להזיז לכם.
הבעייה במערכת החינוך בישראל זה לא רק הבגרויות, זה כל המערכת.
היא פשוט לא עובדת, לא משנה כמה דברים ינסו לשנות ולקדם בה זה לא יעזור ולא ישנה את התמונה הגדולה- שלוקחים לכל ילד בישראל 12 שנה מהחיים, וכל מה שהוא חושב עליו מהרגע הראשון זה רק לסיים עם זה. וככה גם המערכת מתייחסת אליו, כנטל שצריך לדחוף לסוף עד שהוא כבר לא באחריותינו. ואחריי כל זה הוא יוצא עם פחות או יותר כלום.
אז זה שישנו את הפורמט של הבגרויות לתלמידים שנמצאים גם ככה בסיום, לא יכפר על כל העשר שנים שאבדו להם.
בשביל לשפר את מערכת החינוך, צריך להחליף אותה מכף רגל עד ראש. מאז שמערכת החינוך המודרנית הוקמה, נעשו בה המון שינויים "חדשניים", והיא עדיין נשארה בעלת אותו בסיס שבור.
כולנו פשוט הורגלנו לזה ולכן זה קשה לחשוב על שינויי באמת משמעותי.
אז בקיצור, מה שתעשו בשנתיים האחרונות שלכם שם ממש לא היה מזיז או הולך להזיז לכם.
בעד.
מקל ממש.
מקל ממש.
בעד
קשה לי לשנן חומר וללמוד אליו שהוא לא מתמטיקה או אנגלית
מעדיפה עבודות שאני הרבה יותר מצליחה בהן ואם הכל היה רק עבודות הגשה היתי מקבלת מעל 95 בממוצע...
קשה לי לשנן חומר וללמוד אליו שהוא לא מתמטיקה או אנגלית
מעדיפה עבודות שאני הרבה יותר מצליחה בהן ואם הכל היה רק עבודות הגשה היתי מקבלת מעל 95 בממוצע...
אנונימית
לפחות שיתנו לבחור בין עבודה למבחן רגיל, עשיתי עבודת חקר באזרחות וזה היה הסיוט הכי גדול שלי, תנו לי את המבחן ונגמור עם זה, היו לי הרבה יותר חרדות מעבודות מאשר ממבחנים, באג אחד במחשב והכול הלך
נשמע מעצבן ומשעמם אש, תודה לאל שכבר סיימתי תיכון עם מבחני בגרות נורמליים
מה זה אומר הרפורמה
ג'יין דו חחח אני מת
אני מת למה נותנים למי שסיים מינוסים תנו להם כבוד שסיימו תחרא הזה
בעד כי זה בממשלה של בנט ואני סומך עליו.
בנט זה אח.
בנט זה אח.
אנונימי
בנט האח, הורג את כל הסבתות במזרח^
שיניי ארנב צריך לעוף
שיניי ארנב צריך לעוף
נגד, יש לי עכשיו משהו דומה באזרחות וזה סיוט, עדיף בגרות ולסיים עם זה
החדשה? נגד, זה נשמע מזעזע. מזל שאני עכשיו ביא אז לא יהיה לנו את זה.
אבל זה לא שעכשיו זה יותר מידי מדהים כן? קיבלנו לוח מבחנים, מתכונות ובגרויות לפני כמה ימים ואחרי פסח יש כל 3 ימים מתכונת או בגרות שזה מזעזע כי לא נותנים לנו זמן לנשום ואין לי מושג איך אני אעבור את זה.
אני חושבת שצריך לרווח את הבגרויות על זמן יותר ממושך, נגיד לעשות 3 בגרויות ביוד במקום אחת או אפס (אצלנו בבית ספר לא היה) וגם לשלב מועדי חורף אצלנו נגיד יש רק בקיץ ובבתי ספר אחרים גם הייתה רק אחת חורף, אז לשלב קצת יותר.
אבל באופן כללי הקונספט של מבחנים שאתם עושים בגיל 17 שאתם במצב של שיא הטמטום והמבחנים האלו עוד קובעים לכם את העתיד נראה לי דיי פאקד אפ
אבל זה לא שעכשיו זה יותר מידי מדהים כן? קיבלנו לוח מבחנים, מתכונות ובגרויות לפני כמה ימים ואחרי פסח יש כל 3 ימים מתכונת או בגרות שזה מזעזע כי לא נותנים לנו זמן לנשום ואין לי מושג איך אני אעבור את זה.
אני חושבת שצריך לרווח את הבגרויות על זמן יותר ממושך, נגיד לעשות 3 בגרויות ביוד במקום אחת או אפס (אצלנו בבית ספר לא היה) וגם לשלב מועדי חורף אצלנו נגיד יש רק בקיץ ובבתי ספר אחרים גם הייתה רק אחת חורף, אז לשלב קצת יותר.
אבל באופן כללי הקונספט של מבחנים שאתם עושים בגיל 17 שאתם במצב של שיא הטמטום והמבחנים האלו עוד קובעים לכם את העתיד נראה לי דיי פאקד אפ
בעד לעשות בגרויות בנושאים שאשכרה יעזרו בחיים (אני לא כי כבר סיימתי ברוך שפטרנו)
במה תעזור לי עכשיו הבגרות בתנך? או בספרות??? סיריוסלי
שיחררתי מהראש שלי את כל המידע, אני לא זוכרת כלום כבר ולא רוצה לזכור
כל מה שלמדתי כל השנים האלה לא עזר לי בפאקינג כלום
יכלו יותר טוב ללמד אותנו להיות בני אדם טובים יותר, יכלו ללמד אותנו על העולם האמיתי, איך להסתדר בתור אנשים בוגרים ועצמאיים
לא לחזור כמו תוכי, לשנן ולזכור ידע כללי זה מיותר ברמות
מעבר לידע בסיסי במתטיקה אני לא צריכה לדעת לפתור משוואות, מי שרוצה להיות מהנדס יכול ללכת למגמת מתמטיקה לא כולם חייבים לסבול
יש באמת דברים שהם פשוט מיותרים מיותרים מיותריםם!!!
במה תעזור לי עכשיו הבגרות בתנך? או בספרות??? סיריוסלי
שיחררתי מהראש שלי את כל המידע, אני לא זוכרת כלום כבר ולא רוצה לזכור
כל מה שלמדתי כל השנים האלה לא עזר לי בפאקינג כלום
יכלו יותר טוב ללמד אותנו להיות בני אדם טובים יותר, יכלו ללמד אותנו על העולם האמיתי, איך להסתדר בתור אנשים בוגרים ועצמאיים
לא לחזור כמו תוכי, לשנן ולזכור ידע כללי זה מיותר ברמות
מעבר לידע בסיסי במתטיקה אני לא צריכה לדעת לפתור משוואות, מי שרוצה להיות מהנדס יכול ללכת למגמת מתמטיקה לא כולם חייבים לסבול
יש באמת דברים שהם פשוט מיותרים מיותרים מיותריםם!!!
חד משמעית נגד
באותו הנושא: