3 תשובות
הטבלה המחזורית
מצבי צבירה
איזון תגובות
קשר יוני+חומרים יוניים
תגובות המסה במים
מיקרו ומקרו
קשר קוולנטי יחיד, כפול ומשולש
אלקטרושליליות וקוטביות של מולקולה
איזוטופים
מבנים מרחביים של מולקולה
קשרים בינמולקולריים (ו.ד.ו+קשרי מימן)
נקודות היתוך ורתיחה
מסיסות של חומרים מולקולריים

כל זה לומדים בהתחלה, בנושא הראשון- מבנה וקישור. בהמשך לומדים עוד נושאים לבגרות כמו סטויכיומטריה, חמצון חיזור, חומצות ובסיסים, אנרגיה וכו'..
זה החומר לבגרות העיונית שמהווה 55% מהציון הסופי.

יש גם את ההערכה החלופית (30%) שמורכבת מ: סוכרים+מעבדת חקר, פולימרים+מעבדת חקר, ושיווי משקל ואנטרופיה+מעבדות חקר נוספות, שלא נבחנת עליהן בבגרות מעבדה.

בבגרות מעבדה שמהווה 15% מהציון הסופי, נבחנים על כל מיני מעבדות שעושים עליהן דוחות ניסוי במהלך התיכון כמו למשל הניסויים של מנטוס וקולה, ערבוב נוזלים, בקבוק שטיפה, סוד הסופגניה וכו' שלרוב משלבים בהם את החומר העיוני שנלמד לבגרות. עד כמה שידוע לי, בוחרים 3 מעבדות להיבחן עליהן בבגרות ושאר המעבדות שעשית נכנסות לציון של ה- 30%.
שואל השאלה:
אף פעם לא למדתי כימיה
מה לומדים שם
כימיה ואם זה מעניין אותך אז כן