5 תשובות
נעלם זה סימן שמייצג מספר שצריך למצוא במשוואה, מכאן השם "נעלם", בדרכ מסמנים נעלם ב x (הגיע מהמילה xei שבערבית זה "דבר" - שיי). כשיש לנו יותר מנעלם אחד נותנים לו סימון אחר. אז אם יש לך שני נעלמים אז את תקראי להם x ובדרכ y)
בשביל לפתור משוואה עם שני נעלמים את צריכה עוד משוואה (מה שנקרא מערכת משוואות) כדי שתוכלי לבטא את x ע"י y או להיפך בשביל להרכיב משוואה עם נעלם אחד ומשם למצוא ערך מספרי לאחד מהנעלמים. ברגע שמצאת את אחד מהם את תוכלי למצוא את השני ע"י הצבה באחת מהמשוואות שהתחלת איתן.
בשביל לפתור משוואה עם שני נעלמים את צריכה עוד משוואה (מה שנקרא מערכת משוואות) כדי שתוכלי לבטא את x ע"י y או להיפך בשביל להרכיב משוואה עם נעלם אחד ומשם למצוא ערך מספרי לאחד מהנעלמים. ברגע שמצאת את אחד מהם את תוכלי למצוא את השני ע"י הצבה באחת מהמשוואות שהתחלת איתן.
את יכולה לתת לי תרגיל כדוגמה ?
שואל השאלה:
כן אבל יש x y
כן אבל יש x y
אנונימית
להשוות את הביטויים לצד אחד
כך שאם יש לך -5 זה יהיה בצד השני +5
אני השתמשתי בשיטת הכינוס אברים
שכאילו איקסים בצד אחד הפלוס מינוס בצד השני ואז יותר קל להשוות
תתני לי תרגיל ואעזור לך
כך שאם יש לך -5 זה יהיה בצד השני +5
אני השתמשתי בשיטת הכינוס אברים
שכאילו איקסים בצד אחד הפלוס מינוס בצד השני ואז יותר קל להשוות
תתני לי תרגיל ואעזור לך
אממ אם הבנתי נכון
צריך לבטא את אחד הנעלמים באמצעות השני ולהשוות. תשלחי דוגמאות אולי ונעזור לך
צריך לבטא את אחד הנעלמים באמצעות השני ולהשוות. תשלחי דוגמאות אולי ונעזור לך
באותו הנושא: