23 תשובות
ימצאו את הדרך
אני לא דתייה אבל הייתי.
זה מעניין, מוזר לי לחשוב על הדרך חיים שלהם כי זה באמת באמת שונה.
זה מעניין, מוזר לי לחשוב על הדרך חיים שלהם כי זה באמת באמת שונה.
אנונימית
המעט שאני יכול לחשוב עליהם שהם לא הולכים בדרך נכונה, וזה בכלל אל משנה מאיזה סיבה. הם עושים מה שאסור לעשות, נקודה.
עד כמה הם אשמים בכך? כל אחד לגופו.
עד כמה הם אשמים בכך? כל אחד לגופו.
אנונימי
בני אדם...
לא מבינה אותם כלכך
הם לא חושבים שיש סיבה שצריך לשמור?
הם לא חושבים שלא להקשיב למלך זה קצת... ועוד למלך מלכי המלכים?
איך שווה להם יותר עולם זמני מניצחי? זה הכי לא מובן לי
איך הם מודעים לאמת ולא שמים עליה?
אפילו נניח לאנשים שקשה להם וזה אז יש מצוות ממש קלות בתור התחלה שלוקחות קצת זמן תכלס איך הם אשכרה לא עושים כלום כשהם מודעים לזה?
רדומים או משהו?
ואיך הם לא מקשיבים למי שנתן להם חיים ואוכל ומה לא?
לא אכפת להם מה יהיה איתם בהמשך?
הם לא חושבים שיש סיבה שצריך לשמור?
הם לא חושבים שלא להקשיב למלך זה קצת... ועוד למלך מלכי המלכים?
איך שווה להם יותר עולם זמני מניצחי? זה הכי לא מובן לי
איך הם מודעים לאמת ולא שמים עליה?
אפילו נניח לאנשים שקשה להם וזה אז יש מצוות ממש קלות בתור התחלה שלוקחות קצת זמן תכלס איך הם אשכרה לא עושים כלום כשהם מודעים לזה?
רדומים או משהו?
ואיך הם לא מקשיבים למי שנתן להם חיים ואוכל ומה לא?
לא אכפת להם מה יהיה איתם בהמשך?
^^ "סוֹף דָּבָר הַכֹּל נִשְׁמָע: אֶת הָאֱלֹהִים יְרָא וְאֶת מִצְוֹתָיו - שְׁמוֹר, כִּי זֶה - כָּל הָאָדָם" (קהלת יב, יג). כלומר, רק "זה" (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) גורם לאדם להיות אדם ומי שאין לא את זה (יראת אלוקים ושמירת מצוותיו) - אינו "אדם", כפי שדייק הרב אלנחן וסרמן ה"יד בספרו "קובץ מאמרים ואגרות".
אנונימי
סבבה לגמרי אני אוהב אותם הם בני אדם
אנונימי
^ מה "סבבה" בזה שהם ממרים את פי ה' יתברך?
אנונימי
מה הקשר הם תינוקות שנשבו לפי ההלכה השם יחזיר אותם בתשובה שלמה
אין שום מצווה לשנוא חילונים הם חמודים דווקא חוצמזה הם לא למדו אף פעם מה אתה רוצה מהם
כמעט כל רופא\ה הוא חילוני ויצא לי להתקל בכמה הם נחמדים ועוזרים לאנשים אנושיים מאוד אתה יודע כמה מצוות זה
אין שום מצווה לשנוא חילונים הם חמודים דווקא חוצמזה הם לא למדו אף פעם מה אתה רוצה מהם
כמעט כל רופא\ה הוא חילוני ויצא לי להתקל בכמה הם נחמדים ועוזרים לאנשים אנושיים מאוד אתה יודע כמה מצוות זה
אנונימי
^ זה מה שיש לך להגיד על גל החילונים בהכללה? שהם תינוקות שנשבו?
ולהיות תינוק שנשבה - זה סבבה?
מצוות? המצוה נחשבת למצוה רק אם האם מאמין שמה שהוא עושה - זאת מצוה בוראו, ומתכון לעשות זאת.
ולהיות תינוק שנשבה - זה סבבה?
מצוות? המצוה נחשבת למצוה רק אם האם מאמין שמה שהוא עושה - זאת מצוה בוראו, ומתכון לעשות זאת.
אנונימי
לא, עייני בשושלחן ערוך, אורח חיים, סימן ס במפרשים שם.
או למשל במקום אחר: "אכל מצה בלא כוונה, כגון שאנסוהו נכרים או לסטים לאכול - יצא ידי חובתו, כיון שהוא יודע שהלילה פסח ושהוא חייב באכילת מצה, אבל אם היה סבור שהוא חול או שאין זו מצה - לא יצא" (שולחן עורך, אורח חיים, סימן תעה, סעיף ד).
משנה ברורה
(לז) אבל אם היה סבור וכו': כיון שלא ידע כלל שהוא עושה מעשה המצוה, ואפילו בלא כפאוהו עכו"ם ומעצמו טעה ג"כ לא יצא:
ועכשיו אסביר לך הגיון שבדבר: הערך בעשית המצוה - זה שאתה רוצה לעשות רצון קונך. אם אתה בכלל לו מודה שזה רצונו - למה שזה יקרא "מצוה"? אתה לא בא בגישה שאתה בא לקיים כאן ציווי של מישהו.
או למשל במקום אחר: "אכל מצה בלא כוונה, כגון שאנסוהו נכרים או לסטים לאכול - יצא ידי חובתו, כיון שהוא יודע שהלילה פסח ושהוא חייב באכילת מצה, אבל אם היה סבור שהוא חול או שאין זו מצה - לא יצא" (שולחן עורך, אורח חיים, סימן תעה, סעיף ד).
משנה ברורה
(לז) אבל אם היה סבור וכו': כיון שלא ידע כלל שהוא עושה מעשה המצוה, ואפילו בלא כפאוהו עכו"ם ומעצמו טעה ג"כ לא יצא:
ועכשיו אסביר לך הגיון שבדבר: הערך בעשית המצוה - זה שאתה רוצה לעשות רצון קונך. אם אתה בכלל לו מודה שזה רצונו - למה שזה יקרא "מצוה"? אתה לא בא בגישה שאתה בא לקיים כאן ציווי של מישהו.
אנונימי
שואל השאלה:
הם לא
הם לא
^^גם אם תינוקות שנשבו - זה לא אמרמ שהם יואצים ידי חובת המצוה, כמו אחד שלא ידע שהיום פסח, או שיש מצוה לאכול מצות, שאז לא יצא ידי חובתו.
ולעניין לדעת: היום אין שום קושי לדעת את המצוות: המידענגיש אפילו באינטרנט, כמעט בכל קמום יש דתיים וחרדים, חזורים בתשובה, כמעט בכל משפחה. זה לא שהם שבויים בין הגויים כמו פעם.
ולעניין לדעת: היום אין שום קושי לדעת את המצוות: המידענגיש אפילו באינטרנט, כמעט בכל קמום יש דתיים וחרדים, חזורים בתשובה, כמעט בכל משפחה. זה לא שהם שבויים בין הגויים כמו פעם.
אנונימי
^^, לא מוסכם, אבל שיהיה (כן, אני יודע שזאת דעת של *רוב* גדולי ישראך של ימינו. לא של כולם, אבל של רוב, כי אם יש גדולי ישראל שסברו אחרת).
זה עדיין לא הופך את זה סבבה, אלא זה לימוד זכות, התחשבות וזה גורם שהם לא עישנו בעונש קשה. אבל להגיד שהם לגמרי "סבבה" - זה וודאי לא נכון.
זה עדיין לא הופך את זה סבבה, אלא זה לימוד זכות, התחשבות וזה גורם שהם לא עישנו בעונש קשה. אבל להגיד שהם לגמרי "סבבה" - זה וודאי לא נכון.
אנונימי
^^ אבל שכר ועונש יהי בהתאם: העונש על השוגג יהיה הרבה יותר טקן מאשר על מזיד.
וכו בשמרית המצוות -: מי שלא עשה מצוה מתוך כוונה לעשות מצוה - אין שום סיבה שיקבל שכר גדול כמו אחד שכן בא לקיים מצוה. מקסימום יקבל שכר על התועלת שנעשתה במעשה שלו.
וכו בשמרית המצוות -: מי שלא עשה מצוה מתוך כוונה לעשות מצוה - אין שום סיבה שיקבל שכר גדול כמו אחד שכן בא לקיים מצוה. מקסימום יקבל שכר על התועלת שנעשתה במעשה שלו.
אנונימי
^ לא כמו אחד שבא לקיים את המצוה הזאת בגלל שזאת מצות ה'.
זה דברים שכתבוים במפורש בהלכות שבין אדם לחברו, כיבוד הורים.
אני מתחנן שתלמדי את הדברים האלה, תשמעי שיעורי תורה על זה....
זה דברים שכתבוים במפורש בהלכות שבין אדם לחברו, כיבוד הורים.
אני מתחנן שתלמדי את הדברים האלה, תשמעי שיעורי תורה על זה....
אנונימי
זה עדיין שונה, ואי אפשר להשוות. חוץ מזה, הם אל יסמרו על זה את נפשם כמו שאנחנו נסמור, אצלם - זה עד הגבול מוסים (רציך לכבד את ההוקרים, אבל למה שאני אכבד אותם - אם הם לא מכבדים אותי? דוגמא.)
ודווקא במצוות שבים אדם לחברו חשוב לכוון לשם מצוה, אחרת זה משהו שאתה עושה בגלל הדעה של עצמך בלי קשר לה', במצוות שבין אדם פלקמום, יש צד לומר שגם אם לא כיינות - אז מן הסתם זה נשחב לך למצוה, כי אם לא הייתה כזאת מצוה - מן הסתם שאל הייתה עושה את זה (האם היית הולך לשמוע קול שופר - אם לא בשביל קיום המצוה? דוגמא.)
ודווקא במצוות שבים אדם לחברו חשוב לכוון לשם מצוה, אחרת זה משהו שאתה עושה בגלל הדעה של עצמך בלי קשר לה', במצוות שבין אדם פלקמום, יש צד לומר שגם אם לא כיינות - אז מן הסתם זה נשחב לך למצוה, כי אם לא הייתה כזאת מצוה - מן הסתם שאל הייתה עושה את זה (האם היית הולך לשמוע קול שופר - אם לא בשביל קיום המצוה? דוגמא.)
אנונימי
^ הם עדיין עדיפים (כי זה אומר שהם מודעים למצוה הם הם מצפים לשכר) על פני אלה שלא מודעים למצוה בכלל, "דא"ר חנינא: גדול המצווה ועושה יותר ממי שאינו מצווה ועושה" (קידושין לא ע"א, בבא קמא לח ע"א; פז ע"א, עבודה זרה ג ע"א).
אנונימי
^ וזה כי? כי הם מתכוונים לעשות משהו מוסרי? זה לא הופך את זה למצוה, אלא אם היה עושים את זה לא בגל המסוריות, אלא כי ככה צוה ה'..
אנונימי
טוב, הקב"ה יתן לכל אחד כמה שמגיע לו, והוא יודע בדיוק למי מדיע שכר אמיתי, למי יותר ולמי פחות.
זה ששי ערך למעשה עצמו - זה לא הכל, יש סיבה למה הוא *צוה* אותנו על זה, גם אם יש דברים שהיינו עושים את זה בלי הציווי, וזה כדי לזכות אותנו בקיום המצוה, ולא שנעשה רק דברים שנראים לנו נכון.
זה ששי ערך למעשה עצמו - זה לא הכל, יש סיבה למה הוא *צוה* אותנו על זה, גם אם יש דברים שהיינו עושים את זה בלי הציווי, וזה כדי לזכות אותנו בקיום המצוה, ולא שנעשה רק דברים שנראים לנו נכון.
אנונימי
בני אדם מאוד מאוד מיוחדים ומדהימים שקצת שכחו מה הדרך. בע"ה הם עוד יגלו אותה(:
מסכנים...אבל לא נורא יום אחד יראו את האמת
אני אוהב אותם בכל נפשי ומבין אותם באמת