4 תשובות
כל הקטע במתמטיקה הוא לתרגל, תתרגל ואז תשתפר, בהצלחה!
לתרגל ולא להיות בלחץ
מבחינת לפני המבחן:
אם יש משהו שאת לא טובה בו, אז לא לחכות רק כמה ימים לפני המבחן ואז לעבור עליו, כי זו הבנה שנבנית לאורך זמן בעזרת תרגול נכון עוד מהבסיס. כלומר למצוא לך זמן ולשבת על החומר כדי לצמצם פערים - לחשוב קודם עד כמה הבסיס שלך חזק ומשם להתקדם - לעבור על החומר בריכוז והבנה, אחר כך לתרגל שאלות בסיסיות, לעשות שיעורי בית, וכשיש הבנה להמשיך לחומר ולתרגול יותר מתקדם. ככה לקראת מבחן את פחות תצטרכי להיתקע על בסיס ויהיה לך יותר זמן לתרגל ברמה של המבחן.
בקשר לתרגול ברמת מבחן - את יכולה להיעזר בספר הלימוד בתרגילים המתקדמים, או שלפעמים נותנים לך דפים עם חשיבה יותר גבוהה. אפשר גם להיעזר באינטרנט.
כשאת לומדת למבחן, אני מציעה לך להשאיר פתק בצד וכשאת נופלת על איזה משהו, תכתבי לך אותו על הפתק כדי שתיזכרי להמשך התרגול וגם במבחן עצמו, למשל "לא ליפול על +-".
מבחינת המבחן עצמו:
תתחילי בנושאים שיותק קצרים וקלים לך. אם יש סעיף שאת לא מצליחה - שבי עליו קצת אבל לא יותר מדי. מקסימום לסמן לעצמך ולחזור אליו בסוף. נושא הזמנים הוא חשוב, אז מציעה לך לבוא עם שעון. אל תילחצי במבחן וגם אל תמהרי, הרבה נוטים ליפול על שטויות. תבואי מרוכזת, אם יש משהו שלא הולך לא להילחץ ישר, לנשום.
בסוף המבחן תעברי על התשובות שלך, לפעמים קורה שאנחנו שמים לב לטעויות, וגם ככה תראי אם פספסת איזה סעיף או שלא ענית עליו עדיין. ואם את לא מצליחה בכלל (נקווה שלא יקרה :) אז להתחיל לחרטט ואולי זה יתן לך משהו. כלומר לא לחרטט סתם באוויר, אבל נגיד יש לך נתון מסוים - תחשבי לאן הוא לוקח אותך, מילות מפתח, תכתבי אותו, תנסי לבנות משוואה. פשוט לא להשאיר ריק ואולי זה יבוא.
אם יש משהו שאת לא טובה בו, אז לא לחכות רק כמה ימים לפני המבחן ואז לעבור עליו, כי זו הבנה שנבנית לאורך זמן בעזרת תרגול נכון עוד מהבסיס. כלומר למצוא לך זמן ולשבת על החומר כדי לצמצם פערים - לחשוב קודם עד כמה הבסיס שלך חזק ומשם להתקדם - לעבור על החומר בריכוז והבנה, אחר כך לתרגל שאלות בסיסיות, לעשות שיעורי בית, וכשיש הבנה להמשיך לחומר ולתרגול יותר מתקדם. ככה לקראת מבחן את פחות תצטרכי להיתקע על בסיס ויהיה לך יותר זמן לתרגל ברמה של המבחן.
בקשר לתרגול ברמת מבחן - את יכולה להיעזר בספר הלימוד בתרגילים המתקדמים, או שלפעמים נותנים לך דפים עם חשיבה יותר גבוהה. אפשר גם להיעזר באינטרנט.
כשאת לומדת למבחן, אני מציעה לך להשאיר פתק בצד וכשאת נופלת על איזה משהו, תכתבי לך אותו על הפתק כדי שתיזכרי להמשך התרגול וגם במבחן עצמו, למשל "לא ליפול על +-".
מבחינת המבחן עצמו:
תתחילי בנושאים שיותק קצרים וקלים לך. אם יש סעיף שאת לא מצליחה - שבי עליו קצת אבל לא יותר מדי. מקסימום לסמן לעצמך ולחזור אליו בסוף. נושא הזמנים הוא חשוב, אז מציעה לך לבוא עם שעון. אל תילחצי במבחן וגם אל תמהרי, הרבה נוטים ליפול על שטויות. תבואי מרוכזת, אם יש משהו שלא הולך לא להילחץ ישר, לנשום.
בסוף המבחן תעברי על התשובות שלך, לפעמים קורה שאנחנו שמים לב לטעויות, וגם ככה תראי אם פספסת איזה סעיף או שלא ענית עליו עדיין. ואם את לא מצליחה בכלל (נקווה שלא יקרה :) אז להתחיל לחרטט ואולי זה יתן לך משהו. כלומר לא לחרטט סתם באוויר, אבל נגיד יש לך נתון מסוים - תחשבי לאן הוא לוקח אותך, מילות מפתח, תכתבי אותו, תנסי לבנות משוואה. פשוט לא להשאיר ריק ואולי זה יבוא.
לקלוט את החומר בצורה טובה, לנסות להיות נוכחת בכמה שיותר שיעורים ומומלץ להשתתף בשיעורים (מאוד עוזר להפנים את החומר, מניסיון, במיוחד כשטועים- במקרה כזה מצליחים להיתקל בטעויות נפוצות בזמן ולהימנע מהן בזמן מבחן), וכמובן לתרגל את החומר כמה שיותר במהלך השנה (ולא רק לפני מבחנים), תוך שאת מיישמת את ההבנה שלך בחומר בתרגול השאלות, כלומר, את לא רק פותרת שאלות של טכניקה אלא את מבינה את ההיגיון מאחורי הטכניקה הזו וגם פותרת שאלות עם סעיפי חשיבה, בהם דרושה נטו הבנה וידע טכני לא יעזור.
ב- 5 יח"ל ממש חשוב לתרגל כמה שיותר- בראש ובראשונה מומלץ מאוד לפתור את בחינות הבגרות מ- 12 השנים האחרונות, אחר"כ להתקדם לספרים מתקדמים יותר כמו מריאן למשל (ספר מעולה אגב, מכסה כמות נכבדת מסגנונות אפשריים של שאלות בגרות שיכולות להיות. מכין בצורה טובה לבגרות) ואחרי זה להתחיל לפתור בחינות שאת מוצאת בתור סימולציה של בחינת הבגרות עצמה (מבחינת מגבלת הזמן, בחירת השאלות וכו')- זה יכול מאוד לעזור לדעת מה לעשות במצבים שונים שיכולים להיות בבחינה כמו מחסור בזמן לאחר שהשקעת זמן רב בשאלות הראשונות, היתקעות באחת השאלות, לחץ וכו', לכן זה גם מהווה הכנה טובה. רצוי, אם אפשר, לבקש מהמורה לבדוק את הבחינות שלך, והיא תראה מה המקומות הבעייתים אצלך ואיפה את יכולה להשתפר, זה ממש יעיל. ובאופן כללי, לא להסס אף פעם להיעזר באחרים ולשאול שאלות כשיש, חלק מתהליך הלמידה הוא לדעת לקבל עזרה וגם לעזור, זו לא צריכה להיות רק למידה עצמית. בהצלחה!
ב- 5 יח"ל ממש חשוב לתרגל כמה שיותר- בראש ובראשונה מומלץ מאוד לפתור את בחינות הבגרות מ- 12 השנים האחרונות, אחר"כ להתקדם לספרים מתקדמים יותר כמו מריאן למשל (ספר מעולה אגב, מכסה כמות נכבדת מסגנונות אפשריים של שאלות בגרות שיכולות להיות. מכין בצורה טובה לבגרות) ואחרי זה להתחיל לפתור בחינות שאת מוצאת בתור סימולציה של בחינת הבגרות עצמה (מבחינת מגבלת הזמן, בחירת השאלות וכו')- זה יכול מאוד לעזור לדעת מה לעשות במצבים שונים שיכולים להיות בבחינה כמו מחסור בזמן לאחר שהשקעת זמן רב בשאלות הראשונות, היתקעות באחת השאלות, לחץ וכו', לכן זה גם מהווה הכנה טובה. רצוי, אם אפשר, לבקש מהמורה לבדוק את הבחינות שלך, והיא תראה מה המקומות הבעייתים אצלך ואיפה את יכולה להשתפר, זה ממש יעיל. ובאופן כללי, לא להסס אף פעם להיעזר באחרים ולשאול שאלות כשיש, חלק מתהליך הלמידה הוא לדעת לקבל עזרה וגם לעזור, זו לא צריכה להיות רק למידה עצמית. בהצלחה!
באותו הנושא: