8 תשובות
כן
תשובה מאתר כיפה:
מכיר כמה נשים צדקניות שעושות כן, אך איני יודע מה מקור מנהג זה.ופעם שמעתי (איני יודע אמיתות הדברים) שזה קשור ליעקב אבינו שהניח אבן מראשותיו ועשאה מזבח.
לגבי הנידון ההלכתי שבמנהג זה:
זה דיון הלכתי גדול. אתן כאן בראשי פרקים את סיכומו להלכה ולמעשה:
א. הלכה פסוקה בשו"ע לא לשבת על ספסל שמונח עליו ספר תורה. (וגם בזה גופא חלקו התוספות והמרדכי)
ב. מקורה של ההלכה בספר תורה דווקא. מובא בשם רבינו מנוח ש'טוב להחמיר' גם בשאר ספרים. והשו"ע היקל בשאר ספרים. רמ"א החמיר.
ג. בספרים מודפסים יש יותר סברה להקל, בטח כשלא מדובר בחמישה חומשי תורה.
לכן למעשה אני סובר שאפשר להקל במקרה של תהילים במיטה. יחד עם זאת, טוב שלא יהיה הספר ממש מתחת לראשו, אלא מתחת לכרית בצד. וזה משום דין נוסף שלא מניחים על ספרי קודש דברי חול.
מכיר כמה נשים צדקניות שעושות כן, אך איני יודע מה מקור מנהג זה.ופעם שמעתי (איני יודע אמיתות הדברים) שזה קשור ליעקב אבינו שהניח אבן מראשותיו ועשאה מזבח.
לגבי הנידון ההלכתי שבמנהג זה:
זה דיון הלכתי גדול. אתן כאן בראשי פרקים את סיכומו להלכה ולמעשה:
א. הלכה פסוקה בשו"ע לא לשבת על ספסל שמונח עליו ספר תורה. (וגם בזה גופא חלקו התוספות והמרדכי)
ב. מקורה של ההלכה בספר תורה דווקא. מובא בשם רבינו מנוח ש'טוב להחמיר' גם בשאר ספרים. והשו"ע היקל בשאר ספרים. רמ"א החמיר.
ג. בספרים מודפסים יש יותר סברה להקל, בטח כשלא מדובר בחמישה חומשי תורה.
לכן למעשה אני סובר שאפשר להקל במקרה של תהילים במיטה. יחד עם זאת, טוב שלא יהיה הספר ממש מתחת לראשו, אלא מתחת לכרית בצד. וזה משום דין נוסף שלא מניחים על ספרי קודש דברי חול.
שואל השאלה:
למה כולכם מתעלמים מהשאלה השנייה?
למה כולכם מתעלמים מהשאלה השנייה?
אנונימית
^כי זה מגן עלייך.
כך טוענים
כך טוענים
כן וגם רצוי
כן מותר
כן
אנונימית
מותר. אבל שקית בתוך שקית.
הרבה עושים את זה בתור שמירה.
הרבה עושים את זה בתור שמירה.