30 תשובות
כי ניראה לי שבעברית זה לא תקין להגיד "גאונה" ושפשוט אין מילה כזו
הרגלים של לשון הדיבור
זה שם תואר שלא משנים אותו
אפשר בעברית להגיד גאון גאונה וגאונית וזה הכל תקין בנקבה
בגלל שהמילה "גאון" תקינה גם לנקבה
צורת ביטוי סלנג.
כי המילה גאון היא גם לזכר וגם לנקבה. אין דבר כזה "גאונה".
אנונימי
גאון זה תואר בדיוק כמו דוקטור, אין אותו בנקבה
כי זה לא תקין בעברית להגיד גאונה
כי זה פחות תיאור יותר שם עצם כזה.. כמו הגאון של הכיתה.. לשון זכר זאת הלשון הסתמית
אבל אםשר להגיד גאונה
אבל אםשר להגיד גאונה
אנונימית
כי אפשר גם וגם (ואפשר גם גאונית)
כי זה עברית תקינה
אין דבר כזה גאונה גאון מופנה גם לזכר וגם לנקבה
מותר גאונה. הכיתה שלי שאלו במכתב את האקדמיה :)
אנונימי
צריך לומר גאונית
האקדמיה אמרו ששתי הצורות תקניות ואפשר להגיד היא גאון כי זה כמו להגיד היא אישיות (זאת דוגמה שהם נתנו)
הכול תקין
גאון
גאונה
ואפילו גאונית
גאון
גאונה
ואפילו גאונית
גאון זה מבניין קל משקל פעול ולמשקל זה אין הטייה לנקבה, בכל זאת נגד הפליה מגדרית התירו הטייה לנקבה במשקלים האלה כתואר שם עצם
פשוט ככה התרגלנו, יש עוד דברים שאומרים רק בלשון זכר/נקבה ל2 המינים כי פשוט רגילים לזה והדוגמא הכי טובה זה במספרים
כי העולם שוביניסטי
בעבר לא היו תארים לנשים, נשים לא היו לומדות באוניברסיטאות וכו'
לכן הביטוי הוא בלשון זכר והיום התואר נשאר ככה, בעיקרון אין בעיה לומר גאונה.
לכן הביטוי הוא בלשון זכר והיום התואר נשאר ככה, בעיקרון אין בעיה לומר גאונה.
פשוט לא הרבה משתמשים
אפשר לומר גאון, גאונה
וגם גאונית
אפשר לומר גאון, גאונה
וגם גאונית
אני אסביר התואר לבת זה גאונה אבל הגדרה הכללית זה גאון לשני המינים וגאונית זה לתאר משהו שהוא לא אדם כמו מחשבה גאונית
גאון זה לזכר וגם לנקבה
אני אומר את זה למורה שלח למתמטיקה חח
אבל זה יותר כיף כזה לומר "המורה את גאון" מאשר לומר המורה את גאונה , זה יותר כיף כזה , יותר נעים, לא יודע להסביר את החושה הזאת
אבל זה יותר כיף כזה לומר "המורה את גאון" מאשר לומר המורה את גאונה , זה יותר כיף כזה , יותר נעים, לא יודע להסביר את החושה הזאת
כי אין כזה דבר גאונה, גאון אמור לשמש כשם עצם, לדוגמה "עושה זאת בגאון" ולא כשם תואר.
אנונימי
אני חושב שזה ביטוי
פעם היה היא גאון, עכשיו נראלי היא גאונה
כי פעם לא היה תקני להגיד "גאונה".
כיום ניתן לקרוא לנקבה גאון, גאונה, וגאונית.
כיום ניתן לקרוא לנקבה גאון, גאונה, וגאונית.
סלנג?
באותו הנושא: