17 תשובות
ממש לא
ממש לא
בעייני זאת לא כפייה דתית. אני רואה את זה בתור חלק ממסורת ומצווה לא לאכול חמץ בפסח, ולא יהרוג אף אחד לא להכניס לפה לחם כולה שבוע בלבד. אבל, כמובן שאין לי מה לעשות בנידון אז מה שנותר להגיד זה תעשו מה שבאלכם.
מרגישה צורך לציין שאני אפילו לא מאמינה חזקה כלכך
מרגישה צורך לציין שאני אפילו לא מאמינה חזקה כלכך
אני לא חושבת שזה כפייה דתית זה יותר עניין של לכבד
אנונימית
שואל השאלה:
^^אבל לאסור לגמרי? להפוך את הדת לחוק? להכריח אנשים חולים שלא בהכרח מאמינים בדת לקיים את הדת? כן, וגם לא יהרוג אותך כן להכניס לחם לפה שבוע. ו?
^^אבל לאסור לגמרי? להפוך את הדת לחוק? להכריח אנשים חולים שלא בהכרח מאמינים בדת לקיים את הדת? כן, וגם לא יהרוג אותך כן להכניס לחם לפה שבוע. ו?
אנונימית
חד משמעית בעד, הוא בל יראה ובל ימצא.
אין קשר לכפייה דתית, ומי שוראה את זה ככה - שיתמודד, אין בזה שום דבר רע.
אין קשר לכפייה דתית, ומי שוראה את זה ככה - שיתמודד, אין בזה שום דבר רע.
אנונימי
לא אמרתי להפוך את זה לחוק או לאסור לגמרי, זה לבוא ממקום של לכבד. את לא רוצה אל תקיימי את זה, לבריאות. ואם את כן אז את כן.
" להפוך את הדת לחוק"
- האמת שזה בדיוק הפירוש של המילה "דת": "חוק"
וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם, וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ - אֵינָם עֹשִׂים" (אסתר ג, ח9.
"וגם לא יהרוג אותך כן להכניס לחם לפה שבוע."
- פה יש לך טעות, כי יש על זה עונש כרת (על אכילת חמץ בפסח) שזה מידה בידיד שמים או מוות רוחני וכו'.
אין מקום בכלל להשוואה.
- האמת שזה בדיוק הפירוש של המילה "דת": "חוק"
וְדָתֵיהֶם שֹׁנוֹת מִכָּל עָם, וְאֶת דָּתֵי הַמֶּלֶךְ - אֵינָם עֹשִׂים" (אסתר ג, ח9.
"וגם לא יהרוג אותך כן להכניס לחם לפה שבוע."
- פה יש לך טעות, כי יש על זה עונש כרת (על אכילת חמץ בפסח) שזה מידה בידיד שמים או מוות רוחני וכו'.
אין מקום בכלל להשוואה.
אנונימי
אני לא בעד השאלה אם זה ביגלל שיש חולים שחייבים את החמץ בגלל הבריאות ואם זה לא בגלל זה אז אני לא בעד
^ לא ברור...
אנונימי
לא כפייה דתית בכלל!!! כמו שנגיד לחרדים שהם חיבים לעמוד בצפירה של חללי צהל וזה לא יקרא כפייה חילונית כי זה נקרא רק לכבד אבל סתם כך אני בעד לא למנוע מבן אדם חולה שסובל את המנה הקבועה שלו אבל מי שמכבד ולא מכניס חמץ לבי"ח שאלוהים יברך אותו
כן אני בעד לאסור חמץ לבתי החולים בפסח כי אם יכניסו חמץ לבתי החולים אז החולים שכן שומרים(שזה סטטיסטית הרוב) לא יוכלו לאכול, למה? כי יש חשש של חמץ
זה כפייה דתית ואני מקווה שהעתירה שהוגשה לבג"ץ תצליח
הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב עליה שתאשר איסור כזה היא שחמץ יחמיץ את שאר המזון ויהודים שומרי כשרות פסח לא יוכלו לאכול בבתי־החולים.
אולי יהיה אפשר לפתוח מתחמים נפרדים למזון כשר ומזון שאינו כשר, אך אינני יודע אם זאת תהיה אפשרות מעשית.
הצדקות של שמירת מסורת ומצוות אינן מצדיקות חוק ממלכתי, אלה סיביות אישיות המתאימות לאדם פרטי.
אולי יהיה אפשר לפתוח מתחמים נפרדים למזון כשר ומזון שאינו כשר, אך אינני יודע אם זאת תהיה אפשרות מעשית.
הצדקות של שמירת מסורת ומצוות אינן מצדיקות חוק ממלכתי, אלה סיביות אישיות המתאימות לאדם פרטי.
המילה "כלומר" בשאלתך מיותרת ומטעה. את שואלת למעשה שתי שאלות:
א. אתם בעד כפייה דתית?
ב. אתם בעד לאסור להכניס חמץ לבתי חולים בפסח?
להלן התשובות:
א. נגד
ב. בעד
א. אתם בעד כפייה דתית?
ב. אתם בעד לאסור להכניס חמץ לבתי חולים בפסח?
להלן התשובות:
א. נגד
ב. בעד
^ נשארת השאלה אם איסור הכנסת חמץ הוא כפייה דתית.
אנונימי
זה תלוי למה אוסרים להכניס.
אנונימי
באותו הנושא: