3 תשובות
מינוס מינוס זה פלוס. פלוס מינוס זה מינוס. ופלוס פלוס זה פלוס
(-)• (-)=+
(+)• (+)=+
(-)• (+)=-

ובחילוק זה אותו דבר.
כפל וחילוק זה פעולות שעובדות על העיקרון הבא:

אם אתה עושה משהו טוב (+) לאיש טוב (+) זה דבר טוב (+)
אם אתה עושה משהו רע (-) לאיש טוב (+) זה דבר רע (-)
אם אתה עושה משהו טוב (+) לאיש רע (-) זה דבר רע (-)
אם אתה עושה משהו רע (-) לאיש רע (-) זה דבר טוב (+)

ואכן,
+ כפול + זה +
- כפול + זה -
+ כפול - זה -
- כפול - זה +

במילים אחרות: אם אתה עושה למישהו מה שמגיע לו (דבר טוב לאיש טוב או דבר רע לאיש רע) זה דבר טוב.
אם אתה עושה למישהו משהו שלא מגיע לו (דבר טוב לאיש רע או דבר רע לאיש טוב) זה דבר רע.

אז כפל באותו סימן זה טוב, +
כפל בסימנים הפוכים זה רע, -
(כל מה שאמרתי עד עכשיו זה גם על חילוק)

עכשיו חיבור וחיסור:
חיבור:
חיבור 2 מספרים חיוביים יתן מספר חיובי (הסכום הרגיל)
חיבור 2 מספרים שליליים יהיה בעצם כאילו שאנחנו מחברים רגיל ושוכחים את המינוסים ואז שמים את המינוס בסוף. נגיד 2- ועוד 3- זה 5- כי 2+3=5
בחיבור מספר חיובי עם מספר שלילי אנחנו פשוט מחסרים את המספרים רגיל (גדול פחות קטן) ואז אם המספר עם הערך המוחלט יותר גדול הוא חיובי אז הכל בסדר אבל אם המספר עם הערך המוחלט היותר גדול הוא שלילי אז נשים מינוס.
דוגמה: 3 ועוד 2-. נעשה חיסור רגיל: 3-2=1 ו-3 גדול מ-2 אז לא שמים מינוס
6- ועוד 4. נעשה חיסור 6-4=2. אבל 6 גדול מ-4 ו-6 זה המספר השלילי אז נשים מינוס. 2-

חיסור:
הופכים את הסימן ואז מתנהגים כמו חיבור.
דוגמה: 3-2. זה כמו 3 ועוד 2- שזה לפי מה שאמרתי קודם 1
5 פחות 3- זה כמו 5 ועוד 3 שזה 8
5- פחות 5 זה כמו 5- ועוד 5- וזה 10-
6- פחות 3- זה כמו 6- ועוד 3 שזה 3-
(אם לא ברור איך עשיתי את החיבורים פה, תקרא פסקה קודמת)