6 תשובות
						
						
					
							הכל טוב זה מלחיץ אותך רק כי זה בגרות זה פשוט מבחן רגיל. תעשי את הכי טוב שאת יכולה והכי חשוב תהיי מרוכזת.
תרגלת כבר מבחנים אז הכל טוב את תצליחי בעזרת השם
גם לי יש מחר יהיה טוב! בהצלחה!
						תרגלת כבר מבחנים אז הכל טוב את תצליחי בעזרת השם
גם לי יש מחר יהיה טוב! בהצלחה!
											אנונימית
										
									
							שואל השאלה:
במתכונת לא הייתי מאה אחוז וקיבלתי ציון די נמוך, לא נכשל אבל עדיין.
יש לזה מועד ב'?
						במתכונת לא הייתי מאה אחוז וקיבלתי ציון די נמוך, לא נכשל אבל עדיין.
יש לזה מועד ב'?
											אנונימית
										
									
							יש להכל מועד ב
							
						
											אנונימית
										
									
							בחלק של האנסין:
-לא לקרוא את כל הטקסט בבת אחת אלא להתחיל לקרוא את השאלות, ולפני כל שאלה לקרוא את השורות שמפנים אותך אליהן.
-לקרוא ולהבין היטב את מה שאת קוראת, מומלץ כמובן לקרוא בזהירות.
-להדגיש או לסמן בקטע משפטי מפתח שמצביעים על התשובה לשאלה בכל שאלה.
-בשאלות האמריקאיות, לשלול כל תשובה לא הגיונית לפי הקטע ולפי המשפטים שהדגשת בקטע, להגיע להחלטה מה התשובה הנכונה.
-בסיום המבחן, לבדוק את כל התשובות שלך שוב ושוב אלף פעם עד שאת בטוחה ב- 100% שאלה התשובות הנכונות ולא אחרות.
-הכי חשוב- לא למהר להגיש וכמובן לא לתת לכל אלו שמסיימים תוך חצי שעה להשפיע עלייך, תתרכזי במבחן שלך. יש לך שעתיים אז תנצלי את כל הזמן הזה בצורה הכי טובה שאת יכולה.
בחלק של הכתיבה:
-את הפתיחה רצוי להתחיל עם משפט בכללי שמציג את הנושא (אתה יכול אפילו להעתיק את מה שכתוב בשאלה עצמה אבל תשתדל לנסח את זה ככה שזה יסתדר תחבירית עם מה שאתה כותב). רצוי להשתמש במשפטים כמו it's debatable whether, the issue of ___ is controversial, recently, the subject of ___ has been raised to discussion וכו'..
-מומלץ להציג את ה- counter argument (טענה נגדית) בקצרה בפסקה הראשונה, לרוב זה הכי נוח. אחרי זה יש לציין את עמדתך באופן ברור. כשמציגים את הטענה הנגדית, יש להשתמש במילות ניגוד: however, nonetheless, on the other hand, nevertheless, on the contrary, cotrary to...
-כשמציגים את הדעה האישית, יש להשתמש במילות קישור כמו in my opinion, i strongly believe that, i firmly believe that, i have always believed that וכו'..
-את הפסקה השנייה (נימוק ראשון), יש להתחיל במילים כמו firstly, to begin with, first of all ולכתוב את הנימוק שלך. אחרי זה, יש להוסיף דוגמה. יש להשתמש במילים כמו for example, for instance, such as וכו'..
-פסקה שלישית- דומה מבחינת המבנה שלה לפסקה השנייה, רק שכאן צריך להתחיל ב- secondly, second of all, in addition וכו'.. ויש לתת נימוק שונה מהנימוק הראשון שניתן+דוגמה. גם כאן, יש להשתמש במילות כמו for example ו- for instance.
-פסקה רביעית- פסקת נימוק קצרה, לא חובה להוסיף דוגמה. רצוי להשתמש במילים כמו moreover, furthermore וכו'..
-פסקה חמישית- פסקת סיכום. כאן יש לכתוב שוב את הדעה שלך, ולהציג בקצרה את הנימוקים שלך. הפסקה אמורה להכיל בערך שתיים-שלוש שורות. רצוי להשתמש במילים כמו in conclusion, to sum up, all things consdiered, in light of the arguments presented above וכו'..
-טיפ כללי- שים לב לכל אורך הכתיבה להשתמש במבנים מורכבים (perfect tenses, conditionals, passive voice וכו'.. לפחות אחד מכל אחד), להשתמש ב- connectors (מעבר למה שהצגתי פה, גם כאלה של סיבה ותוצאה כמו therefore, consequently, thus, hence כאלה של הדגשה כמו mainly, primarily וכו'..) ולהשתמש במילים נרדפות! לא לחזור על עצמך עם אותן מילים כל הזמן.
בהצלחה!
						-לא לקרוא את כל הטקסט בבת אחת אלא להתחיל לקרוא את השאלות, ולפני כל שאלה לקרוא את השורות שמפנים אותך אליהן.
-לקרוא ולהבין היטב את מה שאת קוראת, מומלץ כמובן לקרוא בזהירות.
-להדגיש או לסמן בקטע משפטי מפתח שמצביעים על התשובה לשאלה בכל שאלה.
-בשאלות האמריקאיות, לשלול כל תשובה לא הגיונית לפי הקטע ולפי המשפטים שהדגשת בקטע, להגיע להחלטה מה התשובה הנכונה.
-בסיום המבחן, לבדוק את כל התשובות שלך שוב ושוב אלף פעם עד שאת בטוחה ב- 100% שאלה התשובות הנכונות ולא אחרות.
-הכי חשוב- לא למהר להגיש וכמובן לא לתת לכל אלו שמסיימים תוך חצי שעה להשפיע עלייך, תתרכזי במבחן שלך. יש לך שעתיים אז תנצלי את כל הזמן הזה בצורה הכי טובה שאת יכולה.
בחלק של הכתיבה:
-את הפתיחה רצוי להתחיל עם משפט בכללי שמציג את הנושא (אתה יכול אפילו להעתיק את מה שכתוב בשאלה עצמה אבל תשתדל לנסח את זה ככה שזה יסתדר תחבירית עם מה שאתה כותב). רצוי להשתמש במשפטים כמו it's debatable whether, the issue of ___ is controversial, recently, the subject of ___ has been raised to discussion וכו'..
-מומלץ להציג את ה- counter argument (טענה נגדית) בקצרה בפסקה הראשונה, לרוב זה הכי נוח. אחרי זה יש לציין את עמדתך באופן ברור. כשמציגים את הטענה הנגדית, יש להשתמש במילות ניגוד: however, nonetheless, on the other hand, nevertheless, on the contrary, cotrary to...
-כשמציגים את הדעה האישית, יש להשתמש במילות קישור כמו in my opinion, i strongly believe that, i firmly believe that, i have always believed that וכו'..
-את הפסקה השנייה (נימוק ראשון), יש להתחיל במילים כמו firstly, to begin with, first of all ולכתוב את הנימוק שלך. אחרי זה, יש להוסיף דוגמה. יש להשתמש במילים כמו for example, for instance, such as וכו'..
-פסקה שלישית- דומה מבחינת המבנה שלה לפסקה השנייה, רק שכאן צריך להתחיל ב- secondly, second of all, in addition וכו'.. ויש לתת נימוק שונה מהנימוק הראשון שניתן+דוגמה. גם כאן, יש להשתמש במילות כמו for example ו- for instance.
-פסקה רביעית- פסקת נימוק קצרה, לא חובה להוסיף דוגמה. רצוי להשתמש במילים כמו moreover, furthermore וכו'..
-פסקה חמישית- פסקת סיכום. כאן יש לכתוב שוב את הדעה שלך, ולהציג בקצרה את הנימוקים שלך. הפסקה אמורה להכיל בערך שתיים-שלוש שורות. רצוי להשתמש במילים כמו in conclusion, to sum up, all things consdiered, in light of the arguments presented above וכו'..
-טיפ כללי- שים לב לכל אורך הכתיבה להשתמש במבנים מורכבים (perfect tenses, conditionals, passive voice וכו'.. לפחות אחד מכל אחד), להשתמש ב- connectors (מעבר למה שהצגתי פה, גם כאלה של סיבה ותוצאה כמו therefore, consequently, thus, hence כאלה של הדגשה כמו mainly, primarily וכו'..) ולהשתמש במילים נרדפות! לא לחזור על עצמך עם אותן מילים כל הזמן.
בהצלחה!
							שואל השאלה:
האם מותר להדגיש על הקטע באנסין עם מרקר? או שכדאי לי לשאול את המורה שלי לפני הבחינה?
						האם מותר להדגיש על הקטע באנסין עם מרקר? או שכדאי לי לשאול את המורה שלי לפני הבחינה?
											אנונימית
										
									
							תשאלי את המורה ליתר ביטחון, לדעתי מותר אבל רצוי לא במרקרים כהים.
							
						באותו הנושא: