7 תשובות
עושים נגזרת
משווים לאפס כדי למצוא קיצון
שמים נק קיצון ותחום הגדרה בטבלה (איקס, ווי וניגזרת) ומציבים מספרים בין התחומים כדי לראות אם הנגזרת חיובית או שלילית
נגזרת חיובית - עולה
נגזרת שלילית - יורדת
משווים לאפס כדי למצוא קיצון
שמים נק קיצון ותחום הגדרה בטבלה (איקס, ווי וניגזרת) ומציבים מספרים בין התחומים כדי לראות אם הנגזרת חיובית או שלילית
נגזרת חיובית - עולה
נגזרת שלילית - יורדת
חקירת פונקציה, גוזרים את הפונקציה ומחפשים תחומי עליה וירידה
שואל השאלה:
במקום טבלה יש אפשרות לעשות y (כאילו וואי תגיים)?
במקום טבלה יש אפשרות לעשות y (כאילו וואי תגיים)?
כן פשוט תוסיפי שורה
^^ כן אפשר לעשות עם נגזרת 2 שאומרת מהו סוג הקיצון, נגזרת 2 חיובית-מינימום, נגזרת 2 שלילית-מקסימום, ואז לפי סוג הקיצון אפשר לדעת עלייה וירידה.
וטיפ לגבי נגזרת 2- אם משתמשים בנגזרת 2 בשביל סוג קיצון(לא בשביל למצוא פיתול!!!) והנגזרת ה1 היא נגיד מונה ומכנה והמכנה חיובי לכל איקס, אפשר לגזור רק את המונה בשביל למצוא את סוג הקיצון. אך צריך לציין שהמכנה תמיד חיובי ולכן גוזרים רק את המונה
וטיפ לגבי נגזרת 2- אם משתמשים בנגזרת 2 בשביל סוג קיצון(לא בשביל למצוא פיתול!!!) והנגזרת ה1 היא נגיד מונה ומכנה והמכנה חיובי לכל איקס, אפשר לגזור רק את המונה בשביל למצוא את סוג הקיצון. אך צריך לציין שהמכנה תמיד חיובי ולכן גוזרים רק את המונה
גוזרים, משווים ל0 ומחפשים קיצון, מסביב לקיצון מציבים נקודות ורואים אם הנגזרת חיובית או שלילית בנקודות האלה(עושים טבלה והכל), אם הנגזרת שלילית אז הפונקציה בירידה, אם היא חיובית אז היא בעליה
את גוזרת, משווה ל0 והאיקסים שקיבלת חשודים לקיצון
את בונה טבלה עם ערכי x, נגזרת ופונקציה
את מכניסה לטבלה xים שמאפסים את הנגזרת ואיקסים של אסימפטוטה אנכית למשל אם יש לך x/x-1 אז x לא שווה אחד והוא גם נכנס לטבלה
קשה להסביר במילים, אם תשלחי תרגיל אעשה טבלה כדי שתביני. לא יודע איך אתם עושים בכיתה כי כל מורה מלמד/ת אחרת, אבל תתייעצי עם המורה שלמד/ת אותך
את בונה טבלה עם ערכי x, נגזרת ופונקציה
את מכניסה לטבלה xים שמאפסים את הנגזרת ואיקסים של אסימפטוטה אנכית למשל אם יש לך x/x-1 אז x לא שווה אחד והוא גם נכנס לטבלה
קשה להסביר במילים, אם תשלחי תרגיל אעשה טבלה כדי שתביני. לא יודע איך אתם עושים בכיתה כי כל מורה מלמד/ת אחרת, אבל תתייעצי עם המורה שלמד/ת אותך
באותו הנושא: