8 תשובות
אם אתה מאמין אתה מאמין שזה נותן לך את כל מה שכלול באמונה
אם אתה לא מאמין אז כנראה שזה לא נותן לך כלום
גילגלתי עיניים, מה קרה פתאום?
נותנת לך תירוץ לחיים, בעיקרון.
שואל השאלה:
rock star
אני רוצה להצליח בפסיכומטרי.
זה לא "מה זה נותן לי?", זאת המטרה עצמה של כל המצוה: להראות לקב"ה שאתה מאמין בו ובכל מה שהוא צוה.

למה להאמין? כי זאת האמת (לא כדי לשקר לעצמך או לתת אשלייה או משהו כזה.)


האם זה שווה? בהחלט כן, זה תנאי הכרחי לזכות לחיי העולם ההבא, כבמואר בסנהדרין צ ע"א.
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי
מספיק לי העולם הזה. אז לא שווה אם אני לא רוצה עולם הבא?
וואו
האמונה נותנת כל כך הרבה, חוץ מזה שאתה הולך בדרך האמת והנכונה, האמונה מחזיקה, יש מחקרים רבים שמי שמאמין יש לו חיים יותר בריאים ואופטימיים ויש אחוזי התאבדות נמוכה אצל אנשים כאלה.
האמונה היא מתנה בסוף בשבילנו ועם הזמן מבינים את זה
א הכי פשוט כמו שויקטור פרנקל הגדיר את האדם
"האדם מחפש משמעות" ואמונה זה משהו שבהחלט מביא משמעות ומטרה
ב אדם תמיד מחפש את האינסוף שואף לאינסופ
ואין יותר אינסוף מלהיות מחובר להקב"ה שהוא אינסופי
ג אמונה זה בשביל עצמך פשוט להיות בנאדם שמח יותר וחדור מטרה
יכול להגיד שבעולם הזה חיי האדם נותנים לו חיים מתקונים, זה מתקן לך את המידות, וזה וגורם לך להיות אדם. זה גם יביא לך ברכה ,אבל זה לא אומר שכל מה שאתה רוצה שיקרה - בהכחר יקרה, הכל על פי חשובונות שמים.
אנונימי