5 תשובות
גם המורה שלנו אמרה לנו את זה.
בשנים האחרונות הוועדה שמחליטה על מבנה הבחינה והכל העלתה את רמת הקושי ממה שהיה בהתחלה, והסיבה היא שהם פשוט לא אוהבים את הרעיון שחמש יחידות יהיה נגיש לכולם.
הם כביכול רוצים "לשמור על הרמה" ולסנן תלמידים שרצו ויכלו לגשת לחמש אבל לא מחוננים או משהו.
וגם שתדע, את רמת הקושי של ארבע יח"ל הם מנמיכים, כי הם ממש רוצים להגדיל את הפער בין 4 ל5. הם חראות בקיצור.
אנונימית
זה הבגרות היחידה שככה אז אני בעד זה
אני גם חושבת ככה, בשנים האחרונות השאלות מלאות מלל וסעיפי חשיבה קשים שלא היו משנים קודמות. הם מעלים את הרמה כדי לשמור על רף גבוהה לדעתי, זה נורא
כל הכבוד שזה מה שהוא הפך! חמש יחידות זה לא סתם דבר, לא כל אחד מתאים לזה וזה יותר להפעיל חשיבה מאשר לפעול טכני וטוב שכך
נכון, וטוב שכך- רק כך הבחינה באמת בוחנת ידע אמיתי, הבנה ובקיאות במתמטיקה.
המורה שלי למתמטיקה טענה שבתקופתה הבגרות הייתה בדיחה רצינית, היה מאגר של שאלות שתמיד היו לוקחים ממנו שאלות לבחינה, תלמידים היו פשוט פותרים את כל המאגר ובאו מוכנים לכל שאלה שהיא בבחינה, והציונים כמובן היו בהתאם... לא היה אחד שהוגש על פחות מ-90 וגם ממוצע הציונים בבגרות אז היה יותר גבוה.
באוניברסיטאות יש דרישה להרבה יותר מידע לשנן פתרונות של שאלות, והעלאת רמת החשיבה בבגרות היא הדרך הכי טובה לסנן מועמדים שלא מתאימים