6 תשובות
שואל השאלה:
חחח מה הקשר אני מתחילה תכף ושאלתי אנשים שלומדים פיזיקה אז תענו בבקשה על השאלה
חחח מה הקשר אני מתחילה תכף ושאלתי אנשים שלומדים פיזיקה אז תענו בבקשה על השאלה
אנונימית
בעיקר קינמטיקה וקצת אופטיקה גיאומטרית
בהתחלה לומדים על קינמטיקה שזה תנועה מלמדים מושגים כמו מהירות העתק תאוצה וכאלה
בהמשך מלמדים על דינמיקה ועל כוחות שקיימים בטבע, משם על אנרגיה, התנגשות בין גופים (תנע), וכבידה (כוחות משיכה בין כוכבים)
כל מה שאמרתי עד עכשיו הוא חומר לימוד שנקרא מכניקה
לומדים גם על אופטיקה גיאומטרית, איך האור מתפזר, חוק ההחזרה כלומר איך מראות פועלות, איך קרני אור עוברות שינוי כשהן עוברות בחומרים מסוימים, למשל איך קרני אור משנות את הכיוון שלהן כשהן נוגעות במים (חוק סנל), לומדים על עדשות מרכזות (כלומר עדשות שמרכזות קרני אור שעוברות בהן דרך נקודה מסוימת, יש גם עדשות מפזרות שעושות את הפעולה ההפוכה אבל לא לומדים עליהם ממש)
כל שאר הנושאים שלומדים בכיתה יב שזה חשמל וההמשך של אופטיקה אני לא יודע להגיד לך
בהמשך מלמדים על דינמיקה ועל כוחות שקיימים בטבע, משם על אנרגיה, התנגשות בין גופים (תנע), וכבידה (כוחות משיכה בין כוכבים)
כל מה שאמרתי עד עכשיו הוא חומר לימוד שנקרא מכניקה
לומדים גם על אופטיקה גיאומטרית, איך האור מתפזר, חוק ההחזרה כלומר איך מראות פועלות, איך קרני אור עוברות שינוי כשהן עוברות בחומרים מסוימים, למשל איך קרני אור משנות את הכיוון שלהן כשהן נוגעות במים (חוק סנל), לומדים על עדשות מרכזות (כלומר עדשות שמרכזות קרני אור שעוברות בהן דרך נקודה מסוימת, יש גם עדשות מפזרות שעושות את הפעולה ההפוכה אבל לא לומדים עליהם ממש)
כל שאר הנושאים שלומדים בכיתה יב שזה חשמל וההמשך של אופטיקה אני לא יודע להגיד לך
לומדים על מכניקה קינמטיקה:
לומדים תנועה אנכית ואופקית, מהירויות, תאוצה, לומדים לעשות ולנתח גרפים שונים, לומדים נוסחאות, לומדים כוחות, חיכוך, חוקי ניוטון
לומדים תנועה אנכית ואופקית, מהירויות, תאוצה, לומדים לעשות ולנתח גרפים שונים, לומדים נוסחאות, לומדים כוחות, חיכוך, חוקי ניוטון
קינמטיקה- תנועה שוות מהירות, תנועה שוות תאוצה, נפילה חופשית, מהירות רגעית, מהירות ממוצעת.
דינמיקה - קןדם לומדים ןקטורים בתור בסיס לנושא, אחר"כ לומדים כוחות וחוקי ניוטון.
לרוב לקראת סןף השנה מתחילים ללמוד נושא שנקרא אופטיקה (כל מה שקשור לקרני אור, מראות, חוקי ההחזרה והשבירה וכו') במסגרת ההערכה החלופית (30%)+עושים מעבדה בנושא.
בהצלחה
דינמיקה - קןדם לומדים ןקטורים בתור בסיס לנושא, אחר"כ לומדים כוחות וחוקי ניוטון.
לרוב לקראת סןף השנה מתחילים ללמוד נושא שנקרא אופטיקה (כל מה שקשור לקרני אור, מראות, חוקי ההחזרה והשבירה וכו') במסגרת ההערכה החלופית (30%)+עושים מעבדה בנושא.
בהצלחה
קינימטיקה
באותו הנושא: