49 תשובות
אסור מכשירי חשמל בכיפור
אנונימי
ממתי אסור?
זה לא הפואנה
אבל זה חלק מהדברים שעדיף לא להתעסק בהם ביום כיפור בשביל להקדיש זמן למה שבאמת חשוב ומדגישים ביום הזה וזה הפואנטה שלו
אנונימית
אני מאמין שגם שיש איסור ביפור כי זה בסופו של דבר כמו כל ''חג'' או שבת שישד איסור חשמל ואפילו יותר חמור
בנוסף גם זה זמן לעשות חשבון נפש עם עצמנו ועדיף פחות להתעסק בדברים שמסיחים אותנו ביומיום
כי אם אתה בטלפון אתה גורם למישהו אחר לעבוד ויש איסור על עבודה
(בולשיט)
כי זה חומרי, ושבת, יום טוב ובמיוחד יום כיפור הם ימים שנפרדים מעולם החומריות, ומתרכזים בנפש
^^לא מדוייק בכלל, אבל בכלל
מי אתה יאח יקר
לאדע אם פנית אלי אבל פחות או יותר דברנו אותו הדבר^^^
שצריך להתרכז בנפש
פניתי לgavi אחיקר
תכלס אני צמה אז אני לא עושה שום דבר.
אם את לא צמה תהיי בטלפון
^^חח סבבה אח שלי
אסור כמו שגם שבת אסור
מעבר לזה שמצאו קשר בין דברים חשמליים לאחד (או יותר) מ-לט אבות מלאכה זה גם יום חשוב שצריך "לנצל" אותו ולא לבזבז אותו על שטויות
אם את לא צמה זה עדיין אסור (וגם לא לצום זה אסור)
מה?!?!
תמיד אמא שלי אמרה לי שאסור
ועכשיו אני מבין שזה קשור לדת
לאלא
מעכשיו אני משתמש בטלפון בכיפור
אנונימי
^זה לא מדברי חכמים
מצאו קשר בין חשמל לבין לט אבות מלאכה משמע זה לא אסור מחכמים אלא מהתורה
יש לך מקור במקרה?
^אתה בטוח ש-א?
אסור להשתמש בחשמל בשבת וכל דבר שאסור בשבת אסור גם ביום כיפור.
את חייבת גם לצום וגם לא להשתמש בפלאפון, זה שאת עוברת על איסור אחד לא מתיר לך גם לעבור על השני.
מכיוון שהטלפון עובד על חשמל - ואסור להשתמש בחשמל בשבת וביום טוב

אסור לכולם, לא משנה מי

כמו שחייב לצום, אסור טלפון, אך אין קשר, זה אומר שגם מי שלא עומד בנסיון של הצום - אסור לו טלפון - וכן להיפך

ממליץ מאוד לצום, ולשמור את יום כיפור, זה היום שבו מי שעושה תשובה מתכפרים לו רוב העבירות, ומי שאוכל בכיפור - חייב כרת
כי זה זילות היום טוב
לכן אסור מסכים (סמארטפון ומחשב וכדו') כי יכולים להיות בזה שעות ולא לשים לב שעברו 6 שעות או אפילו 12 שעות פתאום... לא מתאים...
אבל חשמל רגיל מותר (אור, קומקום, מזגן, מאוורר, דלת אוטומטית, מעלית (ביום טוב שהוא לא שבת, אין שום צורך בפיקוד שבת...) מדיח כלים (ספציפית ביום כיפור אסור כי לא אוכלים ואסור להכין מיום טוב ליום חול. אבל בחגים אחרים שהם לא שבת מותר להפעיל מדיח רק לכלים שצריך בחג עצמו.) וכו'
אנונימי
^השם ישמור. תלמד הלכה דחוף
^ למדתי הלכה.

הרב עוזיאל מתיר.
הרב דוד שלוש מתיר.
הרב יהודה שלוש מתיר.
הרב יוסף משאש מתיר.
הרב שלום משאש מתיר.
הרב אלחרר מתיר.
הרב רפאל דלויה מתיר.
אנונימי
בדורות הקודמים אכן חכמי מרוקו התירו חשמל בשבת, אבל היום כל המרוקאים, ובוודאי שכל עם ישראל, קיבלו על עצמם כשעה המחמירה.
^ לא קיבלנו על עצמינו שום דעה מחמירה שקרן!!!
אנונימי
אני מרוקאי, וחלק גדול ממשפחתי המרוחבת מרוקאית, ואני מכיר מאות מרוקאים, ואף אחד מהם לא משתמש בחשמל בשבת.
זה שאתה בוחר על דעת עצמך לעשות מה שאת רוצה ולהתלות כביכול בשם בתורה, זה עניין שלך, אבל אל תעשה חילול ה' כזה ותפרסם לרבים דבר שהוא לא אמת.
אף אחד לא התיר בשבת. אני דיברתי על יום טוב. ואתה קיבלת על עצמך את שולחן ערוך הרב אוטומטית כשהצטרפת אליהם אז אתה לא נחשב. אני לא חוֹסיד של אף אחד אני מרוקאי רגיל אז כן מותר לי.
אנונימי
אתה אפילו לא יודע שיום כיפור זה שבת שבתון, והוא יותר חמור משבת רגילה.

אז איך אתה מתיימר להחליט על דעת עצמך בכאלה נושאים?

בכל מקרה, אין לי עניין להתווכח איתך, תעשה כרצונך, רק אל תגיד לאנשים אחרים לנהוג כמוך.
שבת יותר חמורה מכיפור, בשבת אסור להעביר אש ובכיפור מותר.
אנונימי
חבר יקר, זו ממש בורות..
תבדוק את העניין, ותראה שכל מה שאסור בשבת אסור ביום כיפור. שנאמר ''שבת שבתון הוא לכם''.
אנונימי
וכל שאר הרבנים בעולם חלקו על דעות בודדות אלו. תעיין קצת.
^ זקנים ממרים
אנונימי
הרמבם אומר משהו כזה
אנונימי
אם כבר המקלים הם זקנים ממרים.

תעשה טובה לעצמך ולנו, ותלך ללמוד את הנושאים עליהם אתה מדבר.
^ למדתי כבר.
אנונימי
אז אתה בטח יודע שהדין של זקן ממרא זה כאשר יש חכם אחד שחולק על כולם, לא שכולם חולקים על אחד
כל חכמי המערב התירו...
זה לא אחד וגם לא 10 זה הרבה יותר...
אנונימי
בהצלחה חבר יקר.
(אגב, לדעת הספרדים זה איסור דאורייתא, וכך פסק הרב עובדיה).
הרב עובדיה גם פסק שכולם חייבים ללכת לפי השולחן ערוך...
אנונימי
והרב עובדיה לא = ספרדים.
אנונימי
כמו שאמרתי, בהצלחה.
וחסידות של היום זה עבודה זרה, אתם עובדים את הרבי במקום לעבוד את הקב"ה.

כבר נפסק להלכה שרק מה שנפסק בתלמוד ולשכת הגזית מחייב. כל השאר לא מחייב ואפשר ללכת לפי כמה רבנים שאתה רוצה. אפשר לקחת הלכה אחת מכל רב וככה לעשות אם אתה רוצה.
אנונימי
יפה מאוד, כל אחד יכול לעשות מה שבא לו, אבל חסידות, זה עבודה זרה. לך תבין.

אני מצטער, אני בדרך כלל משתדל לכבד, אבל פה כבר מדובר בחלול ה' ומכשלה לרבים, התגובות שלך מלאות בבורות וחוסר הבנה בסיסי ביהדות, ובוודאי בגמרא והלכה. אתה מוזמן לשוב לרמב''ם ולראות שמה שאתה אומר זה שטות גמורה.

בכל מקרה, אני לא מתכוון להמשיך להתווכח איתך.
שיהיה לך המון בהצלחה בחיים, ובעזרת ה' תזכה ללמוד תורה לאמיתתה.
ככה פסק המלאך רפאל בורדגו.

אתה הטיפש פה, לא אני.
אנונימי
אגב, בתקופת המלאך רפאל בורדגו שחי בפס במרוקו, כל הרבנים אז התחייבו על עצמם ועל כל הקהילות במרוקו כך שגם אתה מחוייב לפסיקה הזאת. בור.
אנונימי
אתה חושב שיו''כ זה יום טוב ואני בור.

בכל מקרה, אם יש לך טענות עניינות, מקורות (דהיינו, של הספר, וציון למקור המדויק), אשמח לעיין בהם.
עד אז, לא מתכוון לדון עמך יותר בעז''ה.