3 תשובות
כשהכביש רטוב \ משומן, פחות מאנרגיית התנועה של המכונית מתגלגלת לאנרגיית חום.
השמן קצת "מרחיק" את המכונית מהכביש אז הוא מקטין את החיכוך בין הגלגלים לבין הכביש, ואז לוקח למכונית יותר זמן לעצור - הרי כשמכונית עוצרת, האנרגיית תנועה שלה הופכת בשלבים לאנרגיית חום עד שבסוף נשארת רק אנרגיית תנועה. האנרגיית חום נוצרת מהחיכוך עם הקרקע, לכן אם יש פחות חיכוך תיפלט פחות אנרגיית חום ולאט יותר, ואנרגיית התנועה תהיה נוכחת יותר זמן.
אנונימית
מקדם החיכוך בין השמן וגלגלי המכונית קטן ממקדם החיכוך בין הכביש וגלגלי המכונית - לכן אנרגית החיכוך קטנה. בגלל שכח חיכוך פועל נגד כיוון התנועה - לפי החוק השני של ניוטון- תגדל תאוצת המכונית ולכן מרחק העצירה יגדל.
באותו הנושא: