8 תשובות
בגדול עושים קוו וטוחנים שמירות
שואל השאלה:
ומעצרים אין להם? רק שמירות?
ומה הכוונה עושים קו
אנונימי
יש מעצרים לפעמים אבל זה תלוי בקו.
רוב הפעילות זה שמירות, מחסומים, סיורים.

כל ארבעה חודשים מחליפים קו (ארבעה חודש קו> אימון> ארבעה חודשים קו). וכל פעם זה בגזרה אחרת. אז למשל בקווי איוש, יהיו מעצרים(לא בתדירות גבוהה כמו שאר הפעילויות, מן הסתם). אבל בקווים בצפון (סוריה ולבנון) מן הסתם שלא יהיו מעצרים.
שואל השאלה:
ככה גם צנחנים נגיד? כל חטיבות החיר פשוט טוחנים שמירות?
אנונימי
כן. אמנם לצנחנים עושים גיבוש, בפועל אין הבדל בגדודים.
תשאף להגיע ליחטיות ואז זה לא יהיה ככה.
שואל השאלה:
מה זה יחטיות?
אנונימי
לכל חטיבה, יש סיירת(או כמה יחידות מיוחדות שאפשר להגיע אליהן דרך החטיבה. שזה לדעתי רק מגלן ודובדבן דרך צנחנים, אגוז דרך גולני). לגולני יש את סיירת גולני, לצנחנים יש את סיירת צנחנים, לגבעתי יש את סיירת גבעתי, לנחל יש את סיירת נחל, ולכפיר יש את סיירת חרוב.
בתחילת הטירונות(בטרום טירונות) יש גיבוש(סוג של מיון) ליחידות החטיבתיות. נגיד התגייסת לגבעתי, יש לך גיבוש-מיון לסיירת גבעתי.
הסיירות החטיבתיות טוחנות הרבה הרבה פחות.

לגבי מבנה הסיירות, זה כבר נושא אחר. פחות משנה.
אם בכל זאת מעניין אותך המבנה, אוכל לעזור אבל נראה לי שזה פחות קריטי כרגע.