123 תשובות
שיעשה מה שבא לו אבל הוא יהודי אין לו איך להתחמק מזה
כלום(?), מה כבר יש לחשוב עליו ?
לא אכפת לי, אנשים היום ממש אוהבים לדחוף את האף שלהם לחיים של אנשים אחרים
שהוא איבד את הכיוון.
אנונימי
בעיה שלו.. הוא יהודי, בין אם הוא רוצה ובין אפ לא
לא אחשוב שום דבר אבל הוא יהודי אין מה לברוח מזה
שואל השאלה:
לא הוא לא, הוא לא מרגיש שייך לדת היהודית, לא לתרבות ולא ללאום. הוא לא מאמין בכלל בדרך שבה אתם קובעים אם אדם יהודי או לא, ביהדות.
אנונימית
אין דבר כזה מגדיר את עצמו, הוא יהודי.
הוא יכול להיות לא מאמין, חילוני, מסורתי או כל דבר אחר אבל הוא עדיין יהודי
^^^כן הוא כן.
זה שהוא לא מרגיש שייך ליהדות לא אומר שהוא לא יהודי.
הוא נולד לאמא יהודיה. הוא יהודי.
שואל השאלה:
^למה שאמא שלו, שהוא לא שולט על האם היא יהודיה או לא, היא תקבע אם הוא יהודי או לא, ולא ההרגשה שלו?
אנונימית
חח הוא נדפק... אין לו איך לברוח מזה...

הוא יהודי לכל דבר, אם הוא רוצה ואם לא
אמא שלו גם לא בחרה להיות יהודיה.
זה לא לבחירתו. מה לעשות, יש הרבה דברים בחיים שלא מסתדרים כמו שאתה רוצה
הוא יהיה חייב להשלים עם העובדה שהוא יהודי. לא מתאים לו, שיתאסלם או יתנצר.
שהוא מכחיש את הזהות שלו
מי שנולד לאמא יהודיה יהודי לכל דבר
אני אתאיסטית ואני בכל זאת תמיד אהיה יהודיה
אנונימית
ההרגשת שייכות שלו זה לא מה שמגדיר את היהדות שלו, הוא יהודי כי הוא נולד ככה
ולגבי זה שהוא לא מחשיב את עצמו יהודי זכותו שיחייה את החיים שלו כמו שהוא רוצה
אנונימי
הוא עדיין יהודי... חבל להתכחש למציאות
שהוא דביל זה לא שהוא לא יגדיר את עצמו ככה לא אומר שבוא לא יהודי
מסכן.. מה
יהודי תמיד נשאר יהודי זה לא יכול להשתנות
שהוא חיי בשקר
הוא יהודי אבל הוא לא מגדיר אותו כזה
אנונימי
הוא משקר לעצמו אבל שיעשה מה שבא לו
אני לא רואה את זה כמשהו שמשנה, זו לגמרי בחירה שלו, גם עם תחנית הוא נחשיו יהודי זה קיצר זה לא משנה כלום כמעת הוא עדיין אנושי (וזה מספיק לי לפחות) :)
שיפה לו שהוא הולך בדרך שלו ולא רק לפי מה שחינכו אותו
שכל אחד יעשה מה שבא לו, לא צריך לדחוף את האף לכל מקום
בעיה שלו
הפסד שלו זה שהוא שמפסיד מצה בריי בפסח
לפי דעתי דת זה משהו שאת מקבלת על עצמך ללא קשר למשפחה ואם מישהו בחר לא להגדיר את עצמו כיהודי ולקבל על עצמו דת אחרת (להתנזר,להתאסלם) צריך לכבד את זה
מה את רצינית? מה זה השטויות האלה "לא מגדיר את עצמו יהודי"?
אתה יכול להתנצר או להתאסלם, אבל לפני שאתה עושה אחד מהם אתה יהודי לכל דבר, בין אם אתה רוצה ובין אם לא.
גם אני לא מרגישה שייכת לכל הדברים שציינת, אבל אני יהודייה.

אבל לא הייתי מתייחסת לזה. פשוט לא הייתי איתו בקשר כי הוא אידיוט.
אנונימית
יהודי תמיד יישאר יהודי
גם אם הוא לא יכיר בזה, גם אם הוא יתכחש לזה ואפילו אם הוא יתנצר או יתאסלם, הוא תמיד יישאר יהודי.
"יָדַע שׁוֹר קֹנֵהוּ וַחֲמוֹר אֵבוּס בְּעָלָיו, יִשְׂרָאֵל לֹא יָדַע עַמִּי לֹא הִתְבּוֹנָן".
אחד מגדולי ישראל אמר שהחטא הכי גדול של יהודי הוא שהוא שוכח שהוא בן שלך מלך, אז מה אני אגיד...
שזה החיים שלו ולא אכפת לי?
יהדות היא דבר מדהים ואני חושבת שהוא לגמרי מפספס את זה, אבל בעיה שלו..
אנונימית
שהוא יהודי ומשלה את עצמו כדי שלא ירגיש רע לחלל שבת וכל זה, זה חטא די חמור
אנונימי
אין דבר כזה להגדיר את עצמך לא יהודי אם אתה יהודי אתה יהודי גם אם אימרת את דתך אתה עדיין יהודי
אנונימי
אהלן חברה
אני נולדתי לאמא יהודיה ואני לא מגדיר את עצמי כיהודי.
אני לא חולק מכנה משותף מבחינה דתית וגם בקושי מבחינה תרבותית.
הדברים היחידים ה'יהודיים' שיש בי הם השפה, על כל סוגיה, והמדינה בה אני גר כאזרח, על כן אני מגדיר את עצמי כ - ישראלי. אזרח ישראל ודובר את השפה.

אם להרחיב, עוד לפני היותי ישראלי אני - בן אדם.
הוא יהודי, לא משנה מה הוא מרגיש או לא מרגיש, הוא יכול לשנוא את היהדות, להתרחק ממנה, להיות אדיש אליה אבל הוא יהודי,
זה נתון עובדתי.
בידיוק כמו שבן אף פעם לא יוכל להפוך לבת ולהפך.
אנונימית
זה מזכיר לי את אנטוני מהלביאה הלוחמת
^^ איך בדיוק זה נתון עובדתי?
כל מה שכתבו פה זה "כי הוא יהודי".
זו אמרה, לא נתון. בטח שלא עובדה.
זה לא שונה מהאמרה "אני לא יהודי", רק שאני הסברתי את הסיבה לכך.
תבססי את האמרה, אולי זה יהפוך לנתון.
שיעשה מה שירצה, אין לי בעיה עם זה
אם הוא נולד לאמא יהודיה הוא יהודי ולא משנה איך הוא מגדיר את עצמו
בחירה שלו
אבל הוא יהודי כי הוא עבר ברית מילה
לא אכפת לי.
ואולי אתם מגדירים אותו כיהודי, כי לפי האמונה שלכם הוא יהודי, אבל זה לא אומר שהוא יהודי.
ומסכימה עם secarver: לפני שאנחנו יהודים, אנחנו בני אדם.
אין כזה דבר הוא יכול לקרוא לעצמו אתאיסט אבל הוא לא יכול לומר שהוא לא יהודי כי זה בדם שלו
לא מבינה למה ההגדרה הזו חשובה?
אני יהודייה אבל אני לא חושבת שאני טובה יותר מהלא יהודים. בסופו של דבר כולנו בני אדם וזה מה שאמור לאפיין אותנו. לא דת כזו או אחרת.
+P
שזה מטומטם ולהיות יהודי זה זכות לא בחירה
אנונימי
יהודי תמיד ישאר
בחירה שלו בסך הכל, אבל בסופו של דבר עובדתית הוא יהודי :/
שאוקיי
אתאיסט
תלוי. אם אבא שלו לא יהודי אז אבין אותו. אבל אם ההורים שלו יהודים משני הצדדים אז אתעצב.
שלא יגדיר את עצמו כיהודי, אבל הוא חלק המלאום היהודי.
מזכיר לי את ח"כ עופר כסיף
על פי היהדות הוא יהודי, גם אם הוא לא מרגיש כך.
אבל אם הוא חושב שהוא לא יהודי, אז בשבילו הוא לא יהודי.
ההלכה אינה קובעת מיהו יהודי,
אתם אומרים בעיוורון שאדם יהודי בגלל האמא אבל לא מהרהרים לרגע לחשוב מי אמר? מיהו יהודי? שום פרשנות של חזל לא עובדה בשטח
שהוא יהודי- ע"פ הדת-
אבל לא משנה לי יותר מידי
חח
אני לא חושבת שדת מגדירה בן אדם יותר מידי
היא כן יכולה להשפיע על החיים שלו ועל ההחלטות שלו
אבל דת היא לא הבן אדם עצמו
תכלס, ההגדרה של יהודי מוגדרת על ידי היהדות. בגלל שאני לא מאמין ביהדות, אני גם לא מאמין בהגדרה שלה למי הוא יהודי.

למשל אם מישהו מתנצר, על פי הנצרות הוא הפך לנוצרי, ועל פי היהדות הוא עדיין יהודי. בסוף הכל עניין של באיזה הגדרות אתה מאמין.

לכן מבחינתי, אני לא מאמין בהגדרה של היהדות למי הוא יהודי ולכן הוא מבחינתי לא יהודי אם הוא לא מגדיר את עצמו כך, אבל מבחינת היהודים המאמינים אתה עדיין יהודי כי הם כן מאמינים בהגדרה של יהודי כפי שהיא על פי היהדות.

מקווה שאני מספיק ברור חחח.
אנונימי
שהוא אדם שנולד לאמא יהודיה אבל לא יהודי (לא מגדיר את עצמו יהודי) למרות שהוא תכנית יהודי ,אבל לא אכפת לי אכבד את זה .
אנונימית
אממ... כלום. שיעשה מה שטוב לו
הייתי חושב שהוא מתבייש בעם שלו אבל עם הוא רוצה אז שיתנצר או משהו כזה
הוא יכול להגדיר את עצמו בתור אחד שלא מאמין אבל יהודי הוא כן, זה גזע כמו שמישהו שנולד עם צבע עור כהה יגיד על עצמו שהוא לא משתייך לאנשים עם צבע עור כהה הוא לא יכול לברוח מזה....
הוא יהודי לכל דבר ועניין ואין חו מה םעשות עם זה.
אם זה כזה לא מעניין היהדות למה שיהיה לו כפת שמגדירים אותו יהודי?
מתי אנשים יקלטו שאתה לא יכול להגדיר כל דבר לגבי עצמך?
"שיעשה מה שבא לו אבל הוא יהודי אין לו איך להתחמק מזה"

יש לו, פשוט לא להתייחס לזה. יהדות כדת זה דבר שנקבע בחברה, לא משהו מולד, אי אפשר להתחמק מגנים או צבע שיער (טבעי) כי אלה דברים שנולדים איתם, יהדות? החברה קבעה שמי שנולד לאמא יהודיה הוא יהודי, לא הטבע.
אנונימי
זה מזכיר לי את האלה שנולדו גברים ורוצים להפוך לאישה "נולדת גבר אתה גבר אין לך איך לברוח מזה" חחח
אבל ברצינות, הוא נולד יהודי אין לו איך לברוח מזה הוא יהודי הוא נדפק.
וואו שממש לא אכפת לי
הוא יהודי אבל זה לא צריך לעניין אותי
אנשים צריכים להבין שזה שהיהדות מגדירה אנשים כיהודים לא הופך אותם ליהודים. באותה מידה אני יכול להמציא דת חדשה ולהגיד שכולכם משתייכים אליה, בין אם תרצו ובין אם לא, אז מה? זה משנה משהו?
אנונימי
הוא עדיין חלק מהגזע היהודי. זה יהיה אצלו תמיד.
יהודי זה לא גזע. המון אנשים מעמים שונים הצטרפו ליהדות, והמון יהודים התבוללו. עצם העובדה שההגדרה של יהודי היא אדם הנולד לאם יהודיה ולא מוצא אתני די מוכיחה זאת.
אנונימי
כלום, זכותו אבל הוא עדיין שייך לעם היהודי, אנחנו גם קבוצה אתנית
יש גנים יהודים. היהודים הגיעו כקבוצה ממקום מאוד מסוים בארצות ערב. היהודים זה גזע.
יש הבדל בין מוצא לבין דת.
תפעילו את השכל אנשים.
ההגדרה של יהודי היא על פי הדת, והוא לא מאמין בדת, אז איך הדת מגדירה את מי שהוא? כל מי שאוכל פסטה נחשב לפסטפריסט (דת מפלצת הספגטי המעופפת), אז לפי ההיגיון שלכם, כולכם פסטפריסטים ואין לכם איך לברוח מזה, אתם יכולים להתכחש אבל זה מי שאתם, כי ככה הדת הפסטפראיסטית קבעה, בדיוק כמו שהדת היהודית שהוא לא מאמין בה קבעה שהוא יהודי.
אנונימי
אנונימי יהודים הם קבוצה אתנית עם דת אתנית
מסכים עם vampyr
יהודים זה גזע
יחי הגזע היהודי
אני בדיוק הפוך רוצה להיות יהודי אמא שלי לא יהודיה אבל אין לי כוח להתגייר
אנונימי
אני אחשוב עליו שהוא נולד לאמא יהודיה אבל לא מגיד את עצמו יהודי.
מה זאת השטות הזאת??
שכל אחד יעשה ויאמין במי שבא לו
למרות שאני חושבת שלהיות יהודי זאת זכות ולא בחירה
שהוא בכל זאת יהיה יהודי
שיעשה מה שבא לו, זה לא העניין של אף אחד אחר
ואני מגדירה את עצמי דולפין
נו באמת הוא יהודי לכל דבר זה ולא משנה איך הוא מגדיר את עצמו
^ג'נדרפובית
יש אנשים שמזדהים כדולפין
"אנונימי יהודים הם קבוצה אתנית עם דת אתנית"

נכון, אבל זה שאמא שלו יהודיה לא הופך אותו ליהודי אלא המוצא האתני שלו.
אנונימי
פיזית הוא יהודי אבל סבבה זה ממש בחירה שלו הוא
אנונימי אם אמא שלו ממוצא אתני יהודי אז הוא גם יהיה לפחות חצי ממוצא אתני יהודי
אם הוא לא מגדיר את עצמו יהודי זה לר אומר שהוא לא יהודי
הוא יכול להגדיר עד מחר ולברוח מהמציאות
אבל המציאות תישאר אותו דבר
יהודי דפוק
ואני מתכוון בשכל
אנונימי
שלא אכפת לי
עם כל הכבוד לרגושותיו וכו.. הוא יהודי, ואין לו מה לעשות בנדון.
ראיתי שאנשים כתבו, שאיך יכול להיות שהוא לא יכול להגדיר את עצמו כלא יהודי אם הוא לא מאמין ביהדות שאומרת שהדת נקבעת לפי האם ולכן הוא יהודי? זה שהוא לא מאמין ביהדות זה לא אומר שהוא משתחרר ממנה. הוא עובר על דברי התורה ולעצרו הרב יקבל על זה עונש בין אם מאמין ובין אם לא, ואותו דבר לגבי הדת: אתה לא מגדיר את עצמך כיהודי ? זה כבר בעינייך, אבל יש עובדות ויש "בעינייך". אדם מגדיר את עצמו כנקבה, אוקיי זכותו המלאה אבל זה הופך אותו לנקבה ? לא, הוא היה בן וישאר בן ואין לו ממש מה לעשות בנדון אלא אם כן הוא ירצה לעשות ניתוח שבאמת יהפוך אותו לנקבה (לא הלכתית אבל בעיניי האנשים כן), אבל בדת זה לא ככה. הרבה אנשים טועים שאם אתה לא דתי אז אתה משוחרר מהתורה ומהמצוות, צר לי לאכזב אתכם אבל לא. גם חילוני מחויב וגם דתי וגם חרדי וכל יהודי ויהודי מחויבים באותם מצוות בדיוק (לא מדבר על כהנים ולווים, או אנשים שפטורים בגלל בעיות כל שהן), אבל הבחירה בידיים שלך אם לחיות כך או כך. אבל בכל מקרה אני אתייחס אליו כבן אדם שווה לכל, זה שהוא לא מאמין זה בעיה שלו אבל לא הופך אותו לאיזה מפלצת או חייזר.
אדם מסתורי
המצוות שלך הן מצוות שקריות שאין שום ציווי אלוהי להן, ההלכה זה צירוף של פירושים ותוספים שאינם עולים בקנה אחד עם אלוהים
כל ההטפה ליהודי כשר חסרת משמעות וחוטאת לדברי אלוהים
לא ממש אכפת לו אבל הוא יהודי אם הוא לא רוצה שיתנצר או יעשה הסלמה
אנימאלס, אני לא אמרתי על אילו מצוות ועל אילו מצוות, אמרתי בכללי מצוות. לפי דבריך הבנתי שאתה נוגד לדברי ההלכה = לא מאמין שבתורה שבע"פ ? מחל לי אם אני טועה, אך כך הבנתי. בכל מקרה, אני לא אכנס לדיון של "ועשית ככל אשר יורוך" וכו.. וכו... , אבל גם בתורה המפורשת עצמה ולא מדברי חכמים שפירשו לנו את התורה ונתנו לנו "גדרות" , קיבלנו מצוות מפורשות בתורה כמו שבת, כיפור, פסח ועוד ועוד ועוד.
שהוא לא רוצה להיות יהודי לא אוהב את היהדות
אל תיכנס לדיון למה שתיכנס? נורא נוח רק תגיד שיהודי מחוייב להקשיב לרבנים כאילו הם אלוהים ואף אחד לא יערער ומי שיערער סוטה מדרך הישר

ככל אשר יורוך אינו מדבר על רבנים אלא על השופטים בענייני דין משפט, בין היתר מוזכר להישמע לאנשי הצבא והשוטרים ואגב נאמר קצת לפני שכל הסמכות הרוחנית ביידי הכהנים והלוים, ואגב סמכות רוחנית איננה פרשנות/הוספה/השמטה כמו שנעשה בהלכה
אז בעצם אין איזכור לרבנים ואין איזכור למתן אישור למה שהם עושים
עכשיו להגיד שהתורה מדברת על מיהו יהודי זה לא נכון כי התורה בכלל לא מזכירה את הביטוי יהודי, האמת היא שאלוהים מעולם לא חתר להקים דת.. וכנראה שהייתה לזה סיבה טובה
התורה מספרת לנו שמשה רבינו הקים את הסנהדרין הראשונה בהיסטוריה על פי שליחות אלוקית, וזה היה מוסד הרבנות הראשון של החכמים, שהמשיכו להסמיך זה את זה מדור לדור, ולפסוק הלכה לבני ישראל. עליהם נאמר בתורה: "ועשית ככל אשר יורוך, על פי התורה אשר יורוך... לא תסור מדבריהם ימין ושמאל".

בלעדי החכמים, לא היינו יודעים כיום האם מותר או אסור להדליק נורת חשמל בשבת, או לנסוע במכונית ביום השבת, ואינספור הלכות שדורשים שיקול דעת וידע נרחב במקורות. לשם כך יש לנו רבנים גדולי ישראל בכל דור שפוסקים את ההלכה.

חשוב להבהיר שהחכמים לא "ממציאים" הלכות חלילה, אלא קובעים תקנות וגדרים להלכות קיימות, ולכן יש מצוות שנקראות "מצוות דרבנן" (כלומר מצוות שפסקו החכמים לשמירת התורה), ומצוות שנקראות בשם "מצוות דאורייתא" (כלומר מצוות שהצטוונו בהן כבר במתן תורה). (בשם הידברות)

http://www.hidabroot.org/he/article/2587
השאלה שלי האם בכלל קראת את הפסוקים באופן מלא וניסת להבין מה הכוונה?

לאורך כל התנ"ך כולו, לא מוזכר אף לא פעם אחת המושג "תורה שבעל פה" וגם לא המושג "רבנים". רבנים נאלצים להוציא מילים אחדות מהקשרן על מנת לנסות ולבסס כי לכאורה נתן אלוהים למשה "תורה שבעל פה" במעמד הר סיני, ושיש להם הרבנים הסמכות על תורה זאת ולכן גם בידיהם הסמכות הרוחנית על עם ישראל. שלוש מילים אותם הם מוציאים מהקשרם.
"כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ".

עכשיו תראה את המשמעות כמו שהיא כתובה בלי פרשנות
בעם ישראל יש צורך באנשי חוק (שוטרים, שופטים ואנשי צבא) על מנת להשליט חוק וסדר, מה שעדיין לא היה בקרב עם ישראל. ולכן, בפרשה זו ממנה משה שוטרים, שופטים ואנשי משמר בקרב העם:

"שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן-לְךָ בְּכָל-שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת-הָעָם מִשְׁפַּט-צֶדֶק""וְהָיָה כְּכַלֹּת הַשֹּׁטְרִים לְדַבֵּר אֶל-הָעָם וּפָקְדוּ שָׂרֵי צְבָאוֹת בְּרֹאשׁ הָעָם"

משה שזה עתה מינה שופטים, שוטרים ואנשי משמר (שרי צבאות) על העם (בנוסף לכהנים וללווים), מבקש מעם ישראל להכיר בסמכותם:

כִּי יִפָּלֵא מִמְּךָ דָבָר לַמִּשְׁפָּט בֵּין-דָּם לְדָם בֵּין-דִּין לְדִין וּבֵין נֶגַע לָנֶגַע דִּבְרֵי רִיבֹת (מריבה) בִּשְׁעָרֶיךָ וְקַמְתָּ וְעָלִיתָ אֶל-הַמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ׃ וּבָאתָ אֶל-הַכֹּהֲנִים הַלְוִיִּם וְאֶל-הַשֹּׁפֵט אֲשֶׁר יִהְיֶה בַּיָּמִים הָהֵם וְדָרַשְׁתָּ וְהִגִּידוּ לְךָ אֵת דְּבַר הַמִּשְׁפָּט׃ וְעָשִׂיתָ עַל-פִּי הַדָּבָר אֲשֶׁר יַגִּידוּ לְךָ מִן-הַמָּקוֹם הַהוּא אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה וְשָׁמַרְתָּ לַעֲשׂוֹת כְּכֹל אֲשֶׁר יוֹרוּךָ

משה מסביר לעם ישראל שאם יש צורך במשפט ודין על מריבה בין אנשים, עליהם ללכת לשופטים (או לכהנים במידה ומדובר בעניין הקשור לכהונה, לקורבנות ולמזבחות).

עלינו להכיר בסמכותם של השופטים, השוטרים ושרי הצבא. מאחר שהם שומרים על החוק ועל חיינו.
אין שום קשר לרבנים. כאמור, המושג "רבנים" בכלל לא מוזכר בקטע.

אגב, להגיד שזאת לא המצאה זה בעצם להיות עיוור ל90% מההלכה,
מהו התלמוד אם לא הוספה על הכתוב
הוא יהודי אם הוא רוצה או לא הוא יכול לא להאמין להתאסלם, להתנצר "ולהיפטר מהיהדות"
זה שהוא לא מרגיש שייך אוהב או מכבד את הדת השפה המדינה וכל דבר אחר זה בעיה שלו זה שהוא מגדיר את עצמו לא יהודי זה לא אומר כלום בתעודת זהות רשום שהוא יהודי הוא נולד לאמא יהודייה הוא יהודי זה שהוא לא מתחבר ושונא הכל זה בעיה שלו זה כמו שאני יגידר את עצמי שאני פינגווין כי אני לא מתחבר לבני אדם ולא אוהב את התרבות וכל דבר שקשור לבני אדם
תחילה חשוב להכיר בעובדה, שללא הרבנים והמסורת שבעל פה, אי אפשר להבין את מצוות התורה ולקיימן. כל המעיין בספר התורה יבחין, כי המצוות ניתנו ללא פירוט המאפשר לקיימן הלכה למעשה. הוזכרה מצוות מזוזה, אך לא נאמר מה כותבים בה. הוזכרו מצוות ציצית ותפילין, אך לא נאמר כיצד מכינים אותם. אפילו במצוות השבת, שדינה חמור, לא הוסבר מהן המלאכות האסורות בעשייה. האם לחתוך סלט בשבת זו מלאכה? האם להזיז ארון כבד ממקום למקום זו מלאכה? האם לעבוד כשומר היושב ללא תנועה זו מלאכה? התורה גם מצווה: "אל יצא איש ממקומו ביום השבת", אך אינה מסבירה לנו מהו מקום: האם אסור לאיש לצאת מהבית? מהשכונה? מהרחוב?
כך בכל המצוות. זאת מכיוון שהביאור למצוות ניתן בתורה שבעל פה, אשר נידונה במשנה ובגמרא על ידי חז"ל. התורה שבעל פה מכילה את הביאור שנמסר יחד עם ספר התורה מדור לדור. ללא ביאור מפורט וברור של כל המצוות התורניות - מאבדת התורה כל תוקף הלכתי ומעשי, פשוט, כי לא ניתן לקיימה.
עם ישראל מעביר זה אלפי שנים ביאור בעל פה לכל מצווה ודין בתורה, ביאור מפורט וברור אשר נכתב לראשונה בשישה סדרי משנה, לפני קרוב לאלפיים שנה. בביאור זה נמצאים דיני שחיטה, המלאכות האסורות בשבת, דיני המזוזה והתפילין, וכן הלאה. בקשר שבין התורה שבכתב והביאור שבעל פה דנים חכמי ישראל (חז"ל) בתלמוד הבבלי והירושלמי (גמרא), בהם מתועדים הדיונים בפרטי המצוות, המקור וההסבר לכל מצווה הכתובה בתורה וביאורה בתורה שבעל פה.
עם התורה נמסרה לנו מסורת שבעל פה, העוברת בידי החכמים מדורי דורות עד ימינו אנו. כעת חברך שואל, מניין לנו שבנוסף לכך, נתן הקב"ה את הסמכות לחכמי ישראל לפסוק הלכות מן התורה, ולהדריך אותנו כיצד לקיימה בכל דור?
התשובה לכך תימצא בצורה מפורשת בספר במדבר (פרק י, פסוק ט"ז): "ויאמר ה אל משה: אספה לי שבעים איש מזקני ישראל, אשר ידעת כי הם זקני העם ושוטריו. ולקחת אותם אל אוהל מועד, והתייצבו שם עימך, וירדתי ודיברתי עמך שם, ואָצַלתי מן הרוח אשר עליך, ושמתי עליהם, ונשאו איתך במשא העם...".
יש המופתעים לגלות, כי חז"ל הראשונים היו עוד בימי משה רבינו, וכי המוסד הרבני נוסד עוד בדור המדבר במטרה לפסוק הלכות לעם בכל דור ודור, כפי שנאמר גם בספר דברים (פרק א, א-י"ג): "אלה הדברים אשר דיבר משה אל כל ישראל בעבר הירדן... דיבר משה אל בני ישראל ככל אשר ציוה ה אותו אליהם... הבו לכם אנשים חכמים ונבונים וידועים לשבטיכם, ואשימם בראשיכם. ותענו אותי ותאמרו, טוב הדבר אשר דיברת לעשות". אני ממליץ לעיין גם בפרשת ויתרו (ספר שמות, פרק י"ח).
התורה מתארת את יצירת הסנהדרין הראשונה, שהמשיכה להסמיך רבנים מדור לדור עד ימי חז"ל. הסנהדרין, כידוע, הייתה מצויה עד חורבן בית המקדש השני, ואף בדורו של רבי עקיבא היו ממשיכים ומסמיכים רב מפי רב - מימי משה רבינו! הקב"ה מינה את חז"ל, את החכמים שיפסקו על פי התורה בכל דור ודור, יבארוה לעם ישראל, וימשיכו להסמיך רבנים הבאים אחריהם לדורות הבאים. בתי דין, סנהדרין, פסיקות הלכתיות, סייגים, תקנות, הלכות לדור - כולם מתחילים מהתורה, אשר מינתה את החכמים ובתי הדינים לעם, ודרשה לשמוע בקולם.
ספר דברים (פרק י"ז, ט): "ובאת אל הכהנים הלווים ואל השופט אשר יהיה בימים ההם... ושמרת לעשות ככל אשר יורוך, על פי התורה אשר יורוך, ועל המשפט אשר יאמרו לך - תעשה. לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל"! - ההסמכה של הרבנים ניתנה מבורא עולם.
הקב"ה מסר את הוראת התורה לחכמי ישראל הגדולים ביותר, זקני העם, אשר ממשיכים ומלמדים את התורה לדורות הבאים, במסורת רציפה של אלפי שנים העוברת מרבנים לתלמידים. הרבנים שבכל דור הינם, למעשה, התלמידים של הרבנים שקדמו להם, המעבירים את התורה וכללי הפסיקה המקוריים ממתן תורה. תלמידי חכמים, אשר בחרו להעמיק בתורה ולהשקיע בה כל ימי חייהם, נעשים לפוסקים ודיינים המורים הלכה לרבים, ומי שזכו להעמיק בתורה והוראתה באופן מיוחד, הנצרך לדור, נעשים לגדולי הדור המורים הלכה לקהילות שלמות.
יצאת למד, שכל אדם מישראל יכול להפוך לגדול בתורה ולתלמיד חכם הראוי לפסוק הלכות על פי כללי התורה, אם יבחר להשקיע את חייו בלימוד התורה כפי שנמסרה לנו על ידי רבותינו מדורי דורות. הגמרא מספרת לנו על גרי צדק ובניהם של גרים, אשר בעברם היו גויים לכל דבר ועניין, ולאחר שהתגיירו, נעשו לתלמידי חכמים אדירים הפוסקים הלכה לרבים.
עם זאת, חשוב להבין, שגם כללי הפסיקה והלימוד עוברים מדור לדור ללא שינוי, וגם לרבנים אסור לסטות מהם, כפי שאמרו חז"ל (פרקי אבות ג, י"א): "המגלה פנים בתורה שלא כהלכה, אף על פי שיש בידו תורה ומעשים טובים, אין לו חלק לעולם הבא"! הרבנים מורים לתלמידים את דרכי הפסיקה שנמסרו להם מרבותיהם עד מתן תורה, ואסור לשנות מכללים אלו, כי הם "הלכה למשה מסיני", שנאמר (דברים ד, ב): "לא תוסיפו על הדבר אשר אנכי מצוה אתכם - ולא תגרעו ממנו".
ואם תשאל, כיצד פוסקים הלכה אם יש מחלוקת? על כך כבר נאמר בתורה עצמה (דברים פרק ל, י"א) "כי המצווה הזאת אשר אנכי מצווך היום, לא נפלאת היא ממך, ולא רחוקה היא, לא בשמים היא, לאמור מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אותה ונעשנה", התורה מודיעה לנו שהפסיקה ההלכתית ניתנה בידי החכמים מקבלי התורה לפי הכרעת הבנתם ע"י כללי הפסיקה שכבר נמסרו במתן תורה, ולכן איננו צריכים לבקש את הנביאים שיכריעו לנו הלכות מן השמים. סיפור מרתק על כך נמצא במסכת בבא מציעא (דף נט, ב), המספר על מחלוקת שהייתה בין כל חכמי הדור לרבי אליעזר בן הורקנוס, בדין על תנור המקבל טומאה. רבי אליעזר הגדול ביקש להוכיח לחכמים כי ההלכה שהסיק היא אמת מן השמים באמצעות נסים ומופתים נפלאים, אך החכמים לא התרשמו מכך, ופסקו את ההלכה על פי כללי הפסיקה שלמדו מדורי דורות, בצטטם את הפסוק "לא בשמים היא", ו"כבר נתנה תורה מהר סיני, אז אין אנו משגיחין בבת קול". לבסוף, יצאה בת-קול והודיעה לחכמים שאכן נהגו כרצון השם - על החכמים לפסוק מהתורה ע"י הכללים הברורים שנמסרו, ולא על ידי נבואה או מופתים.
כאשר אנו מבינים שיש בורא לעולם, ודבר לא נסתר ממנו, אז אנו גם יכולים להיות בטוחים שהוא יתברך שומר על תורתו ונותן לבני האדם בכל דור את האפשרות לקיים את רצונו. לכן, נתן לנו את הרבנים ודרכי הפסיקה והלימוד מדור לדור, וציווה שלא לסטות מהם. הרבנים ממשיכים ומעבירים את המסורת המקורית מזה אלפי שנים, הסנהדרין עד חז"ל, מחכמינו התנאים לחכמינו האמוראים, מהראשונים לאחרונים, עד הרבנים בני ימינו, תלמיד מפי רב. כל כת שנטשה את המסורת האלוקית של רבותינו איבדה גם את התורה וגם את הזהות היהודית, עד כדי חילול הקודש והתבוללות של ממש.
הרבנים הם היחידים שמעבירים את התורה המקורית מתוך מסורת, מהרבנים שקדמו להם עד מעמד הר-סיני, ורק מתוך אותה מסורת וכללי פסיקה נוכל לדעת כיצד לקיים את התורה בכל דור. אלוקים דרש מאיתנו לסמוך עליהם, ולכן אנו סומכים על פסיקתם (הידברות, בקישור שמסתורי שלח).
אנונימי
אם אינך מבין טקסט אין זה אומר שיש ברשותך רשות לפרש אותו ולהקים על הפירוש הלכה

אגב ציטטת אחלה פסוק
"כי המצווה הזאת אשר אנכי מצווך היום, לא נפלאת היא ממך, ולא רחוקה היא, לא בשמים היא, לאמור מי יעלה לנו השמימה ויקחה לנו וישמענו אותה ונעשנה"
אתה לא צריך רב, המצוות קרובות אליך הן לא נפלאות ממך הן קרובות וההבנה שלהן היא שלך ואף אדם לא יכול להביא את ההבנה שלו כחוק אלוהי

ברגע שתתחיל לרצות להבין ותטיל ספק בריא ולא תעתיק לי מאמר שלם של הדיברות אולי תרד לשורש העניין
חחח אני בכלל לא יודע תאמת אני פשוט ראית את הקישור הזה שהוא שם נכנסתי הבנתי מה שכתוב והסכמתי ולכן שלחתי פה
אנונימי
אנימאלס, אם את\אתה חולק\ת על רבני הידברות, אין לי טעם להמשיך להתווכח, כי מי אני לעומתם עם הידע הנ"ל. בכל מקרה שיהיה לילה טוב, אם את\ה רוצה באמת תשובות אז תפנה\י לרב אמיתי, יהודי כשר שיתן לך תשובות ברורות שיספקו אותך, לילה טוב.
כלום, הוא מחליט מי הוא ומה הוא פשוט
שיהיה לו לבריאות, אבל בסופו של דבר בנפש הוא יהודי ואין לו איך לברוח מהעובדה הזאת
כלום, אבל הוא כן יהודי בסוף
מה אעשה לו
שהוא יהודי בהכחשה שבטח גם אנטישמי (מחשבה ראשונית)
אולי אז הוא לא יהודי מבחינת הדת, אבל הוא יהודי מבחינה תרבותית אפילו אם הוא לא רוצה בכך, באנגלית יהודים הם ethno-religion משמע אנחנו אכן גם דת וגם לאום (ממה שראיתי באנגלית הם לא מפרידים בין קבוצה אתנית ולאום), למרות שמה שעושה אותנו בעיקר קבוצה אתנית היא אכן הדת, אנחנו עדיין דונים מהאוכלוסייה הגוייה ללא קשר לדת, למשל מבחינה גנטית יהודי אשכנזי שונה מארופאי בגלל שבמקור אנחנו מהמזרח התיכון, אותו דבר גם אצל מזרחים למרות שפחות ניתן לראות בגלל שצפון אפריקה והמזרח התיכון הם אזורים מאוד קרובים מבחינה גאוגרפית, ניקח אבל לדוגמה יהודים אשכנזים, ניתן לראות את זה לפי מאפיינים שונים, מחלות שנפוצות בעיקר אצל אשכנזים מאשר ארופאים וכדומה, בנוסף לכך לכל יהודי, גם ליהודי דתי וגם ליהודי שהתנצר עדיין יש היסטוריה משותפת שלא ניתן למחוק אותה, ולכן הבחור עדיין יהודי פשוט לא דתית
בן אדם שנולד יהודי ישאר יהודי, הוא יכול לחשוב שלא אבל זה לא ישנה כלום. אני יכולה להיות בכיסא גלגלים ולהאמין שאני יכולה ללכת
זה ישנה משהו? לא, כי הוא נולד עם זה
ככה או ככה הוא יצטרך להשלים עם זה מתישהו, ולהבין שאין ממה לברוח ולהתחמק וזה לא בושה להיות יהודי ולהפך

בכל מקרה בהצלחה בחיים אם יש מישהו כזה כאן.
אנונימית
אין כזה דבר, הוא יכול להיות אתאיסט או להאמין בדת אחרת אבל יש לו דם יהודי. יהדות זה גם אתניקה לא רק דת
הוא לא יכןל לברוח מהמוצא מהדם מהגנים שלו. זה כמו שאדם עם אמא שחורה ואבא לבן שנראה לבן לגמרי עדיין חצי שחור וזה בדם שלו הוא לא יכןל לשנות את זה בן אם יירצה ובן אם לא
זה טיפה מביך חיים אתה יהודי תגיד מה שאתה רוצה אבל אם אמא שלך יהודיה אתה יהודי זה לא קשור שאתה לא מסכים עם הדת היהודית
שאלה לי אליך:
אמא אתיופית ילדה תינוק
התינוק גדל ונהיה לנער והוא אמר אני לא אתיופי אין לי קשר לאתיופים אני לא אתיופי אני מרגיש יותר מרוקאי
אוקיי בסדר אתה מרגיש מרוקאי אבל תכלס אתה אתיופי אמא שלך אתיופית ויש את כל ההוכחות שאתה אתיופי. אז מה נסגר איתך?? אדם כזה יזדקק לטיפול נפשי
אבל מעניין כשזה מגיע לעניין של יהדות פתאום זה רגיל ונורמלי
בשלוש מילים: couldn't care less
אם הוא יהודי והוא מחשיב את עצמו כלא יהודי אז אני כנראה אחשוב שהוא מתבייש בזה וחבל
אבל זה לא ממש מעניין אותי
1. שיחיה בכיף אני נגיד לא רוצה קשר לדת כי אני לא מאמין בשטויות שכתובות בתנך ואני חושב שכל העניין הזה של הדת בכללי מפגר ממש
2. כל האנשים שרשמו "אין דרך לברוח מזה" וכח השיט הזה אז יש דרך "לברוח" מזה פשוט לא מאמינים.
דת זה עניין של אמונה אם אתה לא רוצה להאמין אל תאמין אם אתה כן רוצה להאמין תאמין
אין כזה דבר לא מגדיר את עצמו יהודי כמו שאין דבר שמישהו יגדיר את עצמו כגבר אם הוא אישה והפוך
שהוא מוותר על מה שמלא נלחמים, יש כלכך הרבה שרוצים להתגייר.
שהוא לא מבין נכון, שהוא וויתר לפני שחקר.
שלל לפני שבדק, וברוב המקרים זה נטו מדברים שעוברים מפה לאוזן.
אחשוב עליו שזה בן אדם שמוותר לעצמו, כי קצת קשה או קצת לא מתקבל על הדעת.
כי קצת מוזר אז מוותרים, שהוא מוותר על ההיסטוריה שלו ועל כל מה שבני עמו עברו בשנים שעברו, בין אם זה שואה לבין אם זה פיגועים לבין אם זה אנטישמיות רק על עצם היותם פאקינג יהודים, אחשוב שזה בן אדם שמזלזל, כי "הוא לא מסכים" עם היהדות, סורי, בולשיט- זה מה שאחשוב.
אם אנשים היו מבינים איזו זכות זה להיות יהודי, הם אפילו לא היו מעלים בדעתם לשאול שאלה כזאת.
אנונימית
אני כזו. נולדתי להורים יהודים ולא מוכנה להגדיר עצמי כיהודיה. בעיקר בגלל ההקשר הדתי. מבחינתי, כאישה, זו העבודה הכי זרה שקיימת בכלל.


אבל ליהודים אחרים יש אובססיה להגדיר אותי כיהודיה.
אנונימית
אם גבר מגדיר עצמו כאישה - הוא עדיין גבר. 100% גבר.


אבל מה אתם משווים זאת להגדרה חסרת בסיס כמו יהודי? זה אומר שכולכם מאמינים בהגדרה האורתודוכסית ליהודי. זכותם של אנשים להגדיר עצמם כלא יהודים. אין עם זה שום בעיה. וזה מרגיז רק חמומי מוח עם רגשי נחיתות.
אנונימית
יהדות היא שושלת לכן לא משנה אם זה אבא או אמא, אם יש לך הורה יהודי מהשושלת היהודית אתה חלק,
אבל מבחינה דתית זה באמת חסר כל ביסוס, הדת מחולקת לזרמים ואחד מהם זה האורתודוקסים שסבורים שרק מי שנולד לאמא יהודיה הוא יהודי, ושכל יהודי נשאר יהודי ומחוייב למצוות שהם ממציאים.. שוב "הם סבורים" לכן זאת דעה ולא עובדה, שיטענו ככה.. זה לא הופך דבר לנכון

אדם מסתורי, תחזיק בדעה משל עצמך, אחד הדברים שמאפיינים את הדת היא שאף אחד לא חושב וכולם אומרים אמן בעיוורון והולכים אחרי העדר.. ברגע שאתה תבין שהם לא יותר קדושים ממך ותתחיל להאמין באופן אישי באלוהיך ולחשוב בעצמך ולא לשאול את הרב כל דבר נדיין אם תרצה בכך
מזה משנה העיקר שטוב לו