5 תשובות
כי זאת עבודה בפני עצמה עם משכורת מכובדת, לא כמו בישראל
שואל השאלה:
אבל זה לא עונה לי על השאלה,אני מבינה שזו עבודה בפני עצמה ואני מעריצה אותם על זה שהם מוכנים להקריב את עצמם ככה,כנל ליחידות קרביות בישראל,אין צורך לדבר ככה על ישראל,יש לנו לוחמים חזקים ששומרים עלינו.
השאלה היא איך זה מגן עליהם?
את מתכוונת לחיילים שארה"ב שולחת לעיראק? היא עושה (יותר נכון עשתה) את זה הרבה ברחבי המזרח התיכון, גם במדינות אחרות (כמו סעודיה, כבר המון זמן). אולם בשנים האחרונות גדלה בה המדיניות הבדלנית, וארה"ב נמצאת בתהליך נסיגה מכל רחבי המזרח התיכון. היא שולחת חיילים כדי לחזק את הגופים בעיראק שהם פרו אמריקאיים, בניגוד לגופים שהם פרו איראניים, וכידוע איראן היא אחת מהאויבות הראשיות של ארה"ב והמערב.
איך זה מגן על על ארצות הברית? זה לא. לאחרונה היא הבינה שהיא אשכרה יכולה להסתדר גם בלי לשלוח חיילים ולהתערב צבאית במדינות אחרות, על כן היא נהיית בדלנית ובכל רגע נתון מצמצמת כל נוכחות צבאית במזרח התיכון.
תשימי לב שככל שהשנים יעברו, את תשמעי הרבה פחות על כוחות אמריקנים במזרח התיכון.
לא מגן עליהם מהבחינה הביטחונית, אלא מהכלכלית. החל משנות ה-70 ועד סוף העשור הראשון של המאה ה-21 תפוקת הנפט האמריקאית ירדה, באופן די משמעותי. הכלכלה האמריקאית היא ענקית וככזו היא צורכת כמויות גדולות של נפט, ברגע שמדינה כמו ארה"ב מאבדת את העצמאות האנרגטית שלה כלכלתה פשוט תצנח אם היא לא תמצא מקור אחר לייבא ממנו נפט. המקום שארה"ב בחרה היא המזרח התיכון, לא רק בגלל מרבצי הנפט שלו אלא גם בשל הקלות להעביר מכליות נפט מהמפרץ הפרסי דרך תעלת סואץ לים התיכון ומשם פונים לאוקיינוס האטלנטי ומגיעים לארה"ב, לא כל המשטרים אהבו את הרעיון לייבא יותר נפט לארה"ב ולכן לא נשארה ברירה להתערב צבאית כדי להפיל את המשטרים האלה לכאלו שיהיו ידידותיים יותר למערב ויסכימו לייבא נפט לארה"ב. בעשור האחרון התרחשה פריצת דרך בתעשיית הנפט האמריקאית, בקצרה הומצאה טכנולוגיה חדשה המאפשרת הפקת נפט ממרבצים קטנים יותר שלא ניתן היה להפיק אותם קודם לכן, מצב זה גרם להגברת התפוקה האמריקאית באופן משמעותי כשהיא בתהליכים בשנים הקרובות להפוך לעצמאית מבחינה אנרגטית, כלומר היא כבר לא תצטרך את המזרח התיכון לייבא ממנו נפט ולכן מסיגה את כוחותיה הצבאיים ממנו.

לגבי השאלה למה מתגייסים לצבא האמריקאי: יש רבים שמאמינים ששינוי המשטר המקומי לדמוקרטי יועיל לתושבים המקומיים, יש כאלה שעושים זאת מתוך פטריוטיות וכמובן יש את אלה שרק מחפשים איך להרוויח כסף.
הם לא מתגייסים לעירק, הם מתגייסים בכללי, והצבא שולח לאיפה שצריך

אבל נשלחים מחוץ לארה"ב, רק לשנה אחת. ואחרי זה מובטח להם ביטוח לכל החיים ומלגה באוניברסיטה. שזה יקר מאוד.
אז המון עניים, שיש להם ציונים אבל אין כסף, עושים את זה כדי שאחרי הצבא הם יוכלו ללמוד את מקצוע החלומות בלי להכנס לחובות ענק