36 תשובות
אני אחדד שניה את השאלה כי הניסוח עולה לי על העצבים: למה לפי ההלכה אסור להתלבש חשוף?
אז מצאתי תשובה מעניינת, תקראי את ההמשך עם ראש פתוח, אף אחד לא מחייב אותך להסכים, תבואי בגישה של לשמוע את דעת האחר (זו אפילו לא הדעה או התשובה שלי, אגב).
"הלבוש הצנוע ביהדות אינו קשור רק לאופן שבו אנשים אחרים רואים את הנשים, אלא גם לאופן שבו נשים רואות את עצמן.
לכסות משהו אין פירושו להתבייש בו. האם ראית פעם את ספר התורה? לעולם לא נשאיר אותו פתוח במקום כלשהו. תמיד נסתיר אותו בעטיפות רבות. התורה נשמרת בתוך בית כנסת, בארון הקודש, מאחורי פרוכת, עטופה בכיסוי וקשורה היטב בחגורה. מוציאים אותה אך ורק למטרות קדושה, כגון לקריאה בה במהלך התפילה. באותם זמנים מיוחדים אנו פותחים בזהירות את הפרוכת, פותחים את דלתות ארון הקודש, מוציאים את ספר התורה ומסירים את עטיפותיו. ברגע שסיימנו מיד נעטוף אותו שוב ונשיב אותו למקומו המקודש.
מדוע אנו נוהגים כך? מדוע אנו עושים מאמצים כה גדולים להסתיר את התורה? האם אנו מתביישים בה? האם יש בה משהו מכוער?
כמובן שלא. ההיפך הוא הנכון.
אנו אף פעם לא משאירים את התורה חשופה ופתוחה מכיוון שהיא החפץ המקודש ביותר שלנו, משום שהיא כה קדושה ומיוחדת ויקרת ערך עבורנו. אנו שומרים אותה בעטיפות כיוון שאיננו רוצים לנהוג בה בקלות ראש או בחוסר תשומת לב. אילו הייתה התורה תמיד פתוחה וגלויה לעין, היא עשויה להפוך זולה מדי והדבר היה פוגע בקדושתה. בכך שאנו שומרים אותה הרחק מעין רואה ומוציאים אותה רק בזמנים מיוחדים, אנו שומרים על רגש של יראת כבוד ויראת קודש כלפי התורה.
הוא הדבר אף באשר לגופינו. הגוף הוא יצירתו המקודשת של אלוקים. זהו ביתה המקודש של הנפש. הצנעת הגוף היא הדרך שבה אנו שומרים על רגש של כבוד ויראה כלפיו, וזאת לא משום שהוא דבר להתבייש בו, אלא משום שהוא כה יפה ויקר ערך."
אז מצאתי תשובה מעניינת, תקראי את ההמשך עם ראש פתוח, אף אחד לא מחייב אותך להסכים, תבואי בגישה של לשמוע את דעת האחר (זו אפילו לא הדעה או התשובה שלי, אגב).
"הלבוש הצנוע ביהדות אינו קשור רק לאופן שבו אנשים אחרים רואים את הנשים, אלא גם לאופן שבו נשים רואות את עצמן.
לכסות משהו אין פירושו להתבייש בו. האם ראית פעם את ספר התורה? לעולם לא נשאיר אותו פתוח במקום כלשהו. תמיד נסתיר אותו בעטיפות רבות. התורה נשמרת בתוך בית כנסת, בארון הקודש, מאחורי פרוכת, עטופה בכיסוי וקשורה היטב בחגורה. מוציאים אותה אך ורק למטרות קדושה, כגון לקריאה בה במהלך התפילה. באותם זמנים מיוחדים אנו פותחים בזהירות את הפרוכת, פותחים את דלתות ארון הקודש, מוציאים את ספר התורה ומסירים את עטיפותיו. ברגע שסיימנו מיד נעטוף אותו שוב ונשיב אותו למקומו המקודש.
מדוע אנו נוהגים כך? מדוע אנו עושים מאמצים כה גדולים להסתיר את התורה? האם אנו מתביישים בה? האם יש בה משהו מכוער?
כמובן שלא. ההיפך הוא הנכון.
אנו אף פעם לא משאירים את התורה חשופה ופתוחה מכיוון שהיא החפץ המקודש ביותר שלנו, משום שהיא כה קדושה ומיוחדת ויקרת ערך עבורנו. אנו שומרים אותה בעטיפות כיוון שאיננו רוצים לנהוג בה בקלות ראש או בחוסר תשומת לב. אילו הייתה התורה תמיד פתוחה וגלויה לעין, היא עשויה להפוך זולה מדי והדבר היה פוגע בקדושתה. בכך שאנו שומרים אותה הרחק מעין רואה ומוציאים אותה רק בזמנים מיוחדים, אנו שומרים על רגש של יראת כבוד ויראת קודש כלפי התורה.
הוא הדבר אף באשר לגופינו. הגוף הוא יצירתו המקודשת של אלוקים. זהו ביתה המקודש של הנפש. הצנעת הגוף היא הדרך שבה אנו שומרים על רגש של כבוד ויראה כלפיו, וזאת לא משום שהוא דבר להתבייש בו, אלא משום שהוא כה יפה ויקר ערך."
כי זנ לא צנוע
צניעות
כי זה לא צנוע
כי זה לא לפי כללי ההלכה
אנונימית
כי זה חשוף
גבר גם צריך להיות צנוע
^^הוא כן. תסתכל על חרדים.
גם דתיים בדרך כלל לא מסתובבים בגופיות למקרה שלא שמת לב.
וכמו שאמרתי, אני לא בהכרח מסכימה עם מה שכתבו שם בתשובה ששלחתי. רק הבאתי אותה כאופציה אחת.
גם דתיים בדרך כלל לא מסתובבים בגופיות למקרה שלא שמת לב.
וכמו שאמרתי, אני לא בהכרח מסכימה עם מה שכתבו שם בתשובה ששלחתי. רק הבאתי אותה כאופציה אחת.
אישה לא צריכה להתכסות עד המרפרקים רק חרדיות עושות את זה כי זה הנורמה שם מה אכפת לכם איך אנשים בוחרים להתלבש
אממ בואי נחשוב
צניעות
זה ברור.. חייב לשמור על הצניעות
את יכולה לראות שבכל דת שלא תיהיה ולא רק אצל נשים דתיות מאותו הדת, אלא גם גברים, יש איסור כזה ויש מצוות של צניעות
זה חלק בלתי נפרד מהדתות וזה כדי למנוע תאוות שלא נלך שולל אחרי התאוות
כמו שיש באותה מידה הלכות שאומרות לא לאכול בגרגרנות אלא לאכול לשובע וזהו בלי שחיטות, כי מי שאוכל בשחיטות לא רק שזה לא בריא אז זה לטובתינו אלא גם שאנחנו הולכים שולל אחרי תאוות אוכל, זה לרעתנו וזה פוגע בבריאות, סהכ הכל הגיוני ובא לטובה לדעתי
זה חלק בלתי נפרד מהדתות וזה כדי למנוע תאוות שלא נלך שולל אחרי התאוות
כמו שיש באותה מידה הלכות שאומרות לא לאכול בגרגרנות אלא לאכול לשובע וזהו בלי שחיטות, כי מי שאוכל בשחיטות לא רק שזה לא בריא אז זה לטובתינו אלא גם שאנחנו הולכים שולל אחרי תאוות אוכל, זה לרעתנו וזה פוגע בבריאות, סהכ הכל הגיוני ובא לטובה לדעתי
מותר אבל זה לא צנוע בשיט
למעשה גם גבר צריך מלכתחילה לכסות עד הברכיים ועד המרפקים, רק שהוא לובש מכנס, ורק מכנס, ואשה לובשת רק חצאית/שמלה.
גם גבר חייב בעיסוי ראש, ואפילו ב2 כיסויים מלכתחילה.
רק היום הרבה מהגברים לא מקפידים על זה, גם בעולם הישיבות תראי בחורים עם שרוולים מעל המרפק, אפילו בהנחת תפילין צריך שלא יגלה היד, רק בזמן שמניח ואז יחזיר את השרוול, ולכן צריך גם חולצה עם שרוול רחב לגבר אפילו יותר למאישה בגלל תפילין (אלא אם הוא יחליף אחרי תפילה וכדו'), וכמעטמשלא מקפידים על זה כיום, וחבל.
בעקרון שמלה יותר צנועה ממכמס, מחמת זה הכהנים לא התספקו בצכנס בבית המקדש, אלא גם וגם, מכנס מכיוון שהם מהלכים על המזבח, ואסור שהמזבח יראה להם את הערווה, ושמלה כי מכנס אינו צנוע.
אולם כיום שמכנס זה בגד לגברים בלבד, אסור להם ללבוש מטעם לא ילבש, ונותרו רק המכנסיים, ואפילו שהן לא צנועים, תניעות היא נושא קצת יותר ידנמי בהגדרה של צנוע או לא, וזה לא דאורייתא, בשונה מלא ילבש שזה דאורייתא.
אישה צריכה ללבוש שמלה מכיוון שלא עוברת בכך על לא ילבש בשונה מגבר, אף למי שסובר שגם במכנס הוא לבוש נשים בימנו, בכל אופן הוא עדיין פחות צנוע משמלה.
גם גברים וגם נשים אסורים בלבוש צמוד, כי מקום שבו הלבוש צמוד, זה מבחינת ההלכה כאילו אינו מכוסה כלל.
מחמת זה עדיף מכנס רחב משמלה שמעל הברך לנשים, מכיוון שבמכנס עוברת על צניעות, שהוא דבר דינמי יותר לגבי ההגדרה שלו, בשונה משמלה מעל הברך שעוברת על הלכה מפורשת אפילו לפי המשנה ברורה שהקל וסבר ש'רגל' שכתוב שצריך לכסותה, היינו עד הברך ולא מה שאנו קוראים לו רגל בימנו.
גם גבר חייב בעיסוי ראש, ואפילו ב2 כיסויים מלכתחילה.
רק היום הרבה מהגברים לא מקפידים על זה, גם בעולם הישיבות תראי בחורים עם שרוולים מעל המרפק, אפילו בהנחת תפילין צריך שלא יגלה היד, רק בזמן שמניח ואז יחזיר את השרוול, ולכן צריך גם חולצה עם שרוול רחב לגבר אפילו יותר למאישה בגלל תפילין (אלא אם הוא יחליף אחרי תפילה וכדו'), וכמעטמשלא מקפידים על זה כיום, וחבל.
בעקרון שמלה יותר צנועה ממכמס, מחמת זה הכהנים לא התספקו בצכנס בבית המקדש, אלא גם וגם, מכנס מכיוון שהם מהלכים על המזבח, ואסור שהמזבח יראה להם את הערווה, ושמלה כי מכנס אינו צנוע.
אולם כיום שמכנס זה בגד לגברים בלבד, אסור להם ללבוש מטעם לא ילבש, ונותרו רק המכנסיים, ואפילו שהן לא צנועים, תניעות היא נושא קצת יותר ידנמי בהגדרה של צנוע או לא, וזה לא דאורייתא, בשונה מלא ילבש שזה דאורייתא.
אישה צריכה ללבוש שמלה מכיוון שלא עוברת בכך על לא ילבש בשונה מגבר, אף למי שסובר שגם במכנס הוא לבוש נשים בימנו, בכל אופן הוא עדיין פחות צנוע משמלה.
גם גברים וגם נשים אסורים בלבוש צמוד, כי מקום שבו הלבוש צמוד, זה מבחינת ההלכה כאילו אינו מכוסה כלל.
מחמת זה עדיף מכנס רחב משמלה שמעל הברך לנשים, מכיוון שבמכנס עוברת על צניעות, שהוא דבר דינמי יותר לגבי ההגדרה שלו, בשונה משמלה מעל הברך שעוברת על הלכה מפורשת אפילו לפי המשנה ברורה שהקל וסבר ש'רגל' שכתוב שצריך לכסותה, היינו עד הברך ולא מה שאנו קוראים לו רגל בימנו.
זה לא אסור זה פשוט הקטע של הצניעות
גם לגברים יש צניעויות
זה לא אסור זה סתם שוביניסטי
אנונימי
כי זה לא צנוע
האמת שיש לי חברות דתיות שהולכות עם גופיות, אני כמעט בטוחה שזה תלוי מי
כי אסור לפי ההלכה
אבל לא רק לדתיות אסור, לכל בנות ישראל אסור
אבל לא רק לדתיות אסור, לכל בנות ישראל אסור
זה לא צנוע
כי זנ מושך גברים ואזור להן להיות מושכות
אני דתייה ואני שמה גופיות וביקיני. לא אומר שאני לא מאמינה ואני לא דתיה.
צניעות
צניעות
ממליצה להכנס לאתר אפרכסת
ולקרוא את הספר "מה את מבקשת" של אוריה מבורך
ממליצה להכנס לאתר אפרכסת
ולקרוא את הספר "מה את מבקשת" של אוריה מבורך
מה אתם עושים מינוס
תודו שאני צודקת דיי להכחיש
תודו שאני צודקת דיי להכחיש
^אבל את לא
^^^^^את אולי מאמינה, אבל דתיה את לא כאילו בואי..
לשאלה - כיוון שזה לא צנוע
לשאלה - כיוון שזה לא צנוע
אנונימי
מכיוון שזה לא צנוע
מה שקדוש ואיכותי - שומרים נסתר, לא מראים ברחוב
מה שמראים ברחוב זה מה שזול ולא מכובד בעיניי המַראה
לצורך העניין - דוגמא
בחורה שאיבדה את אמא שלה בגיל צעיר, וכל מה שנשאר לה ממנה זו שרשרת יקרה, מזכרת יחידה, כמה זה חשוב לה? וכמה היא תשמור עליה טוב?
לעומת זאת שרשרת מעלי אקספרס ב5 שקל, שהיא הזמינה בטעות, כמה היא תשמור עליה?
איזו שרשרת היא תשאיר על שולחן במסעדה ללא השגחה?
מה היא תשאיל לכולן?
עם איזו שרשרת היא תלך לטיול כיתתי במדבר?
כשיש משהו יקר וחשוב, מצפינים אותו, שומרים עליו.
לכן אישה שמכבדת את עצמה ואת גופה, תשמור עליו מכוסה היטב, ולעומת זאת אחת שלא אכפת לה כל כך ולא מרגישה שהיא יקרה בתור בת מלך - תראה אותו ותחשוף לכל דורש או לא דורש
מה שקדוש ואיכותי - שומרים נסתר, לא מראים ברחוב
מה שמראים ברחוב זה מה שזול ולא מכובד בעיניי המַראה
לצורך העניין - דוגמא
בחורה שאיבדה את אמא שלה בגיל צעיר, וכל מה שנשאר לה ממנה זו שרשרת יקרה, מזכרת יחידה, כמה זה חשוב לה? וכמה היא תשמור עליה טוב?
לעומת זאת שרשרת מעלי אקספרס ב5 שקל, שהיא הזמינה בטעות, כמה היא תשמור עליה?
איזו שרשרת היא תשאיר על שולחן במסעדה ללא השגחה?
מה היא תשאיל לכולן?
עם איזו שרשרת היא תלך לטיול כיתתי במדבר?
כשיש משהו יקר וחשוב, מצפינים אותו, שומרים עליו.
לכן אישה שמכבדת את עצמה ואת גופה, תשמור עליו מכוסה היטב, ולעומת זאת אחת שלא אכפת לה כל כך ולא מרגישה שהיא יקרה בתור בת מלך - תראה אותו ותחשוף לכל דורש או לא דורש
משהו קריא את צודקת וקשה להם להיתמודד עם המציאות
אנונימית
בואי נחשוב ביחד
^^^^ תשובה יפה
אנונימי
*ליהודיות
זו ההלכה
זו ההלכה
^^^^אה ואת/ה מי שתחליט/י אם אני דתיה או לא?
^אם את לובשת חשוף אז איזה מן דתיה את?
אנונימי