21 תשובות
התורה לא משווה את זה. אותו הדבר
בתורה היא מתכוונת להלכה כאילו נו תפסיקו לשחק אותה ראש קטן
גבר
יכול להגיע לזרע לבטלה
יכול להגיע לזרע לבטלה
דרך ארץ קדמה לתורה
הציווי מהצורה הוא לגבר
אבל שתיהם צריכים לשמור אותו
היא צריכה לשמור שלא יגעו בה והוא צריך לשמור שלא לגעת
זה קצת יד לוחצת יד העניין הזה
אבל שתיהם צריכים לשמור אותו
היא צריכה לשמור שלא יגעו בה והוא צריך לשמור שלא לגעת
זה קצת יד לוחצת יד העניין הזה
אותו הדבר. התורה לא חלקה רמות בזה.
שניהם
זה איסור דאורייתא לשני המינים
זה איסור דאורייתא לשני המינים
שניהם.
גבר בטח גבר
זה חמור באותה מידה, באיסורי עריות נאמר נאמר "ונכרתו הנפשות", אז זה הולך על שניהם, כי גם הוא והיא היא נהנים מן העבירה.
אנונימי
אין הבדל
הסיבה שאין את הביטוי מחטיא הרבות זה כי בעברית כשאתה מדבר על קבוצה שהיא בנים ובנות יחד אתה אומר את זה בלשון זכר. אז יש מחטיאת הרבים ומחטיא הרבים..
מסכת סוטה מדברת על פרשת סוטה, שאין הכוונה לפירוש של הסלנג היום "סוטה". אלא הכוונה לאישה שחושד עליה בעלה עליה שסטתה מדרך הישר ושכבה עם מישהו אחר, אז מביאים אותה לבית המקדש ובודקים את זה. ואם היא מתגלה שלא שכבה עם מישהו אחר, היא מתברכת בבן זכר.
הסיבה שאין את זה לבן, כי לבן אין איסור(מהתורה) להתחתן עם עוד אישה. ולאישה כן יש איסור להיות עם בעל מלבד בעלה. בערך 500 שנה לאחר הגמרא, תיקן אחד מגדולי הדור, רבינו גרשום חרם על מי שמתחתן יותר מאישה אחת. אז בימינו זה גם אסור. אבל לא באיסור אשת איש.
נידה זה ביטוי שבה להגיד שעכשיו היא מנודה מבעלה, כלומר שאסור לו להתקרב אליה או לגעת בה.
נידה היא לא מגעילה. לא מכיר את הביטויים האחרים.. "אפעת כנחש" וכל זה.. אבל חזל משתמשים לפעמים בביטויים קשים על דברים מסוימים. ועושים את זה גם לגבר, בחטאים שעשה.
כמו שאמרתי, "אונס אישה חסר לב", ולכי תקראי את הזוהר על מוציא זרע לבטלה. ומה חזל אומרים על אדם שמפתה אישה.
מצד שני הגמרא מדברת על זה שמאחורי כל איש גדול עומדת אישה גדולה, ושאישה היא עזר לאדם, ושאין האדם שלם כל עוד הוא מתחתן, שהוא חצוי. ואין תורה בלא אישה. וחכמת נשים בנתה ביתה. ועוד.
(אגב.. אני לא מבין איך את מביאה דוגמא מריאלטי שזה פלטפורמה לא יהודית בעליל ושמה שעושים שם הוא לא מושפע מהיהדות במילימטר)
העניין הוא שאישה היא מרכזית כל כך, שהמעשים שלה הוא שעושים טוב לכל הסובבים אותה, או שהורסים את כל הסובבים אותה(ואני מדבר על המשפחה שלה כמובן).
הדברים שאת כותבת פה, הם מוצאים מהקשר ובלי בסיס. ואו שאמרו לך את זה מסיתים ואנשים שבכוונה אומרים חצאי אימיתות ומנצלים את הבורות שלך בנושא או שאת שמעת חצאי אמיתות במקרה והסקת מסקנות מהידע המועט שלך.
מסכת סוטה מדברת על פרשת סוטה, שאין הכוונה לפירוש של הסלנג היום "סוטה". אלא הכוונה לאישה שחושד עליה בעלה עליה שסטתה מדרך הישר ושכבה עם מישהו אחר, אז מביאים אותה לבית המקדש ובודקים את זה. ואם היא מתגלה שלא שכבה עם מישהו אחר, היא מתברכת בבן זכר.
הסיבה שאין את זה לבן, כי לבן אין איסור(מהתורה) להתחתן עם עוד אישה. ולאישה כן יש איסור להיות עם בעל מלבד בעלה. בערך 500 שנה לאחר הגמרא, תיקן אחד מגדולי הדור, רבינו גרשום חרם על מי שמתחתן יותר מאישה אחת. אז בימינו זה גם אסור. אבל לא באיסור אשת איש.
נידה זה ביטוי שבה להגיד שעכשיו היא מנודה מבעלה, כלומר שאסור לו להתקרב אליה או לגעת בה.
נידה היא לא מגעילה. לא מכיר את הביטויים האחרים.. "אפעת כנחש" וכל זה.. אבל חזל משתמשים לפעמים בביטויים קשים על דברים מסוימים. ועושים את זה גם לגבר, בחטאים שעשה.
כמו שאמרתי, "אונס אישה חסר לב", ולכי תקראי את הזוהר על מוציא זרע לבטלה. ומה חזל אומרים על אדם שמפתה אישה.
מצד שני הגמרא מדברת על זה שמאחורי כל איש גדול עומדת אישה גדולה, ושאישה היא עזר לאדם, ושאין האדם שלם כל עוד הוא מתחתן, שהוא חצוי. ואין תורה בלא אישה. וחכמת נשים בנתה ביתה. ועוד.
(אגב.. אני לא מבין איך את מביאה דוגמא מריאלטי שזה פלטפורמה לא יהודית בעליל ושמה שעושים שם הוא לא מושפע מהיהדות במילימטר)
העניין הוא שאישה היא מרכזית כל כך, שהמעשים שלה הוא שעושים טוב לכל הסובבים אותה, או שהורסים את כל הסובבים אותה(ואני מדבר על המשפחה שלה כמובן).
הדברים שאת כותבת פה, הם מוצאים מהקשר ובלי בסיס. ואו שאמרו לך את זה מסיתים ואנשים שבכוונה אומרים חצאי אימיתות ומנצלים את הבורות שלך בנושא או שאת שמעת חצאי אמיתות במקרה והסקת מסקנות מהידע המועט שלך.
אבל עדיין היא הסוטה. לא הוא הסוטה. מה אתה עושה את עצמך? לא מרעילים אותו כשהוא בוגד או כשחושדות בו. אלא רק להיפך. זה כוח עצום ואינסופי של הגבר.
היא המורדת. הוא לא מורד. וכן הלאה...אפשר להמשיך בלי סוף. זו אפילו לא הטיה. זה ברמה של היפוך יוצרות הכי שקוף ומובהק.
והכל קשור לאסטרטגיית הרבייה הגברית ולרכושנות הגברית. ולאכזריות הגברית.
היא המורדת. הוא לא מורד. וכן הלאה...אפשר להמשיך בלי סוף. זו אפילו לא הטיה. זה ברמה של היפוך יוצרות הכי שקוף ומובהק.
והכל קשור לאסטרטגיית הרבייה הגברית ולרכושנות הגברית. ולאכזריות הגברית.
אנונימית
"היא מתברכת בבן זכר" ח-ח-ח.ח שוב...אפילו הפרס שלה הוא האסון הכי גדול שלה. לגדל את האוייב. איך אתה לא רואה את זה? איזו הנאה יש בבן זכר? גיהנום
אנונימית
נידה כי היא מנודה מבעלה..נו ויתה לא קולט את האבסורד? הרי מאז ומעולם הנשים "נידו" את הגבר בזמן המחזור....(אם כי גם כך אנסו )...
ולא להיפך. עצם זה שהיא המנודה ולא הוא המנודה - זה היוך יוצרות. לא המנהג עצמו שהוא בכלל מטריארכלי במקורו והנשים מתרחקות מגברים באופן טבעי. הפירוש היהודי הוא היפוך יוצרות. והכל נועד לגרום לאישה להתכונן למשהו, כאילו היא זו שצריכה להיות ראויה ל.....ולא להיפך ...זה לעקוף את כל המנגנונים הכי טבעיים של האבולוציה הנשית.
ולא להיפך. עצם זה שהיא המנודה ולא הוא המנודה - זה היוך יוצרות. לא המנהג עצמו שהוא בכלל מטריארכלי במקורו והנשים מתרחקות מגברים באופן טבעי. הפירוש היהודי הוא היפוך יוצרות. והכל נועד לגרום לאישה להתכונן למשהו, כאילו היא זו שצריכה להיות ראויה ל.....ולא להיפך ...זה לעקוף את כל המנגנונים הכי טבעיים של האבולוציה הנשית.
אנונימית
הריאלטי הזה הוא כן יהודי בעליל...כי כל המשתתפים מאמינים בדת, מניחים תפילין, מנשקים מזוזות וכו'. ההפקה מביאה להם אביזרי גת ולא דברים אחרים. זה לא דתי לדעתך. אבל לדעתי זה כן. והנשים תת רמה שם. חלולות ולא מייצגות נשים אמיתיות
אנונימית
קודם כל בגלל המושגים..."מחטיאת הרבים" ולא "מחטיא הרבות".
גם כל הקבלה מלאה ברפש הזה.
בדת היהודית האישה היא תמיד היצור המחטיא. היא הסוטה (מסכת שלמה הקושרת זאת אליה), הטמאה (מסכת שלמה הקושרת זאת בעיקר אליה), הנידה, המגעילה, הנחשה, ה"ממיתה במבט כאפעה" , ה"מזיקה לכל השוכב עמה", "איבר מושחת" (בעוד האיבר הגברי נקרא "משכין שלום") וכן הלאה וכן הלאה....
מליארדי דוגמאות. ובכיוון ההפוך? בקושי דוגמא אחת.
אין הכללות רעות על גברים ביהדות.
יש רק הכללות רעות על נשים.
וזה בניגוד מוחלט למציאות.
היפוך יוצרות מוחלט שראיתי מלידות. נא לא לספר לי הבלים.
(ולא להביא דוגמא מריאלטי, כי הליהוק של נשים בריאלטי, הוא תמיד של הנחותות ביותר שלא מייצגות שום אישה).
גם כל הקבלה מלאה ברפש הזה.
בדת היהודית האישה היא תמיד היצור המחטיא. היא הסוטה (מסכת שלמה הקושרת זאת אליה), הטמאה (מסכת שלמה הקושרת זאת בעיקר אליה), הנידה, המגעילה, הנחשה, ה"ממיתה במבט כאפעה" , ה"מזיקה לכל השוכב עמה", "איבר מושחת" (בעוד האיבר הגברי נקרא "משכין שלום") וכן הלאה וכן הלאה....
מליארדי דוגמאות. ובכיוון ההפוך? בקושי דוגמא אחת.
אין הכללות רעות על גברים ביהדות.
יש רק הכללות רעות על נשים.
וזה בניגוד מוחלט למציאות.
היפוך יוצרות מוחלט שראיתי מלידות. נא לא לספר לי הבלים.
(ולא להביא דוגמא מריאלטי, כי הליהוק של נשים בריאלטי, הוא תמיד של הנחותות ביותר שלא מייצגות שום אישה).
אנונימית
שניהם.
אבל האישה תמיד נחשבת המחטיאה, האשמה...
והאבסורד שההלכה מתירה ייחוד של שני גברים ואישה אבל לא של שתי נשים עם גבר....
כי כתוב שהאישה לא מתביישת מחברתה והאיש כן. כשבמציאות זה הפוך ומה שמהווה סכנה לאישה זה ייחוד עם שני גברים. זה האיום האמיתי ולא להיפך. ממיילא הצעד לרוב מתחיל מהגבר.
אבל האישה תמיד נחשבת המחטיאה, האשמה...
והאבסורד שההלכה מתירה ייחוד של שני גברים ואישה אבל לא של שתי נשים עם גבר....
כי כתוב שהאישה לא מתביישת מחברתה והאיש כן. כשבמציאות זה הפוך ומה שמהווה סכנה לאישה זה ייחוד עם שני גברים. זה האיום האמיתי ולא להיפך. ממיילא הצעד לרוב מתחיל מהגבר.
אנונימית
מי אמר לך שהאישה תמיד המחטיאה והאשמה לפי התורה??
.. אומרים אונס אישה חסר לב. לא אומרים אונס אישה, פותה על ידה...
.. אומרים אונס אישה חסר לב. לא אומרים אונס אישה, פותה על ידה...
לול
אנונימית מלאת שנאה
במקום להסית בצורה עיוורת שגורמת לכל דתי לגחך על רמת ההבנה שלך בנושאים אלו, פשוט תלמדי קצת באמת
קראי ספרים יהודים שמסבירים את הנושאים, מי שצוחק על נושא שלא מבין בו סתם משפיל את עצמו
תתחילי לדוגמא ב''הטהרה בהלכה ובאגדה''
במקום להסית בצורה עיוורת שגורמת לכל דתי לגחך על רמת ההבנה שלך בנושאים אלו, פשוט תלמדי קצת באמת
קראי ספרים יהודים שמסבירים את הנושאים, מי שצוחק על נושא שלא מבין בו סתם משפיל את עצמו
תתחילי לדוגמא ב''הטהרה בהלכה ובאגדה''
באותו הנושא: