5 תשובות
שואל השאלה:
אתם מדברים על הדתיים שאתם מכירים. לא על ההלכה עצמה.
אתם מדברים על הדתיים שאתם מכירים. לא על ההלכה עצמה.
אנונימית
שואל השאלה:
גם הרמב"ם כתב שאסור לאישה לצאת מהבית יותר מפעם או פעמיים בחודש. ואפילו שהיא צריכה לכסות גם את הפנים...
גם הרמב"ם כתב שאסור לאישה לצאת מהבית יותר מפעם או פעמיים בחודש. ואפילו שהיא צריכה לכסות גם את הפנים...
אנונימית
אמאלה ממש לא כתוב בהלכה/משנה/תורה/גמרה/נביא או כל מקום אחר שהנשים הן החפץ של הגבר והן צריכות לציית לו.
יש פיוט שלם שקוראים לו "אשת חייל" והוא מהדר את האישה והמעמד שלה.
מי שלא כתב את השאלה הזאת, זה בין הדברים הכי טיפשיים שראיתי וראיתי המון.
אני באופן אישי ממליצה לפתוח טיפה הלכה ולראות ששום דבר ממה שכתבת שם לא מופיע בהלכה או בכל מקום אחר.
יש פיוט שלם שקוראים לו "אשת חייל" והוא מהדר את האישה והמעמד שלה.
מי שלא כתב את השאלה הזאת, זה בין הדברים הכי טיפשיים שראיתי וראיתי המון.
אני באופן אישי ממליצה לפתוח טיפה הלכה ולראות ששום דבר ממה שכתבת שם לא מופיע בהלכה או בכל מקום אחר.
שואל השאלה:
"אשת חייל" זה מזמור לשבת ולא לאישה.
והפרשנות של "כי בזמנו היה"....
ככה לא לומדים הלכה. מה שנ-בע ביהדות ההלכתית אמור להיות נצחי לכאורה ולא מותאם לזמן ומקום.
וכתובים דברים הרבה הרבה הרבה יותר נוראיים.
"אשת חייל" זה מזמור לשבת ולא לאישה.
והפרשנות של "כי בזמנו היה"....
ככה לא לומדים הלכה. מה שנ-בע ביהדות ההלכתית אמור להיות נצחי לכאורה ולא מותאם לזמן ומקום.
וכתובים דברים הרבה הרבה הרבה יותר נוראיים.
אנונימית
"הרמב"ם כתב שאסור לאישה לצאת מהבית יותר מפעם או פעמיים בחודש" זה בדיוק מה שאני שונאת אצלכם אתם מאמינים לכל שטות נגד היהדות שדוחפים לכם לראש בלי לחקור על זה
בתקופה ההיא בנות בקושי יצאו מהבית כי בתקופה הזאץ באופן כללי לא היה מקובל שנשים יצאו מביתן כמעט בכלל (בכל העולם) אז הרמב"ם הוא זה שסוג של היה ה"מודרני" וקבע שצריך לאפשר לנשים לצאת פעם או פעמיים בחודש (שזה היה נחשב מלא לאותה תקופה) ושזה לא שהוא אסר רק לפעם פעמיים בחודש להפך הוא *התיר* את מה שהיה מקובע והזמן שהוא הציע היה גבוה בהרבה מהרגיל בתקופה ההיא כך שהוא הכי היה "מודרני" בזה.
ככה זה מסר יכול להיות מעוות אם לא לומדים אותו כראוי.
ובקשר ללכסות את הפנים תני מקור כי זה ממש לא נכון כל הרבנים יוצאים נגד זה על מה את מדברת בכלל
לשאלה שלך- כל הדברים האלה שאמרת זו לא ההלכה היהודית זה המצאות שלך ושל אנשים כמוך, מצטערת. אבל אם את מתכוונת מה היה קורה אם כל מי שמצביע מחויב להישמע להלכה על כל פרטיה, היה קשה מאוד להצביע כי גם דתיים אדוקים מתקשים במצוות זה לא הוגן לעשות את הקריטריון הזה. ולגבי המילה "כת", תתביישי לך. בלעדי היהדות לא היית פה בכלל. אז תרגיעי.
בתקופה ההיא בנות בקושי יצאו מהבית כי בתקופה הזאץ באופן כללי לא היה מקובל שנשים יצאו מביתן כמעט בכלל (בכל העולם) אז הרמב"ם הוא זה שסוג של היה ה"מודרני" וקבע שצריך לאפשר לנשים לצאת פעם או פעמיים בחודש (שזה היה נחשב מלא לאותה תקופה) ושזה לא שהוא אסר רק לפעם פעמיים בחודש להפך הוא *התיר* את מה שהיה מקובע והזמן שהוא הציע היה גבוה בהרבה מהרגיל בתקופה ההיא כך שהוא הכי היה "מודרני" בזה.
ככה זה מסר יכול להיות מעוות אם לא לומדים אותו כראוי.
ובקשר ללכסות את הפנים תני מקור כי זה ממש לא נכון כל הרבנים יוצאים נגד זה על מה את מדברת בכלל
לשאלה שלך- כל הדברים האלה שאמרת זו לא ההלכה היהודית זה המצאות שלך ושל אנשים כמוך, מצטערת. אבל אם את מתכוונת מה היה קורה אם כל מי שמצביע מחויב להישמע להלכה על כל פרטיה, היה קשה מאוד להצביע כי גם דתיים אדוקים מתקשים במצוות זה לא הוגן לעשות את הקריטריון הזה. ולגבי המילה "כת", תתביישי לך. בלעדי היהדות לא היית פה בכלל. אז תרגיעי.
אנונימית
באותו הנושא: