תשובה אחת
הנה פירוש:
שמו של הרוכל, יוסף הוא שם מקראי שמדגיש את יהדותו, זהו שם שיכול להיות לכל יהודי. מאז תקופתו של עגנון ועד תקופה זו השם יוסף הוא שם נפוץ ביותר בקרב יהודים. כמו כן, יש אנלוגיה ניגודית בין הרוכל ויוסף המקראי. יוסף המקראי חוזה את העתיד דרך חלומותיו, ולעומתו יוסף עיוור לחלוטין לעתיד לבוא ולא מצליח לראות את הרמזים שחוזים את סופו, בין השאר בחלומו. יוסף מצליח להתגבר על פיתוייה של אשת פוטיפר בניגוד לרוכל שמתאהב באדונית הנוכריה. הניגודיות בין השניים מגיעה לשיא בסיוטו של הרוכל שפירושו ברור למדי - הרוכל חייב להסתלק מביתה של האדונית, ולמרות זאת הרוכל לא מבין זאת ונשאר, כאשר יוסף לעומתו היה פרשן חלומות.
אפילו הכינוי "האדונית" מרמז על האישיות השלטת של האדונית, אפשר להבין הרבה מהאישיות שלה כבר מהכינוי שלה שמופיע בכותרת היצירה. ניתן ללמוד עוד משמה האמיתי שהוא "הלני", שם נוכרי מובהק העומד בניגוד ל"יוסף". השם הלני יכול לרמוז להלנה, שהייתה גם אישה יפה שהובילה לאסון במלחמת טרויה. כמו כן, הלני מזכיר את ההלניסטיות, ההתבוללות והשקיעה של הדת היהודית בימי בית שני.
(נלקח מאתר ויקיפדיה)
שמו של הרוכל, יוסף הוא שם מקראי שמדגיש את יהדותו, זהו שם שיכול להיות לכל יהודי. מאז תקופתו של עגנון ועד תקופה זו השם יוסף הוא שם נפוץ ביותר בקרב יהודים. כמו כן, יש אנלוגיה ניגודית בין הרוכל ויוסף המקראי. יוסף המקראי חוזה את העתיד דרך חלומותיו, ולעומתו יוסף עיוור לחלוטין לעתיד לבוא ולא מצליח לראות את הרמזים שחוזים את סופו, בין השאר בחלומו. יוסף מצליח להתגבר על פיתוייה של אשת פוטיפר בניגוד לרוכל שמתאהב באדונית הנוכריה. הניגודיות בין השניים מגיעה לשיא בסיוטו של הרוכל שפירושו ברור למדי - הרוכל חייב להסתלק מביתה של האדונית, ולמרות זאת הרוכל לא מבין זאת ונשאר, כאשר יוסף לעומתו היה פרשן חלומות.
אפילו הכינוי "האדונית" מרמז על האישיות השלטת של האדונית, אפשר להבין הרבה מהאישיות שלה כבר מהכינוי שלה שמופיע בכותרת היצירה. ניתן ללמוד עוד משמה האמיתי שהוא "הלני", שם נוכרי מובהק העומד בניגוד ל"יוסף". השם הלני יכול לרמוז להלנה, שהייתה גם אישה יפה שהובילה לאסון במלחמת טרויה. כמו כן, הלני מזכיר את ההלניסטיות, ההתבוללות והשקיעה של הדת היהודית בימי בית שני.
(נלקח מאתר ויקיפדיה)
קישורים מצורפים:
באותו הנושא: