10 תשובות
וואי ממש צודקת
הם לפעמים פשוט סיוט
אבל זה העולם מה לעשות
אנונימי
יש כאלו שזה האופי שלהם
מה שאת קוראת לו התמסכנות מגיע ממשהו שמושרש עמוק יותר ואם תצליחי לגלות הבנה כלפיהם אז אולי זה לא יגעיל אותך כל כך.
אנונימית
שואל השאלה:
^^ אנשים שמבטלים רגשות של אחרים כדי להוכיח שהם עוברים דברים יותר קשים ושלהם יותר קשה, שהם מתלוננים על כמה שהחיים שלהם גרועים ולאף אחד לא אכפת בזמן שהם לא משתפים בכלום ולא נותנים לאף אחד אפשרות לעזור להם, אנשים שעושים "תחרות" על מחלות נפשיות כאילו לזלזל בקושי של אנשים אחרים כי הם עוברים יותר, דברים כאלה..
אנונימית
שואל השאלה:
^^ בוא תסביר לי מה מתמסכן בשאלה שלי אני מחכה לתשובה
אנונימית
אז את מעלה כאן שני דברים. הקטנה של הרגשות של אחרים ו"התמסכנות" שכוללת רחמים עצמיים באיזשהו מובן והתרברבות בקשיים העצמיים.
הדברים האלה לא מגיעים סתם ככה. צריך להבין למה אנשים כאלה פיתחו את המנגנון הזה.

אנשים שעושים את זה הם לרוב אנשים שחוו זלזול והקטנה של הרגשות שלהם בזמן שהם גדלו. כמו שהם אומרים "אתה סתם מדבר שטויות יש אנשים שעוברים דברים פי אלף יותר גרועים" ככה אמרו להם בילדותם כל פעם שהם התמודדו עם קושי.
אז זו הדרך היחידה שהם למדו להתמודד - כמו שהם מבטלים רגשות של אחרים ככה הם גם מבטלים לעצמם כשהם מתמודדים עם משהו.

ההשוואה - להגיד "אני חוויתי ככה וככה, מה שאתה מתאר זה כלום לעומת זה" ובמקביל לסרב לקבל עזרה - גם מגיע מהמקום שאף אחד לא הקשיב להם ולא עזר להם כשהם עברו דברים.
אז להקטין אחרים ולגרום לחוויות שלהם להצטייר כיותר גרועות ויותר משמעותיות - נותן להם את הלגיטימציה שהם אף פעם לא קיבלו.

כמובן, זה לא משנה את העובדה שבסופו של דבר הם פוגעים באחרים. וזה לא סבבה.
אבל ה"התמסכנות" הזו כפי שאת קוראת לה כן מגיעה מאיפשהו והיא כן נובעת מסיבות מסוימות.
אנונימית
שואל השאלה:
אני מבינה מה את אומרת, ואני כן מצליחה להבין אותם באיזשהו מקום אבל לא יודעת אני בן אדם כזה שאם עושים לי משהו שפוגע בי אני בוודאות לא אעשה אותו לאחרים, כי אני יודעת שזה עלול לפגוע. וגם יש דרכים אחרות להתמודד עם מה שאתה עובר.
בסופו של דבר כשאתה מרחם על עצמך יותר מדי ומתמסכן על החיים שלך, אתה גם שקוע בזה יותר וחושב על הקושי שלך הרבה יותר. בגלל זה צריך קצת פרופורציות.
אנונימית
את צודקת במה שאת אומרת אבל כל אדם המוח שלו עובד אחרת והוא מבין דברים אחרת. צריך פשוט להעמיד אותם על הטעות ועל זה שהם פוגעים באחרים וחלקם מבינים ועושים מאמץ לשנות את זה וחלקם לא
אנונימית
את יכולה לתת דוגמה? מה הכוונה שלך.
אנונימית
שואל השאלה:
^ לא מאמי אני לא מדברת על אנשים כאלה.
ויש לי המון הבנה כלפיהם וזה עדיין מגעיל אותי. אני מדברת על אנשים שאשכרה מתמסכנים.
אנונימית