8 תשובות
מכירה את זה טוב מידי את האמת, תגידי לו שאת מרגישה שהקשר הפך למשהו תלותי ולא ידידותי, זאת אומרת שהפכת למן פסיכולוגית ושבאמת אכפת לו ממך אבל את לא תחליף של שום עזרה
הוא לא אמור לצפות ממך ואת לא אמורה להיות הפסיכולוגית שלו.
תדברי איתו על זה, תגידי לו שקשה לך להתמודד עם זה ועדיף שהוא ילך לאיש מקצוע אבל את עדיין כאן לתמוך בו.
תדברי איתו על זה, תגידי לו שקשה לך להתמודד עם זה ועדיף שהוא ילך לאיש מקצוע אבל את עדיין כאן לתמוך בו.
שואל השאלה:
זה נורא משפיע עליי. אני מרגישה שהוא מושך אותי למטה יחד איתו, אני לא ידועת להסביר, נגיד אני יכולה להגיד בצחוק "חחחלח אני מתה" והוא יכול להגיד לי משהו בסגנון של "אשמח להצטרף" תמיד ככה תמיד. אני לא מסוגלת לדבר איתו על כלום חות מהבעיות שלו. על העתיד כי הוא לא רואה אותו על העבר כי גם זה מצלק אותו. זה מרגיש כמו תלות, אני מבינה שהוא עושה את זה בלי כוונה אני פשוט לא מסוגלת לעזור לו
זה נורא משפיע עליי. אני מרגישה שהוא מושך אותי למטה יחד איתו, אני לא ידועת להסביר, נגיד אני יכולה להגיד בצחוק "חחחלח אני מתה" והוא יכול להגיד לי משהו בסגנון של "אשמח להצטרף" תמיד ככה תמיד. אני לא מסוגלת לדבר איתו על כלום חות מהבעיות שלו. על העתיד כי הוא לא רואה אותו על העבר כי גם זה מצלק אותו. זה מרגיש כמו תלות, אני מבינה שהוא עושה את זה בלי כוונה אני פשוט לא מסוגלת לעזור לו
אנונימית
שואל השאלה:
הוא מאושפז באיזה מחלקה פסיכיאטרית, ויש לו מטפלים וכל זה, אני מרגישה שהוא מצפה ממני גם להיות לו אוזן קשבת
הוא מאושפז באיזה מחלקה פסיכיאטרית, ויש לו מטפלים וכל זה, אני מרגישה שהוא מצפה ממני גם להיות לו אוזן קשבת
אנונימית
היי יקרה,
בין מילותייך צף החשש שהקשר מוביל אותך למחוזות לא לך.
חשוב למתוח את הקו בין 'הידידה הטובה שתמיד תהיה עם אוזן קשבת' (מבורך!) לבין מצב בו הדיכאון של הידיד חודר ו'מוריד' אותך.
זאת בדיוק הנק' שאת חייבת להרים את השלט stop.
את לא גורם מקצועי מטפל ואסור שיהיה טשטוש בין הידידה לפסיכולוג/פסיכיאטר וכד'.
ייתכן וגם הרצונות שלו לא תואמים את שלך בהקשרים אחרים ויש פה שימוש במניפולציות רגשיות. אולי.
מחזק אותך ויותר מאשמח להזמינך אם תרצי למקום שבו תוכלי לדבר בהרחבה ולמצוא אוזן קשבת, בשיחה אנונימית עם אחד המתנדבים שלנו, באתר של עמותת סהר (סיוע והקשבה ברשת).
שלך, מתנדב סהר.
בין מילותייך צף החשש שהקשר מוביל אותך למחוזות לא לך.
חשוב למתוח את הקו בין 'הידידה הטובה שתמיד תהיה עם אוזן קשבת' (מבורך!) לבין מצב בו הדיכאון של הידיד חודר ו'מוריד' אותך.
זאת בדיוק הנק' שאת חייבת להרים את השלט stop.
את לא גורם מקצועי מטפל ואסור שיהיה טשטוש בין הידידה לפסיכולוג/פסיכיאטר וכד'.
ייתכן וגם הרצונות שלו לא תואמים את שלך בהקשרים אחרים ויש פה שימוש במניפולציות רגשיות. אולי.
מחזק אותך ויותר מאשמח להזמינך אם תרצי למקום שבו תוכלי לדבר בהרחבה ולמצוא אוזן קשבת, בשיחה אנונימית עם אחד המתנדבים שלנו, באתר של עמותת סהר (סיוע והקשבה ברשת).
שלך, מתנדב סהר.
תאמרי לו שאת עדיין לא קיבלת את התואר פסיכולוגית ותפני אותו לפסיכולוג שיודע יותר טוב ממך איך מתמודדים עם זה
תדברי איתו על זה
אתם ידידים, אתם לא פסיכולוג ומטפל
תסבירי לו שזה מעיק עלייך מלפני שזה יגיע לפסים קשים יותר
אתם ידידים, אתם לא פסיכולוג ומטפל
תסבירי לו שזה מעיק עלייך מלפני שזה יגיע לפסים קשים יותר
תדברי איתו על זה
תמליצי לו ללכת לפסיכולוג (בעדינות כמובן)
תגידי לו שאת לא יכולה לסחוב את כל זה
זה ממש מובן.
תמליצי לו ללכת לפסיכולוג (בעדינות כמובן)
תגידי לו שאת לא יכולה לסחוב את כל זה
זה ממש מובן.