14 תשובות
בטח שמצוות צריך לעשות מרצון ולא מכפייה
אנונימי
שואל השאלה:
אז מה הטעם לכפות את זה על אנשים שלא מאמינים בזה?
אז מה הטעם לכפות את זה על אנשים שלא מאמינים בזה?
אנונימית
שואל השאלה:
לפי חלק מהתשובות של כמה מהאנשים פה.
וממש לא אמרתי שהבעת דעות זאת כפייה, רק שאלתי מה הטעם בלכפות על אנשים כפייה דתית אם הם לא עושים את זה מהמקום הנכון
לפי חלק מהתשובות של כמה מהאנשים פה.
וממש לא אמרתי שהבעת דעות זאת כפייה, רק שאלתי מה הטעם בלכפות על אנשים כפייה דתית אם הם לא עושים את זה מהמקום הנכון
אנונימית
אני מעדיף שהמינימום שכל יהודי צריך לעשות זה לא להיות כפוי טובה למי שברא אותו ונותן לו חיים בכל רגע נתון.
אסור לתת לגיטימציה לעברות וכולי, הגמרא וההלכה מדברות על זה..
אסור לתת לגיטימציה לעברות וכולי, הגמרא וההלכה מדברות על זה..
הדת לא אומרת לכפות עצמה על אף אחד ואכן אסור לכפות
רק מה יש כל מני שונאי ישראל שמתעקשים לקרוא לכל דבר שהם לא אוהבים כפיה דתית, חבדניק ברחוב לדוגמא
השלב הבא יהיה לא לתת לדתיים ללבוש כיפה בטענת שטות זו
רק מה יש כל מני שונאי ישראל שמתעקשים לקרוא לכל דבר שהם לא אוהבים כפיה דתית, חבדניק ברחוב לדוגמא
השלב הבא יהיה לא לתת לדתיים ללבוש כיפה בטענת שטות זו
בהחלט לא הייתי רוצה שיהיה דבר כזה אתאיסטים וחילוניים.
למה? כי זה פוגע בכבוד שמים, הם דוגמא שלילית לכך שכאילו "ליגיטימי" לשים פס על אלוקים שזה הכי רע שיש.
נ.ב. יהודי אמיתי בתוך תוכו כן מאמין, כמו שבמובא במשנה תורה, הלכות גירושין, סוף פרק ב'. זאת הסיבה שניתן לכפות, כאשר הנפכה אומר שהוא רוצה בזה (הוא באמת מתכוון בזה לפי הרצון היהודי האמיתי שלו): "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין, פרק ה, משנה ו).
למה? כי זה פוגע בכבוד שמים, הם דוגמא שלילית לכך שכאילו "ליגיטימי" לשים פס על אלוקים שזה הכי רע שיש.
נ.ב. יהודי אמיתי בתוך תוכו כן מאמין, כמו שבמובא במשנה תורה, הלכות גירושין, סוף פרק ב'. זאת הסיבה שניתן לכפות, כאשר הנפכה אומר שהוא רוצה בזה (הוא באמת מתכוון בזה לפי הרצון היהודי האמיתי שלו): "כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין, פרק ה, משנה ו).
אנונימי
א' כל אי אפשר לכפות דת -כי זה רק ירחיק
ב' כל אני מעדיפה שכולם יקימו מצוות כי עם ישראל ערבים זה לזה ושיהודי עושה מצוה זה משפיעה על כל היהודים וכן שיהודי עושה עבירה אז זה משפיעה על כל היהודים לרעה
ב' כל אני מעדיפה שכולם יקימו מצוות כי עם ישראל ערבים זה לזה ושיהודי עושה מצוה זה משפיעה על כל היהודים וכן שיהודי עושה עבירה אז זה משפיעה על כל היהודים לרעה
^^^ זה נלמד מקרבנות וזה משמש לבניין אב לשאר מצוות:
"ת"ר (ויקרא א, ג) "יקריב אותו" - מלמד שכופין אותו. יכול בעל כרחו? - ת"ל "לרצונו". הא כיצד? - כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין כא ע"א).
וכך משהו מפורש יותר: "אבל במצות עשה כגון שאומרין לו "עשה סוכה" ואינו עושה, לולב ואינו עושה, מכין אותו עד שתצא נפשו" (כתובות פו ע"א-ע"ב).
"ת"ר (ויקרא א, ג) "יקריב אותו" - מלמד שכופין אותו. יכול בעל כרחו? - ת"ל "לרצונו". הא כיצד? - כופין אותו עד שיאמר "רוצה אני" (ערכין כא ע"א).
וכך משהו מפורש יותר: "אבל במצות עשה כגון שאומרין לו "עשה סוכה" ואינו עושה, לולב ואינו עושה, מכין אותו עד שתצא נפשו" (כתובות פו ע"א-ע"ב).
אנונימי
^ נכון, אבל אני מדבר בעד הרעיון, זה לא שאנחנו הולכים ליישם את זה כאן ועכשיו. כי אמרת שהמקור לא נאמר בהקשר של כפייה על המצוות.
אנונימי
מי כפה עליך מצוות?
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימי, אבל אתה לא יכול להכריח אנשים להאמין במשהו שהם לא מאמינים בו ובקיומו, בשבילם זה לא "לשים פס על אלוהים" כי בעצם אין להם אלוהים, הם לא מאמינים לזה
אנונימי, אבל אתה לא יכול להכריח אנשים להאמין במשהו שהם לא מאמינים בו ובקיומו, בשבילם זה לא "לשים פס על אלוהים" כי בעצם אין להם אלוהים, הם לא מאמינים לזה
אנונימית
תשובה א' ❤
אני אחד מהם?
סתם רוצה לדעת
סתם רוצה לדעת
שואל השאלה:
^מהדתיים הקיצוניים? לא יודעת, אני לא מכירה אותך ולא ראיתי הרבה מהתשובות שלך באתר
^מהדתיים הקיצוניים? לא יודעת, אני לא מכירה אותך ולא ראיתי הרבה מהתשובות שלך באתר
אנונימית