116 תשובות
''מיליונים של מחקרים''

זה מה שמספרים לך, שעשו מחקרים. ראית בעצמך? או שהחלטת פשוט להקשיב לאנשים שאומרים לך ש''המדע קדוש'' וכל דבר שלו זה הוכחות וקבלות? דבר תכלס, מפץ הגדול, תדמיין שלך שאין כלום, אפילו לא נקודה גרגיר, לא כלום, איך נוצר משום דבר משהו? אנרגיה? איך תיהיה אנרגיה אם אין שום דבר? כלום! וגם אם הייתה אנרגיה, מי הגדיר לה חוקים? הגבלות? כיצד כל העולם הנפלא הזה נוצר? מרחק מושלם מן השמש שלכאן או לכאן אתה נשרף או קופא מקור? נשימה? מרפק שלא תיהיה רובוט? עיניים? שמיעה? אף? מערכות מותאמות, מערכת עם האישה להביא ילדים? כל כך מורכב כשאתה רק חוקר אתה מבין על גודל הבורא. ושלא נדבר על מיליארדי חיות...

כי בוא אגיד לך משהו, יש גדולי מדענים שטוענים שיש לעולם הזה ישות ובורא שעשה את הכל, ויש מדענים שטוענים שאין אלוקים.

למי נאמין? אמרת מדע לא?

כל הקטע של אבולוציה, נאסה, מדע, זה לשלול בדרך כלל את קיומו של בורא, כי זה כת השטן. הם רוצים לשלוט בך ולא שתדע את האמת. תחקור ואתה תמצא את האמת באמת.

תחקור על הרב חן שאולוב והעולם השטוח בסדרת הסרטונים שלו.

תחקור למה לא הגיוני ''אבולוציה'' כשאתה בדרכה של תורה ואלוקים והכל מתנגש. בתור מתחזק ובתור אחד שגם שאל שאלות, היום אני יודע מה היא אמת, זה פשוט אי אפשר להסביר את זה. כשתיהיה בתוך זה אתה תבין.

האבולוציה לא יודעת להגיד איך התחילו החיים בכלל, ומביאה תירוצים לכל דבר. כיצד נוצר פרפר האטלס? פרפר ינשוף? מה שולט בבן אדם? מי זה הבן אדם? מי זה אתה? המוח? הלב? מה זה התחושות והרגשות והמצפון וכל מה שיש לך? זו רוחניות, זו הנשמה שבתוכך.

ה' יצר את האדם. כל אדם שונה בגלל הנשמה.

התורה וה' קדמו לחוקים ולמדע.
ויש גם מיליון הוכחות לקיומו של בורא עולם ולתורה. תפתח תחקור, לא אפרט כאן עם הנאומים שלי עכשיו.

זה שאנחנו לא מקשיבים למדע לא אומרים שאנחנו מטומטמים ואתם הגאונים כי יא אללה! הקשבנו למדע! אין על המדע! הכלל 100% אמת!
כי הם בוחרים להקטין ראש ולהסתכל על ספר שנכתב כדי לשמור את כולם באותו המסלול.
א. המדע רק מחזק את התורה.
ב. התורה קיימת יותר מהמדע.
ג. בתורה יש דברים שלמדע לקח שנים 'לגלות'. כמו למשל מספר הכוכבים בשמים, שכבר צוין בגמרא..


העולם כן קיים 5783 שנה.
הקב"ה הביא מבול לעולם ולכן גם ה'ממצאים' של הדינוזאורים לא אומרים כלום.
אנונימי
שואל השאלה:
אוקי, אז אתה אומר בעצם שנאסה שקרנים, שאנשטיין לא גילה את מהירות האור אלה שיקר לכולם, שכל הארכיאולוגים וכל העצמות שמצאו זה בולשיט,שמוטציה גנטית זה דבר לא אמיתי בזמן שאתה ראית בעניים שלך את זה קורה עם הקורונה , איך שבהתחלה הקורונה הייתה קטלנית ומסוכנת ואם הזמן עברה שינויים גנטים ונהייתה פחות מסוכנת. אתה אומר שכולם טועים ורק אתה צודק. תסכל בשמיים על הכוכבים שאתה רואה הם קוואריליארדים קילומטרים רחוקים ממך. רק לאור מאותו כוכב לוקח מיליוני שנים כדי להגיע לכדור הארץ.
אנונימי
"זה מה שמספרים לך, שעשו מחקרים. ראית בעצמך?" זה הדבר הכי אירוני ששמעתי אי פעם.
למה מה זה אמונה? ראית אי פעם את אלוהים? ראית את מה שקרה בספר תנך?
אני לא נגד דת, אבל אם אתה כבר מנסה להתחכם לפחות תתן הסבר הגיוני.
מצאו חפירות ארכיאולוגיות גם לקריעת ים סוף, ועוד ממצאים יהודים קדומים שקשורים לעם ולעבר שלנו. הכל מתקשר לתורה ובורא עולם.

נאסה שקרנים, כבר ראיתי אין ספור סרטונים על איך עורכים סרטונים, גם חשבתי כמוך שהעולם כמו שהוא, כי מחדירים לנו מגיל קטן מהבית ספר ועד הטלוויזיה שהעולם הוא ככה ומהנדסים לנו את המחשבה שככה נראה העולם, ראיתי תגובות הגיוניות ללמה העולם כדור עגול, ולמה הוא שטוח בצורת עיגול, הרבה הגיון ב2 הצדדים, יותר בשטוח. נאסה שייכים לשטן, הם יראו לך ביוטיוב, בכל מקום כמה מי שטוען ''שטוח'' הוא חרא וקונספירציה! יראו לך את מה העדיפות שלהם כראשונים. ואסור לטעון שום דעה! , תתחיל להתעורר, וזה לא רק נאסה, זה גם היה עם הקורונה, ממשלות, מה שהם רוצים להראות לך בשביל להנדנס לך את המחשבה כך יהיה. תמיד תדע שהאמת מוחבאת או מושתקת ברוב המקרים ויש דעות מהצד השני וכדאי לשמוע אותם. ולא רק מה שקובעים לך.
לא, לא ראיתי, אבל חקרתי. יותר מדיי.

וגם אתם לא ראיתם מה שקרה בכל הנוגע למדע, אבל אני בספק שחקרתם. וגם אם חקרתם, והגעתם לתשובות, אמת יש רק אחת.

למרות שיש דברים במדע שיכולים לעבוד עם היהדות, רק מגלים כמה גדול הבורא.
שואל השאלה:
אין אחי אין. אני קראתי על זה כל הרבה ואין ממצאים ארכולוגים מספיק איכותיים לדברים שאתה אומר . אתה אמרת שהעולם הוא שטוח יהזוי. זה משהו שאתה יכול ללכת לבדוק בעצמך. פעם הבאה שתראה שקייה תעיף רחפן למעלה ותוכל לראות את השקייה שוב פעם מה שאומר לשכדור הארץ יש כיעור. יש ממצאים ארכואוליגים אבל לדינוזארים או לעצמות של אדם קדמון ששומרים ממש טוב. למה שכולם ישקרו עליך ? אתה באמת אומר שכל הממצאים של איינשטיין, של ניוטון, של גללו גללי הם שקר והם מכת השטן ורק אתה צודק. אני באמת שואל אתה שם לב למה שאתה אומר וכמה הזוי זה נשמע?
אנונימי
הדתיים בוחרים בבורות כדרך חיים באורך חיים שמשחית אותך מוסרית הופך אותך לאדם פחות טוב ממה שאתה אמור להיות
אנונימי
אחי אם אתה מאמין בזה שכדור הארץ שטוח, לא אני ולא אלוהים כבר יוכלו לעזור לך.
לא. המדע לא סותר את התורה
ולעניינים שכתבת:
-6,000 שנים: הבורא ברא את העץ עם פירות ואת האדם הראשון בוגר. אין לו בעיה לברוא אדמה בת כמה מיליארדים
-דינוזאורים: לעולם לא מצאו שלד של דינוזאור. מצאו עצמות משונות אז הרכיבו וזה מה שיצא; דינוזאורים זו סה"כ תאוריה
-אבולוציה: גם תאוריה בעלמא. הוגה התאוריה בעצמו אמר שהוא לא בטוח בה
שניה, אתה קורא לי הזוי כי אני טוען שהוא שטוח?

למה? כי זה לא מה שהורגלת? כי זה מה שקבעו בשבילך? דעה שונה אסורה?

כמו עם הקורונה? מי שהיה נגד הקורונה נחשב כרוצח?

והאמת, ראיתי חבר'ה שאני מכיר שניסו דברים בשביל לבדוק על העולם, רק גילו כמה הוא שטוח אבל נזרום חחח, ראיתי עוד סרטונים ודברים מאוד הגיונים על למה העולם שטוח ולא כמו שמראים לנו. אף אדם בחיים לא ינחת על הירח. גם התורה אומרת את זה, איך אמר רמון? ''מעלינו רק רקיע''

תצמיד את העיניים למנורה ילכו לך העיניים, אז איך על הירח הכל טוב כשנחתו? האור הכי עוצמתי שקיים. מה עם הדגל שזז?
מה עם עריכות שקיימות? מי אמר שזה כזה אמין ''נחתו על הירח''

ואני ראיתי סרטונים של חוקרים שירו טילים למעלה והטיל לא יכל לעבור עד שלב מסויים.
שואל השאלה:
^מסכים. שמע אם אתה מאמין שכדור הארץ הוא שטוח אז זה כבר הזייה ברמה אחרת. לגיט היוונים הקדומים גילו שכדור הארץ הוא עגול בלי נאסה ובלי כלום. למה שנאסה גם יהיו עם כת השטן מה יצא להם מזה מה משעמם להם שהם רוצים ללכת לגינהנום.
אנונימי
שואל השאלה:
גון שלבי^, שמעתי הרבה אנשים כמוך ואני ממש רוצה להאמין שככה רוב הדתיים. אבל אז יש אנשים כמו בן שכניראה הקשיבו לאיזה ראש כת בלי צחוק ששתף להם את המוח כי מה שהוא אומר אפילו האפיפיור לא אומר
אנונימי
אין בעיה :)

אני אטען מה שאני רוצה לטעון, אתם תטענו מה שתרצו.

ובזה אני אסיים, רק תזכרו, שאם יש משהו שבדרך כלל, הרוב טוענים אותו, או מנסים לקבוע לכם משהו, כמו ממשלה, קורונה, עולם, אנטי דת, תמיד תדעו שיש עוד דעות, ועוד צד :) ואולי האמת נמצאת שם ולא רק מה שאתם רגילים אליו.

ברוך ה' אני יודע מה אמת וזה רק מפתיע אותי כל פעם מחדש, זה לגטימי, תקראו לי קיצוני, משוגע! דתי פרימיטיבי! הזוי! הכל מקובל באהבה באמת, כי זה רק יוכיח לי כל פעם מחדש היכן האמת נמצאת, יותר מדיי נבואות על הדור הזה, דור האחרון, והמשיח יגיע והכל התברר, אבל נזרום. לא נחפור יותר מדיי.
כשהמדע מתנגש עם התורה, התורה היא האמת מבחינתי.

בלי קשר, ב99% מהמקרים אין באמת התנגשות.
לא. תורה ומדע הולכים יחד..
יש דברים שהתורה גילתה לנו שהמדע גילה רק במאה האחרונה.(בין היתר על כדור הארץ העגול, מספר היבשות, על זה שהגלקסיות מתרחקות אחת מהשניה כל הזמן והכל התחיל בנקודה אחת [תואם בדיוק את התיאוריה של "המפץ הגדול])

וחוץ מזה אף בן אדם לפי מחקר שעשה לא באמת יכול לדעת מה קרה בעולם לפני אלפי שנים ולדעת בדיוק מה קרה, שום שבר לא עובדה חוץ מהתורה שניתנה מידי שמיים
אנונימי
אה, וברוך ה' יש לכולנו שכל לבדוק דברים ולהפעיל את ההגיון בעצמנו. לא מה שקבעו לנו מגיל קטן או רוצים שנחשוב. זו לא בושה.
התורה כתובה מתחילת הבריאה של העולם ויתכן שהוא היה קיים גם לפני , היה תוהו ובוהו, אבל ה' בחר לתת לנו את התורה מהזמן של בריאת העולם.
שואל השאלה:
אבל המדע זה משהו שאתה יודע. למה אתה בוחר ללכת עם התורה אני באמת שואל לא בקטע של זילזול. עם המדע גילה משהו זה אומר שהוא יודע . מזה המילה מדע-ידע.
אנונימי
התורה זה משהו שאני מאמינה בו^
אתה מאמין במדע, אני מאמינה בתורה, בה', בעבודת ה'.
אני דתייה וממש לא מתכחשת למדע
האמונה לא תמיד סותרת את המדע יש הרבה הסברים
למשל יש פירושים של רש"י שהוא מדבר על התנינים הגדולים ויש דעות שהכוונה לדינוזאורים
יש דעות שאומרות שהם נבראו מאובנים זה לא באמת היה משהו חי לפני אלא נברא פשוט מאובן (אם אתה שואל למה אז יכול להיות בדיוק בשביל הניסיון הזה שהאמונה לא תבוא בכזו קלות)

יש ספרים של הרב זמיר כהן אם אני לא טועה זה נקרא "מדע ואמונה" או משהו בסגנון בדיוק רציתי לקנות, בספרים הוא מסביר איך האמונה לא סותרת את המדע ואיך הכל מסתדר ביחד

עריכה: בדקתי הספר נקרא "תורה ומדע"
אני לא ''מאמין'' רק בתורה. אני גם * יודע * שהיא אמת.

ואגיד לך משהו לסיכום, מדע או לא מדע, זה לא משנה כרגע.

נניח ובתור אחד שתומך במדע, אתה לא יודע אם יש גן עדן לאחר המוות, אתה לא יכול להגיד בוודאות שאין או יש.

ואני טוען שיש, ואני יודע שיש, נכון זכותך לא להאמין לי, אבל מה עם בסוף מתברר שכן יש? לפחות יש לי 50% לזכות לגן עדן ולך אין?

ואני לא מפסיד שום דבר, דרכה של תורה היא מתיקות, ''עץ חיים היא למחזיקים בה ותומכיה מאושר'', רק מלמד אותך איך להתרכז בחינוך, שלום בית, אהבה, תורה, מידות טובות, שיפור הבן אדם לרמות הגבוהות ביותר, מה שחשוב בעולם ברמות הכי טובות.. וחיים מאושרים בעולם הזה שיובילו אותי גם לאחר המוות.
שואל השאלה:
שנישייל, פעם גם אני הייתי מאמין ואמרתי את אותם דברים בידיוק כמוך(גם היום אני לא אומר שאני לא מאמין), ידע>אמונה. ידע זה משהו שהוא מעל אמונה אם אני זורק תפוח על הרצפה אני יודע שהוא יפול זה 100% יקרה. אבל אם אני ממלה סתם לדוגמא לוטו אני מאמין שאני יזכה. דוגמא מפגרת אבל הבנת את ההיגיון.
אנונימי
אוקי אמרת מדע זה ידע, בסדר? איך זה סותר את התורה? יש עשרות ספרים שמסבירים דווקא איך בזכות המדע ובזכות החוקים הפיזיקאים, ובזכות היסודות הכימיים ובזכות המבנה הביולוגי שלנו התורה היא האמת. המדע מוכיח לנו שום דבר לא יכול להתקיים בלי הקדוש ברוך הוא ויש מלא ספרים שמסבירים על זה, המדע רק מחזק את האמונה בבורא עולם.

לגבי דברים שמדענים טוענים שקרו לפני מיליארדי שנים.. זה לא ידע, זה תאוריות והשערות.. (אגב הרבה מהן מוזכרות בתורה לדוגמה זה שהכול התחיל מנקודה אחת ושהיקום מתרחב..).


בקיצור התורה והמדע הולכים יד ביד. המדע רק מחזק את התורה ומראה ששום דבר לא יכול להתקיים בלי השגחה עליונה
אנונימי
שואל השאלה:
ben,לגבי גן עדן מוות וכל זה. זה הדבר היחיד שהמדע לא יכול להסביר וזה למה אני עכשיו חוקר על אלוהים. זה ממש נתן לי כאפה חזקה לגבי קיומו של אלוהים והמצב שלי בעולם. וגם זה היה בגלל המדע שכל כך בעד כת השטן כמו שאתה אומר. כל המקרים של המוות קליני זה משהו שהמדע חוקר אבל לא מצליח להסביר . תקשיב טוב למה שאני אומר- המדע. אותו מדע שהוכיח כבר מיליוני פעמים שכדור הארץ הוא עגול או שהעולם קיים מילארדי שנים
אנונימי
ממש ממש ממש לא נכון.

המדע מניח הנחת יסוד, ועל פיה הוא מבסס את שאר הפרטים, המדע לא בהכרח יודע שהנחת היסוד הזו נכונה.
בוודאי בהקשר של מדע שמנסה להתחקות אחרי ההיסטוריה, יש פערי ענק בין שיטות תארוך שונות גם במדע עצמו.
ובעיני, התורה היא דברי הבורא בעצמו, ואיזה מקום יש בכלל להשערות אנושיות אל מול דברי הבורא?
אחי אין מה להתווכח איתו הוא בן אדם הזוי
כן. מדע הוא עובדה.
לאו דווקא..
אפילו להפך... המון אנשים גדולים בדת, פרשנים גדולים, היו ביולוגים, רופאים, מדענים...
להיות דתי לא אומר להתכחש למדע.. זה אומר לשלב אותו עם אמונה מסוימת.. כמובן שיש קיצונים, אבל בכל מקום יש קיצוניים יותר וקיצוניים פחות..
ממש לא
אני באולפנא ואנחנו לומדים קצת יותר מידי מדעים ברמה מוגזמת
בדיוק רציתי להגיד לך על מוות קליני

איך זה שגם אתאיסטים קיצוניים חווים מוות קליני ומגיעים למצב של עולם הבא? אלוקים? דמויות שונות? נפטרים מתקרבים? הנשמה מרחפת? מה קורה חדר ליד?

אין למדע הסבר.

ואם כבר, יש פרופסורים שחקרו ''החיים לאחר המוות'' וכתבו ספרים בנושא, אם באלך אביא לך רשימה כאן שיש לי
שואל השאלה:
אנונימי- לפי התורה העולם קיים 5700 שנה. זה עובדית לא נכון. לא משנה איך תסבובב את זה אתה לא יכול להוכיח שזה נכון חוץ מלאמר שזה כתוב בתורה למרות שזה גם לא אלה פרשנים פירשו את זה מהתורה
אנונימי
רק הקיצוניים
^^ גם לזה יש פרשנויות.. כמו לדוגמא שחישוב הזמן פעם לא היה כמו חישוב הזמן היום... שנה פעם יכלה להיות אלף שנה של היום..
התורה מורכבת מאוד, אי אפשר להסתכל על כל דבר שכתוב שם פשוטו כמשמעו.. להכל יש מעבר.. אתה לא יכול לקחת אמירה מהתנ''ך, ולחשוב שזה בדיוק ככה, כל כך פשוט... זה פשוט לא עובד ככה כשזה מגיע לדת...
אפשר להפריך את זה בצורה פשוטה, המדע מבסס את השערתו על העבר על בסיס מה שקורה כיום, כיום בכל שנה מתווסף x חומר, אז אם יש y חומר ונחלק אותו לx יוצא שהחפת קיים כך וכך שנים.
אבל ייתכן שלפניי אלף שנה, התווספה כמות אחרת של חומר, או שאקלים קיצוני שינה את החומר, או אין סוף דברים שיכולים לשנות את ההנחה הזאת.

גם לגבי גיל העולם, הקב''ה ברא את העולם מוכן, וייתכן שאם הוא היה צריך להווצר בצורה טבעית היא לוקח מלארדי שנים, אבל הפועל העולם קיים פחות.
זה כמו שאם היית מודד גיל עץ ביום בריאת העולם, הוא היה יכול להראות לך גם בן 100 שנה, ובפועל הוא בן יום.
כנ''ל לגבי הגיל הביולוגי של אדם הראשון, הוא לא נוצר תינוק הרי.
העולם קיים 5700 מבריאת האדם שזה התכלית של קיום העולם. עד היום הרביעי שהעמידו את השמש ואת הכוכבים במקומם, הימים לא בהכרח היו 24 שעות כי עוד לא היה דבר כזה. יכול להיות שעד אז בכל יום עבר מיליארדי שנים..


https://www.shimonmeir.com/

תראה את הסרטון שם.. זה שלוש דק שמישהו מסביר על ספר שעשה בנושא הזה. הספר לא מדבר על דת, רק על קיום האל לפי המדע, שווה לנסות.
אנונימי
שואל השאלה:
בית חבד. יש לך אפס ידע בכימיה אחי זה משהו שילדים בכיתה ז לומדים. חומר לא בא ולא הולך זה חוק מספר אחד בכימיה ובפיזיקה , זה בייסקילי כמו שזה"ב לומדים שאדום זה לעצור אז ככה זה גם .
אנונימי
הרבה מהמדע תומך במה שהדת אומרת
בנוסף אם בא לך אני יכול לשלוח לך קישור של הרצאה שמסבירה בדרך לוגית, איך התורה שלנו היא אמת מכל הדתות האחרות והיא נכונה בהכרח
אנונימי
שואל השאלה:
דיי אתם מביאים לי סרטונים של רבנים. תביאו הוכחות ולא רק דיבורים אם אתם כל החיים שלכם תאמינו לדיברים אז בסביבה מספיק נכונה אתם תאמינו שספגטי עם קטשופ שולט בעולם.
אנונימי
לחלוטין לא
לא הבאתי לך סרטון של רב.. מה אתה רוצה מהחיים שלי שאלת שאלה הבאתי לך משהו שיכול לעזור. גם ההרצאה זה לא רב
אנונימי
אמנם התירוצים שלך מוזרים אבל הדת לא סותרת את המדע ולעולם לא תסתור..
''סרטונים של רבנים''

הרבנים האלו יפקחו לך את העיניים יותר מכל דבר אחר. למה כי הם רבנים?

ואם אביא לך מישהו בלי כיפה? אז זה סבבה?

אל תזלזל רק כי הם עם כובע וזקן ומיקרופון. הם אנשים חכמים יותר מכולם פה ומרבית מהאנשים.
אתה יודע בכלל איך המדע קובע תארוך של חפץ?
ben והשאר, תקראו את זה ותמשיכו לריב
שואל השאלה:
אנונימי- מחילה לא פתחתי את הקישור פשוט *האמנתי* שהסרטון הוא של רב. אקרה את הספר בהזדמנות תודה.
אנונימי
אבועלי אקפרס

''לא יתכן שיהיה נחש מדבר''

מכאן הפסקתי.
^^^אחד הדרכים לתיארוך גיל חפצים הוא תיארוך פחמן
אני דתי, ואכן האמונה שלי כלפיי המדע מוגבלת.
מאמין שה' הוא זה שיצר הכל!!
אנונימי
הוא כתב שלא הגיוני שיהיה נחש מדבר, כי אין נחש עם מיתרי קול אנושיים, פיזית, אין
מה "מכאן הפסקתי"
אבועלי אקספרס

וואו הבאת עמוד אינסטגרם של מישהו בן מקסימום 30 שחושב שהתורה לא אמיתית..

קשה להתווכח עם ספר שהוכתב על ידי בורא העולם ועל הסודות העולם שרשומים שם, שהתורה הקדימה את המדענים בכמה אלפי שנים
אנונימי
אם הוא היה לומד הוא היה מבין שהנחש לא באמת היה נחש כמו שאנחנו חושבים, בכלל כל הסיפור של ספר בראשית הוא משהו פחות מוחשי ויותר רוחני ממה שחושבים.
אנונימי
תקראו את ההיילייט וזהו, איך אתם עונים לי לפני שקראתם את ההסברים שהבאתי?
הבאתי אותם כדי לקצר את הויכוח, לא להאריך אותו
התורה לא סותרת את המדע. המדע הינו כלי נוסף להבנת האל ולכן הוא משלים אותה.

לדעתי חזל טעו בהנחות מדעיות רבות
כמו גיל העולם, העובדה שכינים לא נוצרות מזיעת אדם, עכבר לא נוצר מבוץ וכו.
אני מאמין בתורה ומאמין שהמדע צודק ושהוא מיתחבר עם התורה
שואל השאלה:
בית חב"ד. לא הגבתי לך כי הבנתי שהידע שלך בכימיה ופיזיקה הוא שואף ל0. אמרת שכל הזמן מתווסף x חומר וכל זה . בולשיט אחד ענק. אם היית מקשיב בשיעורי כימיה בכיתה ז היית יודע שחומר לא בא ולא הולך. הוא נשאר בידיוק באותה כמות כמו שהוא היה. תאמין שאלוהים עשה את החומר הזה או שהמפץ הגדול זה לא משנה זה הא ב של פיזיקה וכימיה
אנונימי
כי הם פרימיטיבים שתקועים על משהו לא מוכח. לדעתי הם נטו מפחדים ממה שיקרה אחרי זה אז הם תוקעים את עצמם באמונה לא מוכחת במקום להיצמד לעובדות. אי אפשר לפרש משהו לא אנושי כמו אלוהים.
חלק מהמדע: היקום נוצר באמצעות המפץ הגדול

התנ''ך: הכל נוצר מבראשית, השמים והארץ.

המדע: הכוכבים + השמש נוצרו קודם

התנ''ך: השמש הירח והכוכבים, לא נוצרו עד יום רביעי, לאחר שהארץ נוצרה וכבר יצרה חיים

המדע: המדע מתאר מערכות כוכבים שסובבות את השמש.

התנ''ך: מתאר מערכת שמבוססת על הארץ. שבה השמש והירח והכוכבים מסתובבים סביבה.

המדע: מספר שהארץ מסתובבת במהירות של כ-1600 קמ''ש. ושהארץ מקיפה את השמש במהירות של למעלה מ60 מייל בשעה

התנ''ך: בלמעלה מ60 מקומות שונים, שהשמש והירח והכוכבים הם אלא שזזים. אך מעולם לא ציין את העובדה שהארץ זזה.

המדע: מספר לנו שהיקום נוצר לפני כמעט 14 מיליארד שנה ושהארץ 4.5 מיליארד.

התנ''ך: שהכל התחיל לפני פחות מ6000 שנה.

המדע: מספר לנו שבני האדם הגיעו לארץ במקרה דרך נוזל שהפך בשלב מסויים ל''קוף'' אב קדמון ואז לבן אדם

התנ''ך: נוצרנו לפי דמותו של ה'. ומה'.

המדע: אנחנו חיים על גלובוס מסתובב, שאנחנו בלגקסיה ממוצעת, אחת מתוך אינספור אחרות, ביקום שמתרחב כל הזמן.

התנ''ך: שאנחנו חיים בעולם שטוח שעוצב כעיגול, המוקף על ידי 4 קצוות.

ויש המשך...


המדע והתורה לא יכולות לעבוד יחד, יחד עם זאת, ישנם חוקים ודברים שהמדע גילה/מגלה, שהתורה ידעה מראש, או בכללי, חוקים מסויימים שהמדע גילה/מגלה, שהם אכן נכונים ולא סותרים.
לגבי שטוחיסט אחד שיש פה..
העולם הוא עגול ואתה יכול לבדוק את זה לבד.
נכון שהשמש שוקעת? אז אם אתה תשב על שפת החול ואז תחכה שהשמש תשקע וברגע שהיא שוקעת תקפוץ ואז תראה "בקסם" עוד כמה שניות של שמש.
זה מוכיח שכדור הארץ הוא עגול ולא שטוח.
ועוד סיבה למה הוא עגול זה(הדרישה הבסיסית פה זה להאמין בכוח המשיכה).
כוח המשיכה זה נובע ממרכז כדור הארץ אם כדור הארץ היה שטוח אז כולם היו נמשכים למרכזו בדרך פיזית ולא היה אפשר להתקדם לקטבים כי כוח המשיכה מהמרכז היה יותר מידי חזק, הגלים במים היו תמיד נעים כל הזמן ולכיוון המרכז.
וכנראה אתה יודע שמה שתיארתי הוא לא הגיוני נכון? אז כדור הארץ הוא עגול כי המרכז הוא באמצע הכדור בפנים והוא מושך דברים בצורה שווה.
ולשאלה- דתיים רגילים כן מאמינים במדע ויש קיצוניים שלא.
אנונימי
מה הבעיה בעובדה שכדור הארץ מסתובב במהירות של 1600 קמ"ש בממוצע?
ואם כדור הארץ מעולם לא זז זה אומר שצד אחד תמיד יהיה יום והשני לילה.
אנונימי
לאותו אנונימי, זו בדיוק כמו הדוגמה עם ספינה שאמורים לראות את הקצה שלה, וגם על זה עשו מחקרים ורואים כמעט את כולה.

פשוט הראייה שלנו מוגבלת ויש דבר שנקרא אופק. לא בגלל שהעולם הוא כדור. הוא שטוח בצורת עיגול.
ben יש מפרשים שאומרים שכל יום היה תקופה וככה מיסתדר גם המפץ הגדול וגם הגיל של העולם לפי המדע
המדע אינו סותר את התורה אלה מוכיח וליפעמים מסביר אותה
שואל השאלה:
בן, אתה מתאר את עצמך כאדם שחקר את הנושא. אז יש לך טעות לוגית בחשביה וזה לא דעה שלי אלה עובדה. אתה בוחר להאמין למשהו רק כי זה מה שאתה רוצה לשמוע. זה חשיבה פשוט לא נכונה ועובדה שכל אותם אנשים שאתה אומר שהם מכת השטן הם אנשים שעשו כניראה יותר ממה שתעשה בעוד 100 מחזורי חיים. לקרוא לאנשים שהמציאו לך את הטלפון , את הבית ,הטלווזיה או אפילו התרופות שאתה לוקח חלק מכת השטן זה חשיבה פשוט עצובה אחי.
אנונימי
לא, זה אומר שהירח והשמש זזים. ולכן יש הבדלים בשעון לשעה לכאן ושעה לכאן. וזה למה אצלנו היא שוקעת בעוד שבמדינה אחרת יש עוד אור לעוד שעה שעתיים. או יותר.
שואל השאלה, רק עזרת לי, טלפון, מחשב, טלוויזיה, הכל זה חלק מהיצר הרע של הדור הזה :) תודה רבה זה משמח אותי שאמרת את זה חחח הכל עבודה זרה.
בעיקרון, מדע כולל בתוכו גם תיאוריות. אז כן, אולי לא ראינו את המחקרים אבל לפי התאוריה ככה זה פועל. הדתייםפשוט מאמינים במשהו אחר..
אנונימית
שואל השאלה:
טענת שראית טיל שהפסיק לטוס עד לגובה מסויים. מה אתה אידיוט יש דבר כזה שנקרא חיכוך אווירי. למה אתה לא מתייחס לסרטונים של הטילים שכן עוברים את האטמוספרה ומגיעים לחלל? מה שאתה עושה זה באמת ההגדרה של הכחשה, אני באמת מאכל לך בריאות וכל טוב.
אנונימי
מתי אנשים ילמדו את ההבדל בין תיאוריה בשפה המדעית ותיאוריה בשפה הפשוטה?
https://youtu.be/312fby7oq7m
סירטון של הרב זמיר כהן שמסביר את הנושא לעומק גם לאתאיסטים וגם לדתיים שחושבים שהמדע הוא סתר את התורה
כי כדור הארץ הוא עגול שמסתובב סביב עצמו. השמש מאירה על החלק שקרוב אליה וזה יוצר יום. בגלל שיש מדינות שקרובות יותר לאזור החשוך שבוא השמש לא מאירה(הצד ההופכי של כדור הארץ), יש הבדל בשעות. ואם הראייה שלנו מוגבלת כל כך לא היינו רואים בהתחלה את השמש נכון?.
אם משהו לא מובן תאמר אני אענה.
אנונימי
ראיתי טילים שהפסיקו לטוס עד גובה מסויים / התפוצצו

אתם ראיתם טילים שכן עוברים

אמת יש רק אחת, אתם חושבים שאתם צודקים, אני חושב שאני צודק, תודה על האיחול. מחזיר חזרה באהבה <3
יש משהו שקוראים לו לחץ אוויר, לטיל אין אינסוף דלק, יש דבר שקוראים לו כוח משיכה ויש חללית.
אנונימי
אל תקשיבו ל- ben.
חכמי ישראל לימדו אותנו להקשיב למדע וללמוד מדע.
כדור הארץ, הכדור עצמו קיים כ4.5 מיליארד שנים, היו פה כמה עולמות לפני העולם הנוכחי בן ה-5780 לפי הבריאה האחרונה בתנך, יום בריאה בבראשית לא נמשך 24 שעות, זה שטות גמורה, לעומת זאת ככל הנראה יום אחד שווה לאלפי שנים, הדינוזאורים שייכים לעולם שהיה לפני הבריאה שבבראשית, הכדור אותו כדור,העולם לא אותו עולם, זה כמו שתבנה בית על הריסות של בית אחר
האמת שיש יותר מאמת אחד.
יש את האמת שמים זה קר בטמפרטורה קרה.
יש את האמת שכדור הארץ הוא כדור(זה למה קוראים לו כדור הארץ דרך אגב).
יש את האמת שהשמיים כחולים.
כל עובדה זה אמת.
אנונימי
מילקי עם חלב!

מדבר אחד שמתנשא עליי בפרטי, אומר ''כולכם חילונים ליידי''


משמיץ את הזוהר, הקבלה, רבי שמעון בר יוחאי, רבי נחמן מברסלב, ועוד רבים ועולם תורה שלם.

בקיצור, שקר. וצריך להיזהר מזה :)

חכמי ישראל ממש לא לימדו אותנו להקשיב אך ורך למדע. אתה רשע מרושע. ביחד עם עוד רבנים מרבני השקר שלך מש''ס וכו' בדור הזה שלא מעט בגללם ככה נראה הדור.

הם לימדו אותנו ללמוד תורה תורה תורה תורה
ברו אין דבר כזה מליוני שנה כי העולם קיים 5783 שנה
המדע מאמין שבני האדם נבראו מהקופים נכון?
אז איך נבראו הקופים?
ואיך נבראו בעלי חיים אחרים?
מגרגיר תירס?
שים לב שקוף מביא קוף .. מביא חיים.
כלב מביא כלב .. מביא חיים.
בן אדם מביא בן אדם.. מביא חיים.
אם כך וזה כל התהליך לכל משהו שחי על פני כדור הארץ חייב משהו חי בשביל לתת חיים.

אם ונניח יש איזה עץ או עלה שהמדע מאמין בו שהביא חיים של קוף
היינו רואים גם כיום את אותו העץ או העלה שמביא חיים, לא?
אז רק משהו שחי מביא חיים

שים לב שכל מי שחי יש לו מערכת פנימית שעובדת במדויק
עם דברים מדויקים של זרימת דם , איברים,
כשאתה אוכל משהו האוכל יודע בדיוק לאיפה לרדת ולאיזה מסלול הוא צריך לעבור בשביל להתעכל בבטן.
מישהו תיכנן את זה
ובגלל שמישהו תיכנן את זה בצורה מדויקת שדומה לכל בני האדם - אפילו דומה לבעלי חיים גם להם יש מערכת עיכול ואיברים פנימיים.
אז האוכל שאתה אוכל לא בורח לאיזה זרועה או בורח לאיזה חזה
הכל עובד בצורה מדויקת.

ואם החיים התחילו מהטבע לפי מה שהמדע אומר
כל הדיוק הזה לא היה יכול להיות ככה כל כל מדויק. כי מישהו שולט על זה
אנונימית
העולם הנוכחי אולי קיים 5780 שנה, אבל הכדור עצמו הרבה יותר
זה תורת האובלוציה מה שאת אומרת
אנונימי
שואל השאלה:
אנונימית- זה דעה הגיונית. באמת אף אחד לא יודע איך נוצר תא החיים הראשון אבל לאמר שזה הוכחה לאלוהים היא שגויה. פעם לא ידעו איך נגמרות רעידות אדמה ואמרו שאלוהים אחראי אליהם. היום אנחנו יודעים. אולי את צודקת ובאמת אף פעם לא יוכלו להוכיח את זה ואלוהים קיים. אני עצמי ממש רוצה להאמין שהוא קיים אבל אני לא בור שמתחש למדע להוכחות.
אנונימי
אין לי כוח לקרוא את כל התגובות
אבל תראה את הסרטון הזה שהוא אומנם לא מדוייק 100% (כי אם אני זוכר נכון אמרו שם משהו על המפץ הגדול שזה פיצוץ, וזה לא פיצוץ) אבל זה מעביר את העיקרון
https://youtu.be/dnas3qaq5je
הדבר העיקרי שזה לא רק היגיון זה דבר שאנחנו רואים בפועל
זה שרק משהו חי מביא חיים ,
אם ונניח חיים נוצרו ממשהו דומם לפני, המשהו דומם הזה היה צריך לברוא חיים גם עכשיו.
אנונימית
לגבי השאילה שלך. הסיבה היא (לא שאני מצדיק אותה), שלמעשה רוב המחקרים מתחילים בהנחת יסוד מסוימת.
שאם תוריד את הנחת יסוד הזאתי, לא יהיה לך שום תוצאה.
למשל אינשטיין הוריד את הנחת יסוד שזמן הוא משותף לכולם. וככה זה עזר לו לקבל את תורת היחסות.
ולכן, אדם שלא מאמין, מניח לעיתים הנחות יסוד שמתאימות לתפיסה שלו שהעולם נוצר איכשהו, ולכן הוא מקבל "תוצאות" והוכחות, לפי מה שהוא הניח בהתחלה.
הבעיה היא בנושא בריאת העולם, שזה חקירת העבר. וזה הנחה של אינסוף הנחות יסוד.
אני באופן ספציפי, מאמין במדע, אבל אני סקפטי בנושא. ולא מקבל כל דבר במאה אחוז.
שואל השאלה:
סטונד חרידי בפיזיקה, מסכים איתך ב100%
אנונימי
תודה
בטבע מצויים שלושה איזוטופים של פחמן: "פחמן-12" (המהווה כ-99% מהפחמן בטבע), "פחמן-13" (המהווה קצת פחות מ-1% מהפחמן בטבע), ופחמן-14, המהווה טריליונית מהפחמן בטבע (0.0000000001%), בעוד שסוגי הפחמן האחרים הם איזוטופים יציבים, פחמן-14 הוא איזוטופ רדיואקטיבי, כלומר, הוא דועך עם הזמן, והופך ליסוד אחר (לחנקן-14).

קצב הדעיכה הוא קבוע, ונמדד בזמן מחצית חיים. זמן מחצית החיים של פחמן-14 הוא כ־5,730 שנים, כלומר בהינתן כמות מסוימת של פחמן-14, הרי שבמשך תקופת זמן זו, כחצי ממנו דועך והופך לגרעינים אחרים.

ריכוז הפחמן-14 באטמוספירה הוא יציב למדי, וזאת מכיוון שבמקביל לדעיכת פחמן-14 והפיכתו לחנקן-14, אטומים של חנקן-14 הופכים בגובה האטמוספירה לפחמן-14, עקב אינטראקציה בה מחליף נייטרון את אחד הפרוטונים בחנקן-14 (מקור הנייטרונים הוא פגיעת קרינה קוסמית באטמוספירה). תהליך זה מביא לשיווי משקל בין היצירה להתפרקות, וכך מתקבל באטמוספירה ריכוז קבוע של האיזוטופ פחמן-14 יחסית לאיזוטופים האחרים של הפחמן.

פחמן-14 מוטמע בצמחים יחד עם האיזוטופים האחרים של הפחמן תוך כדי תהליך הפוטוסינתזה. מהצמחים הוא עובר ליצורים חיים אחרים באמצעות שרשרת המזון. בתהליך הפוטוסינתזה יש הבדל מסוים בספיגה של צמחים מסוגים שונים את שלושת האיזוטופים של הפחמן, אך הבדל זה כמעט ואינו בא לידי ביטוי במדידות של מרבית הדגימות ובכל מקרה נלקח בחשבון. שיעורו היחסי של פחמן-14 ביחס לאיזוטופים האחרים של הפחמן בצמח נותר זהה לשיעורו באטמוספירה.

תהליך ספיגת הפחמן נעצר כמעט לחלוטין עם מותו של הצמח או של בעל החיים, ומאותו רגע שיעור הפחמן-14 בחומר הולך ופוחת עקב הדעיכה הרדיואקטיבית. לכן, אם ידוע היחס בין הפחמן-14 לאיזוטופי הפחמן האחרים באטמוספירה בתקופת החיים של הצמח או בעל החיים - ניתן לחשב את הזמן שעבר מאז על ידי מדידת היחס בין כמות הפחמן-14 בחומר, לבין כמותם של האיזוטופים היציבים של הפחמן.
כן הם לא מאמינים במדע. "וכדור הארץ הוא מרכז היקום" "ואלוהים ברא את השמיים ואת ארץ" בטח.
כל המדע זה בעצם חוקרים בני אדם כמו כל אחד
בסדר הם יותר מנוסים בל התחום של המדע
אבל לא בהכרח המחקרים שלהם נכונים הם בעצמם מציינים בדרך כלל שזו ''השערה'' וגם כשלא מציינים זה הרבה פעמים גם טעות
אז סיבה אחת למה שאני אסמוך על מחקרים של בני אדם אם יש לי תורה אחת מבריאת העולם ועד היום שלא משתנה לעולם והיא האמת האמיתית?
מחקרים של אנשים זה נחמד אבל זה לא הדבר האמיתי וגם הרבה פעמים שקרים
^ חח זה פשוט לא נכון
עם השערות לא בונים ציוויליזציה שלמה, רפואה, טכנולוגיה, מזון, מפעלים, רכבים, בניינים או טלפון/מחשב לרשום בו שטויות.
יש השערות, יש תאוריות, יש הוכחות, יש מערכות חוקים ועוד הרבה דברים שקשורים במדע.
לטעון שכולו השערות זה נאיבי.
אנונימי
רשום בספר הזוהר שהעולם הוא עגול והוא כדור
אנונימי
אני לא דתי אבל מדע לא סותר את התורה, אבל חלקים מהן, נגיד בריאת העולם, שלפי המדע לא נוצרנו מעפר ב6 ימים, אבל גם זה לא סותר את אלוהים והאמת אבולוציה היא לא מאה אחוז, וגם לא סותרת את אלוהים
גם גדולי המדענים האמינו באלוהים כמו אלברט איינשטיין לדוגמא שאמר שאין דבר כזה צירופי מקרים
כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור (כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור) אלין לתתא ואלין לעילא (אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה) וכל אינון בריין משניין בחזווייהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא. (וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכדו', - מחמת שינוי מזג האויר, כפי מזג האויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם). ועל דא אית אתר בישובא (ועל כן יש מקום בעולם) כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין לליא. (כאשר אור לאֵלֶּה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה) ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא. (ויש מקום בעולם שמואר תמיד ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט) וכו'. דהכי כתיב (שכך כתוב) אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך! (תהילים קלט) ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא (וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה) וכו'."


בקטע קצר וקולע זה של הזוהר הקדוש נכללות מספר ידיעות נכבדות:

א. העולם בצורת כדור. ולא כהבנת האנושות אז שהעולם בצורת משטח.
ב. ובכל זאת, לא רק בחציו העליון מתגוררים בני אדם, אלא גם בחציו התחתון.
ג. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון קיימים ועומדים (כלומר רגליהם דורכות על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כח המשיכה.
ד. על אף הדמיון והשויון בצורת בני האדם ובמצבם שבשני חלקי הכדור, חזות פניהם, צבעם, וכדו' שונים ממקום למקום (שחורים, אדומי העור, צהובי העור וכו').
ה. השוני שבחזות בני האדם במקומות השונים נובע כתוצאה מהבדלי מזג האויר שבין המקומות.
ו. בחלק מן העולם, כאשר לאלה יום לאלה לילה, וכשלאלה לילה לאלה יום.

ז. ויש מקום בעולם שמואר תקופה ארוכה וחשוך זמן קצר.


חכמי תורת ישראל היו מודעים לעובדה שהמידע שבידם איננו ידוע לאנשי המדע דאז, ואף אמור להיות תמוה ומוזר בעיניהם. בסוף דברי הזוהר הנ"ל חז"ל מגדירים מידע זה בשם סוד. חכמינו ז"ל גם מצהירים שמקור המידע אינו באמצעות מחקר שבוצע, אלא כך נמסר להם, לבעלי חכמת התורה. ("ורזא" דא "איתמסר" למאריהון דחכמתא). כלומר מקור המידע אינו טבעי, אלא תורני.

ישעיהו הנביא אומר:"הַיֹּשֵׁב עַל-חוּג(מלשון עיגול) הָאָרֶץ, וְיֹשְׁבֶיהָ כַּחֲגָבִים; הַנּוֹטֶה כַדֹּק שָׁמַיִם, וַיִּמְתָּחֵם כָּאֹהֶל לָשָׁבֶת(מידע על כך שהחלל מתרחב דבר שגורם להתרחקות הגלקסיות זו מזו).

האין די בכך בכדי להווכח שהתורה, מן השמים היא??
אנונימי
כן, ויצא לי לדבר על זה עם דוד שלי ושאלתי אותו למה הוא חושב ככה והוא אמר "הגיון בריא" כאילו באיזה עולם דמות בלתי נראית עם כוחות על שנוגדים כל חוק ביקום נראה לך היגיון בריא?
אף פעם אין להם הסבר חוץ מזה
אנונימית
אז מה אתה אומר על אנשים שמאמינים וחרדים ובטוחים שכדור הארץ זה שטוח?
אנונימי
ben, אם כדור הארץ שטוח אז איך בצד אחד שלו יש יום ובצד השני לילה?
אנונימית
ולשאלה- לא
רוב הדתיים לא מתכחשים למדע
המדע והתורה מסתדרים, אפשר להיות דתי בלי להתכחש למדע
בז המדע מקיף את חיינו כל הזמן ונוכח ביום יום שלנו אז קצת בלתי אפשרי להתכחש אליו
גם דתיים שרוצים להתכחש אליו לא ממש יכולים אחרת הם צריכים לשנות את כל אורח החיים שלהם.
אנונימית
במילה אחת שמסכמת מלא מילים
"לא"
אני חושבת שהם כן צריכים להשכיל זה יתרום הרבה למדינה אבל הם (גם אני) מאמינים שהעולם שנוסד עכשיו לפני כמעט 6000 שנה זה העולם ה"חדש" והיו עוד עולמות שהיו קיימים לפני
אני לא כל כך מבינה בזה אבל זה ההגדרה בכלליות ששמעתי
רק שתדעו שכל המחקרים על האבולוציה זה לא בהכרח נכון, בערב גם היו מלא גרסאות להיסטוריה כמו שחשבו שהכדור הארץ שטוח.
בסוף אף אחד לא יכול להגיד לכם ב100% שיש אבולוציה, ומי שאומר שכן משקר, כי אף אחד לא יכול לערוך ניסוי ארוך מספיק(יש מאות מיליוני שנים) כדי להראות שהטענה נכונה.
ויש לי עוד מלא דוגמאות.
אבל מה אני אומר בסוף?
יש גרסאות להיסטוריה ואנחנו לא יכולים לדעת מה נכון, אבל אנחנו יכולים להחליט למי אנחנו מאמינים.
אנשים דתיים מאמינים בתורה
אנשים חילוניים מאמינים לאבולוציה בדרך כלל
אבל לפחות מנקודת המבט שלי יש המון סיבות למה התורה יותר הגיונית מהאבולוציה.
אני ממליץ לכן לחקור על הנושא כי רוב המידע שאנחנו צריכים הגיע אלינו מהטלוויזיה או ספרים ומשחקים ופשוט לקחנו אותו בתור האמת.

ועוד הערת אגב: רוב המרצים באוניברסיטאות הם אנשים דתיים ובמיוחד במקצועות ריאליים.
אנונימי
^ בתור התחלה אתה יכול לראות ולבחון דברים בנוגע לאבולוציה, שזה מאפיין מאוד מרכזי שלתורה אין בשום מקום... איך היא יותר הגיונית חח
אנונימי
לא, אלא רק לתיאוריות לא מבוססות שסותרות את המציאות ונועדו בתור תירוץ לכפירה
^ אני מצטער אבל זה פשוט נאיבי ומטופש להגיד
אנונימי
חה חה חה חה חה חה
זה מדע זה ? תיאוריות בגרוש.
הסמילודון(דינוזאור) חי לפני 500 מליון שנה והאסטרוזאורוס לפני 20 מיליון שנה.
מה ההבדלים האלה?אתה יודע מה יכול היה להיווצר בינתיים?
לזה אתה קורא מדע?
אין לך תקווה.
^ טיפשוני, בלי מדע היית עכשיו צד ארוחת בוקר וחי עד מקסימום גיל 35
אנונימי
'אבל איך הנחש דיבר דווקא עברית/השפה של אדם וחווה ולא שפה אחרת
בתורה יש הכל ביניהם דברים שגם המדע חוקר. אנחנו מאמינים בתורה.
התורה היא אחת והמדע לעומתה משתנה ומתעדכן, כל פעם יש מחקרים וגילויים חדשים... יש הרבה פעמים שהמדע והתורה הולכים ביחד ויש פעמים שהמדע והתורה לא הלכו ביחד ובעקבות מחקרים מדעיים חדשים השתנה הדבר ושוב נוצר תיאום עם התורה. באותה מידה יש גם דברים שעדיין לא מתואמים לתורה בכל מקרה כנראה יגלו שהם נכונים בעתיד...
יש ספר של מדען גוי מפורסם שנתן משל על היהודים והמדע
העולם מתפס לפסגת הר ובסוף מגלה שהיהודים היו שם כל הזמן.
לא זוכרת איזה ספר לצערי אבל ראיתי את זה לפני המון זמן בשיעור של הרב זמיר כהן והוא אמר מה השם והספר אז אם ממש חשוב לך לבדוק אתה מוזמן לחפש.
אם התורה היא עוקפת את המדע איך התורה אומרת שכדור הארץ קיים 5000 שנים?
המדע אומר אחרת.
ואיך התורה אומרת שיש קסמים? אם זה ברור שאין.
אנונימי
^המדע אף פעם לא אמר שאין "קסמים" כמו שאתה קורא לזה
אין קסמים ביהדות יש לזה שם אחר שמשנה את המשמעות של המילה
מתי הוא אמר שזה קיים?
זה מאוד ברור שזה לא הגיוני
אנונימי
מה היא לא אומרת? שיש קסמים?
יש הרבה מקרים בתנך שיש קסמים שהם לא ניסים מאלוהים (כמו משה מהמקל).
אנונימי