4 תשובות
שלום ציון
אם המזגן מקפיץ את הפחת אזי ייתכנו הדברים הבאים:
1 - עומס יתר
2 - קצר במזגן
למקרה הראשון עליך לנתק את כל המכשירים זוללי החשמל בבית, ואז להפעיל את המזגן, אם הפחת קופץ, אזי התקלה הינה מס' 2.
למקרה השני, אין מנוס מלהזמין טכנאי מזגנים, אך חפש טכנאי אמין שיש עליו המלצות חיוביות...
אם המזגן מקפיץ את הפחת אזי ייתכנו הדברים הבאים:
1 - עומס יתר
2 - קצר במזגן
למקרה הראשון עליך לנתק את כל המכשירים זוללי החשמל בבית, ואז להפעיל את המזגן, אם הפחת קופץ, אזי התקלה הינה מס' 2.
למקרה השני, אין מנוס מלהזמין טכנאי מזגנים, אך חפש טכנאי אמין שיש עליו המלצות חיוביות...
כדי לבדוק אם הבעיה היא מהמזגן רצוי לעשות כמה בדיקות:
1. לכבות את כל מכשירי החשמל ולהפעיל את המזגן באוורור בלבד. אם המזגן לא מקפיץ- לעבור למצב קירור. אם לא מקפיץ- לעבור למצב חימום. אם מקפיץ במצב חימום- כנראה שיש בעיה ביחידה החיצונית- הזמן טכנאי.
1. לכבות את כל מכשירי החשמל ולהפעיל את המזגן באוורור בלבד. אם המזגן לא מקפיץ- לעבור למצב קירור. אם לא מקפיץ- לעבור למצב חימום. אם מקפיץ במצב חימום- כנראה שיש בעיה ביחידה החיצונית- הזמן טכנאי.
לדעתי המגעים בראש המדחס שרופים והבידוד גלוי ומקצר,יש לקרוא לחשמלאי שהוא גם איש מזגנים,עד התיקון יש להוציא את התקע של המזגן ממקור הזינה כי יש סכנת היתחשמלות.
בצלאל
לפני שנפרט מה עושים חשוב להדגיש שיש משמעות קריטית באבחנת המפסק שקופץ. מפסק הפחת או הפיוז (מאמ"ט).
במידה ומפסק הפחת קופץ מדובר בקצר חשמלי איפה שהוא במזגן. כלומר שני חוטים שנוגעים אחד (פאזה באפס או בהארקה ולחילופין..) בשני מה שנקרא זליגת חשמל. מגן הפחת תפקידו לזהות זליגת חשמל ולהקפיץ את החשמל בכדי להציל חיי אדם.
כאן טכנאי המזגנים יחפש את הקצר בחוטים ויבדוק את המדחס במגר (מכשיר למדידת זליגת חשמל במנועים)
באם קופץ מפסק הפיוז (המאמ"ט) הולכים לפי הסדר הבא:
1. בדיקת/החלפת קבל מדחס.
2. במידה וממשיך לקפוץ מוסיפים spp 5/6/8 לפי הגודל של המדחס שהוא למעשה קבל עזר שנותן התנעה חשמלית חזקה יותר.
3. במידה וממשיך להקפיץ מדובר כנראה מדובר במדחס תפוס שאם נצליח להניע אותו פעם אחת יחזור להניע תמיד אני לפעמים דופק עליו עם קרש של טוריה ברגעי ההנעה וכמה פעמים הצליח אבל מה שבטוח המדחס בסוף חייו לכן לא משתלם...
זה קורה מפני שהמדחס הינו מנוע חשמלי כמו כל מנוע. לצורך מעבר ממצב כבוי למצב עבודה הוא זקוק לסליל חשמלי נוסף (בתוכו) שיתן לו את המכה הראשונית ולאחר מכן הוא כבר יעבוד על חשמל ישיר לבד.
לסלילים האלו קוראים במנוע "סליל עבודה" ו"סליל עזר".
כאשר הבל לא נותן לסליל העזר את המכה הראשונית בעוצמת הפראט הדרוש המזגן מנסה להניע אבל ולא מצליח ולכן מושך הרבה חשמל מה שגורם לפיוז להיבהל ולהפיל את עצמו מחשש שהחוטים ישרפו...
בכל שאלה אשמח לעזור גם טלפונית 0542276777 ישראל
במידה ומפסק הפחת קופץ מדובר בקצר חשמלי איפה שהוא במזגן. כלומר שני חוטים שנוגעים אחד (פאזה באפס או בהארקה ולחילופין..) בשני מה שנקרא זליגת חשמל. מגן הפחת תפקידו לזהות זליגת חשמל ולהקפיץ את החשמל בכדי להציל חיי אדם.
כאן טכנאי המזגנים יחפש את הקצר בחוטים ויבדוק את המדחס במגר (מכשיר למדידת זליגת חשמל במנועים)
באם קופץ מפסק הפיוז (המאמ"ט) הולכים לפי הסדר הבא:
1. בדיקת/החלפת קבל מדחס.
2. במידה וממשיך לקפוץ מוסיפים spp 5/6/8 לפי הגודל של המדחס שהוא למעשה קבל עזר שנותן התנעה חשמלית חזקה יותר.
3. במידה וממשיך להקפיץ מדובר כנראה מדובר במדחס תפוס שאם נצליח להניע אותו פעם אחת יחזור להניע תמיד אני לפעמים דופק עליו עם קרש של טוריה ברגעי ההנעה וכמה פעמים הצליח אבל מה שבטוח המדחס בסוף חייו לכן לא משתלם...
זה קורה מפני שהמדחס הינו מנוע חשמלי כמו כל מנוע. לצורך מעבר ממצב כבוי למצב עבודה הוא זקוק לסליל חשמלי נוסף (בתוכו) שיתן לו את המכה הראשונית ולאחר מכן הוא כבר יעבוד על חשמל ישיר לבד.
לסלילים האלו קוראים במנוע "סליל עבודה" ו"סליל עזר".
כאשר הבל לא נותן לסליל העזר את המכה הראשונית בעוצמת הפראט הדרוש המזגן מנסה להניע אבל ולא מצליח ולכן מושך הרבה חשמל מה שגורם לפיוז להיבהל ולהפיל את עצמו מחשש שהחוטים ישרפו...
בכל שאלה אשמח לעזור גם טלפונית 0542276777 ישראל