14 תשובות
אני
בקשר למה?
מי זה
במה צדק?
אני!
אנונימית צדיקה :-)
אין פה שאלה כהנא צדק ובגדול
שואל השאלה:
מי שלא יודע מזה כהנא יכול ליראות את זה אבל ליראות את זה עד הסוף
מי שלא יודע מזה כהנא יכול ליראות את זה אבל ליראות את זה עד הסוף
קישורים מצורפים:
אנונימי
מישהו רוצה להגיד במה הוא צדק?
אנונימי
לזה שמעלי הוא צדק במדיניות שלו נגד הערבים
אני!
לפני שאענה, הקדמה 'קטנטנה'?
אז ככה, חייבים להבין, שכל המהלכים האלה, שעובר עם ישראל והעולם בכלל, נגזרים מלמעלה והם חלק בלתי נפרד מתהליך הגאולה, באלף הזה, האלף השישי. ככתוב "אשור-שבט אפי" מה הכוונה?
שהקב"ה כועס על עם ישראל, ורוצה לעורר אותו, הוא מגרה בו את הגויים,
כל האנטישמיות מאז החלה ממעמד הר סיני--למה שמו סיני?
"שירדה אתו, שנאה לעולם" (כלפי ישראל), ואנו איננו "מבינים" רמזים עבים, וממשיכים להתרחק ממקור מים חיים. כמו שכתוב "כי אותי עזבו-מקור מים חיים, לחצוב להם בורות נשברים" וכו'.
אם נשכיל ונטיב להפנים, שאין לאף אחד בעולם יכולת או אפשרות לפגוע במישהו לולא ישנה רשות מלמעלה, אז נוכל גם להבין, שכל מלחמותינו באוייבים, היא כמו לזרוע קוצים, לא רק שלא עוזר, גם "כוחי ועוצם ידי" כמעט עצוב לראות איך לאורך כל התהוות העם הזה, הוא נופל באותה נקודה.
כל ה"גלות ישמעאל" הזו, שמוכנה לנו מימי בראשית, (אם לא נלך בדרכיו) לא תעבור ע"י חרב, או צבא-זו הרי "אומנותם"
עם ישראל לא צריך להלחם בערבים, במיוחד לא מנהיג דתי, אלא בעצמו-במידותיו, בהכחשתו את מסורת אבותיו.
עם ישראל צריך לבטוח בקב"ה, שאם הולכים בדרכיו, הוא העוזר והוא המושיע.
ישמעאל-למה נקרא כך? כתוב שהם יענו אותנו כל כך חזק וכואב, עד ש"ישמע-אל ויענם"
ברובד "ה"חילוני" נכון שאין תשובה חד משמעית.
ואין מישהו שתמיד צודק.
ואין לאף אחד מונופול מהו צדק ועד איפה.
אבל- (גדול)
כל עוד לא מטיפים לשנאת עם, בגלל מוצאו מראהו וצבעו-אין כאן גזענות הרי.
במקרה הטרור האיסלמי, לא מדובר ב'שנאת זרים' או בגזענות חלילה, כולם ברואים וכולם יצירי כפיו של ה', ומי שירא שמיים ומבין ולומד תורה, יודע שאסור לשנוא לחינם, או להדיר ערבי מתוך הסיבות הנ"ל,
היו לי שכנים ערבים ונוצרים -והיו יופי של יחסי שכנות. כל אחד כיבד את השני והיה גם הומור. והמון דעות משותפות, דווקא מצידם נגד מעשי "הקולגות" שלהם.
מה שכהנא טען, עקב מעשי טרור קיצוניים ותכופים, בלתי פוסקים של מחבלים, שצריך לפזרם ולהפיצם למדינות ערב, ליצור הפרדה בינהם לביננו, לא מתוך גזענות אלא עקב פוגרומים בלתי נסבלים.
הוא טען שיהודי פה, בארץ האבות, לאחר 2000 שנות גלות, לא צריך לחיות תחת הטבח, ואיומים חדשות לבקרים. אתה פשוט במלחמה על נפשך ועל חייך.
מה שכהנא נופף בו-היה משאת נפש ועודנו, של המון יהודים, ואפילו של נתח נכבד מהערבים (הישראלים) רק שלא אומרים בקול.
הרב כהנא כאב את כאבו של כל יהודי, הצופה בחדשות, על בסיס קבוע, איך נטבחים ומתפזרים יהודים וגויים כאחד. בפיצוצים מחרידים ובלתי אפשריים, קשה להלחם בזה, מאוד קשה.
לכן אמר-'דין אחד לכולם' כי לא ידעת במי לבטוח. לצערנו יותר ויותר מהערבים הישראלים, שולחים ידם בטרור בדרכים שונות.
פתרון? לדעתי, אם מדיני, פוליטי לא הצליח, אולי ננסה את הפן הרוחני הדתי, לשם שינוי? אולי ננסה ליישם את "ועל מי יש לנו להשען, רק על אבינו שבשמיים" הרי הדרך היחידה שטרם נוסתה במלואה, זו היא.
אולי התורה צודקת, לתת לה צ'אנס אני אומרת להוכיח את עצמה.
ושיצילנו רחמנא.
שבת שלום
אז ככה, חייבים להבין, שכל המהלכים האלה, שעובר עם ישראל והעולם בכלל, נגזרים מלמעלה והם חלק בלתי נפרד מתהליך הגאולה, באלף הזה, האלף השישי. ככתוב "אשור-שבט אפי" מה הכוונה?
שהקב"ה כועס על עם ישראל, ורוצה לעורר אותו, הוא מגרה בו את הגויים,
כל האנטישמיות מאז החלה ממעמד הר סיני--למה שמו סיני?
"שירדה אתו, שנאה לעולם" (כלפי ישראל), ואנו איננו "מבינים" רמזים עבים, וממשיכים להתרחק ממקור מים חיים. כמו שכתוב "כי אותי עזבו-מקור מים חיים, לחצוב להם בורות נשברים" וכו'.
אם נשכיל ונטיב להפנים, שאין לאף אחד בעולם יכולת או אפשרות לפגוע במישהו לולא ישנה רשות מלמעלה, אז נוכל גם להבין, שכל מלחמותינו באוייבים, היא כמו לזרוע קוצים, לא רק שלא עוזר, גם "כוחי ועוצם ידי" כמעט עצוב לראות איך לאורך כל התהוות העם הזה, הוא נופל באותה נקודה.
כל ה"גלות ישמעאל" הזו, שמוכנה לנו מימי בראשית, (אם לא נלך בדרכיו) לא תעבור ע"י חרב, או צבא-זו הרי "אומנותם"
עם ישראל לא צריך להלחם בערבים, במיוחד לא מנהיג דתי, אלא בעצמו-במידותיו, בהכחשתו את מסורת אבותיו.
עם ישראל צריך לבטוח בקב"ה, שאם הולכים בדרכיו, הוא העוזר והוא המושיע.
ישמעאל-למה נקרא כך? כתוב שהם יענו אותנו כל כך חזק וכואב, עד ש"ישמע-אל ויענם"
ברובד "ה"חילוני" נכון שאין תשובה חד משמעית.
ואין מישהו שתמיד צודק.
ואין לאף אחד מונופול מהו צדק ועד איפה.
אבל- (גדול)
כל עוד לא מטיפים לשנאת עם, בגלל מוצאו מראהו וצבעו-אין כאן גזענות הרי.
במקרה הטרור האיסלמי, לא מדובר ב'שנאת זרים' או בגזענות חלילה, כולם ברואים וכולם יצירי כפיו של ה', ומי שירא שמיים ומבין ולומד תורה, יודע שאסור לשנוא לחינם, או להדיר ערבי מתוך הסיבות הנ"ל,
היו לי שכנים ערבים ונוצרים -והיו יופי של יחסי שכנות. כל אחד כיבד את השני והיה גם הומור. והמון דעות משותפות, דווקא מצידם נגד מעשי "הקולגות" שלהם.
מה שכהנא טען, עקב מעשי טרור קיצוניים ותכופים, בלתי פוסקים של מחבלים, שצריך לפזרם ולהפיצם למדינות ערב, ליצור הפרדה בינהם לביננו, לא מתוך גזענות אלא עקב פוגרומים בלתי נסבלים.
הוא טען שיהודי פה, בארץ האבות, לאחר 2000 שנות גלות, לא צריך לחיות תחת הטבח, ואיומים חדשות לבקרים. אתה פשוט במלחמה על נפשך ועל חייך.
מה שכהנא נופף בו-היה משאת נפש ועודנו, של המון יהודים, ואפילו של נתח נכבד מהערבים (הישראלים) רק שלא אומרים בקול.
הרב כהנא כאב את כאבו של כל יהודי, הצופה בחדשות, על בסיס קבוע, איך נטבחים ומתפזרים יהודים וגויים כאחד. בפיצוצים מחרידים ובלתי אפשריים, קשה להלחם בזה, מאוד קשה.
לכן אמר-'דין אחד לכולם' כי לא ידעת במי לבטוח. לצערנו יותר ויותר מהערבים הישראלים, שולחים ידם בטרור בדרכים שונות.
פתרון? לדעתי, אם מדיני, פוליטי לא הצליח, אולי ננסה את הפן הרוחני הדתי, לשם שינוי? אולי ננסה ליישם את "ועל מי יש לנו להשען, רק על אבינו שבשמיים" הרי הדרך היחידה שטרם נוסתה במלואה, זו היא.
אולי התורה צודקת, לתת לה צ'אנס אני אומרת להוכיח את עצמה.
ושיצילנו רחמנא.
שבת שלום
טלי~
מי יקרא את כל זה?^
אנונימי
באותו הנושא: