13 תשובות
כן
אנונימי
נראה לי
כן
אנחנו לא יכולים לדעת בוודאות.
יש כאלה שאומרים שכשתגיע הגאולה נחזור למצב שבו היינו בגן עדן, ונהיה צמחונים, וזה לא מסתדר עם העניין של הקורבנות. אז אפשר רק להעלות השערות
יש כאלה שאומרים שכשתגיע הגאולה נחזור למצב שבו היינו בגן עדן, ונהיה צמחונים, וזה לא מסתדר עם העניין של הקורבנות. אז אפשר רק להעלות השערות
אנונימית
בסדר, הרמב"ם הוא לא הרב היחיד. קיימות עוד מיליון דעות חוץ משלו, כל היופי ביהדות זה שיש כל כך הרבה גישות
אנונימית
לא בהכרח בגלל שהעולם נמצא בדור אחר שאמונה שהיא לא מתבססת על הקרבת קורבנות ודברים ממשיים קיימת
הרי כל הקטע של הקרבנת קורבנות נועד לעזור לבני ישראל להביע את עצמם בדת כי ככה היה נהוג בעולם והיה קשה להיתפס על משהו רוחני בלבד
כיום זה כמובן לא ככה ולכן יש סיכוי שלא יהיה צורך בהקרבת קורבנות
לא אומרת בוודאות רק אומרת שיש סיכוי לכך
הרי כל הקטע של הקרבנת קורבנות נועד לעזור לבני ישראל להביע את עצמם בדת כי ככה היה נהוג בעולם והיה קשה להיתפס על משהו רוחני בלבד
כיום זה כמובן לא ככה ולכן יש סיכוי שלא יהיה צורך בהקרבת קורבנות
לא אומרת בוודאות רק אומרת שיש סיכוי לכך
חזון הצמחונות והשלום של הרב קוק
אני לא זוכרת אם הוא אמר בפירוש שכשתגיע הגאולה נחזור להיות צמחונים, אבל הוא טוען שהתנזרות מאכילת בשר היא מדרגה מוסרית גבוהה, ושבגלל שהיא כבר הושגה בעבר על ידי האדם (לפני דור המבול) - אפשר לדעת שזו המדרגה הטבעית והראויה לנו. אפשר רק להניח שכשתגיע הגאולה אנחנו נעלה למדרגה מוסרית גבוהה כזו
אני לא זוכרת אם הוא אמר בפירוש שכשתגיע הגאולה נחזור להיות צמחונים, אבל הוא טוען שהתנזרות מאכילת בשר היא מדרגה מוסרית גבוהה, ושבגלל שהיא כבר הושגה בעבר על ידי האדם (לפני דור המבול) - אפשר לדעת שזו המדרגה הטבעית והראויה לנו. אפשר רק להניח שכשתגיע הגאולה אנחנו נעלה למדרגה מוסרית גבוהה כזו
אנונימית
לא יצא לך ללמוד את כתביו?
אנונימית
כנראה.
זו אחת מהסיבות שזה הדבר שהרבנים הכי פוחדים ממנו.
מעמד הכהנים יחזור לעצמו, ואז לרבנים לא תהיה יותר משמעות.
מי צריך לקיים מצוות רנדומליות שאפשר בהקרבת קורבן אחת לסגור את הפינה.
זו אחת מהסיבות שזה הדבר שהרבנים הכי פוחדים ממנו.
מעמד הכהנים יחזור לעצמו, ואז לרבנים לא תהיה יותר משמעות.
מי צריך לקיים מצוות רנדומליות שאפשר בהקרבת קורבן אחת לסגור את הפינה.
^ שטויות
אנונימי
כן
לגבי הדעה של הרב קוק וחזון הצמחונות - לפי מה שהבנתי הקורבנות יהיו קורבנות של סולת וכדומה
אנוכי=אני
הרבנים לא פוחדים מזה שתהיה גאולה להפך הם כל הזמן אומרים שנזכה לביאת המשיח וכו'
מעבר לזה שסביר להניח שגם לרבנים תהיה משמעות מהסיבה הפשוטה שאין שום סתירה בין הכהנים לבין הרבנים.. כי רב זה אדם שבקיע בהלכה ומוסמך לפסוק בשאלות הלכתיות ודרך אגב זה שמקריבים קורבנות לא פוטר את זה שצריך לעשות מצוות וזה שאסור לעשות עבירות (דרך אגב אם לא באמת מנסים לתקן הקורבן לא שווה...)
לגבי הדעה של הרב קוק וחזון הצמחונות - לפי מה שהבנתי הקורבנות יהיו קורבנות של סולת וכדומה
אנוכי=אני
הרבנים לא פוחדים מזה שתהיה גאולה להפך הם כל הזמן אומרים שנזכה לביאת המשיח וכו'
מעבר לזה שסביר להניח שגם לרבנים תהיה משמעות מהסיבה הפשוטה שאין שום סתירה בין הכהנים לבין הרבנים.. כי רב זה אדם שבקיע בהלכה ומוסמך לפסוק בשאלות הלכתיות ודרך אגב זה שמקריבים קורבנות לא פוטר את זה שצריך לעשות מצוות וזה שאסור לעשות עבירות (דרך אגב אם לא באמת מנסים לתקן הקורבן לא שווה...)
כן
באותו הנושא: