6 תשובות
שני דברים שונים לגמרי.
מג"ב- משמר הגבול. לוחמה משטרית, תעודת שוטר+ הכשרה כשוטרת אך לוחמת. גזרות ח"יר- ירושלים, איוש, מרכז, דרום, ערבה, סיני, צפון, גולן וכו.
יש בתוכה את יחידת המסתערבים, כלבנים וכו.
עבודה מעניינת ומאתגרת.
קורס חובלים- קורס בין היוקרתיים שיש לצהל להציע, מקביל לקורס טייס. תפקיד החובל הוא לפקד על כלי השייט של חיל הים. הכשרה ארוכה של שנתיים ו4 חודשים, השניה הכי ארוכה ובין הקשות שיש לצהל. רובאי 03- לוחמת חיר בסיסית ביותר ואין אפשרות לעבוד אחכ בתעשיית הביטחון. שירות צבאי לטווח ארוך- שנתיים 4 קורס+חתימה 5 שנים. סהכ 7 שנות שירות. כולל קצונה+תואר ראשון.
זה ממש אבל ממש ממש ממש על קצה המזלג. אי אפשר לעשות השוואות בין השתיים. אם את מתחברת לים, חושבת ששירות בים זה משהו שיעניין ויתאים לך, מכוונת לקבע, לפיקוד וקצונה ורוצה להוביל אנשים אחריך בגבול הארוך ביותר של ישראל- חובלים.
אם את מחפשת את האקשן שבגזרות החמות, חיכוך עם אנשים, לחימה בנשק עצמו, שירות מגוון עם אופציות רחבות לשינוי- מג"ב.
שימי לב שלחובלים צריך לעשות גיבוש שלא פשוט בכלל.
יכולה להרחיב יותר על חובלים, שייכת לשם, פחות מכירה מגב.
מג"ב- משמר הגבול. לוחמה משטרית, תעודת שוטר+ הכשרה כשוטרת אך לוחמת. גזרות ח"יר- ירושלים, איוש, מרכז, דרום, ערבה, סיני, צפון, גולן וכו.
יש בתוכה את יחידת המסתערבים, כלבנים וכו.
עבודה מעניינת ומאתגרת.
קורס חובלים- קורס בין היוקרתיים שיש לצהל להציע, מקביל לקורס טייס. תפקיד החובל הוא לפקד על כלי השייט של חיל הים. הכשרה ארוכה של שנתיים ו4 חודשים, השניה הכי ארוכה ובין הקשות שיש לצהל. רובאי 03- לוחמת חיר בסיסית ביותר ואין אפשרות לעבוד אחכ בתעשיית הביטחון. שירות צבאי לטווח ארוך- שנתיים 4 קורס+חתימה 5 שנים. סהכ 7 שנות שירות. כולל קצונה+תואר ראשון.
זה ממש אבל ממש ממש ממש על קצה המזלג. אי אפשר לעשות השוואות בין השתיים. אם את מתחברת לים, חושבת ששירות בים זה משהו שיעניין ויתאים לך, מכוונת לקבע, לפיקוד וקצונה ורוצה להוביל אנשים אחריך בגבול הארוך ביותר של ישראל- חובלים.
אם את מחפשת את האקשן שבגזרות החמות, חיכוך עם אנשים, לחימה בנשק עצמו, שירות מגוון עם אופציות רחבות לשינוי- מג"ב.
שימי לב שלחובלים צריך לעשות גיבוש שלא פשוט בכלל.
יכולה להרחיב יותר על חובלים, שייכת לשם, פחות מכירה מגב.
יכולה להבין אותך לגמרי. זו גם הייתה הדילמה שלי. תמיד החלום שלי היה הכי קרבי שיש והכי גבוה שיש, במקרה הזה- חובלים. הייתי בגדנ"ע חובלים, 2 גיבושים ונלחמתי על גיבוש שלישי, ובסוף קיבלתי אותו ועברתי ומתחילה את הקורס ממש חודש הבא.
אבל במקביל שובצתי ללוחמת איסוף. משהו שגם תמיד חלמתי לעשות, הייתי מיועדת לגדוד שתמיד רציתי ובמקביל נפתח לי מיון ליחידת יהל"ם. כל זה קורה כשאני פחות מחודש לגיוס.
הייתה לי דילמה האם מעדיפה יותר חיר, שטח או מעדיפה את הים. והיו לי רגעים בגיבוש שאמרתי לעצמי "בשביל מה אני צריכה את כל החול המעצבן הזה, עזבי אותך לכי לחיר רגיל וצאי שם קצונה", אבל משהו בלעבור את הגיבוש ולהגשים חלום של שנים פשוט משך אותי פנימה.
להגיד לך מה ההחלטה הכי טובה, כרגע לא יודעת ויש מצב שלא אדע לעולם. בסוף זה צ'אנס לכאן ולכאן.
ממליצה לך כן להתחיל להתאמן לגיבוש, תגשי, מקסימום עברת- ההחלטה בידיך. זה קורס התנדבותי ולא יכולים להכריח אותך. במקביל, תעשי מיון לוחמות ככה שיהיה לך שיבוץ חיר בכיס. ואז ברגע שתקבלי את החיר וברגע שיהיו לך תוצאות גיבוש- תחליטי
אבל במקביל שובצתי ללוחמת איסוף. משהו שגם תמיד חלמתי לעשות, הייתי מיועדת לגדוד שתמיד רציתי ובמקביל נפתח לי מיון ליחידת יהל"ם. כל זה קורה כשאני פחות מחודש לגיוס.
הייתה לי דילמה האם מעדיפה יותר חיר, שטח או מעדיפה את הים. והיו לי רגעים בגיבוש שאמרתי לעצמי "בשביל מה אני צריכה את כל החול המעצבן הזה, עזבי אותך לכי לחיר רגיל וצאי שם קצונה", אבל משהו בלעבור את הגיבוש ולהגשים חלום של שנים פשוט משך אותי פנימה.
להגיד לך מה ההחלטה הכי טובה, כרגע לא יודעת ויש מצב שלא אדע לעולם. בסוף זה צ'אנס לכאן ולכאן.
ממליצה לך כן להתחיל להתאמן לגיבוש, תגשי, מקסימום עברת- ההחלטה בידיך. זה קורס התנדבותי ולא יכולים להכריח אותך. במקביל, תעשי מיון לוחמות ככה שיהיה לך שיבוץ חיר בכיס. ואז ברגע שתקבלי את החיר וברגע שיהיו לך תוצאות גיבוש- תחליטי
עוד המלצה, תחקרי יותר על היחידות.
תשאלי אנשים שבתפקיד. אצל חובלים זה הרבה יותר מורכב אבל תנסי דרך קבוצות של כושר קרבי/בוגרים אולי של התיכון שלך.
אבל לוחמות חיר יש כמעט בכל חור. אני הייתי הולכת על הקיצון. מגיעה לכל פסטיבל מתגייסים אפשרי, שואלת אפילו חיילים ברכבת ובתחבצ. אין מה להתבייש, הם גם היו במקום שלך והם יודעים מה זו הסקנות הזו לפני הגיוס ורובם יענו לך בשמחה.
תחקרי על הגדודים, על ההתמקצעות, התפקיד עצמו, אופציות לקידום, פיקוד, קצונה. כל דבר כזה או אחר
תשאלי אנשים שבתפקיד. אצל חובלים זה הרבה יותר מורכב אבל תנסי דרך קבוצות של כושר קרבי/בוגרים אולי של התיכון שלך.
אבל לוחמות חיר יש כמעט בכל חור. אני הייתי הולכת על הקיצון. מגיעה לכל פסטיבל מתגייסים אפשרי, שואלת אפילו חיילים ברכבת ובתחבצ. אין מה להתבייש, הם גם היו במקום שלך והם יודעים מה זו הסקנות הזו לפני הגיוס ורובם יענו לך בשמחה.
תחקרי על הגדודים, על ההתמקצעות, התפקיד עצמו, אופציות לקידום, פיקוד, קצונה. כל דבר כזה או אחר
שואל השאלה:
אני מאוד מתחברת לשניהם, מצד אחד אני מאוהבת בים וקריירה צבאית בהחלט מעניינת אותי ואני מוכנה לעבוד קשה בשביל הגיבושים וזה.
ומצד שני אני רוצה לחוות את שירות קרבי של חיר של שמירות וכל זה.
מצד אחר משטרה אולי פחות הקטע שלי ואולי פחלץ או איסוף יותר הכיוון.
אני מריגשה שמה שאהי אבחר אני אפספס את השני.
בכל זאת יש לי עוד כמה שנים לצבא ואני מתחילה לחשוב על זה כבר מעכשיו כי נגיד לגיבוש חובלים צריך להתאמן הרבה לפני ולא ברגע האחרון..
קיצר אני מאוד מפוצלת בין חובלים לבין לוחמה בחיר
אני מאוד מתחברת לשניהם, מצד אחד אני מאוהבת בים וקריירה צבאית בהחלט מעניינת אותי ואני מוכנה לעבוד קשה בשביל הגיבושים וזה.
ומצד שני אני רוצה לחוות את שירות קרבי של חיר של שמירות וכל זה.
מצד אחר משטרה אולי פחות הקטע שלי ואולי פחלץ או איסוף יותר הכיוון.
אני מריגשה שמה שאהי אבחר אני אפספס את השני.
בכל זאת יש לי עוד כמה שנים לצבא ואני מתחילה לחשוב על זה כבר מעכשיו כי נגיד לגיבוש חובלים צריך להתאמן הרבה לפני ולא ברגע האחרון..
קיצר אני מאוד מפוצלת בין חובלים לבין לוחמה בחיר
אנונימית
שואל השאלה:
אה וחלום שלי זה טייס אבל יש לי מספר בעיניים וזה, אני כן רוצה לעשות לייזר אבל בכללי גם חובלים זה מטורף
אה וחלום שלי זה טייס אבל יש לי מספר בעיניים וזה, אני כן רוצה לעשות לייזר אבל בכללי גם חובלים זה מטורף
אנונימית
שואל השאלה:
האמת שיש לי עוד זמן כיאילו אני רק בכיתה ט..
כן חקרתי אולי לא כמוך אבל בכללי אהי חוקרת על הצבא ותמיד קוראת ועוקבת אחרי עמודים של חיילים באינסטגרם והכל.
אח של חברה שלי סיים קורס חובלים השבוע וזה נראלי מטורך אבל גם קשה ברמות
וממש קשה להחליט בין יחידה מיוחדת כמו חובלים בין חיר.
אני חושבצ שאני אתחיל להתאמן בכיתה י ובכיתה י"א י"ב אני אתאמן חזק יותר.
ומתי שהוא אני אקבל החלטה.
אגב את נשמעת ממש אלופה, בהצלחה ממש!!
באמת שליבור את הגיבוש זה מטורף ואת נשמעת בן אדם מקסים אז תודה רבה3>
ובהצלחהה
האמת שיש לי עוד זמן כיאילו אני רק בכיתה ט..
כן חקרתי אולי לא כמוך אבל בכללי אהי חוקרת על הצבא ותמיד קוראת ועוקבת אחרי עמודים של חיילים באינסטגרם והכל.
אח של חברה שלי סיים קורס חובלים השבוע וזה נראלי מטורך אבל גם קשה ברמות
וממש קשה להחליט בין יחידה מיוחדת כמו חובלים בין חיר.
אני חושבצ שאני אתחיל להתאמן בכיתה י ובכיתה י"א י"ב אני אתאמן חזק יותר.
ומתי שהוא אני אקבל החלטה.
אגב את נשמעת ממש אלופה, בהצלחה ממש!!
באמת שליבור את הגיבוש זה מטורף ואת נשמעת בן אדם מקסים אז תודה רבה3>
ובהצלחהה
אנונימית
באותו הנושא: