26 תשובות
תכלס אני די עונה על 4/5 ממה שענית, אני חושב שאלה קבוצת אנשים שדי פועלים מהשקפת עולם מסוימת (חופשית, ליברלית, חירות) והיא זו שמבססת אצלם את תחומי החיים - הפוליטיים, מוסריים, לגבי להטב זה די שנוי במחלקות אבל כן מבחינת זכויות וכאלה
דווקא כן ^^
שמאלנים - מהתפיסה שיש לנקוט באמצעים לגישור במקום אמצעים של השמדה / הרחקה
טבעונים - מהתפיסה שחיים של בעלי חיים הם בעלי ערך באותה מידה כמו חיים של בני אדם.
להטב - מהתפיסה שכולנו שווים ובני אדם יכולים להיות מספר דברים ולא רק שחור או לבן
פמיניזם - אותו דבר, אין הצדקה לאפליה של מין אחד
אתאיזם - אין הצדקה להגבלה ואפלייה של בני אדם לפי דת מסוימת שאין לה הוכחות קונקרטיות שיצדיקו את ההגבלות האלו.
שמאלנים - מהתפיסה שיש לנקוט באמצעים לגישור במקום אמצעים של השמדה / הרחקה
טבעונים - מהתפיסה שחיים של בעלי חיים הם בעלי ערך באותה מידה כמו חיים של בני אדם.
להטב - מהתפיסה שכולנו שווים ובני אדם יכולים להיות מספר דברים ולא רק שחור או לבן
פמיניזם - אותו דבר, אין הצדקה לאפליה של מין אחד
אתאיזם - אין הצדקה להגבלה ואפלייה של בני אדם לפי דת מסוימת שאין לה הוכחות קונקרטיות שיצדיקו את ההגבלות האלו.
אנונימית
*אנונימית
מה שהיא אמרה
מה שהיא אמרה
אם את מפשיטה את הדברים מהאג'נדה שיש להם היום אז כן
זה העקרונות והמהות של כל אחת מהתפיסות^ גם ספציפית איזה אגנדה יש ללהטב הם בסך הכל בני אדם שהם לא בזהות המגדרית והנטייה המינית שנחשבים ה "נורמה"
אנונימית
או או, יש להם אג'נדה, את פשוט לא מכירה אותה, הלהטב עצמו הוא אג'נדה, גם הומואים/לסביות שאני מכיר מסכימים איתי
^ דווקא לא
כי כל התפיסות האלה הן תפיסות שנובעות מעקרונות של פלורליזם, סובלנות, צדק חברתי.
אנונימית
חבל שזה לא נכון
הם מקבלים אותה במקומות כאלה ואחרים והם לא יכולים להכריח את כולם בכל מקום לקבל אותם, בגלל זה שונאים אותם יותר
הם צריכים לקבל את הזכות בזו בכל מקום כי הם בני אדם. והם מבינים את זה. הבעיה טמונה באלה שלא מבינים ולא מוכנים לקבל את זה.
מכאן - עקרון הפלורליזם וצדק חברתי, שוויון, וסובלנות.
מכאן - עקרון הפלורליזם וצדק חברתי, שוויון, וסובלנות.
אנונימית
זה לא פלורליזם כי הם לא תומכים בדעות של אנשים שנוגדים את הרעיון שלהם, והרעיון שלהם הוא זכויות שוות לכל "יוצאי הדופן" למיניהם
כי זה לא עניין של רעיון ודעה. זה עניין של שוויון. מי שמתנגד לשוויון זכויות הוא הבעיה.
וגם אם בן אדם הוא יוצא דופן הוא צריך לקבל שוויון זכויות.
וגם אם בן אדם הוא יוצא דופן הוא צריך לקבל שוויון זכויות.
אנונימית
הממ את רואה אבל כאן את לא מכבדת את הדעה של אלה שמתנגדים לרעיון, וכאן הבעיה גם בך,
אם אני לדוגמא מתנגד ללהטב, הדעה שלי נשללת? למה? כי אני לא תומך בזה?
אם אני לדוגמא מתנגד ללהטב, הדעה שלי נשללת? למה? כי אני לא תומך בזה?
כן כי אתה שולל שוויון ^
זה לא דעה של "אני לא אוהב גלידת וניל"
זה דעה של "אתה שונה ממני ולכן לא מגיע לך לחיות כמוני".
זה לא דעה של "אני לא אוהב גלידת וניל"
זה דעה של "אתה שונה ממני ולכן לא מגיע לך לחיות כמוני".
אנונימית
את מכניסה לי מילים לפה, את עדיין לא תומכת בפלורליזם...
אני לא מכניסה לך מילים לפה. אני פשוט מראה לך איך החשיבה שלך גוררת חוסר שוויון ולמה זה לא סתם דעה תמימה אלא דעה שיש לה השלכות על שוויון וצדק חברתי.
הדעה שלך בדיוק היא ההפך מפלורליזם, ומי שפלורליסטי אין סיבה שיקבל דעות שנועדו לדכא אותו ולהגביל אותו ולהגדיר את הקיום שלו כשגוי.
הדעה שלך בדיוק היא ההפך מפלורליזם, ומי שפלורליסטי אין סיבה שיקבל דעות שנועדו לדכא אותו ולהגביל אותו ולהגדיר את הקיום שלו כשגוי.
אנונימית
באותה מידה אין לי סיבה להסכים למה ש "כולם" מסכימים לו כי אני מעדיף לחיות בעולם שלי ולהיות בעל דעות חופשיות ועצמאיות ולא שהחברה תכתיב את הדעה שלי
זה שלהטבים רוצים שיראו בהם אנשים שווים ושיקבלו את אותם זכויות כמו כולם לא פוגע בך
הם לא מכריחים אותך להיות להטב
ולא מכריחים אותך לתרום כספים למטרה שלהם
אבל אם אתה מביע התנגדות אתה רק מוסיף לבעיה.
אתה יכול להישאר סטרייט ולחיות את חייך עם הדעות שלך אבל אל תמחה ותתנגד לאנשים שרוצים שיתייחסו אליהם כמו אל בני אדם.
הם לא מכריחים אותך להיות להטב
ולא מכריחים אותך לתרום כספים למטרה שלהם
אבל אם אתה מביע התנגדות אתה רק מוסיף לבעיה.
אתה יכול להישאר סטרייט ולחיות את חייך עם הדעות שלך אבל אל תמחה ותתנגד לאנשים שרוצים שיתייחסו אליהם כמו אל בני אדם.
אנונימית
את לא מבינה את זה, הלהט"ב זה ארגון הרסני, גם כלפי האנשים שלו עצמו, רק אתמול דיברתי עם "femboy" , וכשהוא אמר שהוא פמבוי נכנסו בו עם מלא הגדרות וכל מיני דברים ואמרו לו שאסור לו לקרוא לעצמו ככה וככה בגלל זה וזה, למה? כי הם החליטו. ולמה כל זה? כי אנשים משתמשים ברגש ולא בהיגיון. ולמה זה? כי יש להם מספיק זמן ואת היכולת לעשות את זה לא כמו פעם
ואתה לא מבין את זה. רק בגלל שמסובך לך ללמוד את האופן שבו אנשים רואים את עצמם אתה חושב שזה הרסני. רק בגלל שההגדרות החדשות מעמיסות לך על ההבנה אתה חושב שזה רע.
במקום להבין שהאישיות והזהות של האדם היא דבר מורכב שנמתח הרבה מעבר לגבולות השחור לבן שהחברה קבעה.
האישיות היא לא רק "דברים נשיים" או "דברים גבריים"
המשיכה המינית היא לא רק לנשים או לגברים בלי שום אופציה אחרת. ואנחנו חיים בעולם שסוף סוף מתחיל לתת מקום בטוח לאנשים לבטא את השונות שהם מרגישים, אחרת היו צריכים לדכא אותה בתוך עצמם ולסבול כמו שעשו הדורות הקודמים עד עכשיו. יש יותר פלורליסטי מזה?
ומנגד אנשים כמוך חושבים שזה שטויות ולא מכבדים את זה וקוראים לזה "הרסני" רק כי קשה לכם ללמוד דברים חדשים שלא גדלתם עליהם ותפיסות חדשות ששונות מהתפיסות שההורים שלכם הנחילו לכם.
במקום להבין שהאישיות והזהות של האדם היא דבר מורכב שנמתח הרבה מעבר לגבולות השחור לבן שהחברה קבעה.
האישיות היא לא רק "דברים נשיים" או "דברים גבריים"
המשיכה המינית היא לא רק לנשים או לגברים בלי שום אופציה אחרת. ואנחנו חיים בעולם שסוף סוף מתחיל לתת מקום בטוח לאנשים לבטא את השונות שהם מרגישים, אחרת היו צריכים לדכא אותה בתוך עצמם ולסבול כמו שעשו הדורות הקודמים עד עכשיו. יש יותר פלורליסטי מזה?
ומנגד אנשים כמוך חושבים שזה שטויות ולא מכבדים את זה וקוראים לזה "הרסני" רק כי קשה לכם ללמוד דברים חדשים שלא גדלתם עליהם ותפיסות חדשות ששונות מהתפיסות שההורים שלכם הנחילו לכם.
אנונימית
יש להם אג'נדה שיתייחסו אליהם כמו לבני אדם שווים. זה כן.
אנונימית
פשוט לא מוכן להבין שהעמדה שלך עושה רע לאחרים ומונעת מהחברה להתקדם לעבר שוויון.. אבל כן, תקרא לזה "לא מכבדת את הדעה שלי"..
יום טוב
יום טוב
אנונימית
זה לא אג'נדה זה זכות בסיסית של כל בני האדם, וזה ממש לא שלהם
הם לא מקבלים אותה אז זה כן אחת מהמטרות שלהם.
אנונימית
את לא מכבדת את הדעה שלי ולא מבינה מה אני אומר,
השיחה נגמרה,
גברת "פלורליסטית" אעלק
השיחה נגמרה,
גברת "פלורליסטית" אעלק