3 תשובות
יש הרבה.. את העיקריים שבהם:
* למד בעל פה איך הסדר של ההילוכים - לאן צריך להעביר את הידית - הסתכלות על הגיר בעת העברת ההילוך גורמת למשיכה לא-רצוני של ההגה שמאל - ובהמשך גם הרכב סוטה שמאלה
* כאשר הידית נמצאת בצד האחורי (בהילוך 2 או 4 או r) דחיפה קלה קדימה - תעביר אותה להילוך סרק n
* בכדי להעביר מהילוך 2 להילוך 3 - צריך פעמיים לדחוף קלות את הידית: דחיפה ראשונה תעביר אותה מ- 2 ל- n + דחיפה נוספת תכניס להילוך 3.
לגבי הקלאץ' - במהלך הקלאץ' מקסימום למטה (מצב משוחרר = n) ל- מקסימום למעלה (הגלגלים מחוברים למנוע) - הקלאץ' עובר דרך נקודת ביניים (נקודת החיבור וההתמזגות: המנוע מתחבר אל הגלגלים) - בנקודה זו הרכב רועד רבות (צריך להיות מספיק רגיש בכדי להרגיש הכול) + ברכב שבו יש מחוג המציג את מספר סיבובי המנוע - המחוג יורד כלפי מטה - כיוון שנקודה זו גלגלי הביניים מונעים מהמנוע להסתובב בקצב מהיר.
ויש עוד כמה טיפים - אבל שוב - אלה העיקריים!
לימוד מהנה!
* למד בעל פה איך הסדר של ההילוכים - לאן צריך להעביר את הידית - הסתכלות על הגיר בעת העברת ההילוך גורמת למשיכה לא-רצוני של ההגה שמאל - ובהמשך גם הרכב סוטה שמאלה
* כאשר הידית נמצאת בצד האחורי (בהילוך 2 או 4 או r) דחיפה קלה קדימה - תעביר אותה להילוך סרק n
* בכדי להעביר מהילוך 2 להילוך 3 - צריך פעמיים לדחוף קלות את הידית: דחיפה ראשונה תעביר אותה מ- 2 ל- n + דחיפה נוספת תכניס להילוך 3.
לגבי הקלאץ' - במהלך הקלאץ' מקסימום למטה (מצב משוחרר = n) ל- מקסימום למעלה (הגלגלים מחוברים למנוע) - הקלאץ' עובר דרך נקודת ביניים (נקודת החיבור וההתמזגות: המנוע מתחבר אל הגלגלים) - בנקודה זו הרכב רועד רבות (צריך להיות מספיק רגיש בכדי להרגיש הכול) + ברכב שבו יש מחוג המציג את מספר סיבובי המנוע - המחוג יורד כלפי מטה - כיוון שנקודה זו גלגלי הביניים מונעים מהמנוע להסתובב בקצב מהיר.
ויש עוד כמה טיפים - אבל שוב - אלה העיקריים!
לימוד מהנה!
שלום לך,
תשובה לשאלתך- ראשית יש ללמוד מיקום של כל הילוך והילוך במקום (ללא נסיעה) תוך כדי הסתכלות לידית ההילוכים. ואח"כ לשלב הילוכים לפי הסדר ללא הסתכלות על ידית ההילוכים להעלות הילוכים מהילוך ראשון ועד ההילוך הגבוה ולאחר מכן להוריד הילוכים מהגבוה לנמוך ואני מדגיש ללא הסתכלות.
לא סוגרים את כף היד חזק על ידית ההילוכים. להכנסת ההילוך הראשון והשני יש להטות את הידית שמאלה בעדינות ולאחר מכן לשלב את ההילוך. ובכדי לשלב להילוך שלישי יש לדחוף את ידית ההילוכים בעדינות כלפי האמצע (ניוטרל) ולעזוב את הידית כי הקפיץ של הידית דוחף את הידית לכיוון האמצע שזה מול הילוך שלישי. ומה שנשאר לעשות זה לדחוף כלפי מעלה להילוך שלישי. ואח"כ למרוח בעדינות כלפיי מטה דרך הניוטרל להילוך רביעי בעדינות וללא מבט לידית ההילוכים!
תזכור- הילוך זה פונקציה של מהירות, כאשר המהירות עולה ההילוך עולה וכאשר המהירות יורדת ההילוך יורד. מתי בדיוק זה צריך ללמוד לפי סוג הרכב.
קצת קשה להסביר דרך הסטיפס והכי טוב זה מורה נהיגה טוב.
בהצלחה
תשובה לשאלתך- ראשית יש ללמוד מיקום של כל הילוך והילוך במקום (ללא נסיעה) תוך כדי הסתכלות לידית ההילוכים. ואח"כ לשלב הילוכים לפי הסדר ללא הסתכלות על ידית ההילוכים להעלות הילוכים מהילוך ראשון ועד ההילוך הגבוה ולאחר מכן להוריד הילוכים מהגבוה לנמוך ואני מדגיש ללא הסתכלות.
לא סוגרים את כף היד חזק על ידית ההילוכים. להכנסת ההילוך הראשון והשני יש להטות את הידית שמאלה בעדינות ולאחר מכן לשלב את ההילוך. ובכדי לשלב להילוך שלישי יש לדחוף את ידית ההילוכים בעדינות כלפי האמצע (ניוטרל) ולעזוב את הידית כי הקפיץ של הידית דוחף את הידית לכיוון האמצע שזה מול הילוך שלישי. ומה שנשאר לעשות זה לדחוף כלפי מעלה להילוך שלישי. ואח"כ למרוח בעדינות כלפיי מטה דרך הניוטרל להילוך רביעי בעדינות וללא מבט לידית ההילוכים!
תזכור- הילוך זה פונקציה של מהירות, כאשר המהירות עולה ההילוך עולה וכאשר המהירות יורדת ההילוך יורד. מתי בדיוק זה צריך ללמוד לפי סוג הרכב.
קצת קשה להסביר דרך הסטיפס והכי טוב זה מורה נהיגה טוב.
בהצלחה
חשוב מאוד, שתלמד את העתןי הנכון להחלפת ההילוך. המהלכים תפקידם לתת לנו לשלוט ברכב ולכוונו. עתוי נכון בשמוש של כל מהלך ומהלך, תתן לנו נהיגה נכונה, ושמירה על הרכב.