13 תשובות
מנגל
אני יוצאת עם חברה ביום העצמאות,ולג בעומר אין לי מושג. מה את/ה עושה?
אנונימית
יום העצמאות מנגל אצל החבר ולג בעומר שורפת את כל המחברות והחוברות של הבית ספר עם כל החברים!!
שואל השאלה:
ספריםסקסואלית
חח כתבתי בפוסט מה אני עושה :)
מנגל ביום העצמאות לג בעומר פשוט יוצא עם חברים.
בעצמאות הולכת לחברה שלי יושבים אצלה שותים ומעשנים עם מוזיקה ואולי גם נסתובב קצת איפה שיש הופעות ובלג בעומר נראלי אני אשן
בוכה.
אין על השירים של לג בעומר הם כל כך יפים בדר"כ לג בעומר עושים כל שנה מדורה בלילה ואז בבוקר כזה יושבים כל הבנודידים מביאים גיטרה שרים אוכל מדורה קטנה
יום העצמאות זה חגיגה הופעה בלילה ולהסתובב עם דגלים בעיר עם חברות ואז בבוקר גן סאקר מנגל
ה' באייר
הדבר ברור שחז"ל היו קובעים יום זה לתענית ציבור, שהוא גרוע
הרבה יותר מהחורבן בגוף ובנפש.

"ובעוונותינו הרבים עד היכן הדברים מגיעים אוי לנו שכך עלתה בעינינו שפלות הדור שימצאו עוד חסידים שביום מר ונמהר כזה (ה' באייר) שהעמידו מנאצי ה' ויש בו כל ראשי העבירות גלוי עריות ושפיכות דמים ועבודה זרה והוא כנגד רצון הבורא ב"ה ניאוץ לה' יסוד יסוד שפיכות דמים שנהרגו על ידיהם כבר כמה רבבות יהודים ונמצאים עוד יהודים שמניחים עוד תפילין ויאמרו על יום כזה שהוא יו"ט ומשמחין עצמם עם מכעיסי ה' אוי נא לנו לפני הבורא כל עולמים ואין צורך להאריך בזה דקצר היריעה מהכיל ואין עוד מה לדבר בענין זה דכל בר דעת מבין זאת - וליקח חלק זה בעוונותנו הרבים הוא ממש יהרג ולא יעבור - ואצלי הדבר ברור שאלמלא היו חז"ל כאן היו מתקנים את יום זה לתענית ציבור בכל מקומות, שהוא הרבה יותר מהחורבן בגוף ובנפש - וכיון שקרה לנו עכשיו סיבה זאת אע"פ על פי חשבון ה' יותר טוב לקבוע תענית על זה בשבוע שני בה"ב (יש מנהג בחודש חשון ואייר לצום שני וחמישי ושני) אבל ראיתי שהוא סיבה מן השמים שיקבעו אותו דייקא (דווקא) על יום זה שגם בלא זה (המנהג הנ"ל) היו צריכין לקבוע תענית בזה היום כנ"ל רק שאנו אין בכוחינו לעשות זאת להטיל על הציבור, רק אחר שממילא צריכין לקבוע תענית מחמת הסיבה הנ"ל על כן החיוב מוטל דוקא על יום זה להרבות בתפלה ותחנונים ולבקש מהשם יתברך שיסיר חרון אפו מישראל שינצלו מכל צרה וצוקה ולא יהיו נתפסים ברשת המינות.
(חידושי תורה תשט"ז עמוד נ"ב)
האדמו"ר מסאטמר.
אז בל"נ בעזרת השם העשה צום בלילה וביום, בתאריך ה' באייר.
אנונימי
שואל השאלה:
^ ומה לגבי ל"ג בעומר שזה יום שמחה לכל ישראל?
עצמאות אלמד תורה בעזרת השם

לג לעומר מקווה שאלמד גם, אבל סביר שפחות מכיוון שכנראה אהיה בבית ולא אהיה בישיבה

אשרייך שאת חוגגת בדרך הנכונה
תשובה
"יום ל"ג בעומר הוא הילולא דר' שמעון בר יוחאי .... וראוי לכל איש הירא וחרד לשום אל לבו יום ההוא לשוב בתשובה, 'כי זכות ר' שמעון בר יוחאי מסייעת להבא לטהר',
ולא לבלות זמן..... בהבלי עולם, אשר הוא לצדיק לצער" (יערות דבש ח"ב דרוש יא)
ורמז לכך: שמעו"ן ב"ר יוחא"י גימטריא יבי"ן וש"ב ורפ"א ל"ו". (ישעיה ו,י) ("אורה ושמחה" שם)

יראה
שמעתי מפי מורי זקני (ה'חידושי הרי"ם') ז"ל זיע"א, כי בל"ג בעומר יכולין לזכות ליראת ה' "
("שפת אמת" פרשת אמור תרנב)

כמו יום הכיפורים
כ"ק מרן מהר"ש מבעלזא זיע"א אמר פעם בל"ג בעומר: יום ל"ג בעומר הוא גדול מאד,
ובנו הרה"צ זונדל זצ"ל זיע"א השיב שהוא יודע מזה, ושאלו מרן "נו" (אמור מה שאתה יודע),
ואמר "כמו יום הכיפורים" , ואמר לו מרן: "יפה כוונת"
(מתוך הספר "מסילות באור החסידות")
אנונימי
לגבי יום העצמאות, אין לי מושג עדיין
לגבי ל"ג בעומר, בעזרת השם אהיה בהכנה לקורס של תנועת הנוער שלי
אנונימית