18 תשובות
נהוג לומר פרקים קל, קכ (או סדר הפוך, לא משנה).
יונה, מתוך דברים נראה שבשבילך לעמוד בצפירה - זה אפילו יותר חשוב מתהילים ואפילו יותר מחייב. הציונות השפיעה עליך עד כדאי כך?
יונה, מתוך דברים נראה שבשבילך לעמוד בצפירה - זה אפילו יותר חשוב מתהילים ואפילו יותר מחייב. הציונות השפיעה עליך עד כדאי כך?
אנונימי
שואל השאלה:
^^^אני גם עמדתי וגם קראתי הכל טוב
וחוץ מיזה אין צורך לשפוט אחרים כל אחד רוצה לכבד את הנופלים בדרך שהוא בוחר
^^^אני גם עמדתי וגם קראתי הכל טוב
וחוץ מיזה אין צורך לשפוט אחרים כל אחד רוצה לכבד את הנופלים בדרך שהוא בוחר
אנונימית
איזה שתרצי.
אני קראתי בטלפון
אני קראתי בטלפון
שואל השאלה:
צדיק^
צדיק^
אנונימית
שואל השאלה:
לדעתי כל מי שעושה פעולה הכי קטנה גם אם זה לעמוד זה מדהים מבחינתי
יש כאלו שעומדים ומתפללים בלב
יש כאלו שמדברים עם החיילים בליבם בזמן שהם עומדים
יש כאלו שחושבים עליהם
כל דבר הכי קטן זו גדולה מבחינתי
העיקר כיבדת ונתת להם זמן של מחשבה
והכי חשוב לא לשפוט אחרים כל אחד יעשה מה שהוא בוחר גם הוא בוחר לא להתפלל ולא לעמוד ולא כלום, זאת בחירה שלו וזאת בעיה שלו וזהו
אל תתעסקו בבחירות של אחרים תכבדו את האחר גם אם הוא לא באותה הדעה שלכם
וזהו
לדעתי כל מי שעושה פעולה הכי קטנה גם אם זה לעמוד זה מדהים מבחינתי
יש כאלו שעומדים ומתפללים בלב
יש כאלו שמדברים עם החיילים בליבם בזמן שהם עומדים
יש כאלו שחושבים עליהם
כל דבר הכי קטן זו גדולה מבחינתי
העיקר כיבדת ונתת להם זמן של מחשבה
והכי חשוב לא לשפוט אחרים כל אחד יעשה מה שהוא בוחר גם הוא בוחר לא להתפלל ולא לעמוד ולא כלום, זאת בחירה שלו וזאת בעיה שלו וזהו
אל תתעסקו בבחירות של אחרים תכבדו את האחר גם אם הוא לא באותה הדעה שלכם
וזהו
אנונימית
שואל השאלה:
^^ואמן ויכולתי לתת עוד פרחים כי בא לי להביא גם לך פרח
^^ואמן ויכולתי לתת עוד פרחים כי בא לי להביא גם לך פרח
אנונימית
שואל השאלה:
תודה רבה תבורך גם אתה צדיק^ ❤ :))
תודה רבה תבורך גם אתה צדיק^ ❤ :))
אנונימית
דבריו של הרב עודד ולנסקי מגדולי הציונות הדתית:
ובאים אס אנשים ואומרים - נאמר אז משניות או תהילים כדי שחלילה לא ניבטל מתורה. האם זהו דבר המתבקש לרגעים אלו?!
פתח את ליבך, בנאדם, פתח את נשמתך היה עושה מעשה עמך בחיבור עם כל ישראל.
שתי דקות יש לנו בשנה בהן כל עם ישראל נכנס לקודש הקודשים של תיומת האחדות היותר עליונה ואתה עומד בחוץ עם חשבונות שלא ממין העניין.
פעמים מספר כד הוינא טליא עמדתי ליד רבינו (הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל) ברגעים אלו, וזה הספיק לי לכל החיים. אי אפשר לתאר ולספר מה התרחש אצלו. אמנם בנוראות הנסיבות, אבל זו הזכות היותר גדולה והשגב היותר עליון, בהיות כל עם ישראל מכונסים יחד, כאיש אחד בלב אחד, בדביקות של מחשבה, לב ונפש, עם כל אלו אשר נשפך דמם על מזבח שיבת ציון ובנינה
(הרב עודד ולנסקי "כי עין בעין יראו")
ובאים אס אנשים ואומרים - נאמר אז משניות או תהילים כדי שחלילה לא ניבטל מתורה. האם זהו דבר המתבקש לרגעים אלו?!
פתח את ליבך, בנאדם, פתח את נשמתך היה עושה מעשה עמך בחיבור עם כל ישראל.
שתי דקות יש לנו בשנה בהן כל עם ישראל נכנס לקודש הקודשים של תיומת האחדות היותר עליונה ואתה עומד בחוץ עם חשבונות שלא ממין העניין.
פעמים מספר כד הוינא טליא עמדתי ליד רבינו (הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל) ברגעים אלו, וזה הספיק לי לכל החיים. אי אפשר לתאר ולספר מה התרחש אצלו. אמנם בנוראות הנסיבות, אבל זו הזכות היותר גדולה והשגב היותר עליון, בהיות כל עם ישראל מכונסים יחד, כאיש אחד בלב אחד, בדביקות של מחשבה, לב ונפש, עם כל אלו אשר נשפך דמם על מזבח שיבת ציון ובנינה
(הרב עודד ולנסקי "כי עין בעין יראו")
^ זה נורא.
על פי זה אפשר להגיד שגם חילוניים שעומדים עושים משהו "הרבה יותר חשוב" מחרדים שלומדים תורה כאן ועכשיו (ולכן לא מתייחסים לצפירה) והזכות של החילוניים בשמים כרגע גדולה יותר משל חרדים שכרגע עוסקים במשהו ש"תלמוד תורה כנגד כולם" (פאה, פרק א, משנה א).
לאן הגענו?
על פי זה אפשר להגיד שגם חילוניים שעומדים עושים משהו "הרבה יותר חשוב" מחרדים שלומדים תורה כאן ועכשיו (ולכן לא מתייחסים לצפירה) והזכות של החילוניים בשמים כרגע גדולה יותר משל חרדים שכרגע עוסקים במשהו ש"תלמוד תורה כנגד כולם" (פאה, פרק א, משנה א).
לאן הגענו?
אנונימי
בכל מה שנוגע למשמעות של העמידה לזכרם אני רוצה להביא שתי נקודות.
לא מדובר במחווה של כבוד ריקה ממשמעות, העמידה הזאת היא רגע שבה מחזקים בלב את ההכרת הטובה שלנו כלפי כל הלוחמים והנפגעים.
זה רגע שבו אנחנו אומרים תודה לכל האנשים האלה ואני לא חושב שצריך להאריך בחשיבות של הכרת הטוב.
אין לנו הרבה הזדמנויות לעבוד על הנקודה הזאת לחזק אותה ולעשות עתיה עבודת המידות אנשים לומדים כל היום מתפללים כל יום אבל רגע אחד לחיות בהוויה של הכרת הטוב באופן טהור זה לא קיים.
הנקודה השנייה היא החשיבות של האחדות הלאומית של כל עם ישראל.
רגע אחד שכל העם מכונס ביחד באחדות אמיתית וטהורה. גם אם הייתי מאמין שלומר תהילים באותו הרגע זה מעלה יותר גדולה מתפילה אישית מעומק הנשמה עדיין הייתי עומד עם כל העם בשביל לא להדגיש את החילוקים וההבדלים שכבר קיימים לאחדות הזאת יש כוח וערך עצום שאנשים לא תופסים אותו... תהילים אפשר להגיד במהלך כל יום הזיכרון להיות ביחד עם כל עם ישראל אפשר רק בשתי הדקות האלה.
וכן... עד כדי כך השפיעה עליי הציונות הדתית ברוך השם
לא מדובר במחווה של כבוד ריקה ממשמעות, העמידה הזאת היא רגע שבה מחזקים בלב את ההכרת הטובה שלנו כלפי כל הלוחמים והנפגעים.
זה רגע שבו אנחנו אומרים תודה לכל האנשים האלה ואני לא חושב שצריך להאריך בחשיבות של הכרת הטוב.
אין לנו הרבה הזדמנויות לעבוד על הנקודה הזאת לחזק אותה ולעשות עתיה עבודת המידות אנשים לומדים כל היום מתפללים כל יום אבל רגע אחד לחיות בהוויה של הכרת הטוב באופן טהור זה לא קיים.
הנקודה השנייה היא החשיבות של האחדות הלאומית של כל עם ישראל.
רגע אחד שכל העם מכונס ביחד באחדות אמיתית וטהורה. גם אם הייתי מאמין שלומר תהילים באותו הרגע זה מעלה יותר גדולה מתפילה אישית מעומק הנשמה עדיין הייתי עומד עם כל העם בשביל לא להדגיש את החילוקים וההבדלים שכבר קיימים לאחדות הזאת יש כוח וערך עצום שאנשים לא תופסים אותו... תהילים אפשר להגיד במהלך כל יום הזיכרון להיות ביחד עם כל עם ישראל אפשר רק בשתי הדקות האלה.
וכן... עד כדי כך השפיעה עליי הציונות הדתית ברוך השם
לא יכול להתאפק שלא לענות לטענה שהם לא צריכים את הכבוד שלנו ופרק תהילים מעשים טובים ומצוות זה הדבר היחיד שעוזר להם.
אולי אני טועה אני בנאדם אבל אני באמת מאמין במאה אחוזים שיש ערך הרבה יותר גדול לתפילה שבאה מהלב עם מילים ומחשבות שאני אומר וחושב, תפילה שכולה נוסעת ממני, על פני תפילה שאני מדקלם וקורא גם כשאני מתחבר אליה במאה אחוז... עדיין יש ערך עצום לתפילה שבאה מהלב. היא אמיתית יותר
אולי אני טועה אני בנאדם אבל אני באמת מאמין במאה אחוזים שיש ערך הרבה יותר גדול לתפילה שבאה מהלב עם מילים ומחשבות שאני אומר וחושב, תפילה שכולה נוסעת ממני, על פני תפילה שאני מדקלם וקורא גם כשאני מתחבר אליה במאה אחוז... עדיין יש ערך עצום לתפילה שבאה מהלב. היא אמיתית יותר
אנונימי^^
אני מזכיר לך שאתה לומד מתפלל או עומד כל זה רק בשביל ובזכות אותם "חילונים" שחרפן נפשם על מערכות ישראל וידוע הסיפור של ר שלמה זלמן אויערבך על קברי החיילים בהר הרצל שאמר עליהם שהם קברי צדיקים לא פחות מקברי הצדיקים בגליל.
אז כן אותם "חילונים" מתו על קדושת השם ולמען כל עם ישראל והלוואי שאני ואתה נזכה לחצי ממדריגתם!!!
אני מזכיר לך שאתה לומד מתפלל או עומד כל זה רק בשביל ובזכות אותם "חילונים" שחרפן נפשם על מערכות ישראל וידוע הסיפור של ר שלמה זלמן אויערבך על קברי החיילים בהר הרצל שאמר עליהם שהם קברי צדיקים לא פחות מקברי הצדיקים בגליל.
אז כן אותם "חילונים" מתו על קדושת השם ולמען כל עם ישראל והלוואי שאני ואתה נזכה לחצי ממדריגתם!!!
^ קודם כל בזכות ה' שמסייע להם בזה, הכל תלוי בו, זה לא שיש להםה את היכולת להצליח בלי ה'.
ואני מקווה בשבילך שכמו שאתה דואג להגיד לי שזה בזכותם, ככה אתה דואג להגיד גם להם שהם מצליחים בזכות המתפללים והלומדים:
"אילמלא דוד - לא עשה יואב מלחמה, ואילמלא יואב - לא עסק דוד בתורה דכתיב (שמואל ב ח) "ויהי דוד עושה משפט וצדקה לכל עמו, ויואב בן צרויה על הצבא". מה טעם "דוד עשה משפט וצדקה לכל עמו"? - משום ד"יואב על הצבא". ומה טעם "יואב על הצבא"? - משום ד"דוד עושה משפט וצדקה לכל עמו" (סנהדרין מט ע"א).
"אלף למטה וגו'" - י"א שני אלפים מכל שבט ושבט שלח, וי"א ג' אלפים מכל שבט ושבט. י"ב אלף משמרים את כליהם עליהם נאמר (שיר ד, ב): "שניך כעדר הקצובות (וגו') שכולם מתאימות", וי"ב אלף לתפלה. ומנין שכן? - שנאמר "אלף למטה אלף למטה" - הרי כ"ד אלפים. "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה" הרי י"ב אחרים מהו וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שהיו נמסרין זוגות זה לזה" (במדבר רבה כב, ג).
אז רואים מפה שאלה שהתגייסו לתורה ולתפילה מספרם היה שווה כמו אלה של מלחמו, ושהכח של הלוחמים היה בזכות אלה שלמדו תורה והתפללו. ולא רק זה, אלא שהם חלק מהמערכה.
"א"ר יהושע בן לוי: "מאי דכתיב (תהילים קכב, ב) "עומדות היו רגלינו בשעריך, ירושלם?". מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה? -שערי ירושלם שהיו עוסקים בתורה" (מכות י ע"א).
ואני מקווה בשבילך שכמו שאתה דואג להגיד לי שזה בזכותם, ככה אתה דואג להגיד גם להם שהם מצליחים בזכות המתפללים והלומדים:
"אילמלא דוד - לא עשה יואב מלחמה, ואילמלא יואב - לא עסק דוד בתורה דכתיב (שמואל ב ח) "ויהי דוד עושה משפט וצדקה לכל עמו, ויואב בן צרויה על הצבא". מה טעם "דוד עשה משפט וצדקה לכל עמו"? - משום ד"יואב על הצבא". ומה טעם "יואב על הצבא"? - משום ד"דוד עושה משפט וצדקה לכל עמו" (סנהדרין מט ע"א).
"אלף למטה וגו'" - י"א שני אלפים מכל שבט ושבט שלח, וי"א ג' אלפים מכל שבט ושבט. י"ב אלף משמרים את כליהם עליהם נאמר (שיר ד, ב): "שניך כעדר הקצובות (וגו') שכולם מתאימות", וי"ב אלף לתפלה. ומנין שכן? - שנאמר "אלף למטה אלף למטה" - הרי כ"ד אלפים. "וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה" הרי י"ב אחרים מהו וימסרו מאלפי ישראל אלף למטה שהיו נמסרין זוגות זה לזה" (במדבר רבה כב, ג).
אז רואים מפה שאלה שהתגייסו לתורה ולתפילה מספרם היה שווה כמו אלה של מלחמו, ושהכח של הלוחמים היה בזכות אלה שלמדו תורה והתפללו. ולא רק זה, אלא שהם חלק מהמערכה.
"א"ר יהושע בן לוי: "מאי דכתיב (תהילים קכב, ב) "עומדות היו רגלינו בשעריך, ירושלם?". מי גרם לרגלינו שיעמדו במלחמה? -שערי ירושלם שהיו עוסקים בתורה" (מכות י ע"א).
אנונימי
אפשר להיכנס לוויכוח עקרוני על הנושא הזה אני פשוט לא מבין למה צריך בכלל לקחת את זה לכיוון הזה.
יש שם אנשים שבלי יוצא מן הכלל מקריבים את החיים שלהם בשבילך חלקם נהרגים חלקם נשארים כל החיים עם טראומות, כמעט כולם יוצאים עם אובדן כלשהו.
באלי להשוות את זה ללומדי התורה אבל אני לא חושב שצריך להשוות בכלל.
אין פה מחנה אחד של חילונים חיילים לוחמים ומחנה שני של לומדי תורה אתה אולי רואה פה שתי מחנות אבל זאת לא המציאות של עם ישראל.
יש פה עם אחד ובתוך העם הזה יש אנשים שעושים בשבילך הכל.
למה אתה מגיע ומזלזל בחלק שלהם?
למה אתה משווה אותו אל מול לימוד התורה של החרדים?
למה תפילה מנפש פצועה של אדם חילוני לשמיים שווה פחות מקריאת התהילים של בחור הישיבה?
למה להשוות להתחרות להתנגח אני לא מבין את זה :(
יש שם אנשים שבלי יוצא מן הכלל מקריבים את החיים שלהם בשבילך חלקם נהרגים חלקם נשארים כל החיים עם טראומות, כמעט כולם יוצאים עם אובדן כלשהו.
באלי להשוות את זה ללומדי התורה אבל אני לא חושב שצריך להשוות בכלל.
אין פה מחנה אחד של חילונים חיילים לוחמים ומחנה שני של לומדי תורה אתה אולי רואה פה שתי מחנות אבל זאת לא המציאות של עם ישראל.
יש פה עם אחד ובתוך העם הזה יש אנשים שעושים בשבילך הכל.
למה אתה מגיע ומזלזל בחלק שלהם?
למה אתה משווה אותו אל מול לימוד התורה של החרדים?
למה תפילה מנפש פצועה של אדם חילוני לשמיים שווה פחות מקריאת התהילים של בחור הישיבה?
למה להשוות להתחרות להתנגח אני לא מבין את זה :(
^ כי הרבה אוהבים להטיף מוסר דווקא לחרדים.
מה שחילונים עושים - את זה כמעט כולם מעריכים ולרוב כמעט לאף אחד לא אפכת מעבירות שלהם.
אבל משום מה אכפת להם משדברים שחרדים (חלקם) לא עושים שהחילונים כן (גיוס לצבא, עבודה בשוק העבודה), והרבה לא מעריכים את העבודה שלהם שהיא לא קלה יותר. אז אני רוצה לאזן את המצב שנגיע לפרופורציות.
מה שחילונים עושים - את זה כמעט כולם מעריכים ולרוב כמעט לאף אחד לא אפכת מעבירות שלהם.
אבל משום מה אכפת להם משדברים שחרדים (חלקם) לא עושים שהחילונים כן (גיוס לצבא, עבודה בשוק העבודה), והרבה לא מעריכים את העבודה שלהם שהיא לא קלה יותר. אז אני רוצה לאזן את המצב שנגיע לפרופורציות.
אנונימי
תראה אני מבין את התסכול אבל למתוח ביקורת ולהשליך אותה לכל מקום ועל הדרך גם להיות כפוי טובה לכל מה שהחילו ים עושים בשבילנו כלומדי תורה זאת לא הדרך וזה גם לא יביא שום תוצאות חוץ משנאה ותסכול מכל הכיוונים.
וגם צריך להבין שהחרדים הם כמעט בכל העולם אלה שמייצגים את התורה מייצגים את היהדות ואפילו את אלוקים.
אז כן מהחרדים אני מצפה להרבה הרבה יותר ממה שאני מצפה מחילונים אני מצפה מהם להיות כלליים יותר מצפה מהם להיות אוהבי ישראל יותר מצפה מהם להוביל את המדינה ולא להיגרר אחריה.
לפעמים הציפיות שלי מתגשמות לפעמים מתאכזבות
וגם צריך להבין שהחרדים הם כמעט בכל העולם אלה שמייצגים את התורה מייצגים את היהדות ואפילו את אלוקים.
אז כן מהחרדים אני מצפה להרבה הרבה יותר ממה שאני מצפה מחילונים אני מצפה מהם להיות כלליים יותר מצפה מהם להיות אוהבי ישראל יותר מצפה מהם להוביל את המדינה ולא להיגרר אחריה.
לפעמים הציפיות שלי מתגשמות לפעמים מתאכזבות
^הזמן של הצפירה מתאים גם כן לקריאת תהילים ועצם זה שאנחנו קוראים תהילים דווקא בזמן הצפירה (וכמובן עומדים) זה אומר שאנחנו משתתפים ומתייחדים עם הלוחמים והנרצחים אנחנו מאוד חלק אם זה
ולשאלה: אני אומר שיר למעלות
ולשאלה: אני אומר שיר למעלות
אני אישית לא מבין את הנטייה לקרוא פרק תהילים.
זה רגע לאומי נדיר פעם בשנה שכל העם כמעט בלי יוצא מן הכלל עוצר הכל ומתייחד עם הלוחמים והנפגעים והמשמכות של היום הזה תהיו חלק מזה יש זמן לקריאת תהילים אבל זה לא הזמן של הצפירה
זה רגע לאומי נדיר פעם בשנה שכל העם כמעט בלי יוצא מן הכלל עוצר הכל ומתייחד עם הלוחמים והנפגעים והמשמכות של היום הזה תהיו חלק מזה יש זמן לקריאת תהילים אבל זה לא הזמן של הצפירה